verkeerde broer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missyissy
Berichten: 623
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: boven de rivieren.

verkeerde broer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 19:49

mijn broer rookt,zit aan de drugs en hij drinkt als mijn ouders er niet zijn ik vertel het ze en ze praten nu elke week met de polie want die weten wel raad met pubers maar doordat hij zoveel verkeerde dingen doet ben ik bang dat hij al vroeg dood gaat en dat wil ik niet want hij is super aardig tegen mij en ik wil zograag dat hij stopt maar niks help 'savonds lig ik meestal te peikeren en te huilen omdat ik me maar geen raad weet heeft er iemand tips wat ik kan doen want ik voel me ellendig.... Huilen

esther_sonja
Berichten: 3068
Geregistreerd: 23-05-06

Re: verkeerde broer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 19:52

een keer een serieus gesprek met je broer voeren? Knipoog

Erg vervelend voor jou en je broer ! Boos! ik denk ook niet dat je broer dit echt wil... veel succes! en sterkte!
Laatst bijgewerkt door esther_sonja op 14-07-06 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

missyissy
Berichten: 623
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: boven de rivieren.

Re: verkeerde broer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 19:53

ben et op bokt dus heel dom vraagje wat is pb.....(schaam..schaam)

Elmond

Berichten: 895
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Berkelland

Re: verkeerde broer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 19:55

He toch... dit lijkt me zo naar he, volgens mij zou ik me precies hetzelfde voelen. Ik weet niet wat voor band je met hem hebt, en het lijkt me ook eng om te doen hoor omdat het gevaarlijk kan zijn, je weet immers niet wat hij doet, maar probeer tegen hem te zeggen hoe je je voelt...met hem te praten. Misschien reageert hij er wel positief op. Mijn broertje doet al die verkeerde dingen dan niet, toch luisterd hij wel eens niet maar als ik er dan later met hem over praat, dan geeft hij toe dat hij toch maar moet luisteren enzo bijvoorbeeld.

Edit: pb is persoonlijk bericht, maar op bokt staat er dan vaak pm...personal message. En we kennen dan de zogenaamde pm-knop
Laatst bijgewerkt door Elmond op 14-07-06 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

esther_sonja
Berichten: 3068
Geregistreerd: 23-05-06

Re: verkeerde broer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 19:55

jup
precies Haha!

missyissy
Berichten: 623
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: boven de rivieren.

Re: verkeerde broer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 19:56

oke thanx

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Re: verkeerde broer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 19:56

PB= een persoonlijk bericht sturen naar elkaar zonder dat een ander het leest.

Maar even ontopic:

Je broer gaat echt niet 123 dood omdat hij drugs gebruikt en drinkt en rookt.
Natuurlijk ligt het er aan wat voor drugs hij gebruikt maar als hij alleen wiet rookt ofzo kan het geen kwaad.
Maar verder is de politie niet de juiste oplossing maar gewoon met je broer praten.

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: verkeerde broer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:00

Inderdaad met je broer serieus praten meestal willen ze gaan hulp maar je kan het proberen aan te bieden.....ik heb zelf ook zo n broer die heeft suikerziekte...hij drinkt hij rookt en hij snuift.....maakt ook echt al zn geld eraan op triest gewoon...heb al gezegt dat ie die vrienden van hem een keer de deur uit moet schoppen want als die er niet zijn doet hij het ook niet...maar hij woont midden in de stad dus iedereen wipt lekker aan voo het stappen en na het stappen....vorige keer nam die om 4 uur snachts nog een snuif ik ging door de grond!

ik heb het niet tegen mn ouders gezegt die gaan ook alleen maar lopen zeuren en dan heb je kans dat het nog erger wordt....

Praat met hem en zeg alle negatieve gevolgen ervan...je moet er dan heel hard in wezen zodat ie er over na gaat denken en wat de gevolgen kunnen zijn....ga des noods op internet zoeken met alle complicatied ervan en overdrijf die gewoon heel erg misschien dat ie dan gaat denken.....

Ik heb mijn broer mer rust gelaten en gezegt dat ie het dan maar lekker zelf uit moet zoeken omdat ie niet wilde luisteren...en dat ie ons verdriet aan doet als wij binnen een paar jaar langs zn graf staan.....hij is al ziek natuurlijk....volgens mij is het wel minder geworden zie en spreek hem niet vaak meer...komt ook omdat ie dan nergens zin in heb en alleen maar op de bank ligt....zo nutteloos.....nou ik weet niet of je er wat aan hebt...maar succes en wees hard voor ze dat je aan het denken zet...iet boos worden maar dingen zeggen die raken....

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: verkeerde broer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 11:12

Wat voor drugs gebruikt hij dan?

Ik drink, rook, gebruik drugs. Maar ik leef en ben "gezond"
(maar dan moet ik wel zeggen dat ik drank/drugs maar 1x in 2 รก 3 maanden aanraak)