Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 12911
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 18:57

Nav je vraag over mijn dieet..
Ik mocht geen suikers en toegevoegde suikers, geen koolsoorten, geen gist, geen koemelk/lactose, geen bonensoorten, geen rauwe tomaat/appel/paprika. En nog wat dingen.
Na een aantal weken mocht ik steeds iets toevoegen om te kijken hoe het ging.
Uiteindelijk een jaar geen suiker/gist/toegevoegde suikers/lactose gegeten.
Toen ben ik er mee gestopt.
Daarna heb ik nooit meer last gehad van die extreme vermoeidheid.

De gegevens op je horloge lijken prima, mijne zijn vergelijkbaar, maar ik merk echt wel verschil als mijn bodybattery laag is bij start van de dag. Dan voel ik me ook echt moe.
Vreemd dat jij je dan ook heel moe voelt als hij goed opgeladen is.

Het lijkt inderdaad of je te druk bent. Maar goed, het zou ook een lichamelijk probleem kunnen zijn.

Ladyson

Berichten: 3231
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 18:58

Het lichaam kan rare klachten geven als je mentaal niet helemaal lekker in je vel zit. Ik kreeg, naast dat ik moe was, ontzettende krampen in mijn baarmoeder.. Bleek achteraf gezien dat al mijn spieren helemaal verzuurd waren omdat ik allerlei spieren onbewust aanspande.

Laad je op van contact met mensen (extravert) of laad je op van alleen zijn (introvert)?

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 19:02

Love2sk8 schreef:
Vanillia schreef:
Even een route die hier nog niet is geopperd; je lijkt best wel bezig met je voeding. Wat krijg je binnen op een dag qua voedingsmiddelen en kcal?


Dank je wel voor de aanvulling. De reden waarom ik veel bezig ben met voeding is omdat ik gezond eten erg belangrijk vind om gezond te zijn en blijven. Ik ben niet bezig met diëten of afvallen oid.

De mesoloog vroeg via het intake formulier ook naar mijn gemiddelde maaltijden op een dag.
Calorieën weet ik zo niet, maar hier een voorbeeld van mijn dagmaaltijden op een dag zonder training:

Ontbijt: 2 fijn volkoren boterhammen met plantaardige boter 100% pindakaas en een banaan.

Tussendoor: appel/crackers

Lunch: 4 boterhammen met plantaardige boter, appelstroop (lage suiker) en belegen kaas. Soms met hummus en soms een maaltijdsalade met geitenkaas en pasta.

Tussendoor: sinaasappel/ appel/ crackers/ boterham/ beetje yoghurt met gezonde granola

Avondeten: veel groente, altijd iets van (volkoren) bladerdeeg, pasta, rijst en meestal met kaas. Ik denk wel 400-500 kcal.

Vaak ‘s avonds nog een handje ongezouten noten en/of een bakje yoghurt met gezonde muesli/granola (als ik dat niet als tussendoortje heb gehad).

Daarnaast drink ik zeker 2L water per dag.


Ik denk dat je in ieder geval te weinig eiwitten en misschien ook wel te weinig goede vetten binnen krijgt. Beide zijn nodig voor je energiehuishouding en immuunsysteem.

En eet je geen vlees? Want dan zou je een b12 tekort kunnen hebben. Dit kun je alleen uit bloedonderzoek halen als je minimaal 3-6 maanden geen supplementen met b12 hebt ingenomen.

ApplePapple

Berichten: 2743
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 21:32

[quote="Love2sk8"]

Wat mij opvalt, maar misschien hebben jullie dit ook wel, is dat ik vaak mijn hartslag door mijn hele lijf hoor en voel (benen, armen, hoofd) en met name als ik mij zo vermoeid voel. Vergelijkbaar met wanneer je ziek bent of nadat je uren achter elkaar in de zon op het strand bent geweest of fysiek heel hard hebt gewerkt.


[spoiler]

Pik nog even dit stukje eruit. Ik herken dit heel erg, vooral dat voelen. Oprecht heel naar. Maar ook bij mij begrijpt/ herkent niemand het.

Ik ga morgen bloed laten prikken, vanwege dezelfde vermoeidheidsklachten icm erge hoofdpijn al langere tijd.
Bij mij zou wellicht medicatie een rol kunnen spelen maar niet aannemelijk.

Ik ga die mesoloog ook onthouden als er niks uit het bloedonderzoek komt.

mystery1980
Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 22:01

Hier ook last gehad van vermoeidheid bij mij hielp het stoppen met brood eten. Minder pasta. Meer richting keto dieet. Misschien kun je dat nog proberen?

FernandoO
Berichten: 104
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 22:23

Ik moet meteen denken aan een mentale overbelasting. Wanneer je volgens je lichaam te veel dingen tegelijk aan het doen bent, zet het je gewoon stil. Zodat je geen keus hebt om te rusten, want het moet gewoon omdat je anders de dag niet doorkomt.

Dit heb ik zelf ook gehad, ook tijdens en na corona. Uiteindelijk bleek het bij mij onder andere te komen door ASS/ADHD. Nu wil ik niet zeggen dat dat bij jou ook zo is, maar als het herkenbaar is dat je naar periodes die eigenlijk niet druk waren, toch zo ervaren worden en andere passende klachten ervaart, zou ik het toch de moeite waard vinden om je eens in te lezen. Misschien herken je wat, misschien niet. Misschien ver gezocht en het kan zo maar zijn dat het helemaal niet van sprake is, maar jouw post had zo mijn post kunnen zijn.

Ik lees in je verhaal dat je wel coachingssessies hebt gehad waar je uiteindelijk niks aan gehad hebt en dat je burn-out klachten langzaam weer verdwenen.
Weet je zeker dat ze zijn verdwenen of ben je ze gewoon gaan negeren? Of bagataliseren? Ik denk namelijk dat je lichaam zich daar nog lang niet overheen heeft gezet en dat het nu nog harder schreeuwt om rust. Je bent nog jong, neem je rust dan ook. Trek je niks aan van wat je omgeving denkt, je moet nog heel wat jaren mee.

In ieder geval heel veel sterkte in dit proces, want ik weet hoe kloten het is :knuffel:

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 22:43

Ik voel me ondertussen gelukkig een stuk beter. Als je zo ontzettend moe bent functioneer je ook niet meer normaal, ik kan dan helemaal niks onthouden bijvoorbeeld.

Ik ga binnenkort nog eens testen of de trigger bij melk producten ligt, dat is het enige wat er bij mij echt veranderd is.

Ik hoop dat je er ook achter komt waar hebt bij jou vandaan komt want het is heel vervelend

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-23 22:55

Elisa2 Zo'n 3 jaar geleden is mijn bloed en ontlasting uitgebreid getest. Ik heb hierbij aangegeven dat ik alles onderzocht wilde hebben, dus ga ervan uit dat glutenintolerantie ook gecheckt is. De mestloog heeft mij wel al een aantal tips gegeven, waaronder tarwe volkoren brood vervangen door speltbrood of zuurdesembrood. Andere tips waren het drinken van kefir en kombucha, die had ik al maar drink ik nu regelmatiger. Daarnaast raadde zij me ook aan om een broodmaaltijd te vervangen door een groenteomelet of stevige soep. Ik ben daarbij wel een beetje bang niet voldoende koolhydraten binnen te krijgen om te kunnen sporten etc, maar het is het proberen waard. Wel even een puzzel, zo'n verandering in eetpatroon.

Vanilla Ik denk dus dat mijn ferritine ook getest zou moeten zijn. Maar het zou me ook niet verbazen als die test toch minder compleet was als ik dacht. Ik hou het in gedachten.
Dit weekend merk ik weer dat ik mentaal idd nog niet helemaal de oude ben. Ik moest vandaag 4 uur met de trailer rijden om een paard naar België te brengen en zie erg op tegen de terugreis morgen. Ik probeer door de dag heen nu 1 of 2 keer op bed te rusten om even op te laden.

Supervixen Pittig dieet lijkt me! Maar goed dat je zo wel van die vermoeidheid af bent gekomen. Mijn body battery is meestal onder de 20 aan het eind van de dag. Hoe is dat bij jou?

Ladyson Ik zit er een beetje tussenin qua type. Met de juiste mensen laad ik echt wel op, maar ik ben ook graag alleen. De MBTI test resulteerde in ENFP, terwijl ik ook echt wel introvert ben, maar daarin door kan slaan en mezelf helemaal opvreet van binnen :')

Esther_ Ik eet geen vlees inderdaad, maar vitamine B12 krijg ik door algen voldoende binnen. Ik denk niet dat er een verschil zit tussen 6 maand geen vlees en geen vitB12, want bij beide heb je na zoveel maanden geen inname een tekort aan B12. Eiwitten krijg ik wel binnen door yoghurt, af en toe plantaardig eitwit poeder, en 4 eieren per week ongeveer.

ApplePapple Ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt en hoop dat je een behandeling of aanpassing kunt vinden dat helpt!

mystery1980 Fijn dat je iets hebt gevonden wat helpt! Ik hoop het ook snel te vinden... Met zo een dieet ben ik bang dat ik niet voldoende energie binnenkrijg, dus probeer ik echt alleen op aanraden en onder begeleiding van een professional. Niet dat mijn lichaam de energie nu wel opneemt, maar ik wil niet nog minder energie hebben..

FernandoO Dank je wel... Ik had de afgelopen twee dagen weer even hele slechte momenten waarop ik me zo moe voelde dat ik er bijna depressief van werd. De klachten zijn geleidelijk verdwenen vanaf het moment dat ik meer rust kreeg in mijn schoolwerk en er voor mezelf de druk vanaf haalde. Ik had weer positieve energie en voelde me niet meer uitgeput, dat is iets van de afgelopen 3 weken weer. Mijn spijsverteringsklachten nemen gelijk toe, maar begonnen ietsje eerder. Ik denk ook dat ik die burn out klachten nog niet helemaal te boven ben, maar voelde wel dat ik écht op de goede weg zat...

Amber_anne Dank je wel!

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 08:46

Love2sk8 schreef:
Esther_ Ik eet geen vlees inderdaad, maar vitamine B12 krijg ik door algen voldoende binnen. Ik denk niet dat er een verschil zit tussen 6 maand geen vlees en geen vitB12, want bij beide heb je na zoveel maanden geen inname een tekort aan B12. Eiwitten krijg ik wel binnen door yoghurt, af en toe plantaardig eitwit poeder, en 4 eieren per week ongeveer.

Ik had gemist dat je algen innam, dat kan inderdaad een b12 bron. Maar vaak niet https://www.vegetariers.nl/lekker/magaz ... en-nee-dus

Een menselijk lichaam heeft rond de 0,8 gram per kilogram lichaamsgewicht per dag aan eiwit nodig. Sporters meer. Met alleen yoghurt en af toe een ei ga je die gewenste hoeveelheid niet redden.

Een omelet met 3 eieren en minimaal 150 gram groente geeft je een goedgevulde lunch met genoeg energie. Als ik een maaltijdsoep maak dan eet ik er wel nog een cracker oid bij. Maar van alleen boterhammen krijg ik juist heel snel honger omdat er weinig eiwitten en goede vetten inzitten.

Voor je lichaam is het trouwens het beste als het kan schakelen tussen energie halen uit koolhydraten/glucose of vetten. Op vetten kun je het langer volhouden dan op glucose. Als je lichaam niet kan schakelen naar vet verbranding dan krijg je een dip, behoefte aan suikers of in ieder geval eten.

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:46

Ik zou een slaaponderzoek adviseren. Ikzelf bleek ernstige slaapapneu te hebben. Het is een fabel dat alleen dikke oude mensen dit hebben. Ik was ook zo enorm moe. Burn-out gehad. Achteraf is alles terug te leiden aan de slaapapneu, wat ik al jaren bleek te hebben. Heeft mij enorm veel opgeleverd, nu ik behandeld wordt daarvoor

Wildgirl

Berichten: 11677
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:36

Slaap apneu is idd een goede om te bekijken ts, daarnaast, gebruik je anticonceptie?

scrabbel

Berichten: 956
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:50

Hier helaas er ook last van. Eerste bloedtesten waren niet goed. Nieren en vitamine d (deze inmiddels hersteld) ik heb schildklier ook t3 gevraagt. Die test de huisarts normaal niet. Tsh hoog, maar nog net binnen de waardes. T3 op de onder grens. Krijg geen medicatie want nog net binnen de grenzen. Ik vermoed dat schildklier toch mee speelt. Als ik moe wordt voel ik mijn hartslag ook duidelijk. Ik zie dan ook dat mijn hartslag daalt. (Richting de 50). Ik ben nu beginnen met kruiden bij te slikken die de schildklier ondersteunen. Ik hoop dat dat werkt. Hardlopen en paardrijden staat al heel lang in de ijskast.

Ik heb geen last van heel veel denken. Ben dan te moe en lig liever hersendood op de bank.

Wildgirl

Berichten: 11677
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 11:47

@scrabbel, met een handje paranoten per dag kun je, je schildklier flink boosten. Ik weet niet wat je D waarde is/ was, maar pas rond de 100 is een juiste waarde. Zeker voor iemand met schildklierproblematiek.

scrabbel

Berichten: 956
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 12:36

Wildgirl schreef:
@scrabbel, met een handje paranoten per dag kun je, je schildklier flink boosten. Ik weet niet wat je D waarde is/ was, maar pas rond de 100 is een juiste waarde. Zeker voor iemand met schildklierproblematiek.


Laatste meting van vitamine d was 130. Paranoten heb ik ook toegevoegd aan mijn voeding. Daarnaast meer vetten. Ben een buiten persoon dus vermoed problemen met opname door te weinig vetten. Daarnaast jodium. Eet geen brood en voeg meestal geen zout toe. Nu dus kruiden eraan toegevoegd. Hoop dat dat verbetering geeft.

Ow en magnesium 2 soorten (hersenen en spieren)

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 12:40

Let op dat je niet meer dan 2-4 paranoten per dag eet ivm de hoeveelheid selenium die erin zit

hwn
Berichten: 4770
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 22:54

truus1970 schreef:
Ik zou een slaaponderzoek adviseren. Ikzelf bleek ernstige slaapapneu te hebben. Het is een fabel dat alleen dikke oude mensen dit hebben. Ik was ook zo enorm moe. Burn-out gehad. Achteraf is alles terug te leiden aan de slaapapneu, wat ik al jaren bleek te hebben. Heeft mij enorm veel opgeleverd, nu ik behandeld wordt daarvoor


Hoe behandel je slaapapneu? Moet je dan met zo'n masker slapen of zo? Misschien een domme vraag hoor, maar heb dat ooit es ergens gehoord/gelezen.

Supervixen

Berichten: 12911
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 06:50

Love2sk8
Mijn bodybattery na een dag werken en een kilometer of 10 hardlopen is vaak tussen de 30 en 40. Dit is als ik dan 's avonds weinig meer doe.

Heb ik een vrije dag en doe ik een lange duurloop in het bos (van rond de 30km), maak ik mijn huis schoon, doe ik boodschappen en heb ik 's avonds ook nog wat, dan zit mijn bodybattery ook rond de 20.

Ik start meestal tussen de 85 en 100.

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 07:22

Ik lees mee, het is namelijk net alsof ik mijn eigen verhaal lees! Ik heb exact dezelfde klachten, al voor langere tijd.

Elisa2

Berichten: 37536
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:28

Love2sk8 schreef:
Elisa2 Zo'n 3 jaar geleden is mijn bloed en ontlasting uitgebreid getest. Ik heb hierbij aangegeven dat ik alles onderzocht wilde hebben, dus ga ervan uit dat glutenintolerantie ook gecheckt is. De mestloog heeft mij wel al een aantal tips gegeven, waaronder tarwe volkoren brood vervangen door speltbrood of zuurdesembrood. Andere tips waren het drinken van kefir en kombucha, die had ik al maar drink ik nu regelmatiger. Daarnaast raadde zij me ook aan om een broodmaaltijd te vervangen door een groenteomelet of stevige soep. Ik ben daarbij wel een beetje bang niet voldoende koolhydraten binnen te krijgen om te kunnen sporten etc, maar het is het proberen waard. Wel even een puzzel, zo'n verandering in eetpatroon.

Vanilla Ik denk dus dat mijn ferritine ook getest zou moeten zijn. Maar het zou me ook niet verbazen als die test toch minder compleet was als ik dacht. Ik hou het in gedachten.
Dit weekend merk ik weer dat ik mentaal idd nog niet helemaal de oude ben. Ik moest vandaag 4 uur met de trailer rijden om een paard naar België te brengen en zie erg op tegen de terugreis morgen. Ik probeer door de dag heen nu 1 of 2 keer op bed te rusten om even op te laden.

Supervixen Pittig dieet lijkt me! Maar goed dat je zo wel van die vermoeidheid af bent gekomen. Mijn body battery is meestal onder de 20 aan het eind van de dag. Hoe is dat bij jou?

Ladyson Ik zit er een beetje tussenin qua type. Met de juiste mensen laad ik echt wel op, maar ik ben ook graag alleen. De MBTI test resulteerde in ENFP, terwijl ik ook echt wel introvert ben, maar daarin door kan slaan en mezelf helemaal opvreet van binnen :')

Esther_ Ik eet geen vlees inderdaad, maar vitamine B12 krijg ik door algen voldoende binnen. Ik denk niet dat er een verschil zit tussen 6 maand geen vlees en geen vitB12, want bij beide heb je na zoveel maanden geen inname een tekort aan B12. Eiwitten krijg ik wel binnen door yoghurt, af en toe plantaardig eitwit poeder, en 4 eieren per week ongeveer.

ApplePapple Ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt en hoop dat je een behandeling of aanpassing kunt vinden dat helpt!

mystery1980 Fijn dat je iets hebt gevonden wat helpt! Ik hoop het ook snel te vinden... Met zo een dieet ben ik bang dat ik niet voldoende energie binnenkrijg, dus probeer ik echt alleen op aanraden en onder begeleiding van een professional. Niet dat mijn lichaam de energie nu wel opneemt, maar ik wil niet nog minder energie hebben..

FernandoO Dank je wel... Ik had de afgelopen twee dagen weer even hele slechte momenten waarop ik me zo moe voelde dat ik er bijna depressief van werd. De klachten zijn geleidelijk verdwenen vanaf het moment dat ik meer rust kreeg in mijn schoolwerk en er voor mezelf de druk vanaf haalde. Ik had weer positieve energie en voelde me niet meer uitgeput, dat is iets van de afgelopen 3 weken weer. Mijn spijsverteringsklachten nemen gelijk toe, maar begonnen ietsje eerder. Ik denk ook dat ik die burn out klachten nog niet helemaal te boven ben, maar voelde wel dat ik écht op de goede weg zat...

Amber_anne Dank je wel!


Zijn het bloed en de ontlasting bij de huisarts getest? Want zo kun je geen coeiliakie of glutenintolerantie testen in ieder geval. Dat moet via een Biopt of speciaal ontlastingsonderzoek. In Spelt zitten nog steeds gluten maar wel minder. Zuurdesem is fermentatie wat goed is voor de darmflora samen met de kombucha en kefir. Voldoende goede vetten heb je ook nodig om het motortje draaiende te houden dus zo'n omelet vind ik geen rare tip. Let ook eens op hoe je je voelt na de inname van voeding. Wordt je moe na het eten van bepaalde voeding? of krijg je er juist energie van?

Hevonen

Berichten: 5634
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 17:26

hwn schreef:
truus1970 schreef:
Ik zou een slaaponderzoek adviseren. Ikzelf bleek ernstige slaapapneu te hebben. Het is een fabel dat alleen dikke oude mensen dit hebben. Ik was ook zo enorm moe. Burn-out gehad. Achteraf is alles terug te leiden aan de slaapapneu, wat ik al jaren bleek te hebben. Heeft mij enorm veel opgeleverd, nu ik behandeld wordt daarvoor


Hoe behandel je slaapapneu? Moet je dan met zo'n masker slapen of zo? Misschien een domme vraag hoor, maar heb dat ooit es ergens gehoord/gelezen.


Helemaal geen domme vraag. Ja, met een masker, maar er bestaan ook andere opties volgens mij. Iets met een bitje (wat paardenliefhebbers vast zal aanspreken :D )
Zo'n masker is echt wel wennen, maar ik had geen kwaliteit van leven meer, en dat heb ik er wel mee teruggekregen.

Ik zou het altijd willen uitsluiten, alleen daarom al laten onderzoeken. Anders kun je dokteren tot je een ons weegt, maar kom je niet verder.

ApplePapple

Berichten: 2743
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 14:22

Zoals eigenlijk al verwacht, mijn bloedwaardes etc zijn ook helemaal in orde.
Ik heb echter ook last van flinke hoofdpijn maar daarvoor moet ik nu naar de fysiotherapeut omdat dat wellicht aan nek spieren etc ligt.

Fijn dat bloed goed is maar anderzijds had het ook geholpen als er wel iets was uitgekomen.
Ik ga ook naar zo'n mesoloog kijken, weet het anders ook niet meer.

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 14:27

Degene die zo extreme moe zijn, zijn de klachten niet begonnen na een Corona infectie of vaccinatie? Want anders zou het ook post-COVID kunnen zijn. En dan komt er niet met een bloedonderzoek uit.

EvelienKiss

Berichten: 942
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 15:22

Ik lees veel klachten die kunnen wijzen op een te snel werkende schildklier. Ben je daarop getest? Kan makkelijk gecheckt worden door bloedonderzoek. Google maar even en vraag je huisarts als je jezelf erin herkent.

Phonix
Berichten: 1116
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Extreme vermoeidheid, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 17:51

Door deze topic ben ik een bloedtest gaan doen omdat ik ook extreem vermoeid ben. Alles lijkt ook maar mijn B12 is 170, is dat laag?

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 18:14

Phonix schreef:
Door deze topic ben ik een bloedtest gaan doen omdat ik ook extreem vermoeid ben. Alles lijkt ook maar mijn B12 is 170, is dat laag?

De ondergrens is 140, dus ja het is wel aan de lage kant.