Botox voorhoofd, iemand ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Botox voorhoofd, iemand ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 21:58

Hoi,

Ik ben op zoek naar ervaringen met botox of iets anders in het voorhoofd.

In 2019 ben ik aangereden door een auto en heb hier 2 verticale littekens boven de wenkbrauwen aan overgehouden. (En een gebroken tibiaplateau en een ellendig lelijk litteken van 21cm op de knie en kapotte ligamenten en en en…)

Ze zijn dieper en zichtbaarder dan ‘fronsrimpels’ en mensen zeggen toch vaak ‘je kijkt vaak zo boos’ terwijl het door de littekens komt :’(

Elke dag voor de spiegel word ik herinnerd aan het ongeval dus ik wil het echt minimaliseren…

Iemand tips? Kan dit met botox of iets anders, wat zijn de kosten, hoe lang blijft het goed?

Mijn streepjes in ontspannen toestand:


Afbeelding

chanicha

Berichten: 12183
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 22:34

Voor zover ik weet legt de Botox je fronsspieren lam maar doet denk ik weinig aan littekens jammer genoeg.
Denk dat je dan misschien een filler nodig hebt maar hou me ten goede, ik ken alleen iemand die Botox heeft gebruikt tegen het fronsen.

BenaLaars
Berichten: 1368
Geregistreerd: 14-10-10
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 22:45

Je kan het natuurlijk proberen met botox, mijn fronsrimpel was veel dieper dan jouw littekens en is na botox bijna een half jaar volledig verdwenen. Zo duur en pijnlijk us het niet dus wellicht het proberen waard.

Geeft dat niet het gewenste resultaat zou ik een goede dermatoloog proberen, die kunnen echt veel voor elkaar krijgen.

Juangi

Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Re: Botox voorhoofd, iemand ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 23:04

Met Botox leg je alleen de spieren plat, maar vul je de lijnen niet op. Botox kan wel bestaande lijnen verzachten als deze door beweging ontstaan, maar ik denk dat deze opgevuld moeten worden met fillers wil je ze echt wegkrijgen.

Eleeke

Berichten: 2047
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Botox voorhoofd, iemand ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 23:24

Goeie kliniek opzoeken daar weten ze wel wat de beste keuze is voor jou.

F_Orumster

Berichten: 15333
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 23:36


denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 12:27

Juangi schreef:
Met Botox leg je alleen de spieren plat, maar vul je de lijnen niet op. Botox kan wel bestaande lijnen verzachten als deze door beweging ontstaan, maar ik denk dat deze opgevuld moeten worden met fillers wil je ze echt wegkrijgen.


Precies! Dit kunnen ze denk ik prima wegwerken.

Cambionn

Berichten: 836
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 13:12

Ik zou gewoon ff een consult bij een goed ziekenhuis aanvragen. Littekens zijn ander weefsel van gewone huid (met of zonder rimpels), dus er kunnen haken en ogen aan zitten. Het zal niet hetzelfde zijn als fronsrimpels opvullen gok ik zo, iig niet zonder wat mitsen en maren waar op gelet moet worden.

Ik zou daarom ook oppassen als clinieken je gouden bergen beloven, littekens zullen namelijk nooit 100% weg gaan. Een daadwerkelijke arts kan je het beste vertellen wat de opties zijn en de reëele mogelijke resultaten.

Als je echt mentaal van slag raakt doordat het je steeds herinnert aan het ongeluk, kun je mogelijk proberen om via de huisarts te gaan en het daarop spelen om het vergoed te krijgen.