Hoe omgaan met niet empathische vriendin?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Livion

Berichten: 191
Geregistreerd: 04-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:20

Citaat:
Wat is onze vriendschap waard als het alleen maar oppervlakkig is?


Volgens mij zijn er al veel zinnige dingen gezegd, maar ik wilde nog even op deze zin inhaken.

Niet iedere vriendschap hoeft hetzelfde te bieden he :) Met de ene trap je misschien veel lol, bij de ander lucht je je hart en weer een ander is een goede spiegel of juist een shopmaatje. Ik noem maar wat.

Het is oke als het niet vol de diepte in gaat. Dat hoeft niets af te doen aan de waarde van de vriendschap. (Dat raakt ook weer dat stukje verwachting waar al veel over gezegd is.)
Het klinkt alsof jullie veel leuke dingen doen samen, dat lijkt me persoonlijk hartstikke fijn.
En op het moment dat je bijvoorbeeld erg verdrietig bent, zoek je iemand op die daarin goed op jou aansluit.

Tot slot voelen dingen soms ook wat groter en zwaarder in zo'n periode als deze, waarin je het verlies van je paard aan het verwerken bent. Sterkte in ieder geval.

Autumnn

Berichten: 8092
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:47

Livion schreef:
Citaat:
Wat is onze vriendschap waard als het alleen maar oppervlakkig is?


Volgens mij zijn er al veel zinnige dingen gezegd, maar ik wilde nog even op deze zin inhaken.

Niet iedere vriendschap hoeft hetzelfde te bieden he :) Met de ene trap je misschien veel lol, bij de ander lucht je je hart en weer een ander is een goede spiegel of juist een shopmaatje. Ik noem maar wat.

Het is oke als het niet vol de diepte in gaat. Dat hoeft niets af te doen aan de waarde van de vriendschap. (Dat raakt ook weer dat stukje verwachting waar al veel over gezegd is.)
Het klinkt alsof jullie veel leuke dingen doen samen, dat lijkt me persoonlijk hartstikke fijn.
En op het moment dat je bijvoorbeeld erg verdrietig bent, zoek je iemand op die daarin goed op jou aansluit.

Tot slot voelen dingen soms ook wat groter en zwaarder in zo'n periode als deze, waarin je het verlies van je paard aan het verwerken bent. Sterkte in ieder geval.


Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten :j Jan Smit zong dat eens in zijn liedje, met de 1 kan je lachen, met de ander kan je huilen, met de ander drink je een borrel in de kroeg. En dat is prima :)

Ik vind ook dat je vriendin OP HAAR MANIER genoeg interesse heeft getoond. Dat jij dat anders doet is misschien wat jullie in elkaar aanvullen.

Enzo_Ollie

Berichten: 820
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:52

TS, als eerste heel veel sterkte!

Ik ga mee in het met je vriendin erover hebben, als ik het vanuit mezelf bekijk, onze hond is overmorgen een jaar geleden ingeslapen. Ik heb mijn vriendinnen toen ook een berichtje gestuurd, ze hebben me een hart onder de riem gestoken, maar ik ben heel bij dat ze me niet bleven appen die week hoe het ging, hetzelfde toen het slecht ging met mijn opa en hij later overleed. Toen hebben ze een heel lief kaartje gestuurd en de eerste keer toen we elkaar zagen erover gehad hoe het met me ging, verder niks. Ik hou van mijn vriendinnen, maar ik wil niet elke keer moeten vertellen dat het bijv. nog slechter gaat en vertellen hoe ik me daarover voel. Belangrijk nieuws deel ik echt wel met ze en als ik iets kwijt wil ook, en dat weten ze. Andersom net zo.

Misschien dat jouw vriendin dat ook fijner vind en daarom het niet doet? Als ze weet dat jij het wel fijn vindt om af en toe wat te horen, zal ze dat lijkt mij echt wel doen, maar als jij dat nooit aangeeft kan ze daar geen rekening mee houden.

En ik lees dat je het op social media had gezet, maar dat je haar geen berichtje had gestuurd? Niet om vervelend over te komen, maar ik zou het zelf heel vreemd vinden als 1 van mijn (beste) vriendinnen op insta zou zetten dat haar huisdier is overleden zonder dat eerst tegen ons te zeggen, dus misschien dat zij zich ook een beetje voelde zoals jij nu doet? Jij in de trant van, ze toont geen interesse, en dat zij dacht "ze neemt geen eens de moeite om het te vertellen". Maar dat is natuurlijk een aanname want weet niet hoe jullie normaal communiceren :)

Ik hoop niet dat ik vervelend overkom want zo bedoel ik het absoluut niet, maar ik denk dat het idd belangrijk is rekening te houden dat iedereen op een andere manier met bepaalde gebeurtenissen omgaat

ConnemaraP
Berichten: 130
Geregistreerd: 31-08-19

Re: Hoe omgaan met niet empathische vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 12:05

Als eerste heel veel sterkte met je verlies. Ik denk dat ik 1 van de weinige ben die het anders ziet namelijk je vriendin moet op social media lezen dat je paard is overleden, ik zou als je echt zo'n goede vriendinnen bent even zelf een appje sturen om te vertellen dat mijn paard was overleden, Ze was op dat moment op vakantie dus echt veel kon ze ook niet doen. Toen ze terug was van vakantie heeft ze voorgesteld om te gaan wandelen wellicht wel om jou de kans te geven om je hart te luchten, dit aanbod heb je afgeslagen? dit kon ik niet uit het verhaal halen. daarna heeft ze nog geappt om te vragen hoe het gaat en dan krijgt ze van jou een steek onder water.... Wellicht dat zij ook denkt waarom stuurt ze me geen appje om te laten weten dat het paard is overleden.... en waarom slaat ze mijn aanbod af om te gaan wandelen.... (aanname). Ik zie het dus een beetje anders en zou gewoon eerlijk vertellen hoe jij je voelt in deze situatie, wellicht dat er van beide kanten (verkeerde) aannames worden gedaan... zou zonde zijn als hier de vriendschap op stuk loopt.

Coentjuh

Berichten: 9866
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 13:46

Wintu schreef:
Coentjuh schreef:
Lieve TS, gecondoleerd met het verlies van je maatje.. Heel veel sterkte toegewenst.

Ik begrijp jou volkomen. Volgens mij zitten wij aardig op 1 lijn betreffende dit onderwerp. Een sterkte-wens vanuit haar zou ik op zijn minst verwachten in deze situatie. Ik vind je er nog best netjes onder. Voor mij zou dit reden zijn om iets meer afstand te nemen qua vriendschap.


Zou je je vriendin niet eerst vragen waarom ze zo reageert?

Als het in mijn situatie zou zijn, nee, dat zou ik niet vragen. Het zou mij pijn doen als er in zo'n situatie niet wordt meegeleefd. Dus ik denk niet dat het dan van mij kant zou moeten komen, want dan is er al pijn genoeg om in die tijd mee om te gaan. Ik zou me in zo'n situatie wat terugtrekken.

Verder sluit ik me aan bij Ineke2. Wie of wat er ook overleden is, maakt niet uit, dier of geen dier of wat mij betreft een goudvis. Dit is hetgeen wat je meekrijgt in je leven toch? Je weet dat iemand verdrietig is. Dan kun je toch op zijn minst sterkte zeggen. Als je er over wilt praten, ben ik er voor je.

Wintu

Berichten: 3226
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 13:50

Ik lees je OP nog eens door. Maar waarom moet de vriendin in kwestie het op facebook/ Instagram lezen. Waarom kun je het haar niet persoonlijk vertellen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik jou in deze kwestie de niet zo leuke vriendin vindt. Je verwacht persoonlijke reactie van haar, wrijft dat later ook nog even fijn in, maar zelf neem je niet de moeite haar persoonlijk te vertellen dat je paard is ingeslapen.

Misschien is dat ook wel de reden dat zij zich minder geroepen voelde om empathisch te zijn, alhoewel ze meerdere malen heeft geïnformeerd.
Maar als mijn goede vriendin niet de moeite neemt me persoonlijk te vertellen over een belangrijke gebeurtenis en dat ik het op sm zou moeten lezen, dan was het voor mij wel klaar.

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:20

Wintu schreef:
Ik lees je OP nog eens door. Maar waarom moet de vriendin in kwestie het op facebook/ Instagram lezen. Waarom kun je het haar niet persoonlijk vertellen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik jou in deze kwestie de niet zo leuke vriendin vindt. Je verwacht persoonlijke reactie van haar, wrijft dat later ook nog even fijn in, maar zelf neem je niet de moeite haar persoonlijk te vertellen dat je paard is ingeslapen.

Misschien is dat ook wel de reden dat zij zich minder geroepen voelde om empathisch te zijn, alhoewel ze meerdere malen heeft geïnformeerd.
Maar als mijn goede vriendin niet de moeite neemt me persoonlijk te vertellen over een belangrijke gebeurtenis en dat ik het op sm zou moeten lezen, dan was het voor mij wel klaar.



Mijn hond is vorige week ingeslapen. Op zon moment denk ik niet aan iedereen appen hoor.

Ik heb ook van heel veel mensen kaartjes en chocola gekregen, heel lief. Maar ook van vriendinnen heel weinig gehoord waar ik meer van had verwacht. Dat maakt me ergens boos, maar laat dat wel los.

Ik vind het wel fijn als mensen regelmatig vragen hoe het is, ook al wil ik er geen antwoord op geven of gaat het gewoon ku.t. de interesse, het gevoel dat ze aan je denken en meeleven doet mij wel heel goed.

Ik snap het gevoel van de ts dus heel goed, maar zou de vriendschap niet wegschuiven. Hoogstens een x tijdens het wandelen vragen van joh ik was ergens wel wat teleurgesteld in je manier van ermee omgaan, dan kan zij ook haar verhaal erover doen en er misschien rekening mee houden

Herfstblad
Berichten: 809
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 14:25

Dank jullie wel voor de eerlijke reacties. Erg verschillend ook zie ik.

Ik heb hierdoor wel een inzicht gekregen dat er geen goed of fout is. Maar dat er een verschil zit in emotioneel kaliber/karakter. Ik had in deze situatie anders gereageerd. Maar ik ben ik en zij is zij. Neemt niet weg dat ik dit wel vervelend of jammer kan vinden natuurlijk.

Ik moet toegeven ik heb er ook niet bij stil gestaan om haar te berichten. Dat had ik inderdaad beter kunnen doen. Ik heb dit dan wel weer gedeeld met andere close vriendinnen,(ook paard gerelateerd) waarmee gesprekken soms wat meer de diepte in gaan. Dus dat zegt misschien ook al weer genoeg. Dat deze vriendschap toch meer gebaseerd is op gezelligheid, leuke dingen doen en wat oppervlakkiger. Wat ook niet verkeerd is natuurlijk. Ik heb hier eigenlijk nooit echt bij stil gestaan dat hier z'n groot verschil in zit. Maar door alle situaties wordt je een stukje wijzer!

Dank jullie wel voor de feedback.
Laatst bijgewerkt door Herfstblad op 21-09-23 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20477
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:26

Ik ben zo iemand als je vriendin, ik kan het oprecht verdrietig voor je vinden en tegelijkertijd kan het me geen ruk interesseren verder. Dus ik zou waarschijnlijk hetzelfde reageren, doe ik het met opzet, absoluut niet maar voor uitgebreid te lopen janken en een 'shoulder to cry on' moeten mijn vriendinnen toch echt bij een andere vriendin aankloppen.

Daarnaast zou je ook je vriendin kunnen zeggen dat je het jammer vind dat ze zo reageert, want net zoals jouw vriendin zou ik dat oprecht niet in de gaten hebben dat je behoefte hebt aan meer.

Maar aan de andere kant, je kunt mensen ook niet veranderen om je eigen standaard te vervullen.

Edit: Gek genoeg weten die vriendinnen wel dat als ze me bellen als er stront aan de knikker is, ik de eerst ben die me in alle bochten wringt om je te helpen.

Tiggs

Berichten: 7537
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hoe omgaan met niet empathische vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:42

@kimD het interesseert je geen ruk dat je vriendin ergens verdrietig om is en hebt het over ‘lopen janken’?

Waar ik de vriendin van TS nog wel kan begrijpen, want iedereen is anders, vind ik jou behoorlijk bot.

Juut

Berichten: 6908
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:48

Sterkte TS, een week geleden is nog heel vers in het verdriet...

Toen ik mijn pony onverwachts moest laten inslapen zat een vriendin van me juist heel slecht in haar vel. Ze kón me oprecht niet steunen, want ze stond zelf op stand 'overleven'. Dat heb ik haar geen moment kwalijk genomen. Andere 'vrienden' sprak ik voornamelijk online, en ja tuurlijk vonden ze het erg voor me. Om daarna met geen woord meer over te reppen. 6 weken na Ascot ontmoette ik hen voor het eerst weer face to face, zat zelf helemaal stuk. Maar toen ik over Ascot vertelde kwam er van 1 nul reactie, zelfs toen midden in mijn verdriet vond ik dat zo bijzonder...alsof er een complete berlijnse muur was opgetrokken. Voor deze twee ging het leven op dat moment om zoveel mogelijk party, en daar voldeed ik niet aan. Ja, dat raakte.

Dat was voor mij het moment dat ik dacht 'fiets you all'. Ook ik heb altijd klaar gestaan voor de ander, altijd de ander voor mezelf gezet. En heb dat sinds toen radicaal omgedraaid. Ík sta op de eerste plek, want een ander doet dat niet voor me. Sta ik nog steeds klaar voor een ander, maar zeker niet meer grenzeloos. Juist doordat ik mezelf op nr 1 zet, zijn de vriendschappen die ik nu heb gelijkwaardig.

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:55

Tiggs schreef:
@kimD het interesseert je geen ruk dat je vriendin ergens verdrietig om is en hebt het over ‘lopen janken’?

Waar ik de vriendin van TS nog wel kan begrijpen, want iedereen is anders, vind ik jou behoorlijk bot.


Nou echt he, je zou maar zon vriendin hebben :')

KimD

Berichten: 20477
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:59

Tiggs schreef:
@kimD het interesseert je geen ruk dat je vriendin ergens verdrietig om is en hebt het over ‘lopen janken’?

Waar ik de vriendin van TS nog wel kan begrijpen, want iedereen is anders, vind ik jou behoorlijk bot.


Dan lees je dus wat je wilt lezen.

Ik kan iets oprecht verdrietig voor je vinden maar ik slaap er persoonlijk niet slechter van, mij persoonlijk interesseert het dan niet.

Noem het bot, ook dát maakt me vrij weinig uit eigenlijk. Ik ben gewoon eerlijk en een open boek. Mensen hechten meer waarde aan die eerlijkheid dan aan een neppe reactie van mij. Als je er niet mee overweg kan, of wilt natuurlijk, hoeven we zeer zeker geen vrienden te zijn. :+

Kaitlyn

Berichten: 9741
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 15:06

Tiggs schreef:
@kimD het interesseert je geen ruk dat je vriendin ergens verdrietig om is en hebt het over ‘lopen janken’?

Waar ik de vriendin van TS nog wel kan begrijpen, want iedereen is anders, vind ik jou behoorlijk bot.


Ik denk dat het uit verband wordt getrokken wat KimD zegt.
Ik herken wel wat ze zegt. Ik vind het oprecht verdrietig voor vriendinnen als een (huis)dier van hun is overleden, maar ik kan er verder niets mee. Ik eet er geen hap minder om, slaap er geen minuut minder om en schud het simpel van me af en ga door met de dag. Het doet mij persoonlijk niks, en ik denk dat KimD dat bedoelt.
Overigens ben ik zelf echt in diepe rouw als een dier van mijzelf overlijdt, maar verwacht ik niet dat anderen dat ook zijn voor me.

Onlangs heeft een vriendin haar paard moeten laten inslapen. Vond dat echt heel erg verdrietig voor haar, heb echt stilgestaan even erbij, en aan de leuke momenten die we samen met onze dames hebben beleefd. Maar ook hier geen rouw oid.
Wel af en toe een kort berichtje hoe het gaat.

Sherivey
Berichten: 8791
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 15:10

Kaitlyn schreef:
Tiggs schreef:
@kimD het interesseert je geen ruk dat je vriendin ergens verdrietig om is en hebt het over ‘lopen janken’?

Waar ik de vriendin van TS nog wel kan begrijpen, want iedereen is anders, vind ik jou behoorlijk bot.


Ik denk dat het uit verband wordt getrokken wat KimD zegt.
Ik herken wel wat ze zegt. Ik vind het oprecht verdrietig voor vriendinnen als een (huis)dier van hun is overleden, maar ik kan er verder niets mee. Ik eet er geen hap minder om, slaap er geen minuut minder om en schud het simpel van me af en ga door met de dag. Het doet mij persoonlijk niks, en ik denk dat KimD dat bedoelt.
Overigens ben ik zelf echt in diepe rouw als een dier van mijzelf overlijdt, maar verwacht ik niet dat anderen dat ook zijn voor me.

Onlangs heeft een vriendin haar paard moeten laten inslapen. Vond dat echt heel erg verdrietig voor haar, heb echt stilgestaan even erbij, en aan de leuke momenten die we samen met onze dames hebben beleefd. Maar ook hier geen rouw oid.
Wel af en toe een kort berichtje hoe het gaat.

Nou dat.
Ik heb (gelukkig) ook vriendinnen die niet zelf overemotioneel worden in zulke situatie. Natuurlijk vinden ze het rot voor me. Maar we gaan niet samen een potje zitten janken. Dat doe ik wel alleen.

Ik vind dat niet bot van ze, maar juist lekker praktisch. Huilen doe ik in zulke situaties genoeg. Dan is dat nuchtere veel meer waard als steun.

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 15:10

Ik rouw ook niet om de dieren van een ander. Ik eet er niet minder om. Maar om nou te zeggen het interesseert me geen ruk, ik vind het heel erg voor ze en denk wel regelmatig aan ze. En als ik iets voor ze kan doen zou ik er alles op zetten om ze te helpen.

Kaitlyn

Berichten: 9741
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 15:14

Jester_ schreef:
Ik rouw ook niet om de dieren van een ander. Ik eet er niet minder om. Maar om nou te zeggen het interesseert me geen ruk, ik vind het heel erg voor ze en denk wel regelmatig aan ze. En als ik iets voor ze kan doen zou ik er alles op zetten om ze te helpen.


Ja vind ik zo lastig, want mij persoonlijk interesseert het geen ruk, maar vind het wel heel erg voor een vriendin.

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 15:22

Kaitlyn schreef:
Jester_ schreef:
Ik rouw ook niet om de dieren van een ander. Ik eet er niet minder om. Maar om nou te zeggen het interesseert me geen ruk, ik vind het heel erg voor ze en denk wel regelmatig aan ze. En als ik iets voor ze kan doen zou ik er alles op zetten om ze te helpen.


Ja vind ik zo lastig, want mij persoonlijk interesseert het geen ruk, maar vind het wel heel erg voor een vriendin.


Maar ik zou het dan niet omschrijven als het interesseert me geen ruk. Want het interesseert je wel, je bent er dan toch wel mee bezig. Alleen beinvloed het je leven niet. Dat zou ook wat zijn, ik zou dan geen leven hebben met alle ellende van die vriendinnen van mij :+ maar ik geef wel om ze en hun issues en leven en wil er voor ze zijn

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hoe omgaan met niet empathische vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 15:33

Ik ben het eens met Jester. Mede in rouw zijn eh nee dat niet.
Het interesseert mij geen ruk is het andere uiterste, want ja ik vind het oprecht heel verdrietig voor mijn vriendin of vriend. Slaap of eet ik er zelf minder om, nee dat niet. Lijkt mij ook niet zo gezond want bij sommige blijf je dan bezig.

Isabel_k

Berichten: 4772
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Hoe omgaan met niet empathische vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 15:37

Toen mijn paard heel onverwacht overleed kreeg ik van stalgenoten en paardenvriendinnen heel uitgebreide reacties. Veel schok, steun en lieve dingen. Mijn beste vriendin heeft niets met paarden en van haar kreeg ik 'wat erg, heel veel sterkte'. En voor haar was dat écht al heel veel en dat komt niet omdat ze het niet erg voor me vind. Maar puur omdat ze zich gewoon niet voor kon stellen hoe erg het is om je paard te verliezen. Als je geen paard hebt weet je dat niet. En dat heeft niets met empathie te maken denk ik.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hoe omgaan met niet empathische vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 15:40

Isabel deze vriendin heeft je dus wel een persoonlijk berichtje gestuurd. Prima toch dat zou ik zeker waarderen. Gelukkig vond je dat zelf ook zo :)

Olle

Berichten: 2728
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Hoe omgaan met niet empathische vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 16:10

Ik herken ook wel het verhaal van KimD en Kaitlyn.

ik ben een goede vriendin, maar soms beetje sociaal onhandig misschien. Dus vergeet te appen of even te bellen. Maar als je mij belt of appt met iets dan kan ik alles uit mijn handen laten vallen om je te helpen.

Misschien staat zij er zelf anders in en heeft ze niet bedacht dat het wellicht voor jou iets anders ervaren wordt. Ik ben namelijk ook niet zo dat ik veel mensen om me heen hoef te hebben als ik verdriet heb etc. Maar waardeer het wel als iemand een appje stuur, maar als ze het niet doen ben ik zeker niet boos.

Als ik iets van iemand wil dan moet ik dat gewoon aangeven.

Tiggs

Berichten: 7537
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 16:46

Jester_ schreef:
Ik rouw ook niet om de dieren van een ander. Ik eet er niet minder om. Maar om nou te zeggen het interesseert me geen ruk, ik vind het heel erg voor ze en denk wel regelmatig aan ze. En als ik iets voor ze kan doen zou ik er alles op zetten om ze te helpen.


Ja dat! Het zou al niet in me opkomen om de woorden ‘het interesseert me geen ruk’ daarvoor te gebruiken. Ik lig er ook niet wakker van als de poes van een vriendin overlijdt, maar dat vind ik anders dan dat het me niet interesseert.

BeFunny

Berichten: 10887
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 16:55

Ik heb alleen de op gelezen en niet de reacties.

Wat ik meteen denk is. Dat de vriendin mogelijk niet zo goed weet hoe te reageren.

Ze liked wel en vraagt ook hoe het met je gaat. Dus in mijn ogen probeert ze het wel.

Misschien wil ze zich ook juist niet opdringen. Alleen heb jij andere verwachtingen ts.

Misschien helpt het als je laat doorschemeren dat je wel een goede vriendin kunt gebruiken nu ;)

Ook ik ben sociaal onhandig of zeg maar rustig rampzalig. Maar dat weten de mensen die dichtbij staan wel.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58056
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 18:39

Eerst en vooral veel kracht toegewenst met het verlies.

Ik ga advocaat van de duivel zijn vrees ik.

Eerlijk gezegd zou ik gestoord worden als een vriendin zich op zo’n moment zou op dringen zoals sommigen hier aan geven. Ze heeft gevraagd hoe het met je was en je uitgenodigd om te gaan wandelen. Jij hebt dat geweigerd en zij respecteert nu de afstand die jij onbewust gevraagd hebt. Wat wil je dan dat ze doet? Je gedachten lezen en dus zien dat jij wrokkig was omdat zij niet exact zo hoog sprong als je wilde zonder dat je haar dat vertelde?
Als je B zegt maar A wil moet je een ander geen verwijten maken dat ze je B geven. Veel mensen hebben graag rust bij verdriet. Je vriendin is er blijkbaar foutief van uit gegaan dat jij dat ook wilde. Dat is geen gebrek aan empathie maar een miscommunicatie.