Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marlou91

Berichten: 460
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 17:13

Volgens mij zit de Mazelen uitbraak vooral hier in de buurt.

@Eskimo gefeliciteerd met de goede echo, wat fijn!

@Zira, oh ja jij zult dat toen wel tijdens je werk gemerkt hebben. Onze dochter is met 30+3 weken geboren. Ik heb me toen echt enorme zorgen gemaakt met die RS uitbraak. Maar gelukkig heeft ze het toen niet gekregen.

Wauw wat fijn dat rijden nog zo goed gaat xladyx!

@Joanieke netjes je gewicht hoor! Ik ben wel al wat meer kilo’s aangekomen. Weer mijn startgewicht niet exact maar schat rond de 4/5 kilo.

Ik vind het ook lastig om mijn grenzen te bewaken, maar krijg wel echt de rekening als ik teveel heb gedaan. Vooral in de vorm van vermoeidheid en ontzettende hoofdpijn. Lichamelijk voel ik me nog best oké. Denk dat ik mijn dochter eigenlijk nog wel iets te vaak til, maar heb daar nog vrij weinig last van.

Vandaag opnieuw een controle gehad in het ziekenhuis en ik ben weer goedgekeurd voor nu. We weten nu ook het geslacht, maar ik wacht nog even op een extra bevestiging met de 20 weken echo voor ik het ga delen.

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 22:40

Ik was jullie even kwijt, kreeg telkens geen mailtjes dat er een nieuwe reactie was en het afgelopen uur ineens meerdere. Lukt nu niet meer om op iedereen te reageren.

Super fijn voor iedereen die goed echo’s heeft gehad! Spannend om de volgende echo nog even af te wachten Marlou! Maar snap dat je graag extra bevestiging hebt.

Super knap dat jullie dingen kunnen maken op de naaimachine. Ik heb er ook eentje, maar altijd ruzie met dat ding.

Wbt luiers gaan wij ook voor wegwerp. Ieder z’n ding en keuze.

Herkenbaar wel, die lichamelijke grens. Ik heb gelukkig een stuk minder last van de misselijkheid nu, waardoor ik weer veel meer kan en daardoor soms misschien iets teveel doe. Maar het meeste gaat vanzelf wel weer over.

Wbt ziektes en virussen, onze kindjes zullen natuurlijk net voor/in de winter geboren worden, dat is toch vaak het ergste seizoen. Aan de ene kant zullen ze natuurlijk wat weerstand moeten gaan opbouwen en worden kinderen super vaak verkouden. Aan de andere kant denk ik dat ik zo’n klein baby’tje wel van de hele wereld wil afschermen om het overal tegen te beschermen. En een simpele verkoudheid is natuurlijk wat anders dan de heftigste ziektes en virussen die besproken werden.

Zira1994

Berichten: 1275
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-24 00:30

Oh dat is echt wel vroeg Marlon dat je dochter is geboren. Kan me voorstellen dat je je toen veel zorgen hebt gemaakt over het RS virus. Heb je nu ook een grotere kans op een vroeggeboorte ??
Leuk dat je weet wat het wordt!!

Ja wat dat betreft hebben we het verkeerde seizoen te pakken voor de kleintjes San4nie haha. Al die virussen die rondwaaien in de herfst en winter. Maargoed het is niet anders… hopelijk komen ze er met een lichte snottebel vanaf

Sweetgirl1
Berichten: 4575
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 09:10

15 juni op precies 20 weken weten wij wst het gaat worden.
Er tussen zitten 1 pret echo op 21 mei. En 10 juni in het ziekenhuis.
Beide gaat mn schoonzus mee en die maakt het feestje.
Ben zo benieuwd we willen erg graag een jongen.

J0anieke

Berichten: 4935
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 21:03

Bedje is ook klaar! :D
Ga nog die goedkoopste commode van Ikea halen en daar het frame in dezelfde kleur schilderen, maar dat is niet zo spannend. :P

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Zira1994

Berichten: 1275
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-24 21:16

Oh wauw wat gaaf geworden Joanieke!! Prachtig

J0anieke

Berichten: 4935
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 12:59

Ik heb de Kruidvat doos ook binnen en echt wel een aanrader! De D3 druppels gebruik ik sws ook voor mn zoontje nog (moet straks wel K ook met bv). Alleen de Kruidvat en Zwitsal shampoo, de oog maskers en de washandjes hadden van mij niet gehoeven, maar de shampoos ga ik wel bij mezelf gebruiken. _O-
Afbeelding

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 13:16

Heel mooi J0anieke!
Ik heb de Kruidvat doos ook al in huis, zitten deels dezelfde dingen in, maar toch ook wel wat andere. De washandjes vitamine en happy earth had ik sowieso niet. De knijpfruit is trouwens over datum tegen de tijd dat het gegeten mag worden. :+

Ik twijfel of ik het vanochtend voor het eerst het voelen bewegen. :wow: Een soort duwtje, van binnen, iets wat ik nog nooit eerder bewust gevoeld heb. Maar misschien is het nog wel vroeg, helemaal voor een eerste.

J0anieke

Berichten: 4935
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 13:26

Ik had twee jaar geleden gekozen voor zelf afhalen en toen kreeg ik alleen een paar bonnen. Toen heb ik bij lange na niet zo'n volle doos gehad. :D
Knijpfruitje is beetje jammer inderdaad, alleen handig als je al een kind hebt. Ik eet ze zelf trouwens ook wel eens op. _O-
Happy earth vind ik een hele fijne shampoo voor de kleintjes, of weleda, maar die heeft Kruidvat niet. Ik ga daar nog wel een flesje halen voor de newborn fase, voelt toch wat beter ofso. :')
Zwitsal is echt troep, dat wil ik niet bij m'n kind in de buurt hebben..

Domi_94

Berichten: 2058
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 13:29

Ik vond de Kruidvat doos qua inhoud beter dan de blije doos. Ook die bonnen gaan van pas komen zodra de baby er is

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 14:31

Is zwitsal troep ja? Zit daar veel zooi in?

Marlou91

Berichten: 460
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 15:06

Volgens mij is het niet per se het allerbeste voor een kwetsbaar babyhuidje. Maargoed het mag gewoon verkocht worden in NL dus ik vraag me af of het heel echt veel kwaad kan. Maar dat weet ik oprecht niet. Ik vind zelf de geur behoorlijk overheersend en niet zo lekker.

Ik gebruik voor mijn dochter graag verzorgingsproducten van Weleda, Naif en Hipp (haal mijn drogisterij artikelen meestal in Duitsland) en ben van plan om dat voor de baby ook weer te doen. Oja en af en toe de bad- en body olie van Kenko, die ruikt echt zo mega lekker.

Ik heb echt nog niks van de “gratis” babydingen besteld maar deze van Kruidvat lijkt me wel leuk! Binnenkort maar eens kijken of ik die kan bestellen.

J0anieke

Berichten: 4935
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 16:02

Er zijn wel een paar baby's die eczeem krijgen van Zwitsal, om die reden vermijdt ik het liever. Qua ingrediënten lijst zou weleda baby calendula het 'beste' moeten zijn. Zover ik kan zien is happy earth ook goed, maar ik heb er niet heeeel veel verstand van.

Sweetgirl1
Berichten: 4575
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 17:44

Hoe gaat de glucosetest.
Duurt 2.5 uur ofzo.
Dag van de toveren geen suikers meer drinken stond in de brief.
Maar hoe zit dat als k nu gewoon nog sinas drink? Heeft dat nu ook al invloed?

Sannens
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 18:17

Sweetgirl1 schreef:
Hoe gaat de glucosetest.
Duurt 2.5 uur ofzo.
Dag van de toveren geen suikers meer drinken stond in de brief.
Maar hoe zit dat als k nu gewoon nog sinas drink? Heeft dat nu ook al invloed?


Als er suiker in jouw sinas zit dan drink je dus suikers en wordt het onderzoek beïnvloed.

Die Kruidvat box wil ik ook graag halen! Vorige keer alleen een paar producten, maar nu echt goede dingen.
Ik gebruik van Zwitsal die haar lotion om de haartjes van m’n dochter goed door te kunnen kammen. Niet elke dag, maar 1-2x in de week als het echt chaos is of als er grote klitten in zitten. Verder vind ik het normaal wel lekker ruiken, maar nu met m’n zwangerschap echt enorm stinken hahaha. Ik word er misselijk van.

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 18:18

Best logisch eigenlijk. Ik vind Zwitsal wel heel lekker ruiken. Maar dat komt natuurlijk door de parfum die er in zit. Heb zelf ook een erg gevoelige huid, dus zal me t.z.t. daar even in verdiepen. Dank voor de tips! (Jeetje, zoveel dingen die op je af komen!)

Marlou, ik vond het echt leuk die doos. Zoveel gratis cadeautjes! Ben dan zelf net een kind.

Sweetgirl, wanneer heb je die test? Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar als er alleen iets staat over de dag ervoor, zal dat het wel zijn lijkt me. Je hebt die test vast niet in het weekend? Anders voor de zekerheid nog even navraag doen.

Sweetgirl1
Berichten: 4575
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 18:24

Nee een door de weekse dag. 15 juli pas.

J0anieke

Berichten: 4935
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 18:32

Ooh dan hoef je alleen 14 juli geen suikers. Nu kan je prima een pak suiker naar binnen werken bij wijze van :')
Wel laat zeg! Hoeveel weken ben je dan?

Sweetgirl1
Berichten: 4575
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 18:55

Dan zit k net op 24 weken

Zira1994

Berichten: 1275
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-24 13:51

Hier gister een goede uitslag van de Nipt test binnen gekregen *\o/* *\o/* nu op naar een goede 13 weken echo dinsdag

J0anieke

Berichten: 4935
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 15:26

Oh wat fijn! <3
Hebben jullie nog genoten van het weer vandaag? Wij zijn vanmorgen heerlijk naar de kinderboerderij geweest en m'n zoontje vond het geweldig. :) Daarna heeft hij ook een gat in de middag geslapen en ik behangen. De lastige plekjes bij t raam en de radiator en de uitstekende hoek zijn klaar, vanavond of morgen de rechte muren en volgende week beginnen met schilderen. Had niet verwacht dat ik het allemaal zo snel zou gaan doen. :D

Sannens
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 16:25

J0anieke schreef:
Oh wat fijn! <3
Hebben jullie nog genoten van het weer vandaag? Wij zijn vanmorgen heerlijk naar de kinderboerderij geweest en m'n zoontje vond het geweldig. :) Daarna heeft hij ook een gat in de middag geslapen en ik behangen. De lastige plekjes bij t raam en de radiator en de uitstekende hoek zijn klaar, vanavond of morgen de rechte muren en volgende week beginnen met schilderen. Had niet verwacht dat ik het allemaal zo snel zou gaan doen. :D


Wij zijn heerlijk even het centrum van het dorp in geweest, terrasje gepakt. Mijn dochter vindt de kinderwagen alleen even helemaal niks, ze loopt sinds een paar dagen los en wil dus niet meer zomaar stil zitten haha.

Wat fijn dat je al zoveel meters maakt! Wij gaan na onze vakantie denk ik rustig beginnen aan ons was kamertje verbouwen, want de kamer die we nu gebruiken voor de was wordt de babykamer. Dus dingen moeten verplaatst en logischer ingedeeld worden.

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 17:56

Sannens, gelukkig heb je er tot nu toe geen last van gehad.
Hopelijk blijft dat zo!
Ik ben wel benieuwd naar je zelfgemaakte hoezen, heb je daar toevallig een foto of patroon van die je wilt delen?

J0annieke, wat heerlijk dat je, je kleintje al begint te voelen.
Dat lijkt me zo speciaal om mee te maken.
Ik voel nog niets maar mijn placenta zit aan de voorkant en heb een mooi isolatielaagje dus ik heb nog even geen verwachtingen.
Wat ben je lekker bezig met die meubels! Echt heel mooi.
Gebruik je ook nog speciale verf iv.m. het risico op nieuwsgierige babytandjes?
Leuk, die doos van Kruidvat!
Ik twijfel nog of ik hem ga aanvragen. Ik heb wel die van Prénatal op de lijst staan maar verder niet.

Eskimo, wat fijn dat de echo goed was! Nu lekker gaan genieten. :)

Domi_94, getsie dat klinkt niet fijn.
Hoe gaat het er nu mee?
Ik probeer vooral heel goed te luisteren naar wat mijn lijf aangeeft, en 'nee' is dan ook echt 'nee'.
De laatste week krijg ik wel steeds meer last van mijn heupen dus daar moet ik wel even wat mee.

XladyX, zo leuk dat je ook al wat voelt!
Dus je drinkt alleen nog koud water? ;)

Krabburger, wat een leuk voornemen.
Ik ben benieuwd wat voor moois je gaat maken.

Marlou91, ooh wat leuk dat jullie het al weten!
Was het eventueel nog een twijfelgevalletje, dan?
Maar jeetje zeg, 30 weken is echt wel heel vroeg.
Wat moet dat een spannende tijd voor jullie zijn geweest.
Ik zie dat je naar Duitsland gaat voor drogisterij producten.
Zou Die Grenze die merken ook niet verkopen?

san4nie, welkom terug! ;)
Ja, het is toch een afweging die je moet maken.
Je kan ze eenmaal niet tegen alles beschermen, hoe graag je dat ook zou willen.

Sweetgirl1, spannend!
Heb je enig voorgevoel wat het zou kunnen worden?

Zira1994, wat heerlijk! Weer goed nieuws voor jullie, echt zo fijn *\o/*
Hopelijk dinsdag ook weer een goede echo, ik duim voor jullie.

Wij gaan dinsdag weer naar het ziekenhuis en willen dan o.a. naar de vaccinaties vragen tegen kinkhoest en de mazelen.

Ooh, die zon is zó heerlijk!
Wij zijn de afgelopen dagen lekker bezig geweest om de tuin klaar te maken voor de zomer, heerlijk om zo rondom huis te scharrelen.
Vanmiddag zijn we naar een voorjaarsmarkt geweest, dat was ook heel fijn, even de deur uit.
En ik heb kunnen pronken in één van mijn nieuwe jurken. :D
De babybump begint nu toch echt wel zichtbaar te worden <3
Afbeelding

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 18:15

Wat fijn van de uitslag Zira! Ik vond het zelf een prettige volgorde zo, die goede uitslag al hebben en daarna de echo. Heb je het hartje al gehoord, of zal dat ook de eerste keer worden?

J0anieke, wat fijn dat het zo lekker gaat! Kan me goed voorstellen dat je dan mooi doorgaat. Het is inderdaad heerlijk weer!

Sannens, dat is vast een uitdaging dan inderdaad. Als je eenmaal kunt lopen moet je dat natuurlijk ook flink doen! Herkenbaar ook van het verplaatsen en logisch indelen.

Jolien 87, dank! En echt zo prachtig die jurk, valt ook erg mooi met een overduidelijke babybuik!

Ik ben nu ook wel de “aangekomen of babybuik” fase voorbij, helemaal voor mijn eigen gevoel. Wij zijn vandaag voor het eerst even naar een babywinkel geweest, oriënteren op meubels, kinderwagens, etc. Er is zoveel keuze! Hier moet ook nog flink opgeruimd worden, eigenlijk al sinds we hier wonen hebben we alle spullen in de kleine slaapkamertjes opgeslagen. :+ daarna kunnen we verven/behangen en dan inrichten.

J0anieke

Berichten: 4935
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 19:09

Nee niet perse speciale verf gebruikt. Wel op waterbasis. Het is verf voor keukenkastjes, met t idee dat je dat makkelijker schoon kan maken en beter bestand is tegen stoten.
Qua bekken kan ik (na advies van mijn fysio) iedereen een bekkenband aanraden van serola. Je moet m wel vrij laag dragen (net boven je stuitje). Ik vind hem nu nog steeds heel fijn met veel lopen en nu dus ook met paardrijden.

Hier ook een buikje. Was de eerste keer dat ik m'n buik zo openlijk liet zien in mn kleding.. :o Kan er dit keer moeilijk aan wennen terwijl mn buik kleiner is dan bij mn zoontje.. :=
Afbeelding