Blaasontsteking: hoe het snelste over?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Blaasontsteking: hoe het snelste over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 22:16

Goed, ik heb nog nooooooit een urineweginfectie (UWI, in de volksmond blaasontsteking) gehad, maar eens moet de eerste keer zijn natuurlijk. Weet dat het bij vrouwen geen kwaad kan, ken alle rijtjes uit m'n hoofd. Ga nu flink veel water drinken, misschien nog een glaasje brandnetelthee (zuiverend) er achteraan. Maar misschien hebben jullie nog goeie tips voor mij? Als het morgenochtend niet minder is ga ik een plasje bij de HA inleveren, kan het écht even niet gebruiken (en heb net vanmiddag een engverhaal over enge ziektes na UWI gelezen Bloos!), zit in m'n laatste week van het jaar en heb nog tentamen, moet leren, dus ziek zijn... dat komt niet uit.

Behalve een antibioticakuurtje en je suf drinken zijn er vast nog tips. (Ik weet dat er een tijd terug ook een topci over geweest is, maar de zoekfunctie is nog steeds overleden, dus ik open maar een nieuwe)

anjore

Berichten: 255
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: t brabantse ...

Re: Blaasontsteking: hoe het snelste over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:23

veel drinken idd, evt overdosis vitamine C (dmv pilletjes , kiwi's, sinasappels, cranberry's etc) dat scheiden de nieren uit en zorgt voor een zure urine waar bacterien het niet goed in doen, en zorgen dat je warm blijft. Dat laatste lijkt niet moeilijk met deze temperaturen, maar vermijdt airco 's en koud water....

Beterschap
ik weet hoe lastig het is

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Re: Blaasontsteking: hoe het snelste over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 22:41

Ik denk dat ik vanmiddag idd te lang met een natte bikini heb rondgelopen. Mijn moeder trok ons vroeger altijd maillot's aan, snap nu waarom Haha!
Ik heb echt medelijden met de mensen die dit regelmatig meemaken. Ik ga gauw m'n vitamine pillen opsnorren, drink nog een litertje weg.
Thx!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23530
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Blaasontsteking: hoe het snelste over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:43

Oei.. pas je wel op? Op die manier heb ik vorig jaar een nierbekken ontsteking opgelopen.
Antibiotica halen, kuur afmaken (maar dat weet je zelf ook wel Knipoog ) en veeeel veel drinken..

Roossje

Berichten: 1094
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Hier.

Re: Blaasontsteking: hoe het snelste over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:47

cranberrysap en pillen, mijn moeder heeft er regelmatig last van, maar dit lijkt te werken Haha!

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re: Blaasontsteking: hoe het snelste over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:28

Ga maar direct een antibioticakuurtje halen Knipoog
Nierbekkenontsteking is namelijk geen pretje... en dat kan je oplopen bij een "verwaarloosde" blaasontsteking.

Dennis

Berichten: 31486
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Blaasontsteking: hoe het snelste over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:17

HEEEL VEEEL drinken, zo veel dat je net zo goed op de WC kan blijven zitten Tong uitsteken.

Veel zure dingen, sinaasappelsap enz. Vitaminie C tabletjes, of nog beter vitamine C bruistabletten in water! Zodra ik twijfel en er zo'n ding in gooi (en een half dagje later nog een) is het vaak al over (uiteraard samen met HEEL VEEL water).

Ik klop het even af, maar heb al een tijdje geen last meer.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Re: Blaasontsteking: hoe het snelste over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:19

Neem 2 vit. C1000 pillen, verder even volhouden door elke dag 1 te nemen (als je wat voelt opkomen ev. 2), dit maakt je urine zuur!
Verder cranberry wil ook wel helpen..
En veel water.

Wat Dennis zegt doe ik ook vaak, neem een vit.C bruis + cranberry bruis.. samen even in water en opdrinken, paar uur later herhalen en ondertussen door blijven drinken en moet zeggen dat het meestal dan wel dezelfde dag nog redelijk over gaat. Maar dan heeft het geen nut meer om een plasje bij de HA in te leveren is mijn ervaring, ik los het dus inmiddels 9 van de 10 keer zelf op.
Nu ben ik zwanger en mag maar 1x per dag een C1000, stiekem als ik het voel opkomen neem ik er wel 2 want elke keer als ik naar HA ga is het niet erg genoeg...

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Blaasontsteking: hoe het snelste over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 17:30

Ik slik dan cranberry pilletjes, kun je overal wel krijgen. Lachen

Het beste is ze dagelijks te slikken als je er gevoelig voor bent, of iig in zulke periodes als deze wanneer blaasontsteking vaak voorkomt. Ik ben vergeetachtig, en was ze alweer een tijdje vergeten. Totdat ik vanmorgen weer onaangenaam verrast werd en toch maar weer de potjes uit de kast heb gedoken....

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Re: Blaasontsteking: hoe het snelste over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 18:40

Ik was er erg vroeg bij. Het gaat nu, na 3 l water vandaag en gisteravond gelijk 1 l al een stuk beter. Geen pijnlijke aandrang meer, geen pijn bij het plassen (was alleen gisteravond). Ik heb cranberrycapsules in huis gehaald en hou het braaf een paar dagen vol, iig tot na het tentamen Knipoog

Over nierbekkenontsteking: dat kan, maar bij vrouwen is een UWI meestal ongecompliceerd. Vrouwen hebben namelijk maar een 5cm lange plasbuis (van blaas naar buiten), dus de kans dat je een infectie oploopt is bij vrouwen wat groter. Daarnaast gaat het bij vrouwen makkelijker over. Als je klachten blijft houden moet je uiteraard wel naar de huisarts en aan de antibiotica.
Ik hoopte het al uit te stellen omdat ik sowieso regelmatig aan de AB zit en da's niet zo heel goed voor je lichaam. Als dit zo doorzet ben ik aan de dans ontsprongen en dat zou voor mijn lichaam wel het beste zijn Knipoog

Machie

Berichten: 16021
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Blaasontsteking: hoe het snelste over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 22:12

gewoon veel drinken. Dat werkt het allerbeste Haha! En je kont goed afvegen Clown
Dat over kou is redelijk onzin. Van kou krijg je geen blaasontsteking. Vaak omdat je te weinig drinkt of je kant van achteren naar voren afveegt. Vaak is het de E. coli die in je darmen leeft die terrecht komt bij je plasbuis. Door te weinig drinken, dus te weinig plassen kan ie zich daar gaan koloniseren en een blaasontsteking vormen Lachen

Goh, toch nog iets geleerd met 4 jaar Microbiologie Clown

Marietje1990

Berichten: 2573
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Groningen

Re: Blaasontsteking: hoe het snelste over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 14:33

Idd veel drinken. Volgens mij het meeste thee. Of naar de huis arts voor een kuurtje..