Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt_Sisi

Berichten: 8948
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 19:52

Hier is er een babyboom in mijn vriendengroep! Heel veel mensen om me heen zijn zwanger (wel meerderen al van de tweede). Wel fijn om ervaringen te vragen!

Verder hebben wij sinds vorige week een nieuwe leaseauto die lekker ruim is, genoeg ruimte voor de wagen straks in de kofferbak!

De babykamer hier is echt nog nergens trouwens, weinig energie voor ook..

redbutton
Berichten: 990
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 09:00

Dat is wel leuk Britt, voor jezelf voor ervaringen maar ook voor de kids zelf straks. Bij ons in de groep zijn er veel van dezelfde leeftijd en die spelen heerlijk samen.
Wij zijn wat later, maar toevallig is er nog een vriendin uit de groep zwanger, 3 weken later uitgerekend. Ze heeft daarnaast zelfde rug/bekken klachten dus dat is wel fijn om ervaringen te delen.

@nadia hoe gaat het nu met jou?

Ik ben trouwens soms ineens weer random misselijk, misschien van het maagzuur? Volgende week eens aan de verloskundige vragen.

Farjen

Berichten: 8009
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 09:27

Vervelend van al die rug/bekken-pijn hier. 
Ik had er in het begin veel last van, maar de laatste weken gaan beter. Normaal ging ik elke week naar de kinesist maar nu de laatste keren steeds wat meer tijd er tussen, nu is het 2 weken geleden en ik wil mijn afspraak vanavond eigenlijk annuleren want het is niet echt nodig.
Ik heb wel meer gerust dus dat zal wel een grote rol spelen.

Horsiegek, ik ben 1 dag een beetje ziekig geweest van het vaccin en dan spierpijn in de arm maar dat was het gelukkig :)
Fijn van de goede 20w echo! Alweer een mijlpaal :)

Tijger ook een goede 20w echo! En je kleintje vind verstoppertje nu al leuk :) Hopelijk is de baby zichtbaarder deze week!

Wat lastig dat maagzuur, lijkt me enorm vervelend! Ik mag niet klagen op dat vlak, is beetje afhankelijk wat ik eet maar het valt mee gelukkig

Lien, dat slecht/niet slapen is herkenbaar en op den duur is ook gewoon teveel allemaal. Dat kleintje in onze buik kost zoveel energie. Hopelijk heb je ondertussen al een beetje kunnen bijslapen?

Hier gelukkig 1 van de laatste die een kindje krijgt, dus ik heb al heel veel kleertjes gekregen :+
Mijn moeder zegt de hele tijd dat ik niets moet/mag kopen omdat er genoeg is, maar ik wil ook wel iets zelf kopen, dat is toch anders :o
Ik heb enkele vriendinnen van dezelfde leeftijd en die hebben al kinderen van 10 jaar rondlopen terwijl wij nog moeten “beginnen”. Voelt soms wel raar aan maarja niets aan te doen

Fenn, veel plezier met de babykamer deze week!

Jasz, oh bah buikgriep! Verder niemand ziek geworden?

Qua auto’s zal het hier ook nog gepuzzel worden. De grote auto’s zijn er wel, maar hoe krijg je 2 honden + baby + kinderwagen, … en alles daar in? :D

Redbutton, dat heb ik ook. Opeens weer misselijk en ook de geuren zijn weer terug :=


Hier gaat verder alles zijn gangetje, morgen alweer 28w. De baby was de voorbije week heel actief, ik voel veel beweging maar je kan het nu ook heel duidelijk zien van op een afstand :D <3 Soms voel ik ook een grote "bol" uitsteken en de boel rekken dus ik denk dat het haar hoofdje is ipv een voetje en ze dus wil draaien maar dat het nog niet lukt ofzo? (ligt nu nog in stuit)

suus_toes

Berichten: 988
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 11:13

Heeft er nog iemand interesse in een roze fotoshoot jurk?
Heb nog één liggen.
Prijsje komen we wel uit.
Verzenden via post nl is geen probleem.
Ophalen mag uiteraard ook. (Noord Groningen)

Had deze ooit eens aangeschaft toen ik zelf nog voor de hobby foto's maakte.
Maar kan 'm zelf nu niet gebruiken, verkeerde kleur. _O-

Afbeelding

Afbeelding

Farjen

Berichten: 8009
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 11:44

Ik vind hem mooi maar ik durf zelf niet met zo'n blote buik op de foto :o :o

suus_toes

Berichten: 988
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 12:28

Farjen schreef:
Ik vind hem mooi maar ik durf zelf niet met zo'n blote buik op de foto :o :o


Kan ik me helemaal in vinden :')
Ik heb zelf over een maand een fotoshoot... Maar de neiging tot annuleren is groter dan dat ik denk "yes , leuk"

Ik voel me ook gewoon echt een mega uitgezakte pudding op varkenspootjes.
Baby hangt me bijna op de knieën, heb ik het gevoel. :roll:


Nog wel even wat leuks!
Volgende week dinsdag ga ik nog een 3d echo laten maken en die omzetten naar 6d.
Ben zo benieuwd....
En als het kind dat voor één keer even goed wil liggen, zou het helemaal leuk zijn.

x_Nadia

Berichten: 1369
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 13:23

@redbutton, toevallig net vanmorgen bij de verloskundige geweest.
En we hebben de reden gevonden dat ik elke keer zo’n pijn heb :evaw:
Meneertje ligt al zo laag dat ze nog amper z’n hoofdje kon meten, lager kon ze niet meer komen met het de uitwendige echo anders moest ze hem al bij de ‘uitgang’ houden zeg maar :=
En daardoor ligt hij dus eigenlijk constant op mijn banden te drukken met zijn schouders…

Verder was ik de laatste dagen heel moe, duizelig en had het gevoel van flauwvallen, 2 keer gemeten, de eerste keer in ze vrijwel niks horen en bij de 2 meting een bloeddruk van 103/68, dus dat is ook niet zo best.

Nu dus nog meer rusten en moet meer zout eten/drinken.
Maar wel heel fijn dat de kleine wel goed groeit verder, liever dat ik van wat dingen last heb dan dat er iets is met hem :j

redbutton
Berichten: 990
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 14:51

Kan het geen kwaad dat de baby al zo laag zit? Wel fijn dat alles goed is, minder fijn dat het met jou wat minder gaat. Pak maar goed de rust.

Mooie jurk, wij gaan alleen geen shoot doen. Zijn we niet echt de types voor. We hebben dit weekend wel besloten dat we nog gratis gaan trouwen voor de baby komt, iemand tips waar ze mooie, niet te dure jurkjes hebben?

x_Nadia

Berichten: 1369
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 15:13

redbutton schreef:
Kan het geen kwaad dat de baby al zo laag zit? Wel fijn dat alles goed is, minder fijn dat het met jou wat minder gaat. Pak maar goed de rust.

Dat heb ik wel extra na gevraagd maar kan geen kwaad en in principe ook geen hogere kans op een vroeg geboorte :j

jasz

Berichten: 2232
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 19:17

Nee indalen zegt gelukkig niks over wanneer ze daadwerkelijk komen. Mijn eerste was met 32 helemaal ingedaald maar kwam met 40+3 pas. Wel heel vervelend dat je er zo'n last van hebt Nadia! En wat balen dat je ook een wat lagere bloeddruk hebt. Hopelijk helpt het extra zout eten en rustig aan doen je.

Redbutton, wat leuk gefeliciteerd alvast! Ik heb bij h&m echt wel mooie jurken gekocht altijd. Ik kijk altijd bij de gewone jurken en heel veel hebben een hogere taille of zijn uit 1 stuk en kan je dan gewoon aan als je zwanger bent.

Oh super leuk suus_toes! En dat gevoel van je een olifant voelen herken ik wel, ook al zegt iedereen dat dat helemaal niet zo is :')

Haha mooi is dat he Farjen, als je ze zo duidelijk voelt. Het kan een hoofd zijn, maar ook heel goed billen trouwens :')
Nee gelukkig niemand verder ziek geworden en sinds vandaag was de kleine man ook weer echt opgeknapt.

Lekker dat jullie een ruime leaseauto nu hebben Britt_Sisi

Hier gaat alles ook weer goed. Jongste is dus weer helemaal opgeknapt en sinds vandaag ook eindelijk weer wat blijer en het is super fijn dat het eindelijk lekker weer is!
Heb wel al veel last van harde buiken en rustig aan doen wil niet altijd lukken, maar dat hoort erbij helaas. Is allemaal wel te overzien.

Britt_Sisi

Berichten: 8948
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 21:49

Wat vervelend Nadia dat je zo'n last hebt van die dingen! Is er ook kans dat dat weer afneemt met rust of als de baby besluit weer wat omhoog te kruipen? (Of kan dat niet? :') )

Fijn dat de jongste weer wat opgeknapt is Jasz!

x_Nadia

Berichten: 1369
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 21:55

jasz schreef:
Nee indalen zegt gelukkig niks over wanneer ze daadwerkelijk komen. Mijn eerste was met 32 helemaal ingedaald maar kwam met 40+3 pas. Wel heel vervelend dat je er zo'n last van hebt Nadia! En wat balen dat je ook een wat lagere bloeddruk hebt. Hopelijk helpt het extra zout eten en rustig aan doen je.

Nee precies, mijn eerste lag ook goed ingedaald maar met hem moest ik alsnog worden ingeleid met 41+5.

Ik ben absoluut geen stil zitter dus we gaan zien of ik het kan volhouden of dat m’n vriend mij moet vast sjorren aan de bank/stoel :')

@Britt_Sisi, voor wat ik begreep ligt hij al ‘vast’ hij ligt nu met z’n rug langs mijn rechter zij, het zou nog wel kunnen dat hij naar links draait maar daar ging ze niet meer van uit, dus denk niet dat ie nog omhoog kan komen :=

Farjen

Berichten: 8009
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 06:36

Suus_toes, leuk zo'n 3d echo! Ik ga het niet doen, baby ligt in stuit en heb zelfs nog geen enkele "mooie" gewone echo-foto van de baby. Dus de 3d is weggesmeten geld :P

Nadia, fijn dat de baby het goed doet maar balen voor jou :(:) Hoeveel weken ben je nu?

Redbutton, oh spannend trouwen! Ik weet niet wat je zoekt maar op zalando had ik een heel simpel wit jurkje voor de burgerlijke trouw gekocht.

Jasz, oohja de billen kan inderdaad ook :)* :o? Zal logischer zijn dan een hoofdje
Gelukkig is de jongste weer beter :)


Heeft er hier iemand ervaring met een buikgordel/band? Ik denk dat ik op werkdagen toch misschien wat extra ondersteuning fijn zou vinden maar weet niet goed wat nu fijn is?

jasz

Berichten: 2232
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 13:16

Ja ik heb die 2 keer veel gebruikt en hielp mij wel echt goed! Ik liep elke dag wel 20 minuten heen en terug naar de stad en op m'n werk stond en liep ik ook toen 3 dagen per week en ondanks dat ik erg snel last van harde buiken heb, kon ik het zo toch tot 36 en 34 weken volhouden

Farjen

Berichten: 8009
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 13:26

En wat voor een band had je? :)

redbutton
Berichten: 990
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 13:38

Ik heb deze 2 weken terug gekocht. Draag hem op dagen dat ik veel sta of moet lopen. Of het echt helpt weet ik niet, heb het idee dat het wel echt ondersteunt. https://www.babypark.nl/carriwell-overb ... d_source=1

Wist niet dat een baby al zo vroeg kon indalen. Weer wat geleerd.

suus_toes

Berichten: 988
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 14:15

Ziet er wel fijn uit zo'n band!
Hier ook erg snel last van harde buiken...
Ik heb morgen weer een check bij de vk. Dan ook maar even bespreken dat ik al meer 'kwaaltjes' krijg.. wat al meer op zwangerschapsvergiftiging gaat lijken. (Laat het ajb niet zo ver komen) Zo lang ik het licht nog kan verdragen en geen hoofdpijn heb, dan is het tot dusver 'prima'

Heb net kraamzorg intake gehad.
Leuke vrouw! Helaas komt zij niet zelf bij ons.. dus maar afwachten wat en wie we krijgen.
Staan eerst op 45uur, maarja.. te korten in de zorg, en vakantie tijd..
Kan best zijn dat dit dan naar 24uur gaat.
We gaan het zien... :o
Laatst bijgewerkt door suus_toes op 30-04-24 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

nicole_floor

Berichten: 3267
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 14:56

Hier vanochtend ook weer check gehad bij de vk. Bij mij is die nog niet ingedaald, verder was alles prima. Volgende keer alweer een de liggings echo. Hier straks ook intake met de kraamzorg, ik ben benieuwd.

Ik heb hier geen ervaring met een buikband, zag laatst wel de caissière van de jumbo ermee lopen.

redbutton
Berichten: 990
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 16:07

Harde buiken heb ik dan weer niet.

Net wel heerlijk even 3u geslapen, was zo moe.

Kraamzorg is hier in de vakantie ook een ding, maar ze deden hun best en meer kunnen ze ook niet doen natuurlijk.

Wij moeten vrijdag voor de groeiecho en maandag naar de verloskundige. En tussendoor lekker even een weekend met de hond naar de ardennen

Fenn

Berichten: 6154
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 16:47

Hier in mijn laatste weekje drukte op werk. Daarna met verlof! Van het weekend erg druk en toen ik misselijk op de bank zat en een beetje koortsig voelde nog even met de verloskundige gebeld. Geen risico op zwangerschapsvergiftiging, dus ik moest het rustiger aan doen. Gelukkig nog maar 2 dagen werken :) En verder gaat het eigenlijk prima. Leuke koningsdag gehad, lekker naar buiten geweest en ik word zo gelukkig van de zon. Daarnaast hangt er inmiddels behang in de babykamer. Is de luieremmer binnen. Halen we vrijdag de meubels op en wordt het zo langzaamaan steeds meer af. Volgende week de luiers wassen (we hadden bij de oudste wasbare en gaan die nu weer gebruiken) en inpakken. En dan is m'n verlof echt gestart. haha.

Wat fijn Redbutton dat je nog even naar de Ardennen kan tussendoor! Geniet ervan :) En gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk. Leuke jurkjes, misschien Seraphine? Vind dat die best sjieke kleding hebben. Heb er 1 jumpsuit van en dat zit ook heerlijk.

Ik heb wat kindjes in de omgeving, maar niet veel. We zijn ook de eerste met kinderen in de familie.

Suus_toes fijn dat je al een goed gevoel had bij de incheck. Bij ons ook nog maar de vraag hoeveel uur we krijgen, maar ik ga het wel zien.

Farjen, ik had een bekkenband en had daar bij mijn vorige zwangerschap ontzettend veel steun aan, maar nu nog niet gebruikt. Ik zou het zeker proberen.

X_Nadia. De vorige was bij mij ook vroeg ingedaald en tot 41 weken blijven zitten. Toen tussendoor ook opeens niet meer ingedaald. En succes met stilzitten. Zo moeilijk om rustig aan te doen!

Jasz, fijn dat iedereen weer beter is thuis! En dat het wel weer te overzien is op het moment. Hopelijk blijf het zo.

jasz

Berichten: 2232
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 17:38

Farjen schreef:
En wat voor een band had je? :)


Deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/carriwell-verstelbare-zwangerschapsbuikband-zwart-l-xl/9200000120751669/?Referrer=ADVNLGOO002058-S--9200000120751669&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwrcKxBhBMEiwAIVF8rBJOkPwNEPWBH3rdh79VioHCci_6zGBxoi-j-u-V5hWhvNQOkivwvhoCqMQQAvD_BwE

Ik had 'm dan met extra stuk voor over m'n buik, van stof gewoon.

Edit: exact die redbutton heeft gekocht heb ik ook!

Heb er ook lang mee gedaan. Klittenband is na 2 zwangerschappen gebruiken wel wat minder en denk nu voor de zomer dat ik die van mijm link ga kopen. M'n oudste was in december uitgerekend, dus toen vond ik die stof wel fijn

x_Nadia

Berichten: 1369
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 22:00

Farjen schreef:
Nadia, fijn dat de baby het goed doet maar balen voor jou :(:) Hoeveel weken ben je nu?

Ik ben nu 32 weken, dus we hoeven nog maar heel even door te bikkelen :')

Farjen

Berichten: 8009
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 08:04

Bedankt voor de zwangerschapsband-adviezen! :D

Suus_toes, hopelijk inderdaad geen zwangerschapsvergiftiging! Hopelijk kan de vk je geruststellen!

Nicole_floor, fijn van de check dat alles goed was!

Redbutton, oh ik las gisteren je bericht dat je 3u had geslapen tijdens mijn werk en ik was zooooo jaloers :')
En leuk naar de Ardennen!

Fenn, die 2 dagen werken zijn zo voorbij :D En de zon vind ik ook heerlijk, geeft zoveel energie!

Nadia, de laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze. Spannend wel, binnenkort heb je je kleintje in je handen :D


Gisteren had ik enorm *** geslapen. Elke nacht wordt ik sowieso wel enkele keren wakker voor een plaspauze waarvan ik dan een keertje niet meteen in slaap val. Kwam er dus op neer dat ik al van 4u wakker was, om 7u vertrokken naar het werk, om 17u30 thuis van werk (lang leve de files) maar dan moesten we alweer meteen vertrekken en een uur in de auto richting schoonouders als verrassing.
Onderweg hadden we pizza besteld online om af te halen, maar aan de pizzaria stonden we er voor een gesloten deur :+ "Gesloten wegens onvoorziene omstandigheden"
Dus verrassing liep helemaal in duigen en we zijn uiteindelijk nog op restaurant gegaan maar het was dus na 20u als we ons eten hadden. Ik had echt zoooo'n hoofdpijn en toen we eindelijk thuis waren duurde het niet lang voor ik sliep :')

nicole_floor

Berichten: 3267
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 10:03

Hebben jullie ook zo last van opgezette voeten met dit weer. Ik wordt helemaal gek, het liefst wil ik mijn schoenen en sokken uitdoen. Maarja ik ben op het werk. :')

Fenn

Berichten: 6154
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 10:56

Oh, ja, hier ook. En kuitkramp als ik te lang op blote voeten loop.