Euthanasie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14764
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Euthanasie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-24 16:38

Nou precies. Het is ook niet persoonlijk, het is namelijk niet van jou, het is van Germie.
Eet meer tomatensoep :D

Popstra
Berichten: 13821
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Euthanasie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 16:39

Maar hoe iemand in elkaar zit wil nog niet zeggen je er maar alles van moet accepteren...

DuoPenotti

Berichten: 29898
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 16:40

rien10 schreef:
Nou precies. Het is ook niet persoonlijk, het is namelijk niet van jou, het is van Germie.
Eet meer tomatensoep :D

Hey jij ook al, heb ook net een bordje op. :)
Moet nog zooo lang wachten op mijn frietjes vanavond....


mysa schreef:
Sluit ik me bij aan. Germie doet het niet expres, die zit gewoon zo in elkaar. Is voor ons onbegrijpelijk maar vat het niet persoonlijk of als kwetsend op want dan maak je het jezelf lastig.

Precies en hier laat ik het wat dat betreft bij :)
V(d)oor mij genoeg of eigenlijk alweer teveel gezegd...

rien10
Berichten: 14764
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-24 16:41

Nee Popstra. Maar er pagina's lang tegenin gaan heeft geen zin. Er gaat namelijk niets veranderen.
Je accepteert dit niet. Dus je laat het van je afglijden. En door.

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 16:51

Popstra schreef:
Maar hoe iemand in elkaar zit wil nog niet zeggen je er maar alles van moet accepteren...

Hier ben ik het wel mee eens. Soms door aan te geven dat je het niet acceptabel vindt kan de ander wellicht na gaan denken en proberen iets anders te verwoorden. Maar iedereen mag zeker zijn/haar grenzen aan geven.
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 23-02-24 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 16:54

Van mij mag dit topic gesloten worden.

rien10
Berichten: 14764
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-24 17:06

chanicha schreef:
Van mij mag dit topic gesloten worden.

Nee joh.
Maar we kunnen wel gewoon weer on topic gaan.

Zonnetje81
Berichten: 18687
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 17:09

Waarom ik het voor haar opneem (en bij mijn weten is ze wel degelijk een vrouw als ik nog steeds op een foto een vrouw en een man kan onderscheiden :+) omdat hier wordt gezegd dat je haar moet negeren, dat ze een permanente ban moet krijgen en dat soort dingen. Als het je niet aanstaat: negeer het of foei haar of verlaat het topic....... Ik zie namelijk nergens dat ze mensen persoonlijk aanvalt. Dat het je persoonlijk RAAKT is iets anders omdat je tegen of moeite hebt met de situatie zoals zij het schetst, prima. Dat ze iets tegen psychs heeft is ook haar goed recht.

En iemand schreef dat het ging om ik kan niet zwemmen dus wil ik dood, nou dan lees je toch echt niet het verhaal zoals ik het oppak, dat jouw graadmeter van ik wil dood ergens anders ligt, dat mag ook maar dat is niet germie haar probleem.

Ik val van de ene verbazing in de andere, mensen lezen wat ze willen lezen en pakken dingen persoonlijk op terwijl deze imo nog steeds haar mening is die ze geeft.

Als zij dood ongelukkig wordt van niet zwemmen so be it. (dat lees ik ik trouwens niet op die manier, ik lees er is een ongeluk gebeurd, ik heb daar zwaar onder geleden en heb daar nog steeds last van) En ja ik heb door (voor anderen een onbenullig) ongeluk ook een tijd zwaar in de oliebol gezeten dus ik snap haar wel. Maar voor bokt moet je eerst half dood/verlamd ofzo zijn voordat je zoiets mag zeggen.

Maar omdat het GERMIE is die het schrijft vallen we met z'n allen haar aan, daarbij weten die personen hoe ze is en dat ze er nog wel even 10 posts tegenaan zal gooien die je zeker niet aanstaan. Dat bedoel ik niet als rellen maar omdat haar zienswijze jullie niet aanstaan (of de manier van schrijven).

Percy

Berichten: 12084
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 17:25

Germie is inderdaad een vrouw. Waarom ze haar sekse naar man veranderd heeft, geen idee maar dat hoeft ook niet.

Zonnetje, ik zie geen aanvallen, wel verbazing en irritatie omdat het topic, zoals zo vaak gebeurd, weer volkomen de verkeerde kant op gaat.

Wat naar DP dat jouw moeder dat zelfinzicht niet heeft. Dan loop je constant tegen een muur aan.

secricible

Berichten: 25705
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 17:27

En klaar, ontopic nu.


Behave! ~~}>

Afbeelding

Percy

Berichten: 12084
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 17:53

Ik heb gisteren mijn pink gebroken, was dat ook cat?

Het lijkt mij heel eng om je exacte sterfmoment te weten. Misschien is het op dat moment een opluchting maar voor nu kan ik dat voor mezelf niet voorstellen.

Mijn kennis/vriendin keek er zo naar uit alsof ze naar een leuk feest ging. Ze had al veel pijn en dat zou alleen maar erger worden. Dat wilde ze niet meemaken. In haar geval was het binnen een paar weken geregeld.

BeFunny

Berichten: 10735
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 18:08

Bij mijn zus was de werkelijke datum pas een paar dagen ervoor bekend. Lijkt me heel raar om dat idd al weken te weten.
Ik kan me ergens wel voorstellen als iemand dat graag wil dat iemand er ook naar uit kan kijken, al kan ik het me ook ergens helemaal niet voorstellen. Maar ik denk dat iemand er toch ook een soort rust door krijgt dat het dan klaar is.

moonsparkle
Berichten: 21773
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 18:31

Ik heb altijd al gezegd dat ik het fijn zou vinden om te weten wanneer mijn einde zal zijn. Of dat nou over 2 jaar is of 50 dan weet ik waar ik aan toe ben. Wanneer ik alles nog uit kan geven wat ik nog heb.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 23-02-24 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

nafkedemi

Berichten: 1307
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 18:32

Heb het zelf meegemaakt met mijn vader. Was ziek en had een huisarts die er achter stond. 6 September 2011 eerste gesprek, 13 September 2011 overleden waar ik en mijn zus bij waren. Ben blij dat hij toen die keuze heeft kunnen maken. Op mijn werk al een aantal keren palliatieve sedatie meegemaakt. Bekende combi is dan morfine en dormicum
Bij de doelgroep waarmee ik werk is actieve euthanasie (soms helaas) geen optie.

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Euthanasie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 09:31

Gisteren mijn laatste gesprek gehad voor de rouwverwerking. Zij vroeg nog of ik last had van dingen of dingen graag anders had gezien. Toen gaf ik aan dat ik het erg jammer vind dat het expertisecentrum zo vast houdt aan dingen en niet stil staat bij diegene die daarna verder moeten. Dat was ze helemaal met me eens dat dat soort dingen best anders mogen. Ze vroeg hoe ik tegen euthanasie aan kijk, ben daar zeker voor, het is mooi als mensen die keuze kunnen maken als zij dat zo willen.

tienus63

Berichten: 12138
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Euthanasie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 17:01

Heb je voor je zelf nu het gevoel dat je alles een plekje hebt kunnen geven?

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Euthanasie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 20:28

Nee, nog niet alles, ik heb al heel erg lang waarom vragen waar ik bij leven al geen antwoord op kreeg, sommige vragen zijn nog best wel aanwezig, sommige niet. Heb mezelf beloofd om daar zo min mogelijk mee bezig te zijn, de antwoorden komen niet, nooit meer. Kan beter de tijd en energie in dingen steken die het wel waard zijn. Heb een moment van verdriet dan is dat prima, dat mag er zijn, zolang het maar niet de overhand heeft kan ik daar ook goed mee omgaan.

tienus63

Berichten: 12138
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Euthanasie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 20:40

Klinkt ontzettend begrijpelijk hoe je het verteld.
Sterkte!

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Euthanasie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 21:38

Dank je wel!