Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Unicornetto
Berichten: 2387
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 16:21

Melisje, het werkt wel, maar het is niet de bedoeling om ze op die lengte te houden. Je vijlt ze af tot de lengte van je eigen nagel.

Ik heb van een collega een setje van de Kruidvat gekregen. Ook gelstickers. Ik heb ze er gisteren opgedaan, dat ging prima! Voordeel van de gelstickers vind ik dat de topcoat goed blijft zitten.
Afbeelding

Ben ook tevreden over de stickers van Lily and Fox, maar de topcoat gaat er dan na een paar dagen helaas toch af.
Ik las iets over een rubberbase op de stickers en dan de topcoat doen, iemand hier goede ervaringen mee?

Alenthe05

Berichten: 1098
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 18:59

Laats heeft een setje van Lilly en Fox 3weken erop gezeten. Ik doe er altijd een topcoat overheen. Blijft meestal wel zitten. Doe vanalles met die nagels, staarten wassen, in bad ed. Blijft super goed zitten. Ook mooie designs.

elsa91

Berichten: 445
Geregistreerd: 27-01-13

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 21:17

Ik heb nu twee setjes van Lilly en Fox gebruikt. De eerste bleef 1,5 week echt mooi zitten. Tweede setje blijft minder mooi, maar had dit keer ook moeite met de stickers los krijgen. Leek een iets andere plak laag ofzo. Zit er morgen een week op maar ga ze eraf halen morgen want hiermee wil ik niet werken. Overigens beide keren veel buiten werk in stal en tuin gedaan. Ik doe daarna base en topcoat had ik dit topic een duidelijke uitleg over en vind dat prima werken!

ASF
Berichten: 59
Geregistreerd: 22-01-13

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 01:54

De stickers van by Emily week je los met olie. Mijn tip: niet te zuinig zijn en vooral niet te snel willen. Ook bij het laatste stukje nog even wat olie ertussen, dan beschadigen je nagels niet.

Mijn eerste setje Lily & Fox kon ik er na 3 dagen (waarin ik ook al veel tipwear had) zo aftrekken. Maar dat moet je officieel weken in warm water met citroen en kokosolie of met aceton.

Vooralsnog ben ik wel tevreden over by Emily, van mijn vanmiddag aangebracht l&f heb ik nu alweer een stukje af. En toen had ik alleen nog maar eten gekookt en mijn rijbroek aangetrokken.
Maar goed, beide zijn totaal ander systeem (lamp vs gewoon plakken) en ook een flink andere prijsklasse natuurlijk.

Polarize
Berichten: 705
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 08:53

Mijn eerste setje van lily&fox bleef goed 2 weken zitten, en daarna haalde ik het eraf omdat ik iets nieuws wilde, maar mijn 2e setje had ik voor mijn gevoel netter geplaatst en had ik er met een week af.
Het 2e setje was een volledige glitter set en die voelde ook wat...ja, anders?
Ik heb nog een setje van byemily liggen en wil die voor iets op 1 mei op hebben, dus ik heb nu even gewone lak op, omdat ik het zonde vind om voor die paar dagen een nieuw setje stickers op te doen

ASF
Berichten: 59
Geregistreerd: 22-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 16:45

Ik kan gewoon niet met die L&F stickers, denk ik. De eerste van mijn huidige setje zat na 3 dagen al los en heb ik er dus afgehaald. Deze stickers geven gewoon net zo snel tipwear bij mij als gewone nagellak, maar tipwear bij stickers geeft mij enorm de drang om er dan aan te gaan peuteren. Nu heb ik op het moment sowieso ook wel flink stress en dat helpt dan ook niet bij die neiging, maar als het niet zo snel zou slijten aan de bovenrand, dan had ik ook geen begin om eraan te kunnen komen.
Anyway, leuk voor af en toe en goedkoop genoeg voor een feestje waarbij ik iets nailart achtigs zou willen, maar voor dagelijks gebruik erger ik me te snel. En is gewoon lakken sneller, makkelijker en goedkoper.

Voor ik op vakantie ga, plak ik weer by Emily. Als mijn ervaring daarmee zich herhaalt hoef ik daar dan die 10 dagen weg (en daarna thuis ook nog even) niet naar om te kijken. Dat vind ik dus wel ideaal. :)

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 16:48

Ik denk ook dat je niet veel meer kunt verwachten van L&F. Goedkope wraps, geen gel. Bij mij blijven ze ook niet lang mooi, maar ik moet zeggen dat het wel wisselt per set. Dat peuteren als het niet meer top zit herken ik. Voor mij is het wel fijn dat ik dan alleen aan de sticker peuter en niet aan de nagel zelf. :Y)

ASF
Berichten: 59
Geregistreerd: 22-01-13

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 16:54

Lorette, daar heb je goede punten. Vooral dat het peuteren dan niet ten koste gaat van je eigen nagels is een groot voordeel.
Maar online lees ik over L&F eigenlijk vooral dat het zo goed en lang zou blijven zitten.. Dan vraag ik me af wat die mensen dan de hele dag (niet) doen, dat ze dat lukt. Want 3 dagen vind ik niet bijzonder lang. Maar ze hebben leuke patroontjes enzo.

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 17:03

Klopt, dat las ik ook. Soms wel 2 weken! Dat krijg ik nooit voor elkaar.

Afbeelding

Dit zit vanavond 4 dagen en dat is tot nu toe mijn record. Terwijl ik korte nagels heb...

SassyMoon
Berichten: 294
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 17:56

Afbeelding

Ik heb wel heel goede ervaringen met L&F. Dit setje zit bijna 2 weken. Vandaar de uitgroei. Mijn nagels zijn ook enorm verbeterd nu ik ze niet meer lak. Ik gebruik geen basis of lamp. Alleen een laagje topcoat eroverheen, wat eigenlijk een basecoat is van het Kruidvat. Het is dat ze zo mooi blijven zitten dat het zonde is on ze te verwijderen na een paar dagen. Want ik zit elke keer te popelen om een nieuwe set erop te doen. Mijn collectie groeit en groeit. Ik week ze even in warm water en pulk ze er dan af. Er blijft dan wat lijm achter, maar dat vijl ik er even af. Ik heb ze ook van Temu. Die zijn nog dunner, maar ook leuk en gemakkelijk om even mee te oefenen.

SassyMoon
Berichten: 294
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 19:06

SassyMoon schreef:
[ [url=m/FIHt8q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb wel heel goede ervaringen met L&F. Dit setje zit bijna 2 weken. Vandaar de uitgroei. Mijn nagels zijn ook enorm verbeterd nu ik ze niet meer lak. Ik gebruik geen basis of lamp. Alleen een laagje topcoat eroverheen, wat eigenlijk een basecoat is van het Kruidvat. Het is dat ze zo mooi blijven zitten dat het zonde is on ze te verwijderen na een paar dagen. Want ik zit elke keer te popelen om een nieuwe set erop te doen. Mijn collectie groeit en groeit. Ik week ze even in warm water en pulk ze er dan af. Er blijft dan wat lijm achter, maar dat vijl ik er even af. Ik heb ze ook van Temu. Die zijn nog dunner, maar ook leuk en gemakkelijk om even mee te oefenen.


En ik ben paraveterinair, dus werk echt wel met mijn handen en was ze ook veel. Ik heb ook snel een droge huid, dus gebruik veel handcrème.

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 09:26

Dan ben ik gewoon lomp, denk ik. Ik heb mijn handen en nagels ook echt niet zo mooi als jij. Eelt, blaren, krassen, losse velletjes en afgekloven nagels. Ergens doe ik iets niet goed. :P

Suzanne F.

Berichten: 49261
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 10:39

Ik heb nu eerst onder de lamp gedaan en toen pas knippen en vijlen maar dat bevalt toch niet zo. Ik dacht dat het met gel stickers zo moest.

ASF
Berichten: 59
Geregistreerd: 22-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 19:39

Suzanne F. schreef:
Ik heb nu eerst onder de lamp gedaan en toen pas knippen en vijlen maar dat bevalt toch niet zo. Ik dacht dat het met gel stickers zo moest.


By Emily heeft het filmpje zoals jij zegt en de tekst juist eerst bijvijlen en dan onder de lamp. Vorige keer heb ik eerst bijgeknipt en gevijld en toen onder de lamp. Dat beviel me in principe wel goed, maar ik had het idee dat de stickers iets gekrompen waren. Volgende keer ga ik ze wel vast korter maken, dan onder de lamp en het restje dan op maat vijlen, denk ik.
Met eerst uitharden en dan knippen heb ik het idee dat er al meteen veel druk op de net geplakte sticker komt. Vorige keer met eerst knippen en vijlen hebben ze 2,5 week gezeten.

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 10:33

Ik heb na een week (nieuw record) mijn L&F setje eraf gehaald. Het zat er nog keurig op, ondanks een hele zaterdag tuinwerk zonder handschoenen! Ik wilde nu toch graag een ander setje. Maar de nieuwe set zit er zó lelijk op. :\ Ik heb er spijt van dat ik de vorige set niet langer heb laten zitten. Het ziet er niet uit. Nu heb ik zelf bij één hand helaas een te brede sticker niet netjes smaller gemaakt, dus dat is mijn schuld. Toch lijkt het ook wel per setje te verschillen hoe gemakkelijk ze aan te brengen zijn en hoe goed ze blijven zitten.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 30-04-24 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 10:41

Dat valt mij inderdaad ook op. Mijn eerste serie zat als een huis, de tweede begon al heel snel te rafelen aan het uiteinde van m’n nagels. Mijn derde set had (veel) glitters en dan kom je wel met meer oneffenheden en rafels weg voor je moet vervangen. Opvallend vond ik dat als je kiest voor net iets smaller dan de hele breedte van de nagel, het langer goed lijkt te blijven. Is dat jullie ervaring ook? Of misschien komt dat gewoon omdat het aanbrengen dan veel eenvoudiger is en daarom wat strakker.

fleurtjeuh
Berichten: 10331
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 14:38

Voor de mensen die eigenlijk wel gellak willen gebruiken maar niet zo veel stappen willen doen.
Neonail heeft een 1step product.
En ook Le Mini Macaron(bonus, hun lampjes zijn super schattig) is een 1 step product.
Dus geen base coat of top coat meer nodig, nagel ontvetten, lakken, uitharden en klaar!

Suzanne F.

Berichten: 49261
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 19:33

Bij mij zitten er barsten in nu helaas. Misschien iets te enthousiast mee gedaan, maar ik wist niet dat ze konden barsten. Ze zitten er nog goed op maar je ziet een scheur lopen eroverheen.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:05

fleurtjeuh schreef:
En ook Le Mini Macaron(bonus, hun lampjes zijn super schattig) is een 1 step product.
Dus geen base coat of top coat meer nodig, nagel ontvetten, lakken, uitharden en klaar!


Is dat echt goed? Lijkt me ideaal voor vakantie.

viphorse

Berichten: 1511
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:53

MoniqueT schreef:
fleurtjeuh schreef:
En ook Le Mini Macaron(bonus, hun lampjes zijn super schattig) is een 1 step product.
Dus geen base coat of top coat meer nodig, nagel ontvetten, lakken, uitharden en klaar!


Is dat echt goed? Lijkt me ideaal voor vakantie.


Dat vraag ik me ook af zeker als je wat dunnere nagels hebt of dit wel blijft zitten . Lijkt mij wel ideaal zo .

fleurtjeuh
Berichten: 10331
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:05

Dat weet ik niet, heb er zelf geen ervaring mee.
Neonail als merk zelf heb ik een aantal gewone gel kleuren van die mooi zijn en fijn lakken.
Le Mini Macaron heb ik zelf geen ervaring mee maar krijgt goede reviews