Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Doubtless

Berichten: 8485
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 06:39

Radiostilte: ik heb veel gehad aan het boek “baby in een droomritme”. Lijkt wel alsof ik aandelen heb, zo vaak raad ik het aan :))

Radiostilte
Berichten: 985
Geregistreerd: 15-08-08

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 01:50

Top dankje! Ga ik daar na kijken. Nzw

Duc_je
Berichten: 637
Geregistreerd: 26-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 07:17

Radiostilte schreef:
Top dankje! Ga ik daar na kijken. Nzw


Ik wil je het boek wel opsturen tegen verzendkosten ;)

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 12:33

Als radiostilte niet wil heb ik anders wel interesse O:)

Duc_je
Berichten: 637
Geregistreerd: 26-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 13:34

Set_Elkol schreef:
Als radiostilte niet wil heb ik anders wel interesse O:)


Stuur vanavond na 20u maar een pb, tot die tijd houd ik het boek nog even beschikbaar voor radiostilte :)

19marjo90

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:44

Gefeliciteerd Noeps en Emptywords!
Via de app jullie verhalen al mee mogen lezen.

Leuk om updates van jullie te zien allemaal!! Wat worden de kinderen groot!

Stef is inmiddels 4 maanden en ondanks dat hij veel te vroeg was, doet hij het fantastisch goed en zit op of boven de gemiddelden van op tijd geboren kindjes.
Vorige week rolde hij voor het eerst om <3


Afbeelding

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:09

Gefeliciteerd Noeps en Emptywords!!

Stoere foto van Stef <3

Ik had hier aantal weken gezegd dat mijn bevallingsverhaal nog kwam als ik daar behoefte aan had en ik voel die behoefte momenteel wel.
Van dinsdag op woensdagnacht werd ik door een draai in bed wakker met heel veel pijn in mn onderbuik aan de rechterkant, een uur aangekeken en toen toch maar het ziekenhuis gebeld. Na een goede CTG en wat controles naar huis gestuurd met; het zullen je darmen wel zijn en neem maar paracetamol. Woensdagochtend thuis niet meer kunnen slapen en nog steeds veel pijn, uiteindelijk overgegeven. Toch maar weer ziekenhuis gebeld…. Kom maar weer voor meer onderzoeken. CTG gelukkig weer goed maar pijn onverklaarbaar. Zelf mijn blinde darm geopperd, ondertussen ook urine ingeleverd en hieruit was de conclusie; zwangerschapsvergiftiging. Dus ik ging sowieso niet meer zonder baby naar huis. Door de pijn wilde ze me sowieso opnemen, en met die vergiftiging erbij al helemaal. Ze gingen mijn blinde darm nakijken met een echo maar hieruit kwam iets heel anders, het was niet mn blinde darm maar een goedaardig gezwel op mijn lever. Dit is heel zeldzaam en na overleg met Radboud in Nijmegen was de conclusie dat ik daarheen moest omdat daar meer kennis zit. Uiteindelijk met de ambulance woensdagavond naar Nijmegen vervoerd, het moment dat alles ineens veranderde…. Ik kreeg te horen dat ik een keizersnede moest want persen met deze leveraandoening was onveilig met grote kans op een bloeding. Donderdag mocht ik door de MRI zodat ze konden zien waar het zat, zodat de keizersnede goed kon worden uitgevoerd. Ik kreeg de uitslag van de MRI en ineens was alles anders. Het was niet mijn lever maar een grote cyste op mn eierstok, van 13 bij 11 bij 9. Goed nieuws want ik mocht vaginaal bevallen!! Ik mocht op eigen vervoer weer terug naar mijn eigen ziekenhuis en wat was dat fijn, een hele opluchting!! Donderdagavond was ik daar weer terug en hebben ze een ballon geplaatst, ik moest immers door de vergiftiging (waar ik weinig klachten van had) wel zsm bevallen. Vrijdag en zaterdag de hele dat medicijnen om de baarmoedermond week te maken. Eigenlijk deed dat weinig maar toch genoeg om uiteindelijk zondag (1e paasdag) rond 8 uur de vliezen te breken. De weeën waren pittig omdat ik tussen de weeën door pijn had aan de cyste. Uiteindelijk een ruggenprik gehad en toen deze werkte had ik gelijk persdrang, na een half uur persen was hij geboren dus dat was snel! Ik denk als ze me ontsluiting voor de ruggenprik hadden gevoeld ik die ruggenprik niet mocht maar dat ding was wel mn redding :=
De hele aanloop naar de bevalling was nogal een rollercoaster, en heeft vooral in de kraamweek wel wat emoties losgemaakt

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 11:36

Jeetje Yonker, wat een verhaal. Kan me voorstellen dat het een rollercoaster was. Je werd echt heen en weer geslingerd. Gaat alles nu goed?

Marjo, wat een stoere bink!

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 11:55

Wauw wat een achtbaan Yonker! Wat fijn dat alles op zijn pootjes terecht is gekomen. Moet je nu nog iets met het gezwel en heb je daar momenteel ook pijn aan? En hoe is je bloeddruk nu.
Het lijkt me extra pittig zonder partner zo, hopelijk heb je een fijn vangnet!

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 12:18

Alles gaat nu goed, ik moet 17 mei naar het ziekenhuis naar de gynaecoloog waar ik al onder controle stond voor een dubbele afspraak. Dan gaan we nacontrole doen en wss bespreken over de cyste. Ik gok dat ze hem er wel uit willen halen.
Mijn ouders hebben echt super voor me gezorgd en de katten en mijn huis. Dus dat was echt heel fijn en nog zijn ze elke dag even hier al is het maar een half uurtje, ook wel fijn om de dag te breken :)

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 13:59

Ik was even vergeten dat jij het inderdaad zonder partner doet. Pittig hoor! Heb nu de kleine er is extra respect voor je dat je het moederschap überhaupt alleen doet.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 03:19

welmoed__ schreef:
Ik was even vergeten dat jij het inderdaad zonder partner doet. Pittig hoor! Heb nu de kleine er is extra respect voor je dat je het moederschap überhaupt alleen doet.


Awh dat is lief <3 maar het gaat me best goed af, tuurlijk is t soms pittig. Vooral de nachten/ momenten dat die eventjes ontroostbaar is en ik t liefste wil slapen :')

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 03:28

Dat kan ik me heel goed voorstellen! Dan is het fijn om ze even uit handen te geven. Ook een voedings moment aan de tijd te zien? :o

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 06:23

welmoed__ schreef:
Dat kan ik me heel goed voorstellen! Dan is het fijn om ze even uit handen te geven. Ook een voedings moment aan de tijd te zien? :o


Hahaha ja, leuk om te bedenken dat we snachts wss vaak hetzelfde moment voeden :')

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 07:01

Haha en hetzelfde moment weer wakker zijn. :P

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:15

Hier is het momenteel om 2 uur en om 6 uur, dus ik deed niet met jullie mee :D

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 21:02

Lopen wel redelijk gelijk op. Hier is het 3 uur en dan 7 uur weer. Heeft dan rond 22:15 laatste fles gehad.

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 21:04

Oh inderdaad wel vergelijkbaar! Hier ook om 22 uur, en dan eisen 2 en 3 en ik hoop die laatste te gaan plaatsen rond half 7.

Eilinora

Berichten: 11918
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 21:33

Leuk om te lezen allemaal!

Hier is de dame alweer bijna 3 maanden.
Geloof niet dat ik eens een foto heb gedeeld hier.
Ze is zo vrolijk altijd,is heel gul met haar lachjes.

Afbeelding

Over de nachten,daar hebben we ook geluk mee.
Ik voedt meestal tussen 21.00 en 22.00 en dan is het vaak tussen 04.00 en 05.30 dat ze zich weer meldt dus ze slaapt eigenlijk wel flink door.

Ik drink sinds een paar dagen voor bedtijd 2 koppen kamille thee en dat helpt veel voor mijn productie.
En slaap er echt veel beter op.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 21:49

Wat een dropping.

Hier was het 130, 330, 600 en 900
Nu overdag laat ze er wel steeds wat langer tussen, dus hopelijk de nachten binnen kort ook

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 11:45

Wat lekker Eilinora!

Emptywords, voor jou wel pittig zeg!

Hier is het kleine mannetje ziek. Donderdag een wen ochtend op het kdv gehad en denk wat mee genomen. Vannacht tot twee keer toe mij en het bed onder gespuugd. Dus lekker de nacht bij mama gelegen.
Nu is ie erg stilletjes, slaapt veel en drinkt slecht. Dus meerdere kleine beetjes over de dag verdeeld.

Doubtless

Berichten: 8485
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 13:48

Beterschap gewenst :*

Eilinora

Berichten: 11918
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 13:48

Oh en ook net op zijn wen ochtendje meteen wat meegepikt.

Beterschap

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 16:16

Dank je wel, komt vast goed.
Verplicht dagje voor mama op de bank, ook wel even goed voor mij. :o

19marjo90

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 19:51

Ahh beterschap voor hem, Welmoed!