Psoriasis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 22:13

Ik ben wel benieuwd of er op bokt nog meer mensen met psoriasis zijn...
Het schijnt dat 2 % van nederland hier last van heeft dus vast ook wel iemand hier.

Ik heb er gelukkig niet zo heel erg veel last van, maar wordt wel elk jaar erger.

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:15

Mijn zus heeft hier ook erg last van. En mijn vader ook. Maar gelukkig *klopt even af* gaat het nu beter met mijn zus haar vel. Die heeft het echt heel erg. Ook heel veel mee gepest vroeger, maar nu niet meer gelukkig. Ze heeft nu geloof ik ook een zalf die goee dwerkt, en haar vel wordt were mooi zacht.
Groetjes, mij

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:16

Ik ga even googlen
Edit: heb wat gevonden.. lijkt erg akelig

Linde90

Berichten: 1643
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Rekken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:18

Mijn zus en opa hebben het ook, ik (gelukkig) niet.

Tip: Ga regelmatig onder de zonnebank, en ga eens in bad met zeezout (of gewoon lekker naar kroatie op vakantie, zoals wij deden )

Laurier

Berichten: 313
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:19

ik heb er ook last van, en ik kan je zeggen: ik word er gek van!

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:23

mijn man heeft het behoorlijk ernstig
van alles geprobeerd via de huidarts enz
maar dat hielp allemaal niet
hij gebruikt nu al een hele tijd zarqa body treatment en zout blijft het aardig onder controle en het voornaamste het helpt tegen de jeuk

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:50

mijn vriend heeft het, gelukkig niet in een erge vorm, en ik houd hout vast dat het niet erger wordt!!! Hij kan er slecht mee om, maar ik heb er geen probleem mee en probeer hem zo een beetje te steunen hij heeft zalf meegekregen maar aangezien hij die niet consequent gebruikt kan ik niet zeggen of het helpt... Zonlicht erop alleszins wél!!!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:42

Bij ons in de familie hebben we er ook last van (ik gelukkig nog niet)
Ik loop momenteel stage bij een huisarts moet zeggen dat ik erg veel patiënten hiermee zie! In Hoogezand (meende ik) zit ook een soort kuuroord voor mensen met deze aandoening. Ook de dode zee is hier heel erg goed voor, sommige mensen krijgen deze reis zelfs vergoed door de verzekering!

newt

Berichten: 2044
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 03:47

M'n moeder heeft meer dan 75% van haar lichaam onder de psoriasses, gelukkig hebben m'n broertje en ik het niet... men zegt dat het 1 generatie overslaat, en wel in de familie blijft... dus

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:17

ik heb het op mijn hoofdhuid zitten,ik dacht eerst dat het gewoon flinke roos was......
nu is het rustig,en als het opspeelt gebruik ik daivonex lotion.
hiervoor had ik betametason lotion,maar dat is zwaar spul

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:20

Ik heb het van mijn moeder geerfd, maar ik heb er niet zoveel last van. Nog niet althans, bij mijn moeder is het ook later pas écht begonnen, en zij heeft nu ook regelmatig lichttherapie.

Ik zelf heb het op mijn beide ellebogen, mijn hoofdhuid en verder over mijn hele lichaam af en toe een plekje. Wat ik er ook een nadeel aan vind, is dat die plekjes, wanneer ze weggaan, een witte vlek achterlaten...

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:47

Heb er (nog) geen last van, maar mijn moeder heeft het, en haar moeder had het, en daar de moeder van...dus waarschijnlijk wordt het doorggeven aan het oudste kind. (ik dus)
Maar heb er nu nog geen last van, misschien komt het ook wel helemaal niet. Mijn moeder kreeg het pas toen ze zwanger van mij was.

Pinacolada

Berichten: 4083
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:20

Ik hou dit topic even in de gaten. Heb er hier zelf een hele tijd een topic over geplaatst. Mijn vriend heeft het ook, gelukkig alleen onder zijn haar en wat bij zij oren. Daar heeft ie wel problemen mee trouwens. Helpen die middeltjes van jullie ook? Hij heeft iets maar dat is erg aggressief en enge bijwerkingen dus dat gebruikt hij niet. Verder is hij nou een poging aan het doen met paardenmelktabletten..heeft ie een maand gedaan en werd het wel wat beter van. Is ie daarna mee gestopt en nu weer mee begonnen..beetje dom want daar moet je mee doorgaan. Hij is trouwens de eerste in zijn familie die het heeft.

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:40

Wat is het nog maar?

@ MISTRAL94, bedoel je niet Fontana in nieuweschans? Het bronnenbad? www.fontananieuweschans.nl
Heerlijk, ga er wel eens heen! Is echt gezond!

Pinacolada

Berichten: 4083
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:55

Helpt dat ook echt? Heb jij ook Psoriasis Gerbenfroh?

Ipsilonka

Berichten: 5862
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:59

Ik heb ook psoriasis, op mijn hoofdhuid, elleboog en af en toe wat andere plekjes. Ik vind het erg vervelend en de behandeling die helpt is betametason in 3 verschillende vormen (zalf, lotion, en een creme) Het is een vrij zwaar hormoon medicijn en ik doe het eigenlijk te weinig. Het word bij mij wel elk jaar een beetje erger, lastiger te behandelen. Dat is wel erg jammer.

Melia
Berichten: 9848
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:12

mijn vader heeft het ook, het word steeds erger, zalfjes e.d. helpen allemaal niet, word de huid alleen maar dunner van, hij heeft op allebei de ellebogen echt hele grote stukken zitten en het begint ook al een beetje bij z'n ogen en op z'n benen, echt heel vies
vind het best wel zielig want sommige mensen die doen expres geen t-shirt ervoor aan omdat je het dan goed kunt zien

Melia
Berichten: 9848
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:13

Snoevie schreef:
ik heb het op mijn hoofdhuid zitten,ik dacht eerst dat het gewoon flinke roos was......
nu is het rustig,en als het opspeelt gebruik ik daivonex lotion.
hiervoor had ik betametason lotion,maar dat is zwaar spul

helpt dat spul goed? (daivonex lotion?)

Limitless

Berichten: 2518
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: In my head

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:17

mijn moeder heeft de hele vinger toppen vol en binnenkort miss ook de hele hand
hoop dat ik het niet krijg

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:32

ZeFaNa schreef:
Ik ben wel benieuwd of er op bokt nog meer mensen met psoriasis zijn...
Het schijnt dat 2 % van nederland hier last van heeft dus vast ook wel iemand hier.

Ik heb er gelukkig niet zo heel erg veel last van, maar wordt wel elk jaar erger.


Ik heb er ook last van. Gelukkig alleen op mijn voeten.
Komt heel veel voor in mijn famillie.

jessie1234
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Maarheeze

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:57

mijn moeder heeft het nu sinds 5 jaar.
ik schrik er eigenlijk een beetje van.
heb er nooit bij stil gestaan dat ik of ooit mijn kind hier ook kans op kunnen hebben.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:45

Ik gebruik er trouwens niks tegen... Het is niet zo erg, dus het deert me niet echt. En als ik het ergens met die agressieve zalf wegsmeer, komt het op een andere plek net zo hard weer terug Dus echt veel zin heeft dat niet voor mij. Gewoon lekker veel in de zon liggen

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:14

Mijn moeder heeft lichttherapie en dat werkt wel. Ze heeft nu ook hele zware tabletten, maar ze twijfelt of die wel werken.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:29

Gerbenfroh schreef:
Wat is het nog maar?

@ MISTRAL94, bedoel je niet Fontana in nieuweschans? Het bronnenbad? www.fontananieuweschans.nl
Heerlijk, ga er wel eens heen! Is echt gezond!



Dat zou ook weleens kunnen, ik hoorde het van de week in de praktijk dat mensen daar ook wel naar toe verwezen werden!

Limitless

Berichten: 2518
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: In my head

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:30

Mieke_Lotte schreef:
Mijn moeder heeft lichttherapie en dat werkt wel. Ze heeft nu ook hele zware tabletten, maar ze twijfelt of die wel werken.

van die therapieen kan je huidkanker krijgen