Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chevax schreef:yep, ik heb de ziekte van Graves, wat bij mij inhoudt dat de boel te snel werkt. Ik neem strumazol en atenolol en voel me daar prima bij. Als de waardes uit balans zijn, merk ik het snel genoeg en wordt de medicatie aangepast.
ellepel schreef:dit is al een oud topic joh!
moet nu trouwens weer bloedprikken omdat vermoeden is dat mijn schildklier nu toch niet helemaal goed werkt.
hopelijk valt het mee
debje18 schreef:Ik heb een te trage schildklier, ik slik daarvoor het roze thyrax.
Bij mij heeft het wel 3 jaar geduurt voordat ik erachter kwam. Ik ben een paar keer naar de huisarts geweest met klachten, maar iedere keer stuurde hij mij weer naar huis. Tot de laatste keer(is inmiddels al een jaar terug), toen wilde de huisarts pas een verwijsbrief geven voor bloed te laten prikken. Die dag erna belde hij me meteen op dat er iets niet in orde was. Toen ik hoorde dat het aan mijn schildklier lag, besefte ik dat ik de klachten al een tijd had, een paar jaar ofzo. Ik dacht misschien heb ik wel schade opgelopen in mijn lichaam door die jaren heen, maar hij deed geen verdere onderzoek. Ik moet alleen om de zoveel tijd bloed laten prikken.