Stoppen met roken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Utixo

Berichten: 6604
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 13:20

Ja, nou, die blind portemonnee had ik me toch iets anders voorgesteld. In het begin maakte ik steeds een pakje peuken per 2/3 dagen over, maar op een gegeven moment vergat ik dat. En toch verdwijnt het geld op de een of andere manier.

996981
Berichten: 9829
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 13:57

Utixo schreef:
Ja, nou, die blind portemonnee had ik me toch iets anders voorgesteld. In het begin maakte ik steeds een pakje peuken per 2/3 dagen over, maar op een gegeven moment vergat ik dat. En toch verdwijnt het geld op de een of andere manier.

Ik heb een wekelijkse opdracht bij de bank om het geld dat ik kwijt was aan roken automatisch over te maken naar een apart potje in de spaarrekening. Wellicht is dat ook een optie voor jou? Van dat potje doe ik enkel leuke dingen voor mezelf. Laatst een e-reader gekocht, maar bijvoorbeeld die tas die ik ik al lang wil maar mezelf niet gun spaar ik op die manier ook

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 08:19

Ik was de 24e 5 jaar gestopt.
Zelf ging ik altijd even schoonmaken als ikecht enorme trek had in een peuk. En ik bedacht me ook dat als ik trek had in een peuk dat ik dit al vaker met succes overwonnen had en het me dus deze keer ook moest lukken. Na ongeveer 1 tot 1,5jaar heb ik echt nooit geen trek meer gehad.

Elin_

Berichten: 9655
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 13:59

Heeft iemand hier in het topic ervaring met de medicatie? O.a. Zyban?

kionasuppie

Berichten: 1750
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 20:29

Ik ben inmiddels 3 maanden en 22 dagen niet gerookt!!
na mijn eerste mislukte poging ben ik gestopt met behulp van Zyban en dit is mij onwijs goed bevallen.. Wat zou je willen weten Elin_?

Elin_

Berichten: 9655
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:23

kionasuppie schreef:
Ik ben inmiddels 3 maanden en 22 dagen niet gerookt!!
na mijn eerste mislukte poging ben ik gestopt met behulp van Zyban en dit is mij onwijs goed bevallen.. Wat zou je willen weten Elin_?


Ik ben voornamelijk benieuwd naar de bijwerkingen. Ik schrok er nogal van, voornamelijk omdat ze psychisch zijn (ik heb een verleden met angsten en paniekaanvallen). Zou jij mij wat kunnen vertellen over hoe je je voelde? En of jij ook last ervaarde met inslapen?

Mando

Berichten: 15721
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 09:35

Vanochtend voor de 2e keer naar de POH geweest, was weer de mist in gegaan.
Goed gesprek gehad en ze gaat pleisters bestellen.
Ze zei ook, je kan het allemaal wel maar als je de mist in gaat draai je het om naar het negatieve dat je het toch niet kan en weer gefaald bent ipv dat je denk...stom maar ok ik kan het en door.

Is er iemand gestopt met hypnotherapie? Heeft dat geholpen?

MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 10:58

Ik ben gestopt door midden van hypnotherapie, niet alleen met roken maar ook met nagelbijten. Kanttekening: je moet het wel écht zelf willen, dan is het een steuntje in de rug. Als ik er nu een op zou steken zou dat echt een bewuste keuze zijn, in juni ben ik 2 jaar gestopt.
Het was en is echt nog wel moeilijk maar mijn hoofd blijft zeggen: ik doe dat niet meer. Zelfs al weet ik dat ik het echt heel lekker ga vinden of dat de situatie er echt wel naar zou zijn, mijn hoofd zegt dat ik dat niet doe.
Dus als je echt overtuigd bent, er echt klaar mee bent en gelooft (open staat) voor de kracht van hypnotherapie dan kan het helpen.

Mando

Berichten: 15721
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 12:27

Dank je wel, fijn te lezen.

boyca
Berichten: 1083
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 13:10

Ik ben 15 jaar geleden gestopt met Champix, ik had geen last van de bijwerkingen. Ik heb zelfs de kuur niet afgemaakt en sindsdien geen sigaret meer aangeraakt.

Mando

Berichten: 15721
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 13:28

Dat is echt heel fijn.

Ik ben ook met Champix gestopt toendertijd alleen was ik een van de gelukkige die 1 van de bijwerkingen kreeg waar Champix om bekend stond... een herseninfarct.

Themba

Berichten: 1471
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 23:31

Ik besloot 3 dagen geleden dat ik wel klaar ben met dat roken.
Ben Cold turkey gestopt. Van ong 25 per dag naar niks.

Vandaag hele dag hoofdpijn gehad en slaap beroerd. Maar nog even doorzetten.

miereneter

Berichten: 2587
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 06:45

Goed van je, Themba. Is inderdaad niet niks, knap dat je doorzet :)F .

hagelslag
Berichten: 9127
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 08:06

Themba schreef:
Ik besloot 3 dagen geleden dat ik wel klaar ben met dat roken.
Ben Cold turkey gestopt. Van ong 25 per dag naar niks.

Vandaag hele dag hoofdpijn gehad en slaap beroerd. Maar nog even doorzetten.



Succes! Het is in het begin echt niet makkelijk

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 08:11

Dat had ik idd ook! Heel vervelend, maar als je daar doorheen bent, gaat er een wereld voor je open! Niet alleen meer conditie, maar ook geen gestink, niet meer hoesten, en vooral heel fijn, geen stress meer als je een tijdje niet kunt roken. Zet 'm op!

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 08:39

Mij bevalt het nog iedere dag dus het is echt de moeite waard! Zet hem op.
Ben ook cold turkey gestopt van ongeveer het zelfde aantal als jij.

Marigold

Berichten: 12596
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 09:09

Goed bezig nieuwe stoppers en hou vol!
Zelf nu ruim acht maand niet gerookt.
En echt, als ik het kan dan jullie ook!

Ik heb gekozen om te stoppen zonder hulpmiddelen dus alleen op wilskracht. Het komt toch altijd op hetzelfde neer: niet roken. Hoe lang de dagen ook duren, welke maniertjes het nicotine monstertje ook uit de kast haalt om je over te halen, je onzeker te maken of weet ik het wat: nee, niet roken.
Houd dat vol. De eerste weken duren de dagen dan erg lang maar hoe met de tijd vordert hoe minder je ervan merkt.

Themba

Berichten: 1471
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 13:31

Merk nu al een stuk rust omdat je niet bij alles wat je doet nadenkt oh dan kan ik zo lang niet roken als ik daarheen ga. Of als ik zelf rij dan kan ik roken als ik met iemand mee rijd niet. Nee ga met de auto ipv fiets want dan kan ik onderweg nog even een peukje doen.
Opzich kwa drang om te kopen enz valt mee. Het is vooral de hoofdpijn en het slecht slapen wat nu even op breekt en dan alweer makkelijk denk van oww dan maar weer roken.

Maar nope wij strijden door. Kreeg al de opmerking waarom nu zo voor de zomer doe dat erna. Tja er is nooit een goede tijd denk ik he. Voor na tijdens. Merkte dat ik er nu klaar mee was dus toen maar gezegd het is klaar zo.

Elin_

Berichten: 9655
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 14:13

Vandaag drie weken gestopt. Ook op wilskracht. Ik mis het enorm. De gezelligheid ervan... :/

Mando

Berichten: 15721
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 14:26

Hier nu 3 weken weer gestopt, wel met pleisters en dat bevalt prima.
Ik weet nu waar mijn onrust en triggers vandaan komen dus die probeer ik te vermijden.

Vriend van mij is ook gestopt en ik dacht als hij het kan dan moet ik het helemaal kunnen.

Merk dat mijn overgangsklachten de laatste tijd ook minder worden dus dat is voor mij ook positief en niet steeds een trigger.
Maar nu dat minder wordt merk ik dat mijn lijf en hoofd ook rustiger worden waardoor ik niet steeds die onrust heb.

De overgang is gewoon k*t.

Volhouden meiden. Je krijgt er echt veel voor terug.

Mars

Berichten: 33279
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 23:31

Goed bezig allemaal!!
Cold turkey werkte bij mij ook, en wat miste ik de momentjes in de auto, in pauzes, op terrasje, feestjes etc… maar ben nu 5 jaar gestopt en heel blij als ik alleen al aan het bespaarde geld denk. T is zo vreselijk duur en je kunt echt leuke dingen doen van die euro’s:
En alles ruikt zoveel frisser, geen stinkend haar of kleding meer. De voordelen zijn het echt waard :j

nicole_floor

Berichten: 3276
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 14:35

Themba schreef:
Ik besloot 3 dagen geleden dat ik wel klaar ben met dat roken.
Ben Cold turkey gestopt. Van ong 25 per dag naar niks.

Vandaag hele dag hoofdpijn gehad en slaap beroerd. Maar nog even doorzetten.

Succes!

Hier ook in december Cold turkey gestopt omdat ik zwanger bleek. Maar ik rookte sws maar 3 a 4 sigaretten per dag alleen savonds. Dus het sloeg eigenlijk nergens op dat ik überhaupt nog rookte. Ik heb er nu nog niet echt moeite mee omdat ik nog zwanger ben. Dan doe je het toch ergens voor ofzo. Denk dat het voor mij nog wel moeilijk wordt als de baby eruit is en ik weer wijntjes kan drinken. :=

miereneter

Berichten: 2587
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 16:56

De combi met alcohol vind ik ook nog steeds moeilijk. Gelukkig ga ik niet zoveel meer uit, maar ik associeer een biertje of wat nog steeds met een lekkere sigaret. Dat is na acht maand nog niet weg. Verder gaat het gelukkig zonder moeite.

Themba

Berichten: 1471
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 19:52

Nou idd. Vandaag aan het water biertje erbij en andere die rookte. Was pittig. Voor het idee er 1 vast gehouden zonder aan te steken. Maar had het er wel zwaar mee. En zelfs nu nog wel. Al lig ik allang weer thuis op de bank.

miereneter

Berichten: 2587
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 09:04

Dat vind ik toch knap hoor. Als ik er een in de hand zou hebben, dan zou die opgerookt zijn. Nog steeds na acht maanden. Heel sterk van je!