Blokbeugel/activator

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naomi_Jortje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Budel-Schoot

Blokbeugel/activator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 21:39

Ik vroeg me af, wie heeft er hier allemaal een activator (ook wel blokbeugel genoemd) Ik heb er 1 die ik nu iets langer dan 'n maand heb en die ik 3 tot 4 maanden moet dragen omdat ik 'n overbeet heb van 2mm. Daarna krijg ik 'n plaatjesbeugel.

Twaalf
Berichten: 6666
Geregistreerd: 25-11-05

Re: Blokbeugel/activator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:05

Ik heb em gehad .
Eerst een buiten-boord-beugel, daarna activator gecombineerd met buiten-boord en daarna blokjes met buiten-boord. Toen was ik klaar, totdat een aantal jaar later mijn verstandskiezen doorkwamen en mijn onderkaak veelste klein was voor al mijn tanden. Dus twee verstandskiezen (onder) en twee kiezen (boven) laten trekken en op nieuw blokjes gehad en nu ben ik de plaatjesbeugel aan het afbouwen.
Ik had een redelijke overbeet (ik kom mijn duim zo tussen bij boven-voortanden en mijn onder-voortanden steken) en een te kleine kaak.
Nu ben ik er (voorlopig) van af.

Loje
Berichten: 824
Geregistreerd: 16-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:07

Ik heb er ook 1 gehad, ik had ook overbeet. Ramprampramp. Eerst een plaatjesbeugel en een buitenboordbeugel die ik nooit in had (en de orthodontist maar zeggen, goedzo, je draagt m goed, ja gaat vooruit!) En toen dat andere verschrikkelijke ding. Ieeh, ben blij dat ik er nu vanaf ben. Maarja, volhouden, je krijgt er wel wat voor terug!

Jolien_x
Berichten: 2416
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Lievelde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 23:22

Ik heb hem nog steeds voor s nachts! mijn beugel is er al zo'n geruime tijd van 2 jaar uit! en die blokbeugel heb ik nog steeds om hem snachts in te doen, voor een jaar ofzo! i kheb er geen last van, en ik heb hem nog even voor de zekerheid, omdat ik 15 ben en mischien alles nog een kleeein beetje groeit!
Het is wel een verschrikkelijk ding, moest hem eerst ook hele dagen naar school in! Gelukkig is die tijd voorbij! niemand zie thet nu meer!

maffe_moses
Berichten: 137
Geregistreerd: 24-04-06
Woonplaats: Apeldoorn.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 23:58

ik heb er 1 gehad.. enorm irritant!! hij is er net 2 maanden uit ofzo!

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Re: Blokbeugel/activator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 00:11

Is dat zo'n roze geval dat voor boven en onder is zegmaar? Waarmee je niet kan eten en nauwelijks kan praten en slikken?
Als het die is heb ik hem ook gehad... Een jaar ongeveer. Mijn kaken stonden scheef op elkaar en ik had overbeet. Alleen zijn mijn kaken daardoor zo geforceerd geraakt dat ik er nu nog heel vaak last van heb. (Heb wel een vreemd kaakgewricht hoor, daar ligt het waarschijnlijk aan)

Jolien_x
Berichten: 2416
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Lievelde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 15:34

Ik heb hem nog steeds zoals ik hem vertelde; en de tandarts veretlde mij dat het beter is voormezelf dat ik hem nog in houd, ik mag het zelf weten, maar ik kan merken als ik die beugel een paar nachten achterelkaar niet meer in heb, dat mijn kaken weer gaan 'knakken' dan doe ik de beugel weer een nachtje in, en dan is het voorbij!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 15:38

Ik heb er jaren terug een gehad. Had een flinke overbeet maar mijn tanden stonden wel recht. Droeg hem alleen thuis en was ideaal, niemand zag het, ja, alleen dat die overbeet verdween

Jolien_x
Berichten: 2416
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Lievelde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 16:03

Jup! heb ik ook gehad! nu nog steeds af en toen snachts, als ik denk dat de overbeet weer vermeerdert

Charaz

Berichten: 24293
Geregistreerd: 12-04-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 16:34

Ik heb hem ook gehad, was heeeel blij toen ik er vanaf was. Wat een rotding was dat zeg.

Laurierhaag
Berichten: 807
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Blokbeugel/activator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:29

Jep, ik heb er ook eentje gehad!
Het bleef er gelukkig bij een, nu heb ik alleen een draadje achter mijn ondertanden.
Mijn voorste tanden stonden naar voren door het duimen van vroeger. Ik was allang blij dat ik geen buitenboordbeugel hoefde
Maarja, toen mocht ik er eentje uitkiezen! Ik koos voor een knalroze met glittertjes
Het was vervelend dat je moeite had met praten en slikken, maar daar leerde ik mee leven }>