Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
J0anieke

Berichten: 4926
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 14:15

Welkom Hennos! Ook ik duim voor een hartje! <3

Niet meer dan logisch dat je eerder verlof hebt hoor Jolien! Vaak komen tweelingen ook eerder, dus dan zou je misschien anders helemaal geen verlof hebben, plus dat t echt wel een aanslag is voor je lichaam. Ben benieuwd hoe je het gaat ervaren.

Gezien dit ons 2e kindje is hebben we al veel in huis. Heel veel dingen toen al van vriendin gekregen/geleend (box en badje bijvoorbeeld). Verder hebben we veel van marktplaats of nog van mijn ouders (mn zoontje slaapt in mijn oude bedje en de commode die daarbij hoort hebben we ook). Voor baby 2 moet ik nog marktplaats af gaan struinen.
Heb wel een paar weken geleden al een nieuwe duo kinderwagen gekocht. :')

XladyX

Berichten: 1363
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 14:22

Jolien welkom, super gaaf een tweeling! Vroeger leek me dat echt een droom, maar nu we al een dochter hebben (welke flinke reflux had en daardoor huilbaby) ben ik daar wat van terug gekomen en lijkt het me ook pittig. Maar nog steeds wel ontzettend gaaf!

En welkom ook Hennos! Ik snap heel goed hoe je je voelt, ik heb voor mijn eerste zwangerschap ook een miskraam gehad en die angst is nog heel lang gebleven. Hopelijk gaat de tijd snel en kun je wat meer genieten straks vanaf de "veiligere" 12 weken!

Qua spullen aanschaffen zijn wij bij ons eerste kindje vanaf 20 weken aan het verzamelen geweest. Wij hebben heel veel tweedehands gekocht en daar geen moment spijt van gehad (incl bijna gratis versleten kinderwagen, die het nog steeds aardig doet :D). Wij willen nu weer vanaf 20 weken gaan kijken wat we nodig gaan hebben en hoe we dat willen doen. Ik denk vooral dat dochterlief een nieuwe kamer en meubeltjes krijgt, en dat haar meubels dan weer naar de baby gaan. Wel zin om de babykamer weer anders te versieren, bij onze dochter was daar weinig inspiratie voor omdat we het hele huis nog aan het opknappen waren, dat is nu gelukkig anders.

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 20:19

Welkom Hennos! Hoop voor je dat nu alles goed gaat en je straks na wat meer geruststelling te hebben, je ook wat geruster voelt.

Wij hebben tot nu toe een paar kleine dingetjes gekregen en alleen zelf een rompertje in bedrijfskleding stijl van m’n vriend gekocht, om het daar aan te kunnen kondigen. Als ik kijk naar wat ons al is aangeboden, kunnen we al bijna 3 babykamers inrichten denk ik. :o We hebben wel afgesproken en uitgesproken dat dat super lief is, wat we mooi vinden nemen we ook graag over. Maar we hebben het goed genoeg om kieskeurig te kunnen zijn en we willen (of, ik wil) wel dingen die we echt mooi vinden.
Op de één of andere manier heb ik nog een soort van drempel om dingen in de winkel te kopen, zoals kleertjes enzo.

Ik voel me nu sinds een paar dagen écht beter! *\%/* Zelfs op de fiets naar stal geweest. Rijden doe ik al even niet meer, nadat ik was gevallen en me zo beroerd voelde. Gelukkig een goede vriendin die nu 2x in de week rijdt.

Domi_94

Berichten: 2058
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 20:28

Ik duim ook voor je Hennos!
Hier vandaag een goede 13(14) weken echo gehad. De baby lag alleen een beetje verkeerd voor een uitwendige echo/ metingen. Maar dat werd gecompenseerd toen hij/zij bij de focus op de armpjes een soort hartje maakte met zijn/haar handjes <3
Wij hebben qua kleding/ spulletjes ook nog enkel dingen die we van anderen hebben gekregen, over een paar weken zal ik wel een shopsessie met m’n vriend inplannen voor wat spulletjes en kleren

Zira1994

Berichten: 1273
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-24 22:10

Wat fijn dat je je beter voelt San4nie!!! *\o/*

En goed nieuws voor Domi_94, heel fijn een goede 13 week echo! *\o/*

Wij hebben vanmiddag de termijnecho gehad en de kleine heeft een flinke groeispurt gehad.
Waar ik vanochtend opstond met het idee 11+1 te zijn, zijn we vanmiddag ineens naar 12+0 gezet ! :oo Onze uitgerekende datum is nu ook 6 dagen eerder dus zal het lijstje even updaten. De kleine deed het verder ook super goed, we konden mooi meegenieten van zijn eerste bokstraining _O-

Lijstje:
J0anieke - uitgerekend 17 oktober - jongen
Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Equitation - Uitgerekende datum 26 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog onbekend.
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog ongekend, willen het wel weten, maar gaan het niet delen.
Zebraatje - uitgerekende datum: 27 oktober - geslacht nog onbekend
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - geslacht nog onbekend
Jolien87 - uitgerekende datum: oktober - geslacht nog onbekend
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november ( eerst schatte ze het 30 okt ) - geslacht nog onbekend, mn vriend wil graag een jochie
Krabburger- uitgerekende datum 7 november- geslacht bijft onbekend
Zira 1994 -Uitgerekende datum: 11 november. Geslacht nog onbekend, wel heel benieuwd!
Eskimo - Uitgerekende datum: 14 december (kan nog veranderen) - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Sannens - Uitgerekende datum: 19 december

Pieneappel

Berichten: 496
Geregistreerd: 29-03-10

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 22:21

Welkom Hennos!

Goed nieuws Domi_94, zo fijn een goede 13 weken echo!
En wat een opluchting dat je minder misselijk bent San4nie, klinkt als een goede dag :)

Hier zelf nog niks aangeschaft, aangezien alles wat we afgelopen tijd gekocht zouden hebben, ook allemaal weer extra spul om te verhuizen zou zijn :')
Maar volgende week geslachtsecho en over zo’n 2 weken zijn we verhuisd dus kunnen dan aan de slag voor de baby(kamer) <3

Eskimo
Berichten: 3047
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 07:12

Wauw Jolien87, een tweeling! <3 Wat bijzonder!

En welkom Hennos, ik zal ook duimen voor een hartje! <3

Babykamer hadden wij geloof ik bij de eerste ook na de 20 weken echo. Had daarvoor al wat spulletjes gekocht. Veel spullen kunnen we nu gelukkig hergebruiken. Alleen een beetje jammer dat we een slaapkamer te kort komen :') . Baby zal dus de eerste tijd bij ons op de slaapkamer komen, en daarna bij zijn of haar grote broer. Gelukkig is dat een goede slaper, en hopelijk blijft dat zo. Scheelt wel weer een kamer klaarmaken! :D

Zebraatje
Berichten: 144
Geregistreerd: 27-04-13

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 09:42

Hallo allemaal,

Leuk om alle verhalen te lezen.
Hier afgelopen vrijdag de 13 weken echo gehad. En alles was goed.
Voel me zelf ook steeds beter, al meer dan een week geleden dat ik stond te kokhalzen! :')
Dus het tweede trimester is echt fijner.
Helaas wel last van mn ribben/bovenrug als ik zit. En ik heb een kantoorbaan, dus dat is onhandig. Gisteren bij de fysio geweest. Die heeft het los gemaakt, maar nog niet veel verbetering. Maar veel heen en weer lopen dan.

Vorige week ook op werk verteld, dus nu weet iedereen het in de omgeving en hoef ik mijn buikje ook niet meer te verbergen.

Alleen op stal en de eigenaar van mijn verzorgpony weten het nog niet. Maar die zie ik pas volgende week en ik wilde het graag persoonlijk vertellen. Gelukkig is het bij ons vaak rustig op stal, dus kan ik het nog wel een weekje verbergen.

Verder is bij ons ook het plan om in de zomermaanden te gaan beginnen met de babykamer, spullen verzamelen etc. We hebben niet z'n groot huis, dus ik wil nu nog niet alles kopen. En mijn werkkamer wordt de babykamer, de werkkamer van mijn vriend onze gezamenlijke werkkamer, dus we mogen nog wat klussen etc.

Hebben wel al een kinderwagen en een box gekregen van een vriend die ging verhuizen. De kinderwagen is prima, alleen even goed schoonmaken. En de box wil ik verven.
Verder wil ik zoveel mogelijk tweedehands en via marktplaats.

Was vorige week ook bij de kringloop, alle babykleding was 50ct! En zaten ook hele mooie en nog nieuwe dingen bij. Dus daar ga ik goed neuzen tegen die tijd.
En natuurlijk al wat kleine cadeautjes gekregen van familie.

Krabburger

Berichten: 85
Geregistreerd: 20-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 11:43

Welkom Hennos, ik ben ook bekend met miskramen dus snap heel goed dat het nu extra spannend is. Gelukkig is dat kans dat het nu wel goed zit heel groot, dus daar duim ik voor.

Zira, dan ben je inderdaad flink vooruit gezet, klopt het nog wel een beetje met wat je in gedachte had qua eisprong?

Wij hebben de meeste spullen ook al wel in huis, en qua kleding is onze dochter in december geboren en dit kindje komt in november. Aangezien alle kleertjes in 50/56 neutraal zijn kunnen we die ook opnieuw gebruiken. Ga het geboortepakje wel nieuw aanschaffen <3 .

Aankomende donderdag heb ik de 13 weken echo, kijk er wel naar uit maar tegelijk ook weer spannend. Voor deze zwangerschap heb ik 2 miskramen gehad dus het onbezorgde is er echt wel vanaf. Ondanks dat ik er wel steeds meer vertrouwen in krijg. Denk dat het pas echt goed voelt als ik de baby dagelijks voel.

Zira1994

Berichten: 1273
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 14:08

Gefeliciteerd met je goede 13 week echo zebraatje!

Nee klopt nu niks meer van geteld vanaf de ovulatie haha. Op elke echo liep de kleine ook perfect op schema steeds 1’of 2 dagen voor op de berekening geteld vanaf de laatste menstruatie. En nu ineens dus 6 dagen vooruit. Vind het zelf daarom nog wel een beetje lastig, omdat het voor m’n gevoel niet klopt. Ben nu vooral bang dat ze dan bij volgende echo’s gaan zeggen Ohja het kindje is wel klein. Maargoed dat zien we dan wel weer en anders zetten ze me dan maar weer een week terug haha

XladyX

Berichten: 1363
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 14:14

Zira ik heb dit bij mijn eerste zwangerschap ook gehad (en nu weer), ondanks dat ik de ovulatiedatum exact wist maar zij is met "nieuwe termijn" 38 weken op precies gemiddeld lengte/gewicht voor die termijn geboren, dus dat komt vast wel goed! In mijn geval ook geluk, want als ik op de oude termijn had gerekend had ik misschien net niet thuis mogen bevallen en dat mocht nu wel prima.

Mede hierdoor ben ik nu weer 7 dagen eerder geplaatst met de termijnecho ondanks dat ik ook nu weer mijn ovulatiedatum wist. Heeft misschien ook wat te maken met hoe lang je maandelijke fases/ovulatie precies is zegmaar. En misschien groeien we dan gewoon wat sneller baby's :Y)

Zira1994

Berichten: 1273
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 15:15

Wat fijn om te horen dat dit herkenbaar is voor jou Lady en dat het de vorige keer daarmee goed verlopen is! Haha ja misschien voeren we ze nu al slagroom :') de kleine heeft elke echo ook al energie voor tien *\o/*

n_twinkel
Berichten: 626
Geregistreerd: 29-11-08

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 18:19

Hoi allemaal, ik heb even stil meegelezen, maar misschien toch leuk dat ik mij voorstel. Ik ben niet altijd even actief op bokt, maar klets zo nu en dan graag even mee. Hier zijn we zwanger van ons 2e kindje, we hebben een dochter van ruim 3 jaar. Na een miskraam afgelopen winter voelt het nu wel iets minder onbezorgd. Ik ben 23 oktober uitgerekend en tot op heden waren de echo’s (+13 weken) en de nipt goed dus dat stelt toch iets gerust. Daarbij krijg ik toch echt al wel een klein buikje dus daaraan te merken lijkt het ook goed te gaan.
Hier zeggen we beiden dat we niet willen weten wat het wordt, maar ik ben benieuwd of we dit tot het einde volhouden.
We hebben de spullen van onze dochter bewaard dus veel kunnen we nu ook weer gebruiken, maar de kamer zijn we nog niet mee bezig. Ik denk dat we dat na de 20 weken gaan doen.

Sweetgirl1
Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 19:04

Ik heb vandaag een rondje baby winkels gehad.
2 boxen opgehaald. Leuke spulletjes er in.
En heb een snuffie van nijntje mee genomen, 2 leuke rompertjes, 1 geef ik cadeau aan mn vriend.

J0anieke

Berichten: 4926
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 20:13

Welkom n_twinkel!

Ver verplaatst Zira! Ik ben ook 4 dagen verzet naar voren (4 dagen eerder uitgerekend dan ik dacht). Ik denk dat t bij mij ook niet klopt en daar baal ik wel een beetje van. Mocht ik weer net zo lang dragen als mijn eerste zoontje zou ik over de 42 weken heen gaan (41+4 bevallen van zoontje). Nu komt de 2e vaak eerder dus ik heb wel hoop dat t goed komt..

Hier gaat t even heel slecht. Al een paar dagen heel duizelig en hoofdpijn. Moet morgen eigenlijk even de huisarts ervoor bellen...

Verder wel even op bed na kunnen denken over de babykamer en ik ga het kastje en het bedje wat ik al heb staan oppimpen met sierlijstjes en schilderen. Heb best veel zin om daarmee aan de slag te gaan.. Hopelijk gaat t over een tijdje wat beter dat ik daarmee kan beginnen. De verf is in ieder geval al besteld.. :)

Marlou91

Berichten: 460
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 10:25

@Zira, wat fijn dat de grootste zorgen nu voorbij zijn en je volop kunt gaan genieten!
Veel klusjes gepland voor in de zomervakantie. Maar dat komt vast goed, in twee weken vrij kun je echt veel doen is mijn ervaring. Ik vind zo'n muur met behang trouwens ook echt super mooi!

@Hennos welkom en gefeliciteerd! Fijn dat je al vroeg in de zwangerschap terecht kunt voor een echo. Ik heb hiervoor ook een vroege miskraam gehad en aan het begin van deze zwangerschap ook regelmatig wat bloedverlies dus was ook zo opgelucht toen ik op de eerste echo met 8 weken een kloppend hartje zag. Maar dat wachten duurt inderdaad zo lang! Ik duim voor je dat nu alles goed mag zijn.

@Jolien Wat fijn dat je zolang verlof hebt, maar zeker met een tweeling lijkt me dat geen overbodige luxe. Hoe voel je je nu lichamelijk? Fijn dat er nog plekjes vrij zijn bij het gastouderbureau, heb je er een goed gevoel bij na jullie eerste bezoek?

@San4nie Groot gelijk hoor dat je wat kieskeurig bent in de dingen die je worden aangeboden. Ik heb ook nog geen kleertjes oid in de winkel gekocht. Naast dat we natuurlijk al veel hebben van onze oudste wil ik toch graag eerst een goede 20 weken echo afwachten. Wat fijn dat je je wat beter voelt!

@Domi Gefeliciteerd met je goede 13 weken echo. Bij ons was het ook zo dat de echo inwendig moest omdat het kindje helemaal verkeerd lag (dit is zeg maar al de hele zwangerschap zo haha). Ik vind het stiekem niet zo erg, inwendig heb je vaak wel echt mooie duidelijke beelden. Binnenkort lekker shoppen!

@Zebraatje Jij ook gefeliciteerd met de goede 13 weken echo! Fijn dat ook jij je wat beter begint te voelen en dat nu bijna iedereen in je omgeving het weet. Lekker showen dat buikje vanaf nu!

@Krabburger Succes met de 13 weken echo donderdag. Ik snap heel goed dat je vertrouwen wel een klap krijgt na twee miskramen. Zo fijn als je de baby straks ook echt kunt gaan voelen. De echt kritische termijn met hoge kans op een miskraam ben je in ieder geval voorbij. Waren je vorige miskramen al vroeg in de zwangerschap of pas later?

@n_twinkel Welkom, gezellig als je komt meekletsen! Fijn dat alle echo's en controles tot nu toe goed zijn. Hopelijk geeft je dat een beetje vertrouwen voor nu, totdat je de baby gaat voelen.

@J0anieke Beterschap! Zo vervelend die hoofdpijn en duizeligheid. Ik kan er helaas over meepraten. Afgelopen weekend ook weer een heel weekend eraf gelegen. Hopelijk knap je snel op en kun je aan de slag met het kastje. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat.


Hier gaat het wel prima, maar ik voel me met vlagen nog wel steeds erg moe. En dat is soms best een uitdaging als je 32 uur werkt en een peuter rond hebt lopen. Onze oudste gaat naar een andere kamer en de baby krijgt haar kamertje. Dus ik moet binnenkort eigenlijk wel eens gaan nadenken over hoe we dat gaan aanpakken. Veel spulletjes hebben we al dus hoef niet zo veel meer aan te schaffen.

Wij hebben destijds veel via MP gekocht. Ledikantje, commode, box, Kinderwagen. Soms is het even zoeken, maar dan vind je echt nog wel dingen in goede staat die prima nog een ronde mee kunnen (eventueel na een likje verf). Sommige spulletjes, zoals een wiegje en een badje, heb ik ook gewoon van andere mensen geleend. Je gebruikt dat zo kort dat het zonde is om allemaal zelf nieuw aan te schaffen.

Ik begin opeens wel heel erg te twijfelen over de auto. Mijn vriend rijdt een grotere auto van de zaak dus dat past prima, maar ik heb zelf een Mini Cooper. Het is echt mijn droomauto dus ik wil hem liever niet weg doen, maar met een baby en een peuter en een kinderwagen wordt dat misschien nog wel een uitdaging.

Zira1994

Berichten: 1273
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-24 12:53

Welkom N twinkel. Leuk dat je mee komt kletsen. Fijn dat je al een goede 13 week echo en nipt uitslag hebt. Kan me voorstellen dat dat enigszins rust geeft.

Wat vervelend dat jij ook nog zo vermoeid bent Marlou91. En je kan het altijd eerst proberen met je auto toch of het gaat. Misschien valt het mee ….

Hier gister een tas vol hydrofiele doeken en een aankleedkussen hoes gekregen van een vriendin. De eerste spulletjes beginnen hier nu dan toch langzaam binnen te druppelen, maar zelf nog niks gekocht haha.

Gadsie wat vervelend Joanieke dat je je zo slecht voelt! Hopelijk komt er snel verbetering in en kan je lekker aan de slag met meubels pimpen. Deel je voor en na foto’s ?

Inwonderland
Berichten: 1260
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 22:15

Ik meld me hier ook, ik ben niet de beste poster, maar lees sowieso graag mee!

Ik ben zwanger van ons 3e kindje, uitgerekende datum is 4 november. Wij hebben 2 meisjes van januari ‘21 en oktober ‘22.

Inmiddels een goede 13 weken echo en nipt gehad, dus we zijn het nieuws inmiddels ook echt breed aan het verspreiden.

Ik heb zojuist 9 pagina’s bijgelezen, dus ik hoop dat jullie mij vergeven dat ik niet actief op iemand reageer, want het duizelt nog een beetje van alle informatie.

Laatste berichten gingen geloof ik veel over babykamers, wij gaan die van ons voor de 3e keer gebruiken, hij is neutraal en ik ben er nog steeds niet op uitgekeken. Onze jongste slaapt er nu nog, maar wij hebben tot nu toe altijd de eerste tijd (6 en 8 maanden) met de baby in een co-sleeper naast ons gelegen.

J0anieke

Berichten: 4926
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 07:44

Welkom Inwonderland!

Het gaat inmiddels gelukkig weer wat beter. Ben ook aan het kamertje begonnen, kasten van de muur en voor de helft behang eraf. Andere kant ga ik over schilderen. Heb t minst zin om weer te gaan behangen.. :')
Ik zal voor en na foto's maken van de meubeltjes!

Qua auto heb ik een vw polo en m'n man een kleine oude mini cooper. In de mini cooper wil ik de kindjes überhaupt niet hebben. De vw polo is groot zat voor 2 kindjes. Zal wel wat lastiger worden als er ook nog een bedje mee moet, maar dat zien we tzt wel hoe we dat allemaal gaan doen..

Marlou91

Berichten: 460
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 09:17

Welkom Inwonderland!

Wat fijn dat je je weer wat beter voelt Joanieke! Nu lekker aan de klus in het kamertje, knap dat je zelf kunt behangen!

Mijn Mini is gelukkig een vrij nieuw model (2018) en een 5 deurs. Ik ga het dus denk ik
maar gewoon proberen. De periode dat je echt met de kinderwagen met reiswieg op pad bent is gelukkig niet zo heel lang.

J0anieke

Berichten: 4926
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 10:45

Oh dat scheelt al veel! Die van mijn man komt uit 2002 geloof ik, en 3 deurs. Is gewoon een klein scheur bakkie. :')

Zira1994

Berichten: 1273
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 12:45

Welkom Inwonderland!

Oh goed bezig Joanieke al druk aan de klus met dit mooie weer ! Ben benieuwd naar het resultaat

Zira1994

Berichten: 1273
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 21:34

Hier bezig met het nadenken over m’n verlof. Hoe ik dat ga invullen. Hier al mensen die bedacht hebben wanneer ze met verlof gaan en hoe lang ze na de bevalling thuis blijven? Misschien ook moeders die al een kindje hebben die ervaring hebben met wat fijn is?
Denk er nu sowieso over om er met 34 weken uit te gaan. Gezien ik toch wel een fysiek beroep heb en alle collega’s er eigenlijk met 34 week uitgaan of al eerder halve dagen werken. En denk er nu aan om met wat vakantie en ouderschapsverlof er dan nog 5 weken achteraan te plakken, zodat ik nog 15 week na de bevalling heb.

Sweetgirl1
Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 21:50

Op mn werk hebben we besproken 4 weken voor en dan de rest erna mits mn lichaam dat zo toelaat.
Heb nog niet echt veel kwaaltjes moet ik zeggen

Eskimo
Berichten: 3047
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 21:51

Ik denk dat ik voor de volle 12 weken bevallingsverlof ga + de 9 weken 70% betaald ouderschapsverlof. Dit had ik met mijn zoontje ook zo gedaan. Dus met 36 weken met zwangerschapsverlof. Ik had toen geloof ik de laatste 2 weken verspreid als extra vrije dag, maar dit keer wil ik (denk ik) wel alles opnemen. Hoewel ik het heerlijk vond om weer aan het werk te gaan, vond ik hem ook nog zo klein toen hij naar de opvang ging... Maar wellicht word ik gillend gek van 2 kinderen dadelijk en denk ik er dan heel anders over :D .