Onstoken ogen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Onstoken ogen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 10:59

Heb nu al twee weken last van ontstoken ogen of iniedergeval zijn ze rood,krijg ze sochtends niet open.Zijn ze helemaal vast geplakt en overdag heb ik nog wel vaak van dat plakkerige spul in mn ogen..

Als ik buk doen mijn ogen ook echt heel pijn net of der veel druk op komt.
Ben meer dan een week geleden bij de HA geweest en nou was ontstoken en goed schoonmaken en kreeg antibiotica druppels voor in je ogen en dat moest twee keer per dag was na een week niet over moest ik weer komen ben vorige week donderdag dus weer geweest en nee was nog niet goed.Maar ondertussen is het nog steeds en heb weer gebeld wordt toch lichtelijk vervelend..

Maar vroeg me gewoon af of meer mensen hier lasten van hebben gehad en hoelang dat geduurt heeft ofzow..

Thirsa_

Re: Onstoken ogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:53

Is moeilijk te zeggen als je niet weet wat het is Knipoog
Zelf heb ik tig keer een virusinfectie aan mijn ogen gehad.
Maar toen kon ik niks meer, geen licht verdragen, mn ogen niet meer openen.
Dan krijg ik weer een antibioticakuurtje en worden mn ogen weer afgeplakt, érg vervelend.
Ik sta onder controle van een oogarts nu, helaas is m'n zicht wel achteruit gegaan Huilen

Als je last blijft houden zou ik vragen om een verwijzing naar een oogarts.

sterkte Knipoog

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:55

ik had het ook maar bij mij zeiden ze dat als het binnen een week niet weg was..vooral het brandige gevoel ik bij een oogarts mijn ogen moest laten schoonmaken ofzo??
heb je het al eens met gekookt (wel afgekoeld Knipoog ) water uitgespoeld?

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 16:42

Al zovaak draag ook geen make up meer,maar pff.

Net terug van de dokter en woensdag naar het ziekenhuis.
De HA wist het ook niet meer vooral omdat niet werkt..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:20

Klinkt een beetje vreemd, maar bel je HA even, de assistemnte weet dit vast wel. Ik heb nl ook al 2 maanden ruim last van ontstoke ogen. Althans, van de ooglden en dan het gedeelte waar mn winpers uit komen. Begop met traanogen, rood onderin, druk, vooral erge jeuk. Ben toen op vakantie gegaan en aar werd het helemaal erg. Al mn winpers vielen uit, hoefde er maar naar te kijken, geen gzicht.
Moest het met babyhampoo wassen en heb een antibioticagel gekregen voor op en inm ogen. Hielp heel klein beetje en raak nu weer bij af, merk het aan de jeuk en aan de wimpers die net waren aangegroeid die weer uitvallen.
Is wel anders dan bij jou, maar mss mag jij ook wel met babyshampoo wassen?

Veel sterkte.

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 13:06

Ik heb dus al antibiotica gel gehad van de huisarts maar is nog steeds niet over ondertussen vond hij dat wel lang genoeg geduurt had.En moet ik vanmiddag dus in het ziekenhuis zijn,omdat hij het niet geheel vertrouwde..nouja we zullen wel zien...

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:36

Ben benieuwd wat eruit komt, klinkt erg vreemd allemaal. Lachen
Sterkte, en laat je het ons nog even weten?

Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 17:52

Ik heb ook ontstoken ogen gehad,
heb ik wel meer dan een half jaar mee gelopen..
Nu is het éindelijk zo goed als over.
3x naar de dokter geweest,
oog-gel gehad, tip gekregen om met babyshampoo en een wattenstaafje mn 'onderwimpes' schoon te maken,
en oogdruppels gehad, dat laatste hielp het beste..
Ik weet hoe irritant het is, op den duur kon ik niet eens meer normaal kijken,
ik zette een zonnebril op, en mn ogen traanden aan 1 stuk door..
(Van het ontstoken zijn, en later ook nog es van de pijn)
Ik hoop voor je dat ze er bij jou eerder wat aan kunnen doen. Lachen

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 22:32

Heb nieuwe andere druppels enzo..Ook hun konden niks bijzonders vinden als niet over is over een week dan moet ik weer terug..

pimkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:55

gebruik een paar dagen oogdruppels en je ontstoken is weer genezen.
ik heb het pas ook gehad Haha!

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 21:17

Als je gelezen had,staat er dat ik al meer dan een week oogdruppels heb gebruikt en die niet langer meer mocht gebruiken en ondertussen heb ik het nog steeeds..*zucht*

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 21:26

Heb nog niemand gezien die oogdruppels (of badje) met Euphrasia (NL = 'Ogentroost', een geneeskrachtig kruid)
geprobeerd heeft. Van Weleda bijvoorbeeld. Een drogist of natuurwinkel kan
je er wel aan helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:54

Ik kan je Oculoheel aanraden van Heel, dat zijn homeopathische druppels. Mijn dochtertje had na de geboorte enorme ontstoken ogen, niets van de huisarts hielp. Na drie maanden kreeg ik deze tip en een dag later was het weg!

Belinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 09:01

Het is idd vet irritant, ik loop nu ongeveer al 2 jaar te kloten met me ogen en ik word er niet goed van. Het begon met onstoken ogen, maar dat is nooit weggegaan (dus waren ook geen ontstoken ogen denk ik) en het is daarna alleen maar erger geworden, ik kon geen licht meer verdragen, waterig of juist ontzettend droog. Nu zijn ze niet meer zo erg dat ik niet meer kan zien omdat ik het licht niet meer kan verdragen, maar ze zijn nog wel dagelijks heel droog, of heel waterig en ze branden de hele dag door. Ik heb bijna alle druppen al gehad van de HA, die weet ook niet meer wat ie d'r mee aan moet, en ik ben naar de oogarts geweest, en die kwam met iets wat helemaal niet klopte, dus daar heb ik ook niks aan gehad. Ik heb nog steeds geen idee wat het kan zijn waar ik last van heb. Het enigste wat ik je kan vertellen is dat het zwaar irritant is Sigaar

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:18

Sorry, zie in hele grote letters "oud" topic staan, maar vind het onzin er een nieuwe voor te openen. Vroeg mij af Chatlaine hoe het met je ogen is nu? en wat de uitslagen zijn? Ik ben nog nl steeds aan het sukkelen met mijn ogen en ze gaan nu behoorlijke pijn doen ook en mijn HA kan niets vinden dan een onsteking en bacteriele virus, welke volgens hem met wassen van babyshampoo icm antibioticacreme over zouden moeten gaan. Nu al ruim vanaf mei ermee bezig als het niet al langer is.
Ben benieuwd.

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 12:48

Nou ben bij de oogarts geweest dat mens deed beetje vaag en net als of me aanstelde.Kreeg druppels om het vochtig te houden maar ben ik ook mee gestopt hielpt totaal niet en me ogen huilen al de halve dag en daarmee nog erger.Ondertussen doet het nog steeds pijn vooral savonds na achtuur doet het pijn om ze open te houden,hele rare pijn...Dus wacht nog ff af maar anders ga k gewoon terug...Scheve mond

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:52

sjemig, schiet bij jou dus ook niet op..pff, snap niet dat ze het toch steeds opschuiven he va gebruik dit maar en we zien wel verder..zijn je ogen notabene. Nou goed, succes. Ik ga maandag ook maar weer ff opnieuw terug, mensie zal wel denken hebben we haar weer, haha.

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 12:53

Ja maar dat vind ik ook bedoel zijn wel je ogen en ik heb al hele slechte ogen en ben door dit gezeik wel weer slechter gaan zien.Heb ook vaak echt zon drukkend gevoel achter mn ogen zwaar vervelend..

Jij ook succes ! Vind het maar niks al dat gelazer ermee

Jonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 16:12

Hallo, ik heb het van af vandaag, en ik heb echt precies hetzelfde als jij. Ook dat als ik buk het erg zeer doet. Ik heb het best vaak, maar dan alleen traan ogen en dat ze dik worden. Maar nu doet het echt pijn. Ook zit er vies spul de hele tijd in m'n ogen.
Maar mijn zus heeft het ook gehad, zo erg als ik nu hebt (en jij dus) en die heeft druppels gehad van de dokter, en na een maand ging het eindelijk weg..

* ik heb vaak dat ze ontstoken zijn bedoel ik

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:10

Voor de oogontsteking kreeg ik eerst een tubetje met antibacteriele zalf , dit haalde de "dichtgeplakte" ogen van de ochtend weg.Toch bleef ik last houden en kreeg daarna druppels welke gericht zijn bij een actieve schimmel.
Op zich zijn de slijmvliezen van mijn ogen nu rustig ,. maar s avonds houdt ik een trekkend gevoel in mijn oogleden ,waardoor ik mijn best moet doen om mijn ogen open te houden.
Eerdaags zal ik dus bij de huisarts een verwijzing vragen voor de oogarts. ( Ik zag laatst drie ganzen keurig op een rij zitten , bleek toen ik dichterbij kwam , dat het drie drinkbakken voor de koeien waren) ... bijna een nieuw item voor de pearl reclame...

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:13

Ja, ik heb afgelopen zomervakantie ook last van onstoken ogen gehad! Is echt naar! Ik heb toen ook antibotica gekregen. Goed je oog ontsmetten met water en er wat druppels erin doen! Ik had eerst 1 ontstoken oog, en toen die over was begon mijn andere. Je moet er gewoon voor zorgen dat je niet met je handen in je ogen gaat wrijven, want dan wordt het alleen maar erger! Ook goed uitkijken bij vuil, zoals bij paarden, niet zwemmen ed. Bij mij was het na ong 1.5 week weer weg. Nou hopenlijk gaat het bij jou ook snel weg. Succes en beterschap ermee!

Groetjes Nienke!

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 20:14

Dat trekkende gevoel blijf ik dus ook houden na vier uur smiddags eigelijk begint het en kan ze echt amper open houden terwijl niet moe ben Verward.En als ik wil slapne knijpt het helemaal samen lijkt wel voelt totaal niet prettigg

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:20

Chatelaine schreef:
Dat trekkende gevoel blijf ik dus ook houden na vier uur smiddags eigelijk begint het en kan ze echt amper open houden terwijl niet moe ben Verward.En als ik wil slapne knijpt het helemaal samen lijkt wel voelt totaal niet prettigg

Ja exact het gevoel wat ik ook heb , ( een soort spastisch gevoel waar je geen invloed op hebt) Huilen

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 20:24

Ja heeel vervelend en heb nog steeds dat je rode aders ziet lopen Verward

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:26

[quote="Chatelaine"]
Ja maar dat vind ik ook bedoel zijn wel je ogen en ik heb al hele slechte ogen en ben door dit gezeik wel weer slechter gaan zien.Heb ook vaak echt zon drukkend gevoel achter mn ogen zwaar vervelend..

Je avator " heb je wat dat aangaat goed uitgekozen" Knipoog niet bedoeld als leedvermaak , maar gedeelde smart is halve smart.... Huilen Groetjes Ceesje