HMS (hypermobiliteits syndroom) en paardrijden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

HMS (hypermobiliteits syndroom) en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 14:15

Hallo,

Wie heeft er het hypermobiliteits syndroom en hoe gaat dat bij jullie met paardrijden. Ben net bij de fysio geweest en mijn banden bij mijn si gewricht zijn uitgerekt, ze heeft me gemasseerd wat erg veel pijn deed.
Nu is mijn vraag kan ik nu paardrijden heb zelf het idee dat het niet verstandig is.

Hoe doen jullie dat als je veel last hebt. Soms voel ik me wel schuldig als ik weer een tijdje niet kan rijden.

Mirjam

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: HMS (hypermobiliteits syndroom) en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:28

ik heb niet hetzelfde wat jij hebt, maar heb ook veel problemen met onderrug en mijn SI gewrichten.
ik kreeg bij de fysio te horen dat ik juist moest gaan paardrijden, dat het daar sterker van zou worden...

misschien kun je het beste met jouw fysio overleggen wat het beste is

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Re: HMS (hypermobiliteits syndroom) en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 22:43

hihi Mirjam,ik wilde net antwoord gaan geven,maar volgens mij heb ik dat op het HMS-forum al gedaan!
daar staat precies dezelfde vraag,dus neem aan,dat jij dezelfde bent?!

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Re: HMS (hypermobiliteits syndroom) en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 10:18

Ja inderdaad, heb je antwoord gelezen op het hms forum bedankt. Maar was ook benieuwd naar mensen met paarden en hms hoe die dat doen met paardrijden. Als ik een tijdje niet rij i.v.m pijn of moeheid voel ik me dus wel schuldig tegen over mijn paard. Ze staat wel de hele dag tot nu ongeveer 20.00 buiten. Samen met mijn oude paard.

Mirjam

dreamer1987

Berichten: 1727
Geregistreerd: 19-05-05
Woonplaats: Venlo

Re: HMS (hypermobiliteits syndroom) en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:33

ik heb hier laatst ook een topic over gemaakt met dezefde vraag. Ik heb er ook last van en moet mn spieren gaan trainen. Paardrijden is niet slecht denk ik want je gebruikt veel spieren.