Epidurale corticosteroiden injectie gehad vandaag *foto*

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loezoe
Berichten: 1234
Geregistreerd: 30-11-05

Epidurale corticosteroiden injectie gehad vandaag *foto*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 19:16

Twee weken geleden ben ik aan mijn hernia geopereerd, maar helaas nog steeds die zeurpijn. Daarom heb ik vandaag een epidurale corticosteroiden injectie gehad, die de pijn zou moeten wegnemen. Vanmorgen al om 05.45 m'n bed uit, om er twee uur later te zijn. Bleek mijn eigen arts niet te weten dat ik die morgen zo vroeg zou komen, lang verhaal, maar hij kon het echt niet weten. Maargoed, de rest van 'mijn team' (slecht teken als je je eigen team al hebt en ze je gaan herkennen ) was er wel, andere doc opgetrommeld en een uurtje later kon het alsnog
Deze andere doc was echt mega aardig en geloof 't of niet, we hebben zelfs lol gehad in de OK, vage gewaarwording. Maargoed, naald erin en toen moesten ze door 'n spier heen, kreeg ik zo'n mega grote hand van de anesthesist om in te knijpen en toen hij de medicijnen ingespoten had bleek dat ze goed zaten: leek net of ze m'n been volpompten met lood en begon helemaal te tintelen. Vervolgens mocht ik gewoon weer opstaan en lopen en na 'n uurtje gewoon weer naar huis en morgenvroeg weer paardrijden En het allermooiste is dat ik nu pijnvrij ben Voel nog wel de plek van de injectie, maar dat schijnt erbij te horen, maar ben echt super blij dat ik eindelijk (even) geen pijn heb.

hier een foto op 't moment dat er wat contrastvloeistof in wordt gespoten om te kijken of ze de zenuw geraakt hadden, wat dus helemaal raak is:
Afbeelding

Lous

Berichten: 24257
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Epidurale corticosteroiden injectie gehad vandaag *foto*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:17

Toen ik voor de eerste keer geopereerd werd was ik in 1 keer van de pijn af..dat luchttte wel op.
Vind het rottig voor je dat dat bij jouw niet het geval is

Hoop voor je dat je snel weer helemaal pijnvrij bent en verder kan zonder dit middel.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:12

dit hebben ze bij mij ook al zo'n 5× gedaan,maar tot nu toe steeds zonder resultaat.
de laatste 2× onderlangs mijn stuit,in een senuwbundeltje,oid.
die zijn zeer pijnlijk.
fijn dat het jou wel heeft geholpen.

ik heb nooit zo'n mooie foto ervan gehad?!

Loezoe
Berichten: 1234
Geregistreerd: 30-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 22:38

Mexx2 schreef:
dit hebben ze bij mij ook al zo'n 5× gedaan,maar tot nu toe steeds zonder resultaat.
de laatste 2× onderlangs mijn stuit,in een senuwbundeltje,oid.
die zijn zeer pijnlijk.
fijn dat het jou wel heeft geholpen.

ik heb nooit zo'n mooie foto ervan gehad?!


Pijn deed het idd wel. Vooral als ze 'n 2,8mm naald door je spieren heen boren, au!! maargoed, het is het zeker waar geweest bij mij.
Die foto kreeg ik van 'Crazy Eddie' zoals ik 'm inmiddels noem, kei gekke gast. Ik hoefde dit keer niet onder narcose, kleine ingreep, dus zei Eddie dat ik mee mocht kijken als ik wilde en toen vroeg ie ook of ik zo'n foto wilde, túúrlijk

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:49

Dit hebben ze bij mijn moeder in haar heup gedaan een aantal malen, het hielp steeds maar kortdurend tegen de pijn.

Ik krijg zelf corticosteroiden in mijn hypertrofische littekens gespoten binnenkort. Dat is wel plaatselijk, dus echt puur oppervlakkig in de littekens, niet zo diep als bij jou dus gelukkig.

Ik hoop voor je dat het je helpt

NewBorder
Berichten: 730
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: overijssel

Re: Epidurale corticosteroiden injectie gehad vandaag *foto*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:43

dee vast heel zeer die spuit ofniet
hoe kwam je er eigenlijk achter dat je een hernia had?

Loezoe
Berichten: 1234
Geregistreerd: 30-11-05

Re: Epidurale corticosteroiden injectie gehad vandaag *foto*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 22:21

melisjuh schreef:
dee vast heel zeer die spuit ofniet
hoe kwam je er eigenlijk achter dat je een hernia had?


Die spuit was inderdaad niet echt prettig, maar als je zo veel pijn hebt, dan heb je dat er graag voor over. Vooral toen ze door een spier heen moesten was het even hard knijpen Heb m'n naaldenfobie inmiddels wel overwonnen

Dankzij deze spuit heb ik al 4 dagen geen pijn meer, klinkt een beetje dup misschien, maar als je al 4 maanden non-stop met pijn rondloopt, ben je dolgelukkig met elk pijnvrij uurtje

Ik ben er achter gekomen dat ik een hernia had nadat ik maar pijn bleef houden in m'n linkerbeen en het been ook ging slapen na een aantal weken. Vervolgens is er een MRI gemaakt en daar was het duidelijk op te zien.