XTC in drankje in disco.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lissyx
Berichten: 288
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: Dordrecht

XTC in drankje in disco.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 15:34

hoi,
Vannacht was ik met me groep vriendinnen naar een feest in Zaandam. Ik had niks gedronken want ik had hoofdpijn, mijn vriendin ook niet echt veel. Ze begong toen te overgeven. 1,5 uur lang alleen maar overgeven. Maar ik was alleen met haar in de vip-ruimte , dat was boven en ik kon haar dus niet mee krijgen. na 1,5 uur was ze en beetje bij en kon ik haar meenemen naar beneden, daar waren me andere vriendinnen en we gingen gauw weg. Onderweg ging het steeds slechter, in de trein kreeg ze rode vlekjes, ze was enorm aan het trillen, rare hardslag, waanbeelden en ze kon niet meer praten. Ze ijlde ook van alles. Toen kwamen we eindelijk in Heiloo aan, Het ging nog slechter met haar, dr ogen draaiden weg. Maar haar oogleden stonden open, je zag dus alleen wit. Toen hebben we 112 gebelt, Die wou niet komen!!, ze zeiden; elk gezond mens die te veel drinkt gaat zo doen.. echt belachelijk, toch belde ze na een tyd bellen trug om te vragen of er toch misschien een ambulance moest komen. Maar toen was ondertussen de moeder van een vriendin er al. We dachten zelf dat het GHB was, dus moesten we dr wakker houden. Thuis hebben we de dokter gebelt, en langs gegaan. Daar vertelde ze dat het XTC was. Ze moest slapen, dat lukt niet want ze was heel erg aan het ijlen. We hebben haar in bed getilt en ze had de hele tijd angst aanvallen. Ze is nu bij een moeder van een vriendin, ik ga zo weer langs even kijken hoe het met haar gaat. Maar het word steeds idiooter, van mij mogen ze jongens/mannen die dit doen allemaal hun ballen eraf knippen. Ik walg van hun!,

Hebben jullie hier ervaring mee, zo ja, hoelang kan het ongeveer duren tot het uitgewerkt is?
xx Lis

Mowoah

Berichten: 8160
Geregistreerd: 21-04-05
Woonplaats: N-B

Re: XTC in drankje in disco.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:39

Heb er gelukkig geen ervaring mee, maar wat een afschuwelijk verhaal!!
Weten jullie misschien hoe het daar heeft kunnen komen?
Het lijkt me nogal raar als bijv. de barman er XTC indoet..

Sterkte voor het meisje Ach gut

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: XTC in drankje in disco.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:41

ik vind het een beetje een appart verhaal als ik het mag zeggen Bloos
heb namelijk nog nooit gehoord dat ze xtc in het drinken van iemand hebben gedaan en ik ga al 5 jaar naar grote feesten waar dus drugsgebruik is...
hoe snel het uitgewerkt is verschilt per persoon en hoeveel ze op heeft... in dit geval weet je dat niet dus dan is het afwachten...
veel beterschap voor je vriendin igg! snap best dat het gewoon k*t is Ach gut

Lissyx
Berichten: 288
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: XTC in drankje in disco.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 15:44

@marly, Ze heeft drankje aangenomen van een jongen. En eventjes later was het opeens van het een op het andere moment aan het spacen.

@rianekke; De dokter had het over gesneden XTC ofzo?

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: XTC in drankje in disco.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:45

Jeetje, naar verhaal zeg!

Ik vind het echt zo vreselijk, als je even niet op let heb je zo wat in je drinken
Hopenlijk komt alles weer goed met je vriendin.
Beterschap en sterkte. Ach gut

enidan23
Berichten: 373
Geregistreerd: 21-02-05

Re: XTC in drankje in disco.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:48

ik denk dat het ketamine is.. want ik geloof niet dat je van een pil zo erg dr aan wordt zoals je vriendin..
en ik ga ook al jaren naar feesten en heb t eerlijk gezegt nog nooit meegemaakt dat er iets in een drankje wordt gegooid..

Lissyx
Berichten: 288
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: XTC in drankje in disco.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 15:49

Wat is ketamine dan?, is dat schadelijk voor haar?,

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re: XTC in drankje in disco.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:50

Jeetje, niet echt fijn. Scheve mond
Ook niet zo slim van je vriendin, zomaar drankje aan te nemen. Maar toch.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: XTC in drankje in disco.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:51

Lissyx schreef:
@marly, Ze heeft drankje aangenomen van een jongen. En eventjes later was het opeens van het een op het andere moment aan het spacen.

@rianekke; De dokter had het over gesneden XTC ofzo?


weer een leer voor de volgende keer...nooit drinken aannemen van iemand die je niet kent en anders mee lopen naar de bar! klinkt nu misschien ff l*llig maar je kan niemand vertrouwen op feestjes...

gesneden xtc heb ik trouwens nog nooit van gehoord...het kan wel een bestanddeel van xtc geweest zijn! dat denk ik dan eerder!

wel heel erg vor je vriendin!!! hoop dat ze er snel weer bovenop is!

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: XTC in drankje in disco.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:52

GHB heb ik dus wel een keer in mijn cola gehad op vakantie.
Ik was echt mega ziek..
XTC heb ik ook nog niet van gehoord dat dat in je drankje word gedumpt.

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: XTC in drankje in disco.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:52

Je weet het maar nooit met XTC Knipoog Ook met de andere dingen niet Knipoog, Kan evengoed XTC zijn geweest, ligt er natuurlijk ook aan wat voor een, je hebt verschillende toch? Hoe dat verder allemaal werkt en gesneden enz daar weet ik niks vanaf. Sterkte met je vriendin Lachen

[edit] @ rianneke, van gesneden XTC heb ik wel eens gehoord, maar wat het is oid, no idea Knipoog

Lissyx
Berichten: 288
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: XTC in drankje in disco.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 15:53

nee, inderdaad niet slim, maar ja, daar denk je op zon moment niet bij na, gelukkig heb ik niks te drinken genomen, want als we allebei er zo aan toe waren werden we volgens mij nu naakt in de bosjes wakker.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: XTC in drankje in disco.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:53

enidan23 schreef:
ik denk dat het ketamine is.. want ik geloof niet dat je van een pil zo erg dr aan wordt zoals je vriendin..
en ik ga ook al jaren naar feesten en heb t eerlijk gezegt nog nooit meegemaakt dat er iets in een drankje wordt gegooid..


van pillen kan je dus wel zo gaan trippen...
ik denk juist dat je van keta minder erg kan worden als van pillen...

Lissyx
Berichten: 288
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: XTC in drankje in disco.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 15:56

Ik ga nu weer even langs haar, ik laat weten hoe het met haar gaat!

_Laura
Berichten: 4368
Geregistreerd: 30-11-05

Re: XTC in drankje in disco.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:58

Dit gebeurt heel vaak, en het is dus echt geen onzinverhaal. Denk om je drinken als je uitgaat en laat het nooit ergens staan, als je het perongeluk wel ergens laat staan, zou ik het risico niet nemen om het nog op te drinken, koop liever een nieuwe.

Edit: banketstaaf voor je vriendinnetje trouwens, beterschap.
Laatst bijgewerkt door _Laura op 30-09-06 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

enidan23
Berichten: 373
Geregistreerd: 21-02-05

Re: XTC in drankje in disco.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:59

ik gebruik zelf pillen en heb ook eens 1 sleutelpuntje ketamine gehad. en dat doe ik nooit meer, zo sterk is het!
dus ik vertel dit niet zomaar.

enidan23
Berichten: 373
Geregistreerd: 21-02-05

Re: XTC in drankje in disco.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:01

Ketamine is eigenlijk een narcosemiddel. In de diergeneeskunde wordt het nog toegepast.
Ketamine wordt gebruikt door psychonauten en door jongeren in de tekno-dancescene.

Ketamine is er in poedervorm en als vloeistof. Het schijnt er ook in pilvorm te zijn maar die pillen heb ik zelf nooit gezien.. Ketaminepoedr ziet er uit als snuifcoke en heeft ook een bittere smaak. Het verdooft ook op de tong.




Effect en wijze van toedienen.

Ketamine wordt gesnoven, gerookt of gespoten.
Pillen en vloeibare ketamine zijn in Nederland zeer zelden aangetroffen.

Ketamine heeft allerlei tegengestelde effecten.
Bij lage doseringen is het opwekkend. Het lijkt dan wel wat op het effect van
cocaï ne, al is het wat droomachtiger.

Als je het in hogere doseringen snuift of spuit, krijg je dromen die men als zeer psychedelisch ervaart. Men heeft dan ook "bijna - dood ervaringen". Men heeft in deze toestand het gevoel het lichaam te verlaten. Het is in deze ketamine roes erg moeilijk om je te bewegen. Men noemt dat wel in het "k-hole" zitten. Mensen zitten of liggen en reageren niet meer op anderen.



Bij spuiten heeft ketamine een veel sterker effect dan bij snuiven. Meestal valt men dan ook in slaap. Bij het snuiven van lagere doseringen is het trippy, wat vage effect er wel, maar veel minder dan bij spuiten of hoge doseringen het geval is.


Ketamine wordt tijdens het dansen meestal gecombineerd met XTC of een pepper als amfetamine. Bij ketamine zie je dat consumenten het fantastisch of waardeloos vindt. Je houdt van het effect of niet.

Overigens geldt bij ketamine net als bij veel andere drugs dat het effect bepaald wordt door de dosis, de individu die het neemt en de omgeving.

Let op!

Ketamine heeft forse risico's: je kunt je tijdens het dansen verwonden omdat je (bijna) geen pijn voelt.

Lichte doseringen hebben een opwekkend effect. Bij hoge doseringen kun je echter in een levensbedreigend coma raken. Het verschil tussen een lage, gemiddelde en een hoge dosis is niet zo groot.
Hierdoor ontstaan zelfs bij ervaren ketaminegebruikers soms ongelukken. Ketamine moet je niet combineren met andere verdovende drugs zoals alcohol, GHB, valium etc.

In de VS wordt ketamine net als GHB een "verkrachtingsdrug" genoemd.
In Nederland is niets bekend over verkrachtingen onder invloed van ketamine.
Dat betekent dat het in Nederland niet of bijna nooit gebeurd is.

Er zijn geen aanwijzingen dat bij voorzichtig doseren pure ketamine giftig voor de hersenen is.
Er zijn wel sterke verdenkingen tegen sommige toevoegingen aan ketamine. Deze toegevoegde stoffen hebben tot doel om ketamine te kunnen bewaren. Deze stoffen zouden neurotoxisch (=giftig voor de hersenen) kunnen zijn.

Er wordt onderzoek naar de effecten en risico's van ketamine verricht.
Veel is nog onbekend.

Kat onder invloed van ketamine voor een operatie

Verslaving.

Je loopt bij frequent gebruik een groot risico om hevig geestelijk verslaafd raken. De verleiding om weer ketamine te nemen, is zo groot omdat men vooral de droomachtige roes als erg spannend beleeft.
Je raakt lichamelijk niet aan ketamine verslaafd. Na stoppen zijn er geen onthoudingsverschijnselen.

Meer Weten?

- Brijder preventie: 072-5272803
- Drugsinfolijn: 0900-1995
- Verslavingszorg in je omgeving


Ketamine is eigenlijk een narcosemiddel. In de diergeneeskunde wordt het nog toegepast.
Ketamine wordt gebruikt door psychonauten en door jongeren in de tekno-dancescene.

Ketamine is er in poedervorm en als vloeistof. Het schijnt er ook in pilvorm te zijn maar die pillen heb ik zelf nooit gezien.. Ketaminepoedr ziet er uit als snuifcoke en heeft ook een bittere smaak. Het verdooft ook op de tong.




Effect en wijze van toedienen.

Ketamine wordt gesnoven, gerookt of gespoten.
Pillen en vloeibare ketamine zijn in Nederland zeer zelden aangetroffen.

Ketamine heeft allerlei tegengestelde effecten.
Bij lage doseringen is het opwekkend. Het lijkt dan wel wat op het effect van
cocaï ne, al is het wat droomachtiger.

Als je het in hogere doseringen snuift of spuit, krijg je dromen die men als zeer psychedelisch ervaart. Men heeft dan ook "bijna - dood ervaringen". Men heeft in deze toestand het gevoel het lichaam te verlaten. Het is in deze ketamine roes erg moeilijk om je te bewegen. Men noemt dat wel in het "k-hole" zitten. Mensen zitten of liggen en reageren niet meer op anderen.



Bij spuiten heeft ketamine een veel sterker effect dan bij snuiven. Meestal valt men dan ook in slaap. Bij het snuiven van lagere doseringen is het trippy, wat vage effect er wel, maar veel minder dan bij spuiten of hoge doseringen het geval is.


Ketamine wordt tijdens het dansen meestal gecombineerd met XTC of een pepper als amfetamine. Bij ketamine zie je dat consumenten het fantastisch of waardeloos vindt. Je houdt van het effect of niet.

Overigens geldt bij ketamine net als bij veel andere drugs dat het effect bepaald wordt door de dosis, de individu die het neemt en de omgeving.

Let op!

Ketamine heeft forse risico's: je kunt je tijdens het dansen verwonden omdat je (bijna) geen pijn voelt.

Lichte doseringen hebben een opwekkend effect. Bij hoge doseringen kun je echter in een levensbedreigend coma raken. Het verschil tussen een lage, gemiddelde en een hoge dosis is niet zo groot.
Hierdoor ontstaan zelfs bij ervaren ketaminegebruikers soms ongelukken. Ketamine moet je niet combineren met andere verdovende drugs zoals alcohol, GHB, valium etc.

In de VS wordt ketamine net als GHB een "verkrachtingsdrug" genoemd.
In Nederland is niets bekend over verkrachtingen onder invloed van ketamine.
Dat betekent dat het in Nederland niet of bijna nooit gebeurd is.

Er zijn geen aanwijzingen dat bij voorzichtig doseren pure ketamine giftig voor de hersenen is.
Er zijn wel sterke verdenkingen tegen sommige toevoegingen aan ketamine. Deze toegevoegde stoffen hebben tot doel om ketamine te kunnen bewaren. Deze stoffen zouden neurotoxisch (=giftig voor de hersenen) kunnen zijn.

Er wordt onderzoek naar de effecten en risico's van ketamine verricht.
Veel is nog onbekend.

Kat onder invloed van ketamine voor een operatie

Verslaving.

Je loopt bij frequent gebruik een groot risico om hevig geestelijk verslaafd raken. De verleiding om weer ketamine te nemen, is zo groot omdat men vooral de droomachtige roes als erg spannend beleeft.
Je raakt lichamelijk niet aan ketamine verslaafd. Na stoppen zijn er geen onthoudingsverschijnselen.

Meer Weten?

- Brijder preventie: 072-5272803
- Drugsinfolijn: 0900-1995
- Verslavingszorg in je omgeving

Anneke_

Berichten: 1564
Geregistreerd: 09-09-05

Re: XTC in drankje in disco.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:04

Pff, dat is niet niks zeg!
Veel beterschap voor dr. Boos!
En wat dom dat er geen ambulance wou komen. Scheve mond

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: XTC in drankje in disco.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:13

enidan23 schreef:
ik gebruik zelf pillen en heb ook eens 1 sleutelpuntje ketamine gehad. en dat doe ik nooit meer, zo sterk is het!
dus ik vertel dit niet zomaar.

ik vertel mijn dingen ook niet zomaar Knipoog en als je je eigen verhaaltje goed naleest en het verhaal van de ts zal je zien dat het bijna geen keta kan zijn... keta heeft als je het op zou drinken een niet bepaald lekker smaakje Clown de vriendin van de ts was nuchter dus zou ze het meteen gemerkt hebben Knipoog
ook zijn de mensen die keta gebruiken over het algemeen niet zo dom om het bij een ander in hun drinken te doen... hun houden het echt liever voor zichzelf.. Cool

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: XTC in drankje in disco.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:19

Vriendinnetje van mij heeft ooit GHB in dr drankje gehad Scheve mond Ze heeft haar drankje altijd bij haar gehouden, niet weggezet, en ook niet aangenomen van een vreemde. Blijkbaar zijn ze zo brutaal om als je je glas vast hebt, en even de andere kant opkijkt, en zomaar van dat spul in te gooien... Sindsdien drink ik alles in een keer op.

marrianne
Berichten: 1923
Geregistreerd: 28-07-05

Re: XTC in drankje in disco.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:21

OMG de wereld wordt steeds gekker :S

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: XTC in drankje in disco.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:25

verootjoo schreef:
Vriendinnetje van mij heeft ooit GHB in dr drankje gehad Scheve mond Ze heeft haar drankje altijd bij haar gehouden, niet weggezet, en ook niet aangenomen van een vreemde. Blijkbaar zijn ze zo brutaal om als je je glas vast hebt, en even de andere kant opkijkt, en zomaar van dat spul in te gooien... Sindsdien drink ik alles in een keer op.

dit kan idd gebeuren! ik drink ook altijd of alles in 1 keer op of ik hou je hand boven me glas! hehe beter voorkomen als genezen denk ik zo!
genoeg gekken in de wereld en der hoeft in principe maar iemand tegen je op te botsen en je "let" al niet op je drankje...
laat dit maar weer een waarschuwing zijn voor alle mensen!

enidan23
Berichten: 373
Geregistreerd: 21-02-05

Re: XTC in drankje in disco.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:30

xtc in je drinken smaakt ook niet bepaald lekker hoor!
ik heb nog nooit waanideeen,wegdraaiende ogen en niet kunnen praten van xtc..
van ketamine heb ik dat dus wel gehad vandaar dat ik denk dat t keta is.. maar dat is mijn mening ervan..
en keta is in poedervorm en xtc vaker in pilvorm. ghb zou ook nog kunnen,, xtc lijkt me gewoon echt stug dat t in je drankje gegooid wordt..

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re: XTC in drankje in disco.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:30

Lissyx schreef:
Maar het word steeds idiooter, van mij mogen ze jongens/mannen die dit doen allemaal hun ballen eraf knippen. Ik walg van hun!


Waarom altijd mannen die dit doen? Ik heb een keer meegemaakt dat een meisje het deed omdat ze jaloers was. Dus ik bedoel maar.. waarom iedereen over 1 kam scheren.

Ik snap trouwens totaal niet waarom je haar 1.5 uur hebt laten overgeven? Ik had na een half uur kots al 112 gebeld! Overigens vind ik het vreemd dat ze zo reageerde bij 112, want dan mogen ze absoluut niet doen dus dat is ook iets vreemds.

Lissyx schreef:
Ze heeft drankje aangenomen van een jongen.


Dat is toch stom? Dat weet nou toch wel iedereen.. ik dacht dat dat er zo ongeveer wel met de paplepel ingegoten word bij ieder gezin.



Maar goed.. ik blijf het een vaag en vreemd verhaal vinden. En vind het vooral stom dat jullie haar zolang doodziek op de been gehouden hebben zonder dokter (1.5 uur in de VIP-ruimte en nog in de trein)

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Re: XTC in drankje in disco.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:34

Idd geen drinken aan nemen van vreemden, en als ze het toch aanbieden meelopen naar de bar toe en het direct van de barman aanpakken, en hand boven je drinken houden, want ze worden tegenwoordig steeds brutaler..Hopelijk word die vriendin van je weer snel beter! En waarschijnlijk heeft ze dan haar lesje wel geleerd..Helaas wel op de harde manier..Ach gut

En idd het zijn niet alleen mannen die dit doen..Zijn ook zat jaloerse krengen die je dit flikken...Heb het ook eens gehad, overgeven als een idioot, maar t kwam bij mij 5minuten nadat ik een drankje van een goede bekende had gekregen al weer richting ingang naar buiten..Sindsdien ben ik héél voorzichtig geworden, omdat het soms zelfs bekenden zijn die het je flikken Boos! ..Ben toen niet heel erg ziek geweest, maar ben wel een week van slag geweest./.