Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nymphe

Berichten: 509
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: omgeving Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 11:46

Ik had al even niet gepost, druk met werk i.v.m. de lang aanhoudende vermoeidheid/misselijkheid. Gelukkig is de misselijkheid nu redelijk weg sinds week 18, maar nadat het 2/3 weken wat rustiger was met lucht/boeren is dat weer helemaal aanwezig. Beetje hetzelfde verhaal als Farjen. Ik ben benieuwd of de psylliumvezels helpen. Dat zou wel een uitkomst zijn. Ik had er voor de punctie al wat last van, maar na de punctie vulde mijn buik zich helemaal met vocht/lucht en heb ik daar ook goed 2 weken last van gehad, ik zag er toen net zo zwanger uit als ik nu ben.. Het hele eerste trimester had ik er ook last van, toen even wat minder maar inmiddels is het dus weer helemaal terug.

Merken jullie ook dat je blaas en maag in de verdrukking zitten? Ik moet om nu ieder uur wel 1 of 2 keer naar het toilet en eten doe ik verspreid over de dag maar kleine beetjes.

Sinds vorige week ben ik op de helft, morgen alweer 21 weken. Tijd gaat dan toch stiekem best hard.

Hebben jullie nog tips om zonder rugpijn wakker te worden? Daar heb ik sinds een week of twee last van.

Ik hoop dat jullie de kleine ook snel kunnen voelen! Bij mij zit de placenta aan de achterkant en voel ik sinds 19+3 licht 'plopjes' in mijn buik zo nu en dan. Ik hoop dat ik het mijn partner binnenkort ook kan laten voelen, maar dat zal nog wel weer een paar weken duren?

MerelV hopelijk valt het allemaal mee met het behandelen van de diabetes. Toch apart dat je dat kunt hebben zonder symptomen. Hoe kwamen ze er achter?

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 12:05

Ik had rond week 19 ook een opgeblazen gevoel en pijnlijke darmen. Probiotica en extra vezels hielpen niet echt. Duurde denk ik een week of twee en toen werd het beter.

Inmiddels 25 weken en wat lichte rugklachten. Gisteren eerste behandeling bij de fysio gehad en zij heeft wat tips gegeven. Ik vind het ook gewoon lastig om rustiger aan te doen.

Mijn placenta ligt voor. Vanaf week 17 voelde ik de baby af en toe. Inmiddels is hij al een paar weken erg aanwezig :):) .


Ik moet ook een suikertest doen voor zwangerschapssuiker omdat ik PCOS heb..

suus_toes

Berichten: 988
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 13:19

Vandaag heb ik m'n 20 weken mijlpaal :):)
Afbeelding

Afbeelding

MerelV

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 14:12

Ik heb inderdaad een suikertest moeten doen omdat ik PCOS heb. De suikertest wordt aangeboden aan zwangeren die of overgewicht hebben, of ouder zijn dan 35, of bij wie de baby te groot lijkt of als diabetes in de familie voorkomt, of als je dus PCOS hebt. Ik had dus alleen dat laatste. Baby meet op p48, dus perfect gemiddeld.

Er werd mij aangegeven dat ik nu dagelijks op 4 momenten glucose moet prikken en suiker moet vermijden. Punt alleen is dat ik zonder de suikers in mijn voeding op glucosenwaarden uit kom die te laag zijn, dus dat snap ik niet. Ik heb inderdaad nog een afspraak staan met de verloskundige en de diabetesverpleegkundige voor verdere toelichting op het dieet.

MerelV

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 14:17

suus_toes schreef:
Vandaag heb ik m'n 20 weken mijlpaal :):)
[ [url=m/3xZdPI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/A13BVz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie mijlpaal inderdaad! Wat zie je er goed uit!

jasz

Berichten: 2232
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 14:58

Gefeliciteerd met een jongetje @Shani! Je weet het wel vroeg idd! Is dat dan met een echo op basis van de nub?

Ah wat balen @merel! Wel fijn misschien om te weten, maar lijkt me vervelend om je dieet aan te moeten passen.

Hier voor het eerst ook een achterliggende placenta en voelde nu vanaf 13 weken al wat voorzichtige plopjes en gehik en inmiddels ook meer 'duwtjes' heel ander gevoel dan vorige 2 keer placenta voor idd! Toen voelde ik dat duwen pas veel later.

Ja ik herken dat super vaak moeten plassen ook, maar met echo vorige week zei de verloskundige ook dat baby laag ligt en dat is dan niet zo gek. Moet gelukkig snachts maar 1 keer ofzo en niet al 3 keer :')

Britt_Sisi

Berichten: 8948
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 22:03

Wat vervelend van de zwangerschapsdiabetes! Hopelijk krijg je snel duidelijkheid er over..


Hier ligt mijn placenta ook aan de voorkant, soms voel ik wel eens iets waarvan ik me afvraag of dat de baby kan zijn, maar niet mega duidelijk.
Buik wordt wel echt steeds zichtbaarder, morgen 17 weken alweer!

Deze week ziek geweest, griep achtig, dus merk qua conditie en energie dat ik niet fit ben en als ik wel wat doe merk ik snel spanning in mn buik. Nog even rustig aan doen gok ik!

Farjen

Berichten: 8009
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 11:31

Nymphe schreef:
Ik had al even niet gepost, druk met werk i.v.m. de lang aanhoudende vermoeidheid/misselijkheid. Gelukkig is de misselijkheid nu redelijk weg sinds week 18, maar nadat het 2/3 weken wat rustiger was met lucht/boeren is dat weer helemaal aanwezig. Beetje hetzelfde verhaal als Farjen. Ik ben benieuwd of de psylliumvezels helpen. Dat zou wel een uitkomst zijn. Ik had er voor de punctie al wat last van, maar na de punctie vulde mijn buik zich helemaal met vocht/lucht en heb ik daar ook goed 2 weken last van gehad, ik zag er toen net zo zwanger uit als ik nu ben.. Het hele eerste trimester had ik er ook last van, toen even wat minder maar inmiddels is het dus weer helemaal terug.


Even snel maar ik neem nu al enkele dagen psyllliumzaad en het helpt wel goed voor het pijnlijke, opgeblazen gevoel :j ik lijk ook minder zwanger :')

bellizdej
Berichten: 316
Geregistreerd: 21-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 15:49

Citaat:
Citaat:
- Yipee: uitgerekend 11/05/2024 jongen
- DemDeempel: uitgerekend 06/06/2024, meisje
- MerelV: Uitgerekend 10/6/2024, jongen
- Fenn: uitgerekend 12/6/2024 onbekend
-nicole_floor: uitgerekend 18/6/2024 jongen
- Happyjoyce: uitgerekend 24/06/2024, jongen
- Nadia: uitgerekend 24/06/24, nog niet bekend.
- xRiiannex: uitgerekend 30/06/2024, jongen
- Lien_: uitgerekend 05/07/2024, onbekend
- Kabayo: uitgerekend 08/07/2024 , meisje
-__PrinCes: uitgerekend 08/07/2024, meisje
- Daydream21: uitgerekend 10/07/2024, meisje
- Farjen: uitgerekend 23/7/2024, meisje
- Nymphe: uitgerekend 24/7/2024, geen idee
- Redbutton: uitgerekend 25/7/2024, meisje
-Bellizdej: uitgerekend 18/7/2024, meisje
-suus_toes: uitgerekend 30/7/2024 , jongen
- Mischa: uitgerekend 02/08/2024
- Dimphyl: uitgerekend 03/08/2024, nog onbekend
- Annepaardoes: uitgerekend 04/08/2024, nog onbekend
- Nijnthju: uitgerekend 11/08/2024
- Britt_Sisi: uitgerekend 21/08/2024, jongen
- Tova: uitgerekend 23/08/2024, nog onbekend
- Jasz: uitgerekend 24/08/2024, nog onbekend
- Shani_1984: uitgerekend 14/9/2024, jongen
- Tijger: uitgerekend 17/9/2024
- sweetgirl1: uitgerekend 22/10/2024


Al een tijdje niets meer gepost, heb mezelf toegevoegd aan het lijstje. Zal de aankomende tijd wat actiever meelezen en reageren.

Hier vorige week en deze week de 20 weken echo gehad, nu een doorverwijzing naar Maastricht vanwege dat de kleine zich moeilijk laat zien. Het is nog maar één dingentje wat ze in beeld moeten brengen van het hart, dus gaan we morgen naar Maastricht. Nu al eigenwijs :') haha.

Fenn

Berichten: 6154
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 20:23

Hoe gaat het hier met iedereen? Ik heb vakantie na een paar drukke weken werk. Erg aan toe. Net als aan de lente trouwens, de zon af en toe smaakt naar meer.

Heeft iemand hier tips voor een fijne sportlegging en of een fijne zwangerschapsbh? Ik zit beide te zoeken, maar kom er niet uit.

Farjen

Berichten: 8009
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 20:51

Ik heb net een sportlegging bij de H&M mama gekocht, zit erg fijn :)
BH's zoek ik ook... Ik heb al een tijd geleden nieuwe gewone bh's gekocht maar het zit me niet meer fijn. Maar ik wil ook niet gewoon zo'n stofje, ik heb liever voorgevormd.
Maar wat ik online vind, zijn voornamelijk voedingsbh's maar dat lijkt me niet zo fijn voor nu in de zwangerschap?

redbutton
Berichten: 990
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 20:54

Ik heb een 3 tal gewone bh's gekocht toen op 12 weken mijn oude niet meer pasten.
Deze zitten mij voor nu nog prima, dus heb helaas geen tips.

Hier gaat het verder zn gangetje. De kleine schopt fanatiek elke ochtend en avond.

nicole_floor

Berichten: 3267
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 21:59

Ik heb een set van 3 voedingsbh's/zwangerschapsbh's gekocht bij de bron prix toen ik mijn normale bh's niet meer paste. Vind het idd alleen jammer dat ze niet voorgevormd zijn.

Kwa sport bh's en sportleggings pas ik mijn normale spullen nog. De sport bh's zijn van de h&m en mijn leggings van stronger.

suus_toes

Berichten: 988
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 22:02

Hier gaat alles ook z'n gangetje...
Alleen al een dikke 2 week (bijna 3 week) zo vreselijk verkouden.. bah! Al een amoxicilline kuur gehad, maar heeft niks geholpen. Moet dus toch echt vanzelf beter worden.
Verloskundige zei al, dat de weerstand met zwangerschap een stuk lager is.. dus ook langer tijd tot herstel.
Dus wacht ook nog even een poosje met de 22 weken prik, eerst even weerstand kweken.

Kwa bh's heb poos terug paar nieuwe bij de Hema gehaald, maatje groter en even een verlengstukje tussen de haakjes. Zit prima :j

bellizdej
Berichten: 316
Geregistreerd: 21-10-09

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 23:00

Sportleggings heb ik een maatje groter besteld bij gymshark. Bh’s ben ik ook nog zoekende naar een fijne!

@suus_toes dat is oliebol als de verkoudheid zo lang blijft hangen, hopelijk gaat het snel over!

redbutton
Berichten: 990
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 09:19

Wat vervelend die verkoudheid suus_toes. Ik ben dit seizoen ook al 2x flink grieperig/verkouden geweest dus was ook bang dat het de hele winter door zou gaan, maar heb het idee dat de foliumzuur met vitamine d wel zn werk doet nu (ik ben daar pas begin december mee begonnen)

annepaardoes

Berichten: 7158
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 19:50


x_Nadia

Berichten: 1369
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:23

Hier gaat het met baby goed *\o/*

Met mij lichamelijk wat minder… ik heb heel veel last van mijn bekken/banden.
Op sommige momenten is lopen echt een hel en zak door de grond van de pijn.
Dus ik rommel wat in huis rond en doe boodschappen meer kan ik helaas niet op t moment.

Ik ben vanmiddag wel even met een vriendin en mijn zoon naar het winkelcentrum geweest. Gelukkig hebben ze daar een speel plekje voor de kinderen en kon ik even rusten want langer dan 15min achtereen lopen is niet te doen -O-

Dus als iemand tips heeft, gooi ze deze kant maar op! :j

redbutton
Berichten: 990
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:26

Wat balen Nadia, ben je al bij bekkenfysio geweest?
Ik heb het gelukkig niet zo erg maar het enige wat mij helpt is liggen (bij zitten belast je het nog) en echt zoeken naar welke belasting funest is en deze niet meer doen

annepaardoes

Berichten: 7158
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:33

Oh Nadia wat verschrikkelijk. Klinkt heel heftig. Ik heb zelf al vanaf week 9 last van mijn bekken maar goed behapbaar. Vorige week had ik wel een slechte week met veel pijnlijke scheuten. De Bekkenfysio ging niet door, maar gelukkig moest ik nog naar de acupunctuur. Zij heeft de kant waar ik veel last had, in mijn geval echt links, behandeld en twee dagen laten geen heftige pijnscheuten meer gehad. Dus het heeft echt wat gedaan.
Vriendin van mij is naar een soort chiropactor gegaan toen ze zoveel last had van haar bekken. Wel iemand die vaker zwangeren behandeld. Dat hielp bij haar heel goed.

Fenn

Berichten: 6154
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:48

Hey x_nadia, wat heftig. Dit klinkt precies als mijn vorige zwangerschap. :(:) heb je al een bekkenband? Zo niet dan mag je de mijne eventueel overnemen. Dat hielp mij een beetje. Verder een goede fysiotherapeut en ik deed iedere dag oefeningen. Een zitbal werkte bij mij averechts. En ik heb twee keer een massage gedaan bij een masseur met tafel voor zwangere en dat hielp mij fantastisch (voor even). Ik kon net als jij niet lang lopen en niet lang staan (of zitten). Maar elektrische fiets ging wel goed, ik weet niet of je daar beschikking toe hebt? En daarnaast is het uitzingen :(:) ik heb daardoor ook heel erg getwijfeld of ik nog een keer zwanger wilde worden. Nu heb ik het overigens niet.

En dank voor de tips over de leggings em bhs. Ik ga ze bekijken :D

bellizdej
Berichten: 316
Geregistreerd: 21-10-09

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 21:22

Heel herkenbaar Nadia, ik heb sinds week 14 ook last van bekkenpijn. Moet vooral rustig aan doen en meerdere keren op een dag gaan liggen.
Merk wel iets verbetering/ verlichting sinds dat ik naar de bekkenfysio ga. Weet niet of je daar al geweest bent?

x_Nadia

Berichten: 1369
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 22:40

Liggen help inderdaad het beste.

Ik heb al wel gekeken naar een bekkenband die kreeg ik inderdaad als tip en een fysiotherapeut kan ik ook altijd even informeren, dat is nooit verkeerd.

Als ik korte stukjes in huis loop is er niet zoveel aan de hand gelukkig.
Het zijn echt de langere stukken, langer dan 10 min achtereen en dat moet ik echt stoppen.

Fietsen is (nog) geen probleem en ik heb een elektrische, dat probeer ik wel nog zo veel mogelijk te doen om nog wel iets van beweging te houden.

Paardrijden doe ik al niet meer sinds ik weet dat ik zwanger ben, ponylief wil nog wel eens met wat voeten de lucht in gaan.
Ben er nog nooit vanaf gedonderd maar moet je nu net zien, dus uit voorzorg gestopt met rijden.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 09:19

Citaat:
Citaat:
- Yipee: uitgerekend 11/05/2024 jongen
- DemDeempel: uitgerekend 06/06/2024, meisje
- MerelV: Uitgerekend 10/6/2024, jongen
- Fenn: uitgerekend 12/6/2024 onbekend
-nicole_floor: uitgerekend 18/6/2024 jongen
- Happyjoyce: uitgerekend 24/06/2024, jongen
- Nadia: uitgerekend 24/06/24, nog niet bekend.
- xRiiannex: uitgerekend 30/06/2024, jongen
- Lien_: uitgerekend 05/07/2024, onbekend
- Kabayo: uitgerekend 08/07/2024 , meisje
-__PrinCes: uitgerekend 08/07/2024, meisje
- Daydream21: uitgerekend 10/07/2024, meisje
- Farjen: uitgerekend 23/7/2024, meisje
- Nymphe: uitgerekend 24/7/2024, geen idee
- Redbutton: uitgerekend 25/7/2024, meisje
-Bellizdej: uitgerekend 18/7/2024, meisje
-suus_toes: uitgerekend 30/7/2024 , jongen
- Mischa: uitgerekend 02/08/2024
- Dimphyl: uitgerekend 03/08/2024, jongen
- Annepaardoes: uitgerekend 04/08/2024, nog onbekend
- Nijnthju: uitgerekend 11/08/2024
- Britt_Sisi: uitgerekend 21/08/2024, jongen
- Tova: uitgerekend 23/08/2024, nog onbekend
- Jasz: uitgerekend 24/08/2024, nog onbekend
- Shani_1984: uitgerekend 14/9/2024, jongen
- Tijger: uitgerekend 17/9/2024
- sweetgirl1: uitgerekend 22/10/2024



Al een week geveld door griep hier, sorry voor de egopost, maar wij hebben gister geslacht gehoord. Ik moet echt even schakelen, m'n vriend loopt met een gelukzalig lachje rond :')
20+5 vandaag en qua zwangerschap geen klachten.

Kabayo

Berichten: 14063
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 09:42

Die lijst voelt echt als de merrielijst van het Dikke Buiken Topic (voor de paarden dus) :+

Dimphyl beterschap! En wat leuk een jongen!

X_Nadia ik herken het helaas wel een beetje. Ik moet ook nog een bekkenband hebben maar kan de goede nog niet vinden. Begrijpelijk dat je niet meer rijdt :j Vervelend zeg. Ik hoop toch dat je pijn wat verlicht wordt en je nog wel van je zwangerschap kan genieten

Bellizdej dat rustig aan doen is zo lastig he -O- Ook voor jou hoop ik dat je verlichting vind

Fenn mocht Nadia de band niet willen zou je mij dan een PB sturen? Ik zoek nog een maar hebbde goede nog niet gevonden. Fijn dat je deze zwangerschap er geen last van hebt

Annepaardoes acupunctuur? Dat mag toch niet in de zwangerschap? :o Wel fijn dat het geholpen heeft
Ah de helft al gepasseerd :D Is altijd reden voor taart :j

Suus_toes beterschap! Ik moet die prik nou ook echt even gaan aanvragen :+

BrittSisi ook beterschap! Hier ook de placenta aan de voorkant :j

Hier gaat het wel door. Ik heb het druk met mijn eigen bedrijf. Gelukkig helpen m'n ouders broer en man goed mee qua zwaar werk. Wordt ook steeds boller en de kleine dame begint al aardig te trappen haha. Ik heb de zwangerschap shoot al geplant staan. Wil nog wel een shoot erbij plannen met mijn paard. Ik heb zaterdag nog even gereden, wat was dit fijn. Voelde mij ook goed!
Afbeelding
Mevrouw is zelf ook heel erg drachtig :+
Afbeelding
Ik ben alweer 24 weken nu. Maar kan mij niet snel genoeg O:) Ik heb er zin in