Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gothico

Berichten: 1368
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 20:42

@Firebug, wat een mooie fiets. En in Finland, dat is wel erg mooi.

Betreft mijn (reparatie) spullen die ik altijd mee heb.

In mijn velomobiel heb ik een tas met multitool (2 verschillende omdat ik ,eerdere fietsen heb) 4 bandenlichters, bandenplakset en minipomp. Ook heb ik een grote fietspomp achterin liggen(plastic maar sterk genoeg) Een binnenband en een buitenband. Ook heb ik een demperpompje voor de luchtdempers van de velomobiel.

Voor mijn trike dezelfde tas als in mijn velomobiel.(die is van de trike) En heb ik ook een binnenband reserve mee.

De gewone(race) ligfiets heb ik alleen een kleine pomp, bandenlichters, plaksetje en een reserve binnenband.

Dit lijk voor mijn trike en velomobiel veel. Maar de velomobiel heeft de ruimte en merk ik niet echt het gewicht omdat ik mijn velomobiel voor echt alles gebruik. De trike is als een soort vrachtfiets dus niet erg als deze zwaarder is.

Morgen de dag voor de tocht vanuit Oss. Ik fiets om half 8 weg om half 10 daar te zijn. De rest van de dag zie ik het wel. Alleen weet ik dat we om 10 uur gaan fietsen met een pauze in Mill. Ik denk dat ik rond 190km fiets morgen.

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 10:43

Wat een toffe fiets/ kleur Firebug :j
De hoogte van het zadel viel me idd ook al op .
Handig dat deze verstelbaar is .


[quote="maaikemuis"]
En even een ego post dingetje en totaal niet fietsgerelateerd. Maar ik heb vandaag voor het eerst sinds 8 maanden steriel geassisteerd bij een operatie! Whoop whoop **\O/** ! Weer iets teruggekregen.
quote]

*\o/* Wat fijn voor je *\o/*

Hi @musiqolog :wave:

Nou , gisteren voor het eerst dit jaar een rondje buiten gefietst .
Ik had vrij i.v.m een crematie -O-
Het was knuppelen tegen de wind :=
En onderweg kwam ik een nieuw verkeersbord tegen .


Afbeelding


Afbeelding

maaikemuis
Berichten: 5307
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-24 11:24

Oh, dat is ook een interessant bord. Je mag daar dus alles inhalen behalve fietsers en brommers?!?

Hier in de buurt hebben we ook een interessante. Daar ligt een 30km weg waar wielrenners (heel specifiek) maar 20km per uur mogen. Dus, auto’s, elektrische fietsen, fatbikes, brommers en motoren mogen hebben een andere limiet.

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 11:45

maaikemuis schreef:
Oh, dat is ook een interessant bord. Je mag daar dus alles inhalen behalve fietsers en brommers?!?

Hier in de buurt hebben we ook een interessante. Daar ligt een 30km weg waar wielrenners (heel specifiek) maar 20km per uur mogen. Dus, auto’s, elektrische fietsen, fatbikes, brommers en motoren mogen hebben een andere limiet.


Ook raar ...


Ja dus alles wat 2 rijsporen( auto , vrachtwagen ) heeft mag daar geen fietser of brommer inhalen . ( 1 rijspoor )
Kan beboet worden met 70,00 Euro .

Sakura789

Berichten: 2833
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 12:50

Wat een knappe fiets T2T, welke is dat?

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 13:03

Sakura789 schreef:
Wat een knappe fiets T2T, welke is dat?


De LIV Langma advanced pro 1 Charcoal

MarliesV

Berichten: 15263
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 23:28

Lekker T2T, heb je weer in de pocket. Al is de aanleiding van je vrije tijd niet fijn.

Toppie Maaike. Daar mag je even een ego post voor ingooien.

Fijn dat mensen weer op de fiets stappen. Of het nu lichamelijk is of gebrek aan motivatie, altijd goed om te zien dat het toch weer lukt.

Hier morgen kort mtb ritje gepland staan met de meiden. Gezien de afstand en route (rondje paarse route Hellendoorn) wordt het vooral gezellig. Maar dat moet ook kunnen soms.

Gothico

Berichten: 1368
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 00:30

Time2Tri schreef:
Ja dus alles wat 2 rijsporen( auto , vrachtwagen ) heeft mag daar geen fietser of brommer inhalen . ( 1 rijspoor )
Kan beboet worden met 70,00 Euro .


Hoe zou dit werken met mijn trike(drie sporen) of mijn velomobiel(vier sporen).

Vandaag totaal uiteindelijk 180km gefietst. Het was een mooie rit dat ook veel door de natuur en bossen ging. We waren met 7 velomobielen van over heel Nederland. En één daarvan is van een man die net met pensioen is en zijn eerste velomobiel gekocht heeft(hij reed al wel langer een gewone ligfiets). Dus echt een gemengde groep wat het ook wel bijzonder maakt.

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 09:51

Gothico schreef:
Time2Tri schreef:
Ja dus alles wat 2 rijsporen( auto , vrachtwagen ) heeft mag daar geen fietser of brommer inhalen . ( 1 rijspoor )
Kan beboet worden met 70,00 Euro .


Hoe zou dit werken met mijn trike(drie sporen) of mijn velomobiel(vier sporen).



Geen idee ha ha .Daar hebben ze hier vast en zeker niet aan gedacht .
Maar volgens de regels zou je niet in mogen halen .

Een mooi stukje gefietst dan @Gothico *\o/*

Ik ga vandaag ook weer naar buiten , er staat een ritje van 2 uur gepland .

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 17:54

Zo , een rondje van 60 km gefietst.
Heb een paar druppeltjes gehad , maar niet noemenswaardig.
Daarna mijn fiets geboend , want woensdag ga ik naar mijn bikefitter .
Na de bikefitting met deze fiets is er een ander zadel en na mijn val vorig jaar een anders stuur opgekomen.
Beide moeten even gefinetuned worden .

maaikemuis
Berichten: 5307
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 18:47

Ik ben na 13km omgedraaid vandaag, ik was nat tot op het bot :\ . Morgen weer een dag, ik geef het op voor dit weekend.

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 18:53

maaikemuis schreef:
Ik ben na 13km omgedraaid vandaag, ik was nat tot op het bot : . Morgen weer een dag, ik geef het op voor dit weekend.


Ik hoorde idd al dat het in jou hoek regende .
Hier kwam zelfs de zon nog even tevoorschijn.

laran

Berichten: 704
Geregistreerd: 16-04-08
Woonplaats: Lellens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 19:29

@maaike jammer van je rit, het ging soms goed hard :( Iedere keer denk ik, natter dan dit kan niet maar helaas blijkt het tegen deel waar te zijn

@T2T lekker rondje! Waar ga je heen voor je bike fit?

@marlies ook lekker naar Hellendoorn geweest, wij ook lag er weer op en top bij :)

Wij zijn dus ook wezen fietsen in Hellendoorn, was wel een lekker rondje. Had wel nog wat zware benen van vrijdag, had op de tacx ook al een zwaarder rondje gedaan. Maar de zon scheen zelfs dus dat mocht de pret drukken {:}

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 19:38

laran schreef:
@T2T lekker rondje! Waar ga je heen voor je bike fit?


Naar https://dutchbikefit.nl/ in Woudenberg .
Hij doet dan ook een body fit etc .
Heel uitgebreid, goede uitleg .
Is ook op FB en IG , en heel veel goede recensies.

Eleeke

Berichten: 2063
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:29

3,5 uur gravelen vandaag ,laatste uur zeiknat geregend en dan nog tuin een uur in de auto naar huis..... Ondanks schone warme trui toch weer ijskoud bij thuiskomst.


Ik gravel vaak op de Veluwe. Paard staat daar met pensioen. Dus twee vliegen in een klap.
Woon in Amsterdam.

Eleeke

Berichten: 2063
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:30

maaikemuis schreef:
Ik ben na 13km omgedraaid vandaag, ik was nat tot op het bot : . Morgen weer een dag, ik geef het op voor dit weekend.

Balen Maaike, maar soms gewoon de beste beslissing.
Morgen weer een dag.

MarliesV

Berichten: 15263
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:37

oliebol van die regen dames. Terug is oliebol, uur koud in de auto ook, lente mag wel beginnen hoor.

Laran ja Hellendoorn ligt er idd top bij. Wij waren met 5 dames uiteindelijk, lekker koffie nadien bij mij thuis (woon aan de route).
Heerlijk ritje. Tot een kwartier voor vertrek regen maar toen we weg reden droog en aan het einde zelfs een zonnetje.

T2T smaak te pakken buiten?

Padoertje
Berichten: 1581
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:02

Na 100 jaar op Bokt, kom ik echt nu pas dit topic tegen }:0 Hier (vooralsnog) alleen een mooi weer rijder op een mintgroene Bianchi. Daarnaast wel een Kickr staan en een gewone Tacx voor mij en mijn man die we in de winter gebruiken. Hij gravelt in de winter, ik niet. Hij fietst echt wel fanatieker en ook avonturen zoals The Ride afgelopen jaar van de Stelvio naar Valkenburg en de Marmot en allerlei andere bergen. Deze zomer ga ik mee om de Mont Ventoux (hopelijk binnen 2u) te beklimmen, dus ik moet echt snel naar buiten om kilometers te maken.

IMAY1990

Berichten: 1909
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:44

Ik had eigenlijk gepland om een klein uurtje hard te lopen vanmiddag maar het regende en ik heb echt een hekel aan hardlopen in de regen (of fietsen in de regen overigens) dus ik ben op de Tacx geklommen en besloot toen dat ik wel eens iets geks kon doen op Zwift. Ik heb Road to Sky route gedaan, een 5k lead-in en dan de virtuele versie van Alp d'Huez. Heb de workout gedaan die in het trainingsplan stond en daarna gewoon verstand op 0 en doortrappen. Wat een grind was dat, maar ik heb de top gehaald. Totale segment tijd voor de klim was 2:08:30, dat moet sneller kunnen op een betere steady state verdeling in plaats van het eerste uur 30s on, 30s recovery anaerobic blokken maar al met al niet ontevreden. Ga het morgen wel voelen denk ik

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 07:22

MarliesV schreef:
T2T smaak te pakken buiten?

:j Al mag het nog een heel stuk warmer en zonniger {:}
Ik ben echt een mooi weer mens :D


Padoertje schreef:
Na 100 jaar op Bokt, kom ik echt nu pas dit topic tegen }:0 Hier (vooralsnog) alleen een mooi weer rijder op een mintgroene Bianchi. Daarnaast wel een Kickr staan en een gewone Tacx voor mij en mijn man die we in de winter gebruiken. Hij gravelt in de winter, ik niet. Deze zomer ga ik mee om de Mont Ventoux (hopelijk binnen 2u) te beklimmen, dus ik moet echt snel naar buiten om kilometers te maken.

Leuk , welkom *\o/*

Hoe gaat het vandaag Imay?

MarliesV

Berichten: 15263
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 09:38

Volg maar de helft van je post Imay, generatiekloofje denk ik haha. Maar hopelijk voel je je prima en heb je lekker geslapen na de inspanning.

T2T ja de lente mag wel komen! Wij waren gisteren in de middag nog een ronde wandelen, heerlijk in het zonnetje. Daar knapt een mens van op!

Padoertje, welkom! En hup fietsen jij, als je de Mont Ventoux op wilt, dan moet je wel gaan trainen, wordt het alleen maar leuker van.

IMAY1990

Berichten: 1909
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 11:50

Time2Tri schreef:
Hoe gaat het vandaag Imay?


Ik ben niet zo stijf opgestaan als ik gisteravond dacht, maar voel wel wat aanvullende stijfheid opkomen. Vandaag wel echt een rustdagje want dat was meer en zwaarder fiesten dan ik ik maanden gedaan heb :')

maaikemuis
Berichten: 5307
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 13:10

Het regende vandaag zelfs in Zwift :')

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 16:03

maaikemuis schreef:
Het regende vandaag zelfs in Zwift :')



-O- -O-

Eleeke

Berichten: 2063
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:18

IMAY1990 schreef:
Ik had eigenlijk gepland om een klein uurtje hard te lopen vanmiddag maar het regende en ik heb echt een hekel aan hardlopen in de regen (of fietsen in de regen overigens) dus ik ben op de Tacx geklommen en besloot toen dat ik wel eens iets geks kon doen op Zwift. Ik heb Road to Sky route gedaan, een 5k lead-in en dan de virtuele versie van Alp d'Huez. Heb de workout gedaan die in het trainingsplan stond en daarna gewoon verstand op 0 en doortrappen. Wat een grind was dat, maar ik heb de top gehaald. Totale segment tijd voor de klim was 2:08:30, dat moet sneller kunnen op een betere steady state verdeling in plaats van het eerste uur 30s on, 30s recovery anaerobic blokken maar al met al niet ontevreden. Ga het morgen wel voelen denk ik

Oh my . ik haat dat ding :D Diepe buiging voor je prestatie. ik heb hem in Corona 1x gedaan dat was genoeg.

Maar meer zwifters hier dus. Zodra in de vond weer buiten kan fietsen, stop ik ermee. Maar voor nu nog zeker twee a drie keer per week.