waarom is het allemaal zo oneerlijk? waarom jij pa?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lutje85
Berichten: 171
Geregistreerd: 02-09-05

waarom is het allemaal zo oneerlijk? waarom jij pa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 20:14

sorry maar ik moet gewoon even mijn verhaal kwijt. Mijn vader is in september heel erg ziek geweest nooit een echte oorzaak kunnen vinden uiteindelijk is het gegooid op een bacterie met een virus wat op zijn organen was geslagen . Hij was hier redelijk van opgeknapt. maar kreeg in januari februari weer last van zijn buik wat heel erg werd en zijn hoofd , en verder had hij een heel naar kuchje. Maar zo hard als pa is gewoon doorwerken en zal wel een griepje zijn. 11 april was het zo erg geworden dat ze naar de spoedeisende hulp zijn gegaan nadat ze de internist hadden gesproken en deze zei dat de huisarts een spoedconsult moest maken en dat niet deed want hij wilde pa 4 dagen later eerst zien. Toen ze sávonds laat thuiskwamen was er verteld dat die een zwelling op zijn long had.
weken van onderzoeken volgden en op 28 april kwam het hoge definitieve woord eruit. longkanker. had het al verwacht maar is toch hard. wel goed behandelbaar. Maar voordat ze verder konden gingen ze nog even verder met onderzoeken hij had nog steeds zo'n pijn in zijn buik. met de petscan hadden ze gezien dat er in zijn dunne darm ook iets moest zitten. na aandringen van ons en de arts hebben ze afgelopen maandag nadat pa s'nachts het ziekenhuis was binnen gebracht bijna onderkoeld en weer de huisartsenpost niet mee wilde werken hebben ze ehem verder onderzocht en ja hoor om 12 uur kwam het hoge woord eruit darmkanker in de dunnen darm komt niet zo heel vaak voor meeste is in de dikke. maar nog steeds goed behandelbaar. het enige wat nog restte was een mri scan van het hoofd. dat kon pas 9 juni s'avonds kwam de arts nog even en die zag hem eten en bevestigde wat wij al die tijd al zeiden die scan van het hoofd moet er komen hij was zo in de war lopen ging bijna niet meer en praten en eten werd steeds moeilijker. dinsdag is de scan gemaakt en om 5 uur kwam de genadeklap. De kanker zit op 4 plaatsen in zijn hersenen en het is totaal niet meer te behandelen. Hij is opgegeven heeft nog in het beste geval een maand of 10- 11 te leven als de medicijnen niet aanslaan een maand of 3
wat ik me heel sterk afvraag is waarom is het zo oneerlijk me pa is net 50 geworden heeft zijn hele leven lang fanatiek gesport en nog nooit van zijn leven een sigaret aangeraakt. en nu longkanker, darmkanker en 4 tumoren in zijn hersenen? waarom????

Sisco4life

Berichten: 6435
Geregistreerd: 04-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:16

Ik ben er helemaal stil van....Hier zijn geen woorden voor.
Heel veel sterkte voor jullie allemaal!!

Jolien_x
Berichten: 2416
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Lievelde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:18

Oh Meisje toch! Wat érg! Ik weet even niet wat ik moet zeggen
Heel veel sterkte deze komende tijd!

Veel praten erover helpt!

Felinde

Berichten: 1179
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Manchester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:19

Oh... bah. Het is ook echt zo'n nare ziekte... Wens jou en je familie de toekomende tijd heel erg veel sterkte toe.

Nickytje

Berichten: 4032
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Tielen

Re: waarom is het allemaal zo oneerlijk? waarom jij pa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:19

Kanker is zo'n rotwoord! Het is inderdaad oneerlijk... Ik vraag het me nog steeds elke dag af 'waarom mijn ma?'

Ik wens je alvast met wat nog komen gaat, heel veel sterkte toe!

Mijn mama heeft darmkanker sinds augustus 2004.
Ze is nu bezig aan de 2de reeks van chemo's en gelukkig werken de medicijnen bij haar erg goed.

Je kan alleen maar hopen op het beste en er zijn voor je pa wanneer hij je nodig heeft.

Veel sterkte nog voor jou en je familie.

groetjes,

Nicky

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:19

Wat erg zeg.. ben er stil van..
Heeel veel sterkte!!

Elmond

Berichten: 895
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Berkelland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:21

Onee toch, ik wens je heel erg veel sterkte in deze moeilijke tijd...ook voor de rest van je familie.

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:23

sterkte meid..!
Mijn vader had ook longkanker.. (heel erg om het woord te typen)
maar mijn vader is er dus ook aan overleden
Iig jij heel veel stekte meis!

Hilde_q

Berichten: 7947
Geregistreerd: 28-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:26

Hee, Mijn vader had overal kankler en is er ook aan overleden.

Sterkte meis (K)

lutje85
Berichten: 171
Geregistreerd: 02-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 20:27

ja dat is het rare je weet nu dat die dood gaat en door alle medicijnen gaat het nu op dit moment redelijk goed met hem dan is het besef nog moeilijker

silvia83

Berichten: 679
Geregistreerd: 21-03-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:29

heel erg veel sterkte.

lorelei

Berichten: 2424
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:30

hey meis,heel veel sterkte en een dikke knuffel van mij
ik ben 30 maart mijn vader verloren,na een lang ziektebed,en iedere dag enorm veel pijn.hè bah krijg nu gewoon tranen omdat ik dit aan het typen ben.mijn vader heefd het nog lang gered,hij bleef vechten,en bleef maar positief.de artsen zeiden al:je vader is van binnen op maar zegt dat hij nog voor jullie en je moeder vecht!meis ik hoop dat jou vader ook zulke grote vecht kracht heefd!en het is misschien raar dat ik het zeg,maar probeer in de tijd die jullie samen zijn nog leuke dingen te doen en de ziekte even te vergeten.ik weet dat dat heel erg moeilijk is,maar probeer het toch.je vader zal je uiteindelijk dankbaar zijn dat je er dan voor hem bent geweest!

lutje85
Berichten: 171
Geregistreerd: 02-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 20:36

dat is ook wat de artsen hebben geadviseerd doe zoveel mogelijk leuke dingen het enige is de darmkanker is ontstaan door melanomen kwaadaardige moedervlekken in de darmen en dat is vaak erfelijk belast dus nu moeten wij ook onderzocht gaan worden of wij er kans op hebben nu voelt die zich schuldig dat is zo raar. hij kan er niets aan doen. maar inderdaad het enige wat ik nu nog wil is leuke dingen doen met hem en de mijn ma en broertje de tijd die ons niet meer gegund is met hem samen moeten we maar proberen nu te pakken zoveel als kan.

maar het besef

lorelei

Berichten: 2424
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:44

en heel veel praten met elkaar,niet stil gaan zitten in een hoekje.je hebt vast veel familie en goede vienden die jou kunnen helpen met het verwerken ervan.want het is niet niks wat er straks op je afkomt.ik heb tenminste heel veel steun van vrienden en collega's gehad.en ik weet zeker dat jij dat ook zal krijgen!des noods pb je mij even om een babbeltje te maken,want ik weet hoe jij je nu voelt.

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: waarom is het allemaal zo oneerlijk? waarom jij pa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:48

Zoo hee.. Wat moet je hier nou opzeggen.. Sterkte!

Jade91
Berichten: 1001
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:50

TillyFan schreef:
Oh Meisje toch! Wat érg! Ik weet even niet wat ik moet zeggen
Heel veel sterkte deze komende tijd!

Veel praten erover helpt!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:52

Wat is het leven soms vreselijk k*t! Heel veel sterkte, en ik hoop dat je vader een erge lijdensweg bespaard wordt want dat gun je niemand. Mijn oom had darmkanker en daarna longkanker, heeft té veel geleden en is goddank rustig overleden. Heel heel heeel heel heel heel heel heel veel sterkte! en probeer te genieten van elke dag met je vader!

Derma

Berichten: 781
Geregistreerd: 11-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:57

Meissie toch
Heel veel sterkte en geniet van de tijd die je nog samen hebt

lutje85
Berichten: 171
Geregistreerd: 02-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 20:58

dat is inderdaad mijn grote wens dat die geen lijdensweg krijgt

pa ik hou van je

mayday

Berichten: 1439
Geregistreerd: 12-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:01

Jeetje wat erg, heel veel sterkte toegewenst!

Niniane

Berichten: 6447
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: waarom is het allemaal zo oneerlijk? waarom jij pa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:01

jeetje,,werd er even stil van.
vooral omdat je schreef hij heeft nooit een sigaret aangeraakt en fanatiek gesport. dat moet echt hard aankomen.
sterkte ermee

Niniane

Berichten: 6447
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: waarom is het allemaal zo oneerlijk? waarom jij pa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:02

het leven is echt oneerlijk .
geniet nog met de tijd me je pa.

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:11

Ach meisje toch.. Dit vindt ik echt zielig voor je.. Ik wens jou echt heel heel veel sterkte!

Mars

Berichten: 33289
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: waarom is het allemaal zo oneerlijk? waarom jij pa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:15

afschuwelijk zeg dit, ben er stil van.
soms is er zoveel wat we voelen en zo weinig dat we kunnen zeggen

Het is inderdaad oneerlijk verdeeld...

Pomski

Berichten: 703
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Andijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:30

ontzettend veel sterkte en geniet van de kostbare tijd die nog rest!