Een gat in je oor, beter dan andersom

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 15:35

Earth schreef:
Oh ze zeiden tegen mij dat vliegen juist niet zo pijnlijk zou moeten zijn. Maar we gaan het zien :P

Ik ga er ook vanuit dat het niet helemaal mogelijk is om geen water in je oor te krijgen maar idd, ik zal oppassen in zwembaden. Snorkelmasker niet, waarom? Vanwege de druk? Ik ben echt te verwend met dat ding, zooooo relaxed :D


Ik vind het gewoon ondingen :') En een gewone bril heb je geen gedoe met die hoofdband en het afsluiten van het masker als je van die pleisters wilt gebruiken ;)

Vliegen doet mij altijd pijn, goede trommelvliezen of niet. Gewoon ff doppen halen, dan voorkom je onnodige druk op het trommelvlies en een langer herstelproces, of een verse scheur voordat je weer gaat snorkelen.

Prairy
Berichten: 9145
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 15:41

Janine1990 schreef:
x_Jeanine_x schreef:
https://www.elacin.com/nl/direct/swim/

Ik heb deze aanlaten meten en nu ook al diverse waterpolo trainingen mee gedaan. Bevalt zeer goed.
Had steeds water in mn oren na de zoveelste oorontsteking in de afgelopen maanden.


Hey ze bestaan nog! :oo
Vroeger altijd gehad! Ik had altijd groen, was jaloers op mensen die roze hadden :')

Goed merk trouwens, ik heb de RC's voor mijn werk. Hele fijne doppen! Doen geen pijn.


Ik heb zelf ook regelmatig gaten in mijn trommelvlies, vaak gaat het gepaard met wat drap van een ontsteking. Maar ik heb er zoveel gehad dat het mij iig geen pijn meer doet.
Vliegen is een pijnlijke geschiedenis, dus ik heb altijd doppen in bij het opstijgen en landen.

En ik heb nog nooit gezwommen zonder dat er water in mijn oor kwam. Oordoppen zijn fijn, maar als je in de zee gaat zwemmen is het helemaal niet zo'n ramp dat er wat water in je oor komt. Veel schoner water ga je toch niet vinden namelijk ;)

Ga je ook veel in zwembaden, wees dan voorzichtig! Daar huist veel meer rotzooi in en daar krijg je echt geen gezellige ontstekingen van!

Verder geen snorkelmasker gebruiken, liever gewoon een duikbril met losse snorkel. 5 minuutjes wennen en dat is dan alles.

Welke doppen gebruik jij voor in het vliegtuig?

Ik heb het gelukkig lang niet altijd maar oorpijn in het vliegtuig is echt verschrikkelijk.

Earth, ducttape fixt alles toch? :+

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Een gat in je oor, beter dan andersom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 15:49

PRairy jij snapt het. Gewoon beetje ductape op mn harses plakken :')

@Germie en Janine, ik vind het masker juist heerlijk, ik kan helaas is ook niet duiken, zelfs een meter onder water is al pijnlijk zonder een gat in mn trommelvlies := Dus vandaar dat het masker voor mij ideaal is. En het is 1 keer op doen en dan gaan met die banaan, dat vind ik wel heel fijn. En ik kan gewoon praten met mijn man terwijl we onder water zitten, dat vind ik wel handig haha.

Prairy
Berichten: 9145
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 15:51

Precies, eventueel in combinatie met wat vershoudfolie om je hoofd wikkelen. Droog oor gegarandeerd toch? :)) En uiteraard super sexy :j

Ik snorkel dus niet meer eigenlijk, ik kan al niet tegen een beetje water in mijn oor en zeker niet onder water, ook direct pijnlijk inderdaad. Ik vond een masker wel heel erg fijn tov een bril en snorkel, die bril kwam toch altijd water in.

Ben erg benieuwd wat je uitkomst wordt, hopelijk kan er wat aan gedaan worden.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 15:54

Prairy schreef:
Precies, eventueel in combinatie met wat vershoudfolie om je hoofd wikkelen. Droog oor gegarandeerd toch? :))

Ik snorkel dus niet meer eigenlijk, ik kan al niet tegen een beetje water in mijn oor en zeker niet onder water, ook direct pijnlijk inderdaad. Ik vond een masker wel heel erg fijn tov een bril en snorkel, die bril kwam toch altijd water in.

Ben erg benieuwd wat je uitkomst wordt, hopelijk kan er wat aan gedaan worden.


Ze zullen we wel raar aankijken of het vliegveld, wat ik met een rol ductape en een rol vershoudfolie in mn koffer doe :')

Het enige waar ik met het masker last van krijg ik de druk op mn kaak, maar daar kan ik wel doorheen. Ik vind het heerlijk dat ik gewoon een uur horizontaal kan liggen zonder dat ik hoef te kloten met mn bril oid.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 17:07

Earth schreef:
PRairy jij snapt het. Gewoon beetje ductape op mn harses plakken :')

@Germie en Janine, ik vind het masker juist heerlijk, ik kan helaas is ook niet duiken, zelfs een meter onder water is al pijnlijk zonder een gat in mn trommelvlies := Dus vandaar dat het masker voor mij ideaal is. En het is 1 keer op doen en dan gaan met die banaan, dat vind ik wel heel fijn. En ik kan gewoon praten met mijn man terwijl we onder water zitten, dat vind ik wel handig haha.


Ik kan om dezelfde reden niet duiken ;)
En toch heb ik de voorkeur voor een duikbril met losse snorkel ;)


Prairy schreef:
Ik heb het gelukkig lang niet altijd maar oorpijn in het vliegtuig is echt verschrikkelijk.

Earth, ducttape fixt alles toch? :+


Nou ik heb geen idee wat ik heb, ik denk dat ik praktisch elk merk intussen wel heb, aangezien ik voor elke vlucht nieuwe koop omdat ik ze standaard kwijt raak :')
Die van de Hema vind ik het meest comfortabel tot nu toe:
https://www.hema.nl/mooi-gezond/gezondh ... 72017.html

BigOne
Berichten: 38391
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Een gat in je oor, beter dan andersom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 17:17

En misschien voor alle zekerheid medicatie tegen oorontsteking meenemen en het recept zeker.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 18:25

BigOne schreef:
En misschien voor alle zekerheid medicatie tegen oorontsteking meenemen en het recept zeker.

Ja dat wilde ik sowieso al vragen aan de kno arts volgende week :j

Texas02

Berichten: 4717
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Een gat in je oor, beter dan andersom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 23:54

Maak je wel even foto's als je de ducttape op hebt? :D

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 00:10

Afbeelding

Texas02

Berichten: 4717
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Een gat in je oor, beter dan andersom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 00:16

Doet dat niet pijn met losmaken? Pas wel op dat er geen haar tussen komt :+

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Een gat in je oor, beter dan andersom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 00:28

Hahaha. Ik had t losjes vastgeplakt dus dat viel mee :+

Die band is trouwens heel dun dus ik denk wel dat ie onder mijn masker past.

Texas02

Berichten: 4717
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Een gat in je oor, beter dan andersom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 01:03

Dat is wel fijn, dan kun je wel dubbele bescherming krijgen! Eventueel driedubbele als je nog van die pleisters vindt.

Prairy
Berichten: 9145
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 07:21

Earth schreef:
[ [url=m/N8w0eh.jpg]Afbeelding[/url] ]

_/-\o_ _O-

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Een gat in je oor, beter dan andersom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 14:03

Nou het was vals alarm :+

Ik gisteren naar de KNO arts, ik stond met 2 minuten weer buiten. Ze keek en er zat geen gat :') Het was enkel een opbolling van het trommelvlies. Ik kon meekijken en dat was wel grappig. Ze zegt dat het snorkelen geen kwaad kan, het zal wat pijnlijk zijn met vliegen maar dat ben ik gewend.
Dus ook meteen de oordoppen afgezegd, was niet nodig volgens haar. Ik ga wel die band gebruiken tegen golven maar verder laat ik het zo.
Ik was al bang voor de oordoppen dat ze tegen zouden vallen want ik kan dus ook niet goed tegen vacuĆ¼m op mijn oor.

Dus ik ga nu zonder zorgen het water in *\o/*

Texas02

Berichten: 4717
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Een gat in je oor, beter dan andersom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 22:22

Oh, nou beter om! *\o/* Dat is nog eens goed nieuws!! Veel plezier bij het snorkelen! :)