Zooltjes van de Tel Sel ??

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
postbodesiem

Berichten: 523
Geregistreerd: 23-09-05

Zooltjes van de Tel Sel ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 15:29

Ik zag vorige week reklame van Tel Sel (ik zat te zappen), en daar hadden ze natuurlijk weer eens een wonderproduct zooltjes voor in je schoenen die zowel goed voor je rug, bekken etc. waren.
Nu viel mijn mond open van verbazing, de drogist bij mij om de hoek verkoopt sinds heel kort ineens TelSel produkten en had deze zooltjes in de folder staan.
Omdat ik al regelmatig last van mijn rug heb en bij een therapeut loop had ik het idee om die dingen eens aan te schaffen (39,95 euro, en 1 behandeling bij de therapeut kost me al 20 euro) .

Heeft iemand al ervaring met deze zooltjes, en wie kan mij advies geven wel of niet aanschaffen?

Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:31

mijn moeder heeft ze een tijd terug gekocht en die vond het niet werken.
Helaas kan ik er niet meer over vertellen..

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:38

Ik was hier ook al erg benieuwd naar, omdat ik zelf door de hele dag te staan op mijn werk last krijg van knie en heupen door verkeerd staan. Dus vraag mij ook af of zoiets zou helpen.

__Tiientje

Berichten: 1055
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Bergum, Friesland.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:10

Ik zou het niet weten, maar ben er ook wel benieuw naar .

DiantaM
Berichten: 11288
Geregistreerd: 10-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:52

Ik zou ze zeker niet kopen, ga naar je huisarts en vraag een verwijzing naar de podoloog!! Daar wordt gelijk gekeken naar hoe je loopt, waar dus meer bescherming moet komen etc etc etc. En dan worden je zooltjes daar op aangepast.

DiantaM
Berichten: 11288
Geregistreerd: 10-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:53

En ja, ik krijg iets minder last van mijn onderrug als ik lang moet lopen/ staan.

zorro

Berichten: 8770
Geregistreerd: 19-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:58

Tulandro schreef:
Ik zou ze zeker niet kopen, ga naar je huisarts en vraag een verwijzing naar de podoloog!! Daar wordt gelijk gekeken naar hoe je loopt, waar dus meer bescherming moet komen etc etc etc. En dan worden je zooltjes daar op aangepast.


Toen ik het eerste bericht las, wou ik dit al zeggen! Ik heb zelf reuma, en werkelijk allerlei zooltjes geprobeerd. Ze beloven veel, maar maken helaas niks waar. Toen ben ik naar een podoloog geweest, die idd keek hoe ik liep, hoe de spieren in mn lichaam zaten, vanalles gemeten, en toen steunzolen gekregen. Ze lopen heerlijk, en ik heb veel minder last van heupen, knieen, benen, rug, nek, en van daar uit minder last van mn armen enzo. Ik kan ook veel langer lopen.

En ze passen ook nog in mn mooie schoenen met naaldhak, en daar kan ik nu ook de hele dag op lopen, terwijl zonder zool dat nog geen eens een half uur mogelijk was.

Dus ik zou zeggen: houdt je geld en ga naar een podoloog. Daar schiet je vaak veel meer mee op!

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:09

Ja podoloog is idd het beste, ik heb vroeger een jaar lang achter mekaar enkelbanden gerekt gescheurd noem het maar op. toen hebben ze helemaal zooltjes aangepast en heb nergens last meer van ook niet van rug en knieen. je went er snel aan. bij mij zat het ook in het ziekenfonds berekend

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Re: Zooltjes van de Tel Sel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:11

oh grappig, ik probeer ook van alles om mijn rug wat te ontlasten en sterker te krijgen dus werd ook al bijna verleid door deze zooltjes... je denkt dan, dat kan toch geen onzin zijn, want wat ze laten zien klopt wel aardig.

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:51

Ik heb die zooltje gekocht (kan ook bij de kijkshop gekocht worden) en ik vind ze geweldig. Ik had echt heel veel last van mijn hielen en heb een doorgezakte voorvoet. De pijn is aanzienlijk minder geworden maar helaas nog niet helemaal weg.

Groetjes Natalie.

postbodesiem

Berichten: 523
Geregistreerd: 23-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 16:26

Tja het blijft moeilijk, een afspraak maken via de huisarts voor de podotherapeut duurt ook weer zo lang, ik wacht nog even een paar positieve/negatieve reacties af !

Speedster

Berichten: 3545
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Re: Zooltjes van de Tel Sel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 16:29

Ik heb ze en ben er heel tevreden mee. Wel langzaam moeten opbouwen, het is dus niet zo dat je er zomee kunt weglopen. Ik heb duidelijk minder last van mijn nek en rug nu.

DiantaM
Berichten: 11288
Geregistreerd: 10-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:01

postbodesiem schreef:
Tja het blijft moeilijk, een afspraak maken via de huisarts voor de podotherapeut duurt ook weer zo lang, ik wacht nog even een paar positieve/negatieve reacties af !

Je bent zo aan de beurt hoor, die zooltjes heb je binnen enkel weken.. daarbij worden die zooltjes ook nog eens vergoed, en bij tellsell niet.

Die zooltjes van tellsell zullen vast niet veel kwaad kunnen, maar het is er niet op gemaakt om de 'stand' van je benen te corrigeren.. bij de podoloog wordt echt overal naar gekeken.

jessje

Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-02-05
Woonplaats: belgië

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:04

Mijn opa heeft ze en is er heel tevreden over!
Je moet er wel rekening mee houden dat je heel langzaam moet opbouwen (als hij er te lang op liep werd hij echt misselijk is het begin)
Hij had veel last van z'n knieën en rug en dat is nu veel beter

Dewi

Berichten: 894
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Zooltjes van de Tel Sel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:16

Toen ik nog in een particuliere praktijk werkte als fysiotherapeut voor mensen, kreeg ik regelmatig de vraag of deze zooltjes nou wel of niet voor iedereen met rugklachten enz geschikt zijn... Medisch gezien niet. Deze tellsell zooltjes zijn standaard zolen en passen dus niet zomaar onder iedere voet. Bovendien kunnen zooltjes ook een averechts effect hebben op rugproblemen, afhankelijk van het soort rug-/bekkenprobleem. De stand van alle gewrichten wordt namelijk beinvloed (voetgewrichten, enkels, knieen, heupen, SI, wervels). Als je al jaren in een bepaalde stand staat, kan het problemen geven als je dat gaat aanpassen dmv een zool. Je weet hoe dingen gaan bij Tellsell, alles wordt daar aangeprezen alsof het een wereldwonder betreft
Ik zou eerst eens met die therapeut die jou behandelt overleggen, of het een goed idee is om in jouw geval zooltjes te nemen. Zo ja, dan kun je beter naar een erkende podoloog of orthopedisch schoenmaker gaan. (Mocht je uit Zuid-holland komen, dan weet ik nog een betrouwbaar adres voor je, pm maar). Daar wordt een zooltje op maat gemaakt, duurt een aantal weken maar dan heb je ook echt een kwaliteitszool. Ook krijg je advies hoe de zolen te onderhouden en hoe je het dragen ervan in het begin moet opbouwen (vanwege die standsverandering). Overigens is het het beste om iedere 2 jaar opnieuw zolen aan te laten meten.

Veel suc-6

ps: er zijn natuurlijk altijd mensen die voeten hebben die WEL bij die zooltjes passen. Een goede vriend van me heeft de Tellsell zolen en zweert erbij. Zo erg zelfs dat hij de gehele dag (ook binnen) op schoenen loopt, aangezien die zooltjes niet in je sokken kunnen Naja, hij heeft nog nooit ECHTE zooltjes geprobeerd, dus hij weet niet beter zal ik maar zeggen....

veel suc-6, Dewi

Sjaap
Berichten: 912
Geregistreerd: 25-06-06

Re: Zooltjes van de Tel Sel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 20:00

Ik werkte bij de kijkshop en daar verkochten we ze ook. Heb er alleen maar tevreden klanten van gehad. Zelfs mn collegatje die ze uiteindelijk ook maar gekocht heeft, was er lyrisch over Cool

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Re: Zooltjes van de Tel Sel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:52

Muah, ik zou het zelf niet doen.

Ik ben zelf helemaal schots en scheef... Knieen, enkels, heupen rug. Ben toen door de HA doorverwezen naar een Podoterapeut. Met haar deed ik speciale oefeningen maar zei ook dat ik zooltjes nodig had.
Via mijn trainster (van schaatsen die mijn HA/podo/fysio verhalen natuurlijk volgde) terecht gekomen bij een een man die speciale zooltjes maalt. Ook voor sporters (oa Rintje, en nog een paar schaatsters).
Nu heb ik 2 paar zooltjes, voor me schaatsen en gewone. Ze bevallen me dus heel erg en ik heb nauwlijks last van allerlij pijntjes in me rug/heupen.
Wel 120 voor 2 paar neergelegd maar toch de zekerheid dat je er een goed iest voor terug heb.

ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

Re: Zooltjes van de Tel Sel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:28

Ligt eraan denk ik. Mijn benen zijn niet gelijk (En nee ik ben niet scheef ofzo. Tong uitsteken Je ziet het niet) Daardoor krijg ik ook las van mn rug, en door een ongeluk en paard keer vallen van een paard word dit alleen maar erger. In zon geval zou het mischien wel kunnen helpen. Maar dan wel die speciaal voor je gemaakt zijn. Niet echt die tellsell dingen.

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Re: Zooltjes van de Tel Sel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:14

ushi schreef:
Ligt eraan denk ik. Mijn benen zijn niet gelijk (En nee ik ben niet scheef ofzo. Tong uitsteken Je ziet het niet) Daardoor krijg ik ook las van mn rug, en door een ongeluk en paard keer vallen van een paard word dit alleen maar erger. In zon geval zou het mischien wel kunnen helpen. Maar dan wel die speciaal voor je gemaakt zijn. Niet echt die tellsell dingen.


Dat heb ik dus ook. Mijn ene enkel is meer ingezakt als de andere, niet te zien als je er niet op let. Maar me instructrice had et wel vrij snel door omdat me schouders daardoor ook niet recht zijn.
Ik heb dus 2 verschillende zooltjes...

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Re: Zooltjes van de Tel Sel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:52

als je via de huisarts een verwijskaart voor de podotherapeut krijgt,en je bent een beetje behoorlijk verzekerd,krijg je alles vergeod vande verzekering,dan kost het je niks,en heb je zooltjes die speciaal voor jou (en jouw klachten) gemaakt zijn.