flauwgevallen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kims

Berichten: 977
Geregistreerd: 29-11-04

flauwgevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 19:31

Ja, okeee!
Echt zoiets weirds meegemaakt vandaag. Zal hieronder even mijn verhaal vertellen.

Ik moest bloed laten prikken in het ziekenhuis. Ik heb dit echt al tig keer moeten laten doen en normaal gezien vind ik het allemaal erg interessant om te zien. Sterker nog, ik ga volgend jaar waarschijnlijk MBLO doen (HBO medisch, biologisch laboratorium) en zal dus ook vaak genoeg op de prikpoli terecht komen! Ik heb ook al een dagje meegelopen op de prikpoli en vond het errug interessant!
Maargoed.. Ik dus geprikt. En ze konden mijn ader maar niet vinden. Heen en weer steken (deed geen zeer) en nóg niet kunnen vinden! Ik werd ondertussen helemaal duizelig en begon sterretjes te zien. Toen begonnen ze aan mijn linkerarm. Een enorme suis kwam in mn oren en vanaf toen lag ik plat. Ik werd wakker op de brancard...

Goh, meisje toch, zeiden de prikkers. Had je even moeten zeggen dat je bang was voor bloed! Ik zo van: ja maar dat ben ik niet! Je hoeft je niet groot te houden hoor , was hun antwoord. Grmbl haha
Maargoed, ik stond weer op en ging enigzins wankelend richting afdeling opname. Daarzo weer hetzelfde verhaal en lag ik weer op de brancard. Echt heel weird gewoon!

Jullie ook wel eens flauwgevallen? om onnozele redenen? of kwam het wel opdagen met een reden? Ben wel eens benieuwd

_Buddha
Berichten: 2289
Geregistreerd: 27-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 19:34

Haha dat is banketstaaf
Maargoed, kan je ook niks aan doen he!
Ik had een keer een stuur tegen mijn hoofd gehad (op mijn slaap) en ging savonds in bad.. (ik was toen 7 of 8 ofzo) dus mijn moeder droogt mij af, maar ik had blijkbaar een te heet bad genomen, en met die pijn erbij van mijn hoofd ben ik ook flauwgevallen.. Heel raar, had geen idee meer waar ik was toen ik bij kwam dat was de enige keer gelukkig want vind het best wel eng!

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 19:34

Jeetje Dat is schrikken zeg
Ja ben welleens flauwgevallen, toen ik ongesteld was
Hopelijk gebeurd het niet vaker

Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 19:35

Ik ben laatst ook flauwgevallen. Ik kwam uit mijn bed, ging naar beneden en ging aan tafel zitten om te eten. Ineens werd ik heel erg misselijk, en ik liep dus naar het aanrecht. Toen kreeg ik het ineens ontzettend warm, begon helemaal te zweten, dus ik wilde naar de bank lopen om te gaan liggen, en toen ben ik flauwgevallen...
Maar het gangetje tussen de eettafel en de muur is ontzéttend smal, dus ik heb geluk gehad dat ik nergens tegenaan geknald ben met mijn hoofd...
Maar het was echt ontzettend raar zeg! Ik werd ineens wakker op de grond, met m'n vader en moeder naast me...

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 19:38

Bij de dierenarts, toen ik er stage liep.
En nee, niet omdat ik bloed oid zag.
Ik stond al een uur in een warme kamer, spuiten te vullen en toen moest ik een schattig vogeltje wast houden en toen ging ik neer.
Weet nog steeds niet wat er met dat vogeltje gebeurt is.

Kims

Berichten: 977
Geregistreerd: 29-11-04

Re: flauwgevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 19:45

@ Sannert: die was vast ook van zn stokje gegaan!

Ja, ik begon ook helemaal te zweten enzo, erg raar!
Ik zie ook altijd sterretjes als ik opsta uit het bad. Vast omdat het veeeel lekkerder is om de temperatuur wat omhoog te krikken in bad

Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 19:47

Inderdaad. Ook als ik uit bed stap zie ik sterretjes, maar dat gaat altijd weer weg... En toen ik flauw ging vallen zag ik precies hetzelfde, maar ik liep dus gewoon door omdat ik dacht dat het wel weer weg zou gaan...

Juud87
Berichten: 3367
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: In het mooie Westfriesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 19:51

ik heb het een keer op de basisschool.
ik had me gesneden in me vinger tijdens de handenarbeidles (je moest uit zon ding snijden met zon halfrond mesje, weet even niet meer hoe het heet)
maargoed, ik sneed in me vinger, dus ik naar de kraan, werd alles zwart, ik kon nog net gaan zitten, en toen ik weer zat kwam ik weer bij, stond op het punt om flauw te vallen, maar was net niet gebeurd (gelukkig )

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: flauwgevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:47

Och het gebeurt mij regelmatig. Minste plek was toch wel een keertje bovenaan de trap, kwam ik dus beneden weer bij

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re: flauwgevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:50

Ellebel schreef:
Och het gebeurt mij regelmatig. Minste plek was toch wel een keertje bovenaan de trap, kwam ik dus beneden weer bij


Oeps, niks gebroken ofzo?

misspapaya
Berichten: 196
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: zaanstad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:53

jah een keer flauw gefallen nadat de dock een kraal uit me oor had gehaald die er al 6 jaar inzat ofzo:O

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: flauwgevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:53

Citaat:
Oeps, niks gebroken ofzo?
Nee vreemd genoeg niet, wel bont en blauw en flinke snee in mn kin

mexxje

Berichten: 1764
Geregistreerd: 17-06-05
Woonplaats: friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:58

Op de basisschool in groep 8.
Zaten we naar zo'n stom EHBO-filmpje te kijken, hoe bloed in elkaar zat.
bloedplaatjes enz.
was helemaal niet vies ofzo.
maar ik ging bijna van mijn stokje.
zweten, duizelig en zwart voor de ogen.
en toen was het filmpje uit. en mocht ik lopen en toen werd het weer normaal

Imitador

Berichten: 1585
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: Almere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:00

Was het wel van het prikken en niet van iets anders?

10eke

Berichten: 35
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:04

@shaar:

ik heb dat ook wel s, dat ik naar wakker wordt en me aankleed enzo (=niks aan de hand) en dan loop ik de trap af kom in de keuke en ineens wordt k helemaal niet goed! kei raar, krijg ht keii heet (vooral in mn hoofd), ga zwete en dan moet ik echt gaan zitte want k wordt dan kei slap, maar ben zo nog nooit (helemaal nog nooit) flauwgevallen! ons pap heeft dat ook, die noemt het 'gèrhonger' (ja schaijks sorry..) als ons pap dat heeft eet hij ALLES wat ie tegen komt of ie het lust of niet maakt niet uit! ik moet dan gaan liggen ofzo dan gaat het weg en soms komt het dan na een tijdje ofzo toch weer terug is best een rot gevoel dan!!
(sorry voor het lange verhaal )

_Lorette_

Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:07

Misschien voelde je je gewoon niet zo lekker?
Niet genoeg gegeten/ warmte / enz.?

De eerste keer dat ik flauw viel was midden in de V&D.
Het was ontzettend druk (einde zomervakantie, iedereen ging nog snel schoolspullen halen...) en het was heel erg benauwd.
Toen moesten ze me wegdragen, want ik kon niks meer.

Ik ben er gevoelig voor. Warmte, veel mensen, na het eten te snel gaan rijden, bloed (ja, bij mij dus wel) etc. zijn allemaal oorzaken voor mijn flauwvallen.
Nu voel ik het heel goed aan en ga ik gelijk zitten of liggen. Maar het is wel vervelend.

MissJeanny

Berichten: 1643
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: fochteloo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:13

Ik ben wel eens bijna flauw gevallen,

Mijn toenmalige verzorgpaard was op mijn voet gaan staan en die was die ochtend daarna opgezet niet normaal meer.

En ik was in de badkamer en ik zat mezelf helemaal druk te maken ( mijn moeder vertrouwde het niet en wilde een foto laten maken) over dat hij wel gebroken kon zijn enz.
En ineens werd ik ook helemaal misselijk, ging al boven de plee hangen, en toen werd t ineens sneeuw voor mijn ogen, ik hahaha best komisch eigenlijk liep op mijn knieen naar de deur en riep,

Mama ik zie niks meer haha

En toen zag ze al dat ik bijna ging, en zij heeft me gekalmeerd en zo kwam ik dr weer uit.

Dus t zat op t randje haha.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: flauwgevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 03:17

Ik vorig jaar toen ik water meloen aan het snijden was (ik dacht nog zo misschien is het niet zo'n goed idee om dat met zo'n scherp mes te doen haha) en het mes ineens mijn vinger in schoot. Toen ik het er uit trok liep het bloed al in een straaltje van mijn hand af. Nou kan ik gelukkig goed tegen bloed dus ik heb er 15 minuten druk op uitgeoefend, maar het hield gewoon niet op.

Mijn vriendin lag te slapen, maar die heb ik toen wakker gemaakt, zodat zij er druk op uit kon oefenen omdat ik me op dat moment al niet zo goed meer voelde ... heel warm, misselijk en een tijdje later droop het zweet echt van me af (smakelijk! ) ik was een beetje verward en ik liep naar de badkamer en het volgende dat ik me herinner is dat ik op de badkamer vloer lag en ik geen idee had waar ik was, zelf mijn vriendin herkende ik eerst niet.

Dat was gelukkig de enige keer.

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 08:32

Ik val ook flauw om bloed en prikjes enzo
Kan ik echt niet tegen
En ook wel eens om niks...heel irritant
Op school ben ik ook 3 x flauwgevallen...das wel heel irritant

Robin

Berichten: 24217
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Weert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 08:35

Ben een keer flauwgevallen,
Ik was ziek.. had iets van 40 koorts ofzo.. ik wou even naar de WC lopen, en toen stond ik op.. en toen werd alles zwart, en toen werd ik wakker op de bank

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 08:37

Ja ik ook, kreeg ook die suis in mn oor. Wat raar... Weet iemand waardoor dat komt, die suis??

knightloekie

Berichten: 2799
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Limboland

Re: flauwgevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:57

Ik ben nog nooit flauwgevallen maar heb wel altijd dat met die naald.. Dwars door mijn ader steken, mis prikken, rond draaien in mijn ader... pfffff

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Re: flauwgevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:09

Ik ben ook wel meerdere keren flauwgevallen, komt meestal gewoon door spanning in combinatie met te weinig eten denk ik. 1 keer behoorlijk hard met m'n kop op een tafel maar tegenwoordig voel ik het meestal wel aan komen
Ik vind het wel behoorlijk eng trouwens, ik heb meestal het gevoel dat ik enorm hard door een tunnel ga ofzo.. als ik wakker wordt voel ik me gewoon alsof ik heb liggen slapen maar ben ik wel helemaal kwijt waar ik ookalweer ben en wat er eigenlijk gebeurt is

Horsesandme

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Op de rug van mijn Pony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:15

ik laatst met me tentamen

Ik was al de hele week ziek en tjaa precies onder de tentamens dus kon me niet ziek melden..
We moesten een presentatie houden ik stond voor de klas meost vertelle en werd zo niet goed.. had het gevoel dat ik moest kotsen

Ik kon de letters niet goed meer lezen van me spiekbriefje.. Ik blij presentatie afgelope dus ik loop naar me plaats val ik inene neer.. 2leraren om me heen die hielde me benen in de lucht.. zag je iedereen kijken vond het zoo voor banketstaaf


Edit: en oja ook toen ik me piercing liet prikken.. Ik was zoo zenuwachtig.. dat ik daar lag hij prikt m door me navel ik wil weg lopen voelde me heel erg draairig En jahoor daar ging ik. Daarna ik weer normaal dacht ik. Dus me vader betalen. Lopen we de piercingwinkel uit en tjaa daar ging ik weer. Man van de piercing shop samen met me vader me naaar binnen getilt vertelde ze
Toen bleef ik ffies in de winkel zitte en haalde me vader de auto zodat ik meteen in kon stoppe.. ook best schandelijk

Kims

Berichten: 977
Geregistreerd: 29-11-04

Re: flauwgevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 18:18

Ja het is inderdaad best eng om flauw te vallen!
Ik wist dat het ging gebeuren en wilde het tegenhouden door wakker te blijven, maar het hielp niet haha.
Ik had wel genoeg gegeten e.d. maar ik kwam gewoon enorm zenuwachtig van de chirurg af (er staat me nogal een operatie te wachten...). Denk dus dat dat het geweest is

Goh, veel mensen die flauw vallen dus haha. Ik in totaal maar 2x in mn leven gelukkig en ik hoop dat het daarbij blijft!