erge jeuk op mijn hoofd wat eraan te doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cecieltje

Berichten: 471
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Den Haag

erge jeuk op mijn hoofd wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 20:14

Sinds een week heb er erge jeuk op mijn hoofd. Ik heb geen luis, maar het komt waarschijnlijk door stress en ik krab/wrijf hierdoor heel mijn hoofdhuid open (overal zitten korstjes). Het is heel moeilijk om niet te krabben/wrijven. Ik heb altijd al last gehad van veel roos/schilfers en gebruik daarom ook anti-roosshampoo. Toen ik klein was had de HA mij speciale shampoo aanbevolen, maar dit werkte niet. Ik heb geen idee wat ik ertegen kan doen.
Heeft iemand misschien een idee hoe ik mijn hoofdhuid een beetje tot rust kan laten komen?

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Re: erge jeuk op mijn hoofd wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:04

Misschien eens de groene shampoo van Vichy gebruiken? Kan je halen bij de apotheek... Ik heb dat ook een tijdje gehad, hielp goed!

Kartouche

Berichten: 172
Geregistreerd: 30-07-06
Woonplaats: N Limburg

Re: erge jeuk op mijn hoofd wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:30

Ga eens naar de apptheek een flesje selsun halen, het is een schampo exstra voor roos een kuur zeg maar.
En het kalmeert ook je hoofdhuid, die jeuk die je hebt kan ook zijn omdat je hoofdhuid droog is.
Probeer het maar eens, Lachen
Laatst bijgewerkt door Kartouche op 06-08-06 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

cecieltje

Berichten: 471
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Den Haag

Re: erge jeuk op mijn hoofd wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 23:13

aahh inderdaad.. ik kan het inderdaad eens proberen! Ik word helemaal gek van de jeuk!
Bedankt voor de tips Lachen

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: erge jeuk op mijn hoofd wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:19

Heb je toevallig geen andere shampoo/conditioner/gel/haarlak gebruikt deze week? Ik heb het nl. als ik bepaalde spulletjes gebruik omdat ik er licht allergisch voor ben. Niet zo zeer dat ik echt uitslag krijg maar de jeuk is niet te harden en de remedie is dan gewoon: ander spul kopen.

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: erge jeuk op mijn hoofd wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:23

Mijn zusje heeft speciale shampoo omdat haar hoofdhuid vaak ook heel erg jeukt, ze dan echt schilfertjes heeft ofzo en dus echt wondjes krabt. En het is geen roos. Dit heeft ze op aanraden van de huisart. Het heet Denorex Rx en volgens mij moet ze het bij de apotheek halen elke keer. Misschien iets om met jouw HA te bespreken?

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re: erge jeuk op mijn hoofd wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:35

Denorex vind ik zelf niet goed werken.
Ik krijg er juist alleen maar meer roos van. Hoeft bij jou natuurlijk niet zo te zijn. Clown

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: erge jeuk op mijn hoofd wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:37

Kartouche schreef:
Ga eens naar de apptheek een flesje selsun halen, het is een schampo exstra voor roos een kuur zeg maar.
En het kalmeert ook je hoofdhuid, die jeuk die je hebt kan ook zijn omdat je hoofdhuid droog is.
Probeer het maar eens, Lachen

Geen Selsun gebruiken als je wondjes op je hoofd heb hoor!
Sterkte in elk geval..

cecieltje

Berichten: 471
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Den Haag

Re: erge jeuk op mijn hoofd wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 00:28

hmm nee ik heb dezelfde shampoo als anders en ik gebruik nooit spulletjes voor in mijn haar en föhn het ook niet.
Ik zal anders eens naar de apotheek gaan en kijken wat ze me daar aanraden. Ik hoop in ieder geval dat ze me iets geven dat helpt.
Weer bedankt voor de tips Lachen

Kimberley84

Berichten: 1484
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: In het wonderschone Drenthe!

Re: erge jeuk op mijn hoofd wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 00:34

T-gel weet alleen niet of het in NL verkrijgbaar is... Amerika in ieder geval wel Knipoog
Superieur spul is dat!

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: erge jeuk op mijn hoofd wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:25

Tellie schreef:
Denorex vind ik zelf niet goed werken.
Ik krijg er juist alleen maar meer roos van. Hoeft bij jou natuurlijk niet zo te zijn. Clown

Ik zou het niet weten Tong uitsteken Mijn zusje gebruikt dat spul Haha!

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: erge jeuk op mijn hoofd wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:32

nizoral shampoo werkt ook goed(spreek uit ervaring)want het kan zijn dat je last hebt van lichte psoriasis,dat kan opspelen als je stress hebt en veel last veroorzaken(heb ik zelf ook)
als dat inderdaad het geval is kan je huisarts je ook een lotion geven die je dan dagelijks gebruikt.

Nathalie1976
Berichten: 213
Geregistreerd: 20-02-05
Woonplaats: papendrecht

Re: erge jeuk op mijn hoofd wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:32

hoi,je zegt waarschijnlijk door stress dat je jeuk krijgt.
al aan galbulten gedacht??die kunnen overal opkomen.ja ook op je hoofd.als je een paardenmiddeltje wil....
ik heb ook last van galbulten tijdens sressperioden.ik neem dan een scheut azijn die ik verdun met water.je huid word er rustig van en de jeuk vertrekt.zodra ik het voelde opkomen depte ik met azijn-water.geweldig.ik deed het ook op wondjes en het prikken viel heel erg mee.geen probleem.je moet wel opletten dat je het goed verdund maar dat merk je vanzelf.
en dan de geur,mja het stinkt een beetje maar ja als je van de jeuk af wil................

sterkte ermee.

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Re: erge jeuk op mijn hoofd wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:01

toen ik lang haar had had ik ook last van veel jeuk maar nu ik kort haar heb heb ik daar helemaal geen last meer van

zjaak

Berichten: 779
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Bilthoven

Re: erge jeuk op mijn hoofd wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:32

Loontjuh schreef:
Mijn zusje heeft speciale shampoo omdat haar hoofdhuid vaak ook heel erg jeukt, ze dan echt schilfertjes heeft ofzo en dus echt wondjes krabt. En het is geen roos. Dit heeft ze op aanraden van de huisart. Het heet Denorex Rx en volgens mij moet ze het bij de apotheek halen elke keer. Misschien iets om met jouw HA te bespreken?


Denorex wordt als het goed is niet meer voorgeschreven door de HA. Het is een koolteershampoo en vreselijk kankerverwekkend. Hetzelfde geldt overigens voor selsun en andere merken.

Het klinkt als iets van psoriasis. Ik zou iig even langs de HA gaan. Ik heb zelf jarenlang Denorex gebruikt en nu ontdekt dat ik tegen twee merken shampoo wel kan en sindsdien *klopt af* gaat het prima.

Janna_

Berichten: 4219
Geregistreerd: 27-07-05

Re: erge jeuk op mijn hoofd wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:35

Ik had ook eerst heel erg jeuk op me hoofd en ook een beetje roos, nu heb ik sebamed shampoo en bij mij helpt het erg goed..
Als ik een keer met een andere shampoo was heb ik gelijk weer jeuk/roos.

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re: erge jeuk op mijn hoofd wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:36

Zandor schreef:
Denorex wordt als het goed is niet meer voorgeschreven door de HA. Het is een koolteershampoo en vreselijk kankerverwekkend. Hetzelfde geldt overigens voor selsun en andere merken.


Echt? Bloos!
Het gaat nu dus meteen de kliko in. Scheve mond

TheSam

Berichten: 9892
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Maasland

Re: erge jeuk op mijn hoofd wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:55

Ik heb het dus ook en krijg gewoon Denorex hoor.. geen probleem, is gewoon via de huisarts bij de apotheek verkrijgbaar Ja
Het helpt mij heel erg én ik gebruik er ook een soort lotion bij, ook via de huisarts.

Bij mij komt het ook bij stress opzetten, waarschijnlijk een vorm van psoriasis.

zjaak

Berichten: 779
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Bilthoven

Re: erge jeuk op mijn hoofd wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:59

Ik ben gewoon shampoo's gaan proberen en kwam toen uiteindelijk uit bij Elvive waar ik blijkbaar wel tegen kan. Bij mij is het iig zeker psoriasis en dat is bijzonder stressgevoelig helaas.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Re: erge jeuk op mijn hoofd wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:28

Snoevie schreef:
nizoral shampoo werkt ook goed(spreek uit ervaring)want het kan zijn dat je last hebt van lichte psoriasis,dat kan opspelen als je stress hebt en veel last veroorzaken(heb ik zelf ook)
als dat inderdaad het geval is kan je huisarts je ook een lotion geven die je dan dagelijks gebruikt.


Ja, Nizoral heb ik ook, dat werkt echt super! Even langs de HA dus.

Ik heb het zelf vooral ook bij temperatuurwisselingen en stress. Vorige week dus ook weer (i.v.m. het weer), ik heb dan echt ont-zet-tend veel jeuk en ik krijg ook korstjes. Ook krijg ik dan lichte plekjes naast mijn neus en achter mijn oorschelpen.

Een shampoo met Ketoconazol (Zoals Nizoral dus) helpt bij mij heerlijk verkoelend en kalmerend.

Birta
Berichten: 145
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: UK

Re: erge jeuk op mijn hoofd wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:39

Hmmm, ik zou juist liever niet te veel 'aggressieve' middelen op een geirriteerde hoofdhuid doen. Ik heb zelf jarenlang korsten/jeuk gehad net boven mijn nek. Totdat ik het volgende ben gaan doen (nu nergens meer last van):
Kies een pH-neutrale shampoo. Al die anti-roos shampoos zijn voor mij juist veel te aggresief, en maken het uiteindelijk alleen maar erger.
Mijn wondermiddel: bij jeuk lekker Berkenwater erop doen. Heerlijk fris en stopt de jeuk meteen. Gewoon bij de drogist te koop.

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: erge jeuk op mijn hoofd wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:00

lekker om mensen bang te gaan maken door te zeggen dat Denorex zo erg kankerverwekkend is.
de huisarts schrijft het gewoon voor(ik kan het weten,werk in een apotheek)en voor sommigen helpt het gewoon echt heel goed.
er zijn zelfs paardenshampoos met teer erin tegen zomereczeem.

trouwens,selsun is echt niet kankerverwekkend,word gewoon regelmatig gebruikt en werkt vaak ook erg goed.
het is een beetje uitproberen wat helpt.

zelf heb ik ook daivonex lotion gehad,dat is een lotion op basis van vitamine D3.
absoluut niet agressief
Laatst bijgewerkt door Snoevie op 07-08-06 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

zjaak

Berichten: 779
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Bilthoven

Re: erge jeuk op mijn hoofd wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:02

Mijn HA schrijft het mij iig niet meer voor ondanks dat het het beste middel is wat ik ooit heb kunnen gebruiken!

Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik om die reden dus ook geen hoefteer en zo gebruik (tenzij ik goede handschoenen aan heb).

Het is geen bangmakerij, of althans, niet zo bedoeld. Dat teershampoo's ook schadelijke effecten hebben is alom bekend.
Laatst bijgewerkt door zjaak op 07-08-06 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Re: erge jeuk op mijn hoofd wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:03

Teershampoo en klitwortel-lotion.
Misschien werkt dat?
Sterkte in ieder geval.

blondie3866

Berichten: 131
Geregistreerd: 01-12-04

Re: erge jeuk op mijn hoofd wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:23

haarlotion van zwitsal helpt bij mij erg goed, ik ben allergisch voor zeep op mijn hoofdhuid

het helpt trouwens ook goed tegen zomereczeem bij paarden Knipoog