Bultje nek

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Bultje nek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-23 20:15

Waarschijnlijk is het natuurlijk helemaal niets. Maar toch een klein beetje stress zo op de vrijdagavond :+

Afgelopen dagen in het bos meerdere malen gestoken in m’n nek door muggen/steekvliegen. Ik reageer hier altijd heftig op en krijg behoorlijke bulten. Denk aan keiharde schijven op m’n benen die 10 cm breed en lang zijn en die je voelt gloeien door m’n broek heen. Nu zitten ze dus in m’n nek, gelukkig iets kleiner haha.

Ik was aan het voelen waar ze allemaal zaten en voelde nu dus ook een bult (je) onder m’n huid. De jeukbulten zitten natuurlijk meer op m’n huid.. de bult onder m’n huid is denk ik zo’n 2 cm lang.

Ik ben lichtelijk een dramaqueen/hypochonder. Dus al m’n vriendinnen al geappt :'). Een vriendin heeft dit blijkbaar laatst ook gehad en is naar de huisarts gegaan en bleek een opgezeten lymfeklier ivm verkoudheid.

Ik ben ook lichtelijk verkouden, maar reageer dus ook sterk op insectenbeten… ik weet dat als ik hier 100% zekerheid op wil, toch echt naar de huisarts moet.

Maar is er een kans dat het een opgezette klier is ivm alle insectenbeten in m’n nek?

Sherivey
Berichten: 8749
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Bultje nek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 20:22

Bij twijfel kun je altijd naar de huisarts gaan.

Deed ik ook toen ik een jaar of 15 geleden een bult in mn nek vond die niet weg ging. Vrij hard ook, als ik eraan voelde.
Ding zit er nog steeds. Is onschuldig volgens de huisarts. Geloof dat het ook niemand opvalt behalve mijzelf als ik in de spiegel kijk.

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Bultje nek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 07:59

Dikke kans dat het gewoon een opgezette klier is idd, kan door een reactie op de insectenbeten, of door verkoudheid, of door een combi.
IS het vandaag al weggetrokken? Bezoekje aan de huisarts kan nooit kwaad op zich.

Wintu

Berichten: 3104
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Bultje nek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 08:21

Als je het niet vertrouwd, zou ik het laten checken.
Mijn zus had ook een bultje in de nek en dat was niet goed. Dus altijd even laten checken.

Hutcherson

Berichten: 7429
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Bultje nek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 09:18

Denk niet dat de HA je 100% zekerheid kan geven hoor, maar dat terzijde.
Ik reageer zelf ook bizar heftig op muggenprikken, ook van wespen etc.
En krijg echt pannekoeken onder mn huid met veel jeuk, pijn en vocht vasthouden daar.
Ik gebruik daar antihistamine voor wat de klachten verlicht.
De extra bult kan inderdaad zomaar een lymfeklier zijn. Zeker als je zoon heftige reactie hebt.
Kijk dit 4 dagen aan. Als de bult dan nog niet weg is kun je altijd nog gaan.

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Bultje nek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-23 18:22

Sherivey, m’n moeder heeft inderdaad ook twee bultjes in haar nek die zij al jaren heeft.

Zaterdag was de bult nog een stuk groter, en voor m’n gevoel ook pijnlijk. Dus voor mezelf toen wel de conclusie getrokken dat het inderdaad m’n lymfeklieren waren die zo op de steekbulten reageerde. Voor nu bel ik de ha nog even niet.

Bult lijkt ook nu afgenomen te zijn, dus stelt me wel wat gerust.

Ik denk volgend jaar dat ik ook maar meer ‘maatregelen’ ga nemen door preventief (thiamine?) misschien te slikken of ook antihistamine in huis te hebben.

Die pannenkoeken komen me bekend voor haha, ik zie ze soms gewoon door m’n broek heen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Bultje nek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 18:25

Fijn dat de bult alweer geslonken lijkt.

Ik heb ooit wel eens een lymfeklier laten weghalen in de hals. (keel onder de kin) deze was opgezet en deed ook pijn. Die hebben ze dus weggesneden en onderzocht. Maar het was gelukkig loos alarm.