Soort steek bij het hart

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

Soort steek bij het hart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 20:29

Hoi,

Ik heb de laatste tijd erg last van steek bij m'n hart.. tussen de borsten zegmaar. Het kan ook aan m'n longen liggen maar ik weet niet hoe dat komt. Het kan ook zo ineens komen als ik adem haal.. dan doet dat gewoon erg pijn.
Ik rook verder niet en heb het ook nooit gedaan dus.
Misschien toch even langs de dokter gaan? Of hebben meerdere mensen dit?

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:31

ik volg dit even, ik heb dit soms ook...
dan kan ik even niet diep ademhalen, want dat doet pijn....

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 20:32

Liezel1 schreef:
ik volg dit even, ik heb dit soms ook...
dan kan ik even niet diep ademhalen, want dat doet pijn....

idd.. dit heb ik dus ook, kon het net even niet duidelijk uitleggen

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:32

Ooh dat heb ik eerder ook las van gehad .
Maar op een gegeven moment was het weg heb nu heel soms nog maar ik had toen veel gedronken toen ik dat en en goed gegeten .
Nu heb ik soms nog wel eens krampen in me zaai.
Je kan wel voor de zekerheid na de dokter gaan ja is inderdaad niet verkeerd

gerdientjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:33

ik heb dit ook wel eens...dan kun je niet meer diep ademhalen!! maar na een half uurtje is het bij mij weer over
hou dit topic in de gate!

RZDLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:34

ik heb dit ook gehad en soms nog steeds. Bij mij helpt het als ik gewoon even rustig wordt en niet diep ga ademhalen maar gewoon tot waar het geen pijn doet en soms moet je even tegen je ribbenkast (borstkast) aandrukken.
Ik denk dat het van spanning komt en dat een een vorm is van verkrampte spieren. Ik ben ermee dnaar de dokter gegaan en die zei hetzelfde als je het niet vertrouwt zou ik gewoon even langs de dokter gaan.
Laatst bijgewerkt door RZDLover op 03-06-06 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Rijlaarsdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:35

heb hier ook wel vaak last van.
arts zegt dat het hyperventielatie is (soort van)
maar vaak heb ik niet het idee dat ik dan druk adem ofzo.
meestal als ik even rustig ga zitten gaat het sneller over.

RZDLover

Re: Soort steek bij het hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:36

het kan inderdaad ook een soort Hyperventilatie zijn, alhoewel ik dat dus ook heb, alleen gaat dat wel anders bij mij.

Dooortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:38

HEEFT IEDEREEN WEL ES DENK IK :p
niet druk om maken maar als het nog langer duurt misschien tog ff naar Dedokter

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:40

Ik heb er ook last van, maar vooral aan de linkerkant van mijn linkerlong. Het is je long ook. Niet fijn, maar gewoon rustig blijven en door ademen. Bij mij helpt het wel eens om juist een paar keer diep in- en uit te ademen.

SuperSuup

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:51

Heb er ook welleens last van, bij mij is het dan (en bij andere meestal ook) een tussenribspier die ff verkeerd zit (klem ofzo) wat meestal goed helpt is gewoon gaan staan en ja armen omhoog en je helemaal uitrekken, net doen alsof je het plafon of de lucht wil aanraken, dan rekt de boel meestal we weer uit en heb je er geen last meer van.

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:54

Ik heb het ook, en vooral als ik me erg inspan, zo als bijvoorbeld snowboarden. Dan heb ik er last van.

Volgens de dokter is het inderdaad verkramping van je spieren rond het hart. Of bij mij dacht hij omdat ik toen nogal snel groeide die spieren niet goed meekwamen, en ik daarom snel kramp kreeg, ik heb er nu veel minder last van als toen ik nog in de groei was.

Maar het blijft lastig, ik masseer als het ware altijd de plek als ik last krijg, en heeel rustig ademen wil wel helpen.

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:56

eetjuhhhh schreef:
Heb er ook welleens last van, bij mij is het dan (en bij andere meestal ook) een tussenribspier die ff verkeerd zit (klem ofzo) wat meestal goed helpt is gewoon gaan staan en ja armen omhoog en je helemaal uitrekken, net doen alsof je het plafon of de lucht wil aanraken, dan rekt de boel meestal we weer uit en heb je er geen last meer van.

Uitrekken wil echt neit bij mij, ik kan eigelijk amper adem halen op zo'n moment, en ik moet zeker niet gaan staan, want dat val ik flauw...

SuperSuup

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:57

Nee bij mij werkt het ook niet altijd hoor, maar soms, maar het valt altijd te proberen natuurlijk. Ik kan dan ook bijna niet ademhalen, het doet echt vreselijk veel pijn

Mandy92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:58

Ik heb het ook idd vaak,, diep inademen kan dan niet, doet zeer

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 21:00

Ja, het is echt een kút gevoel...

Deetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 21:00

Ik heb het soms ook wel maar meestal gaat het over als je gewoon even rustig gaat zitten,Doet dat zeer als je wat dieper wilt adem halen.Maar ik kan wel gewoon heel rustig ademhalen zeg maar (moeilijk uit te leggen )

Apollo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 21:13

Daar heb ik ook wel eens last van..heeeel vervelend. diep ademhalen doet pijn, hoesten doet pijn, rechtop gaan zitten doet pijn, lachen doet pijn etc...maar na een paar minuutjes is het voorbij. Heel vervelend, maar ik heb er al heel veel mensen over gehoord en volgens mij is er niets aan te doen of aan de hand dan...

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:04

klinkt als verkramping van de borstspier...........ben ik ooit mee bij een cardioloog beland. het is niet gevaarlijk, maar wel beangstigend. vooral omdat het ook pijn doet als je diep inademd.

dancertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:06

ik heb het ook bij mij lag het ana de stress en na de hand bleek ik ook nog asma te hebben dus zeker niet verkeerd om langs te gaan

Ptries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:07

Ik heb dat ook wel eens, maar dan echt heel sporadisch. Ben ook wel benieuwd wat het is.

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:11

Ik heb het ook welleens, maar dat komt doordat je dan net verkeerd ademt. Het is dus niet zo erg.

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:17

Ja dat heb ik ook wel.. Heel vervelend en heel pijnlijk, soms kan ik niet meer op mijn benen staan.
Ik heb wel eens gehoord van iemand dat je hart dan aan het groeien is Geen idee of het onzin is of niet.
Nu ik medicijnen slik heb ik er wel vaker last van, ook dat mijn hart zo hard gaat kloppen dat het lijkt alsof hij uit mijn lijfkomt zetten.
En toch eigenljk ben ik ook heel benieuwd hoe het komt

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:33

Ik heb dit ook regelmatig, volgens mij komt dat omdat mijn eten niet goed zakt en dat kramp veroorzaakt.
het kan dus ook aan je slokdarm liggen.

Laui!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:49

Ik denk niet dat het je hart zelf is , maar idd een krampje van een spier tussen je ribben. Als je die dan oprekt doet het zeer en dat doe je dus bij inademen. Niks ernstigs, ik heb het vaak als ik aan het zwemmen ben, dan moet ik even boven het water hangen.
Je hart zelf kan geen pijn doen, dus als je iets aan je hart hebt voel je vaak een diffuse pijn over je hele borstkas (en nog een boel meer kenmerken), een steek in je borstkas is meestal iets heel anders