Welk horloge voor hardlopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 10634
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Welk horloge voor hardlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 13:28

Hier ook Garmin fan.
Ik had eerst de Forerunner 245 en nu de Forerunner 955. Ook een vrij smalle pols met wel groot horloge en werkt prima. Maar anders zijn er ook S varianten. Ik zou De Lilly wel overslaan.

Wintu

Berichten: 3023
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Welk horloge voor hardlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 14:18

Hier een Garmin Instinct Solar.

Sherivey
Berichten: 8693
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Welk horloge voor hardlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 14:23

Hier een Garmin-fan.
Meerdere andere merken geprobeerd, maar Garmin blijft favoriet. :)

Loop nu niet zo veel meer. Maar ik gebruik een Garmin Forerunner 245

Raineri
Berichten: 6252
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Welk horloge voor hardlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 14:56

Had voorheen al 8 jaar een Garmin en nu al bijna 6 jaar een polar. Ik ging over omdat ik ook zwem en fiets en daar kon dit ook mee. Ik loop inmiddels zonder horloge want ik heb echt teveel frustraties richting dit horloge. Oude Garmin uit de kast gehaald maar die doet het niet meer zo goed helaas :=

Zou een Garmin kiezen. Je hebt een prima horloge die echt lang meegaat vaak ook voor een prima prijsje.

Taucha

Berichten: 1175
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Welk horloge voor hardlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 17:40

Zojuist ontdekt dat er ook Garmin solar versies zijn. Met mijn gemiddelde buitentijd zelfs in de winter zal het dan wel meevallen dat de accu van een S versie een stuk minder kan leveren. Maar och jee zo gaat er een wereld open van legio mogelijkheden meer haha!

Suliko

Berichten: 4327
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 17:58

Tijdens mijn fietsreis was mijn garmin instinct S solar dagelijks aan het tracken, zo’n 6-10 uur lang en de rest van de dag en nacht droeg ik hem ook. Ik hoefde hem maar om de 3-5 dagen op te laden.
Zonder activiteiten tracken gaat hij 21 dagen mee, met activiteiten tracken (wekelijks 4-6 x trainen van 1 tot 3 uur), gaat hij alsnog een tot twee weken mee. :)

Ik heb inderdaad een solar versie. Ik denk dat de batterij met het fietsen op zonnige dagen wel ietsjes langer mee ging, maar het is niet een functie die de batterij echt oplaad. Het scherm is klein en je pols is bij de meeste activiteiten en dagelijkse bezigheden niet direct op de zon gericht, dus veel energie haalt hij daar niet vandaan. Toch vind ik het wel een fijn idee dat het kan en dat het toch een beetje scheelt.

Kidde
Berichten: 3458
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-24 20:51

Iedereen bedankt nog voor alle tips! Ik ben zelf uiteindelijk voor de Garmin forerunner 245 music gegaan!

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 22:56

Taucha schreef:
Ik haak hier even aan, ben nl ook weer op zoek naar een horloge.
Budget is geen punt.
Het liefst heb ik alle toeters en bellen erop.
Maar beperkende factoren zijn
1; mijn niet al te grote pols.
2; overzichtelijk en simpel te bedienen

Ik wil een makkelijk te doorgronden horloge. Ik heb een TomTom gehad. Super simpel; heerlijk.
Heel vroeger een Garmin en ik kon daar echt de weg niet in vinden.

Hoe eenvoudig te bedienen zijn de Garmins en Polars van tegenwoordig? En is er daar een met alles erop en eraan dat wel netjes om een damespols past?


ik kom ook van de tomtom af en moest even zoekenin mijn garmin maar nu wel echt happy ermee! Ik mis alleen de functie dat je de kaart kan zien :Y)
vivo active S4 wel omdat ik hele smalle polsjes heb. die tomtom was echt een slag te groot :+

Marije_jiplover

Berichten: 25336
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Welk horloge voor hardlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 23:02

In mijn Garmin (Fenix 6s pro solar) kun je wel de kaart zien.

Hangt dus af van welk model van Garmin je hebt of je wel of geen kaart kunt zien.

BeFunny

Berichten: 10634
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Welk horloge voor hardlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 07:02

In de Forerunner 955 ook navigatie en kaart.