Iemand ervaring met blondspray?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
knightloekie

Berichten: 2799
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Limboland

Re: Iemand ervaring met blondspray?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:52

Blondspray is zoo slecht ! Ik had dat vroeger eens geprobeerd... mijn haar was kapot en zelfs mijn hoofdhuid was aangetast... Ik ging naar de kapper het eerste wat ze vroeg was: heb jij blondspray gebruikt ?? Neeee niet doen dus... neem idd een paar citroentjes en doe dat sap in je haren

Sisco4life

Berichten: 6435
Geregistreerd: 04-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:58

Als je lichterhaar wil dan kan je natuurlijk ook je haar bleken met watertofperoxide, dat kun je bij de apotheek halen =)

Dat spul zit nl. ook in blondeershampoos.

Noraly

Sharlon
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Iemand ervaring met blondspray?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:12

Citroen is echt hardstikke goed en t is nog eens natuurlijk ook, dus stukken minder schadelijk dan al die verfjes en sprays in de winkel.

Plus als je je haar gewassen hebt, dan is de werking afgelopen dus je kunt stoppen met lichter maken wanneer je wilt!!! Werkt super en hardstikke goedkoop (hele citroenen of die gele flesjes citroensap)

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:19

Sisco4life schreef:
Als je lichterhaar wil dan kan je natuurlijk ook je haar bleken met watertofperoxide, dat kun je bij de apotheek halen =)

Dat spul zit nl. ook in blondeershampoos.

Noraly


Dat had ik dus gedaan, 12%... Maar daar krijg je dus gewoon 3de graads brandwonden van !
En ook mijn haar viel goed uit !!! Dus pas er echt mee op !

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:47

Ik gebruik de blondspray van de Hema, lekker goedkoop en werkt prima. Wel is het handig om na gebruik je haar weer te wassen en er een verzorgend masker in te doen.

olafj
Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Iemand ervaring met blondspray?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:51

Van blond spray droogt je haar heel erg uit, vooral als je het in de zon gebruikt, je haar verbrand dan.
Dan kan je beter citroen in je haar doen, word je haar ook blond van, maar je haar verbrand niet zo snel.
Pas wel op voor beestjes

En ik wil gelijk alle misverstanden uit de wereld helpen.

Alles wat blonder maakt, shampoo, spray en pakjes, is verf

Dus krijg je altijd uitgroei, en je kan het er zeker niet uitwassen en het vervaagt ook niet!

Als je het er uit wil zal je het echt moeten verven.
Blond eruit wassen bestaat niet.
Laatst bijgewerkt door olafj op 04-05-06 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharlon
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:53

Er is tegenwoordig ook blonde verf he? Blonderen is niet meer de enige mogelijkheid bij de kapper. Het brand stukken minder en is te krijgen in alle mogelijke kleuren. Stukken minder schadelijk voor je haar.

olafj
Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Iemand ervaring met blondspray?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:56

dat bestaat nou echt al jaren! je moet alleen weten welke merken je moet hebben en minder schadelijk zijn ze zeker niet.
Je kan alleen blonderen als er waterstof peroxide in zit. Zowel uit een pakje als bij de kapper, allebij even schadelijk.

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:02

De kruidvat heeft ook een erg fijne en goedkope blondspray!

Luuz

Berichten: 1959
Geregistreerd: 26-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:10

Al die blondspray oliebol enz. en blonderen is hartstikke schadelijk. Door de waterstofperoxide droogt je haar uit en wordt het een bos stro.
Je kunt wel (heb ik gehoord) iets met camille in je haar doen en dan in de zon gaan ofzo, maar hoe dit precies werkt weet ik niet.

bokjes
Berichten: 1417
Geregistreerd: 16-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:16

zo echt geen blond spray gebruiken is net verf!!!!
heb ik ook gedaan moest eruit groeien en mijn haar is tot op m'n kont! jammer hoor! Je kan idd beter Citroen sap gebruiken!

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Iemand ervaring met blondspray?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:51

Ik vond dat blond spray juist wel fijn en heb nergens last van gehad.
Mn haar werd een stuk blonder, spoot elke dag een klein beetje erin. Het groeit inderdaad wel uit, dat is aan de ene kant wat minder.

Sisco4life

Berichten: 6435
Geregistreerd: 04-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:40

Amber_ schreef:
Sisco4life schreef:
Als je lichterhaar wil dan kan je natuurlijk ook je haar bleken met watertofperoxide, dat kun je bij de apotheek halen =)

Dat spul zit nl. ook in blondeershampoos.

Noraly


Dat had ik dus gedaan, 12%... Maar daar krijg je dus gewoon 3de graads brandwonden van !
En ook mijn haar viel goed uit !!! Dus pas er echt mee op !


Oeps...jee. dat wist ik niet

Sisco4life

Berichten: 6435
Geregistreerd: 04-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:40

Iedereen praat wel over citroen maar dat drooogd je haar donders uit!

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:13

Sisco4life schreef:
Amber_ schreef:
Dat had ik dus gedaan, 12%... Maar daar krijg je dus gewoon 3de graads brandwonden van !
En ook mijn haar viel goed uit !!! Dus pas er echt mee op !


Oeps...jee. dat wist ik niet


Ja helaas heb ik het moeten onder vinden,
er kwam gewoon letterlijk rook van mijn hoofd.
[/quote]

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:36

Hier ook maar een adviesje dan van een kapster. Alles wat lichter maakt zit iets schadelijks voor het haar in. Heel veel dingen die ze je verkopen zijn onzin en uiteindelijk duurkoop. Hoe vaak komen mensen na een zgn goedkoper pakje van de drogist te hebben gekocht niet uiteindelijk toch in onze zaak, om ons de problemen te laten oplossen. Het wordt dan vaak niet heel erg mooi meer en je haar alleen maar slechter. Blondspray is zeker rommel. Ik heb weleens mensen die het gebruiken. Als ik dan vraag heb je het geblondeerd zeggen ze dat het niet zo is en alleen van de zon, maar het is net snot. Voor een beetje oplichten is het misschien wel te doen als je een beetje sprayd en niet meteen volop in de felle zon gaat uren. Als je bij een kapsalon wat lichtere effecten wil hoeft het niet meteen altijd lichtblond te worden. Als ik blondeer gebruik kan ik het zo licht laten worden als ik wil. Ik zelf laat het weleens kort zitten voor een minder groot verschil met mijn eigen kleur. En je haar groeit nog steeds uit je hoofd, dus je nieuwe haar heeft gewoon weer je eigen kleur en dus ja uitgroei. Maar misschien niet als een lijn zoals je bij een heel hoofd verven zou zien. Dat ligt er ook aan hoe je iets opbrengt of op spuit in dit geval. Verder lees ik over waterstof..... Je moet 12% niet op je hoofdhuid laten komen, dat is een behoorlijk hoog percentage. Als je bedenkt dat verven gemiddeld met 6% gebeurt. En ook de spoelingen die iedereen koopt als geen verf. Geloof mij, ik zie de mensen komen vaak, er zit vaak meer waterstof in dan je denkt, dus lees goed. wij gebruiken 3% voor een houdende spoeling. Deze geeft dan nauwelijks af en blijft echt even goed zitten. Maar goed elk merk is ook weer anders. En ook al lijkt het goedkoop als het mislukt ben je meer kwijt. Daarnaast sta ik zelf weleens in de drogist met verbazing te luisteren naar de adviezen die mensen daar krijgen, erg jammer!! Succes met wat je gaat doen. Ik zou enkele highlights laten zetten of een coupe soleil, maar dat is afhankelijk van wat je wil, wat voor haar je hebt en hoe je het draagt. Groetjes

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 18:26

Iedereen bedankt voor de hun advies/ervaringen enz Heb besloten geen blondspray te gebruiken, en de zon gewoon zijn werk maar te laten doen

olafj
Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Iemand ervaring met blondspray?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 19:13

heel verstandig

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:02

hmmm, bij ons was de shampoo op en hadden we alleen maar andrelon zon ofzo ik gebruiken, met het idee dat het onzin was... Ik moet zeggen dat ik zelf geen verschil zag, maar de volgende dag dacht iedereen dat ik mijn haar geverfd had

maar dat had je dus al geprobeerd? Anders miss ook het proberen waard...

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 10:08

Menino schreef:
hmmm, bij ons was de shampoo op en hadden we alleen maar andrelon zon ofzo ik gebruiken, met het idee dat het onzin was... Ik moet zeggen dat ik zelf geen verschil zag, maar de volgende dag dacht iedereen dat ik mijn haar geverfd had

maar dat had je dus al geprobeerd? Anders miss ook het proberen waard...


Ja, Zomerblond heb ik al gehad, had weinig tot geen effect. Heb nu Andrelon stralend blond, misschie dat dat werkt