Ogen laseren ervaringen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 19:50

Even dit topic weer omhoog schoppen, maar ik ben nog steeds aan het twijfelen. Ik ben heel benieuwd of eerdere twijfelaars intussen wel gelaserd hebben en die tevreden zijn.

Ik heb nog een intake gehad en ook de optie tot een voorzetlens besproken (ICL), wat wel een stuk duurder is, maar wel omkeerbaar (je kan de lens weer uit het oog halen) en dus mocht het niet zijn zoals gehoopt je er niet een leven lang aan vast zit. Dit leek me toch wel wat, maar ik hoor ook dat zelf hiermee je nog halo’s of een kringetje kan zien doordat er een gaatje in de lens zit waar het licht door breekt. Dan schiet het nog niet zo veel op.

Verder heb ik nu al 2 maanden een chalazion en ik neem aan dat ze daar ook niet mee laseren. Hebben andere mensen hier last van blepharitis en regelmatig een chalazion/hordeolum/strontje? Hoe gaat dat in combinatie met laseren? Ik doe nu elke avond een warmtekompres en maak mijn ooglidranden schoon, dat helpt wel iets geloof ik. Maar het blijft een risico met laseren natuurlijk vanwege extra droge ogen.

gerlindie

Berichten: 4650
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Ogen laseren ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 11:32

Ik heb gisteren toch de stap gezet en een vooronderzoek aangevraagd!
Soort van spannend, maar heb me nu goed ingelezen en het lijkt me fantastisch om zonder hulpmiddelen door het leven te gaan.
Ik studeer dit jaar af als veearts en een bril en koeienstallen en bakzand gaan gewoon slecht samen en lenzen beginnen wat te irriteren...

Nico12
Berichten: 816
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Ogen laseren ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 12:14

Lasik is van mij al meer dan 20 jaren geleden. Ik was er jarenlang zeer tevreden mee. Maar sinds enkele jaren niet meer en ik raad laseren daarom af. De problemen die er zijn zullen voor iedereen gelden. Voorbeelden: 1. Je moet lasik opgeven bij invullen eigen verklaring rijbewijs, extra keuring. 2. Bij staaroperatie kan de sterkte van de vervangende lens niet correct bepaald worden waardoor je dan vastzit aan een multifocale bril, geen lasik gehad dan brilloos op oudere leeftijd indien je dat wenst. 3. De oogdruk kan niet meer correct bepaald worden, het pufje geeft onjuiste waarde oogdruk. 4. Jaarlijks extra oogcontrole wegens dunner hoornvlies.

Castilja

Berichten: 2511
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 12:39

Ik heb een paar weken geleden een vooronderzoek gehad, maar mijn ogen zijn te slecht om te laseren :') Ik mag over drie à vier jaar weer terug, dan schijnt de SMILE techniek dusdanig gevorderd te zijn dat mijn ogen oog gelaserd kunnen worden. :+ Ik hoor in mijn omgeving eigenlijk alleen maar positieve geluiden, dus was er zelf wel zeker van dat ik het aan wilde gaan.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 17:36

Castilja schreef:
Ik heb een paar weken geleden een vooronderzoek gehad, maar mijn ogen zijn te slecht om te laseren :') Ik mag over drie à vier jaar weer terug, dan schijnt de SMILE techniek dusdanig gevorderd te zijn dat mijn ogen oog gelaserd kunnen worden. :+ Ik hoor in mijn omgeving eigenlijk alleen maar positieve geluiden, dus was er zelf wel zeker van dat ik het aan wilde gaan.

Interessant om te weten! Ik ben me ook aan het oriënteren.. Mag ik vragen wat jouw sterkte is? Mijn ogen zijn -5 en -5.5 maar mogelijk slechter (al tijden niet getest).

Castilja

Berichten: 2511
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:58

Marloez schreef:
Castilja schreef:
Ik heb een paar weken geleden een vooronderzoek gehad, maar mijn ogen zijn te slecht om te laseren :') Ik mag over drie à vier jaar weer terug, dan schijnt de SMILE techniek dusdanig gevorderd te zijn dat mijn ogen oog gelaserd kunnen worden. :+ Ik hoor in mijn omgeving eigenlijk alleen maar positieve geluiden, dus was er zelf wel zeker van dat ik het aan wilde gaan.

Interessant om te weten! Ik ben me ook aan het oriënteren.. Mag ik vragen wat jouw sterkte is? Mijn ogen zijn -5 en -5.5 maar mogelijk slechter (al tijden niet getest).


Ene oog is +7,5 met nog een - sterkte, andere oog iets van +4 met nog een - sterkte. Het +4 oog zouden ze kunnen laseren, maar 7,5 niet :')

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Ogen laseren ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:47

Mijn ogen zijn eind september van -7 met de relax smile methode naar nu prima zicht gegaan.
Helemaal 100% is het nog niet, bij vermoeiende dagen/veel computerwerk zijn ze nog sneller droog. Maar ik ben verschrikkelijk blij met mijn keuze.
Ze hadden van te voren aangegeven dat ik op zeker 7 maanden moest rekenen voor volledig herstel, dat geloof ik ook wel. Gaat met sprongen vooruit.

cinniz123

Berichten: 4406
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 14:21

Nico12 schreef:
Lasik is van mij al meer dan 20 jaren geleden. Ik was er jarenlang zeer tevreden mee. Maar sinds enkele jaren niet meer en ik raad laseren daarom af. De problemen die er zijn zullen voor iedereen gelden. Voorbeelden: 1. Je moet lasik opgeven bij invullen eigen verklaring rijbewijs, extra keuring. 2. Bij staaroperatie kan de sterkte van de vervangende lens niet correct bepaald worden waardoor je dan vastzit aan een multifocale bril, geen lasik gehad dan brilloos op oudere leeftijd indien je dat wenst. 3. De oogdruk kan niet meer correct bepaald worden, het pufje geeft onjuiste waarde oogdruk. 4. Jaarlijks extra oogcontrole wegens dunner hoornvlies.


Is dat alleen bij de lasik behandeling of je weet?
Er zijn verschillende methodes toch…hebben ze allemaal dat effect?
En ik ben bijv gewaarschuwd voordat ik me liet behandelen dat ik waars wel eerder een leesbril nodig zou hebben als ik zou laseren.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Ogen laseren ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 23:24

Nah... Mijn oogdruk is vandaag nog gemeten, volgens degene die dat deed is dat verhaal achterhaald. Ik had mijn rijbewijs al ver voor ik gelaserd werd, maar dit is voor het eerst dat ik ervan hoor dat je dat op moet geven.
@cinniz Er werd mij toen gezegd dat ik rond mijn 40e wel aan de leesbril zou moeten, ik ben nu 45 en er is me vandaag verteld door de oogarts dat dat waarschijnlijk nog wel een jaar of 2 zal duren :)

Paardjes101
Berichten: 272
Geregistreerd: 11-03-23

Re: Ogen laseren ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 23:34

Ik heb er ook over na zitten te denken, maar mijn moeder heeft het gedaan en bij haar heeft het niet echt goed geholpen. Ik hou het dus maar gwn bij me bril en lenzen.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 23:37

Castilja schreef:
Ik heb een paar weken geleden een vooronderzoek gehad, maar mijn ogen zijn te slecht om te laseren :') Ik mag over drie à vier jaar weer terug, dan schijnt de SMILE techniek dusdanig gevorderd te zijn dat mijn ogen oog gelaserd kunnen worden. :+ Ik hoor in mijn omgeving eigenlijk alleen maar positieve geluiden, dus was er zelf wel zeker van dat ik het aan wilde gaan.

Ik heb 5 jaar geleden de smile techniek gehad.. waar ga je?

cinniz123

Berichten: 4406
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 08:53

Blue_Eyes schreef:
Nah... Mijn oogdruk is vandaag nog gemeten, volgens degene die dat deed is dat verhaal achterhaald. Ik had mijn rijbewijs al ver voor ik gelaserd werd, maar dit is voor het eerst dat ik ervan hoor dat je dat op moet geven.
@cinniz Er werd mij toen gezegd dat ik rond mijn 40e wel aan de leesbril zou moeten, ik ben nu 45 en er is me vandaag verteld door de oogarts dat dat waarschijnlijk nog wel een jaar of 2 zal duren :)



Klopt mij is dat ook verteld van die leesbril maar ik dacht tja wie niet.
Ben nu ook 40 en nog geen leesbril oid en als ik er waars 1 zal moeten zal die telefoons de meeste boosdoener zijn :+

Ik ging ervan uit dat nico12 ook 40+ zou zijn eigenlijk en dacht rijbewijs eigenlijk iets van een herkeuring zou zijn oid.
Was gewoon benieuwd.

Ik heb ook geen lasik maar lasek gehad.

Jaydee_WP

Berichten: 212
Geregistreerd: 17-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 09:14

Ik ben lang geleden in 2000 gelaserd, ik had -4,5.
Na een jaar of 10 werd m'n zicht weer slechter en inmiddels draag ik weer lenzen -3.
Het waren 10 mooie jaren... :D

Misschien is de techniek inmiddels verbeterd of had ik gewoon pech, dat kan natuurlijk ook.

BeFunny

Berichten: 10737
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Ogen laseren ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 09:23

Grappig bij mij ook 10 mooie jaren en nu weer een bril ik heb nu ook cilinder glazen. Toen niet.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Ogen laseren ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 20:02

Dat is pech inderdaad. Ik ben 12 jaar geleden gelaserd, bijna 13 jaar trouwens. Maart 2011. Van -7 naar 0. Gisteren gemeten, ik heb nu rechts -0,50, links nog steeds 0.