Zo vaak griep in een paar maanden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zebrastreep

Berichten: 9823
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 17:01

Ai daar kun je flink ziek van worden , mijn beste vriendin heeft het in het buitenland opgelopen waarschijnlijk ook door het vlees van een kip in dit geval.

Zij was er alleen wel een stuk beter aan toe , ze liep op dat moment stage en dat kon ze wel door doen. Ze hadden gegeten in een restaurant en waarschijnlijk kwam het daar weg omdat er meer mensen waren met vergelijkebare klachten.

Heeft wel een lange tijd geduurd voordat ze opgeknapt was. Maar gelukkig nergens last meer van gehad toen het eenmaal beter was.

Het kan zeker in vlees zitten wat niet goed verhit is geweest. Ik zou als het bij een restaurant was waar je hebt gegeten het eventueel nog wel laten weten, mits je het zeker weet. Zodat hun voor de toekomst ook goed erop letten.

FennyPower

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 17:04

Zebrastreep schreef:
Ai daar kun je flink ziek van worden , mijn beste vriendin heeft het in het buitenland opgelopen waarschijnlijk ook door het vlees van een kip in dit geval.

Zij was er alleen wel een stuk beter aan toe , ze liep op dat moment stage en dat kon ze wel door doen. Ze hadden gegeten in een restaurant en waarschijnlijk kwam het daar weg omdat er meer mensen waren met vergelijkebare klachten.

Heeft wel een lange tijd geduurd voordat ze opgeknapt was. Maar gelukkig nergens last meer van gehad toen het eenmaal beter was.

Het kan zeker in vlees zitten wat niet goed verhit is geweest. Ik zou als het bij een restaurant was waar je hebt gegeten het eventueel nog wel laten weten, mits je het zeker weet. Zodat hun voor de toekomst ook goed erop letten.


Ik heb ze gebeld met de vraag of er meer zieken zijn.
En de mededeling dat ik dus heel ziek ben geworden, maar ze zeiden dat het 99% niet van hun kan komen

FennyPower

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Zo vaak griep in een paar maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 15:32

Nou, huisarts heeft het ziekenhuis gebeld.
Ernstige bloedverlies, ziekenhuis moet nog terug bellen en dan hoor ik meer..

Echt wat een gedoe.

Soepblik
Berichten: 1156
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Zo vaak griep in een paar maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 15:51

Wat een zooitje, TS. Het kan ook van schaal- en schelpdieren komen, maar anders denk ik inderdaad dat dat hertenvlees de grootste kanshebber is. Of toch een net niet goed doorbakken kip...

In ieder geval zijn nu de juiste instanties aan de gang, op naar beter. Ben benieuwd wat het ziekenhuis zegt.

FennyPower

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Zo vaak griep in een paar maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 16:43

Ben nog steeds aan het wachten op het telefoontje, wachten duurt lang.

Century

Berichten: 6000
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Zo vaak griep in een paar maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 17:26

Als het gerookt is, dan is het niet meer rauw. Niet dat het niet daardoor kan komen, maar dat is wel echt een verschil.
Sterkte en beterschap TS!

noviceh

Berichten: 4800
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Zo vaak griep in een paar maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 17:43

Wat heftig zeg, hopelijk heb je snel meer duidelijkheid!

darkadia

Berichten: 5255
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Zo vaak griep in een paar maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 23:54

Jeetje wat een pech TS! Heel veel beterschap en sterkte!

_Mir
Berichten: 1364
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 23:59

In mijn omgeving en werk inderdaad zieken momenteel. Zelf nergens last van, laatste keer dat ik echt goed ziek was is toch al weer enkele jaren geleden..

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 00:08

BigOne schreef:
Ook zorgen voor een goede luchtvochtigheid in huis, droge lucht ( door vorst, stoken, te weinig ventilatie) droogt je slijmvlies uit waardoor je sneller virussen oppikt. En klinkt misschien apart maar veel handen wassen, toch beetje afstand houden en voor wie lef heeft, ffp2 masker op in openbaar vervoer.


Waarom lef?

BigOne
Berichten: 38389
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Zo vaak griep in een paar maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 00:23

Omdat sommigen wel willen maar niet durven om een masker op te zetten . Ts sterkte, ik hoop dat je inmiddels antwoord hebt en dat ze je opgenomen hebben.