Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:57

Mijn buik is hier met 11 weken al net zo groot als met 17/18 weken tijdens mijn eerste zwangerschap.
Verbaas me er echt over!

Ilse_123

Berichten: 3787
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 22:35

Nou dat inderdaad, vorige keer had ik wel al vroeg zo’n darmenbuik (en scheetjes :+ ), maar toen dat weer weg was begon ik pas wat uit te dijen rond de 18 weken ofzo, maar lijkt nu (naast de scheetjes) wel al dikker te worden.

Cravings niet echt om rare dingen, vooral veel (kaas). En ik lust geen koffie meer. Overigens werkt bij mij regelmatig kleine beetjes eten wel tegen de misselijkheid.

Fijn dat de bloedtesten goed was Primavera!

Ik heb m’n eerste echo pas 31 maart, ben dan al 11 weken ofzo.

Primavera

Berichten: 2809
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 22:55

Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest voor de opstart. Hele fijne vrouw, echt een goed gevoel bij.

Wegens ons verhaal en ons verlies mag ik volgende week vrijdag weer langskomen voor een extra bloedonderzoek om te kijken of HCG netjes gestegen is en gaan ze ook al kijken of ze iets kunnen zien op de echo. Ik zou dan 5+3 zijn dus echt wel vroeg, maar ze doen echt wel hun best om ons gerust te stellen <3

Oei bloem en Ilse, dan moet ik me dus gaan voorbereiden :+ familie krijgt het nu zaterdag al te weten maar vrienden en collega's wilde ik toch uitstellen tot na de nipt... Hopelijk gaat dat lukken :\

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 07:15

Mag ik vragen wat er gebeurd is met jullie eerste kindje Primavera? Wat fijn dat de opstart zo fijn was en dat ze meedenkend zijn!

Ik heb zelf ook een ‘rugzakje’ en daardoor veel angsten tijdens deze zwangerschap. Ik krijg iedere week een echo (waarvan ook een aantal zelf betaald hoor).
Met 5,5 week zag je bij mij nog geen kloppend hartje maar wel een dooierzakje en dat was voor mij de eerste geruststelling!

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 08:00

Ik ken jullie verhaal ook niet, maar kan me voorstellen dat je na het verlies van een kindje heel graag gerustgesteld wilt worden. Fijn dat de verloskundige zo goed meedenkt.

Dat buikverhaal is hier ook heeeeel bekend. Vooral na het avondeten lijk ik soms al op de 20 weken te zitten. ‘s Ochtends zie je echter niets meer. Zo gaat dat nu al wat weken zonder dat daar echt iets in verandert. Ben verder ook nog niet aangekomen, dus het is puur lucht :')
Ik trek gewoon wat wijdere kleren aan en dan gaat het nog prima zo. Wil het wel volgende week op m’n werk vertellen, nadat we de 13-wekenecho hebben gehad. Die paar dagen gaan nog wel lukken haha.

Primavera

Berichten: 2809
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-23 08:23

Ja hoor, natuurlijk mag dat :)

Wij hebben Liam vorig jaar april met 30 weken zwangerschap verloren door een medische aandoening aan de hersenen. Die was zo ernstig dat wij de keuze hebben moeten maken om hem stil te leggen en stil geboren te laten worden.

Spannend Saskia! Dat liet zeker lukken :D

Ik werk gelukkig in een magazijn, en loop daar altijd al wel in oversized kleding rond dus hoop dat dat genoeg gaat zijn om het nog 8-10 weken te verbergen :P

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 09:00

Oh jemig Primavera, wat een ontzettend verdrietig verhaal. Dat maakt een nieuwe zwangerschap zo dubbel ; het zorgeloze en onbevangen zijn is er helemaal vanaf.
Een broertje of zusje voor Liam, zo gegund!

Rebel_Jits

Berichten: 5633
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 11:05

Oef Primavera, dan snap ik jouw ongerustheid nu zeker. Heb je enkel controles bij de verloskundige? Of ook bij de gyn of huisarts?

Die buik begint hier soms ook lastig te worden. En het is puur lucht. 's Ochtends zie je niets (heel minimaal als ik m'n buik intrek) , maar zodra ik wat eet, blaast het op. Zo erg dat 's avonds m'n broek niet meer past en permanent open staat. Of ingeruild voor huispak :D Overdag draag ik een haarelastiekje om de knoop iets verder "dicht te doen". Dat scheelt weer 5 cm. Lange trui er over en niemand die iets ziet :7

Nu werk ik in een ziekenhuis, dus ik heb het mijn baas direct moeten vertellen. En twee directe collega's waren ook van in het begin op de hoogte, omdat ik niet alles meer mocht doen.
Ik drink al jaaaaren monster energy en ineens alleen nog cola. En met die misselijkheid begon het wat op te vallen, hihi. Dus toen m'n echo goed was en we een datum hadden, heb ik het de rest ook verteld.
Familie moet nog even wachten :+ Mijn man wilt het zijn moeder pas vertellen na 12w, zo eind maart. En om dan af te spreken met mijn familie (woont op 3uur rijden), is nogal een geregel om iedereen samen te krijgen. Het geeft wel tijd om te brainstormen hoe we het gaan vertellen :D

Primavera

Berichten: 2809
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-23 11:08

Ja heel dubbel idd. Zó enorm gewenst, maar zo onzeker tegelijkertijd. Ik moet positief blijven en blijven hopen op een gezond kindje :)

Wij staan onder controle bij de verloskundige, gynaecoloog en professoren in Leuven :) gelukkig genoeg kennis en kunde achter ons dus <3 en wegens het verlies dus ook een striktere opvolging dan anders.

Oei dat gaat nog een heel geregel zijn dan haha. Maar wel leuk! Leuke vooruitzichten :D
Ik kan niet wachten :+ ik ga het zaterdag al vertellen met een rompertje waarop staat: "handpicked for earth by my brother in heaven".
Familie heeft zo intens meegeleefd afgelopen jaar, die zullen net zo blij zijn met deze zwangerschap als wij denk ik <3 zowel de mijne maar zeker ook zijn familie <3

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 12:16

Ik heb het mijn werk een paar weken geleden verteld (onderwijs) omdat ik ziek thuis ben vanwege de extreme misselijkheid.

Ik heb zojuist weer een echo gehad bij de verloskundige en die meette een uitgerekende datum van 4 dagen eerder! Moet straks ook naar het ziekenhuis (in principe medische zwangerschap maar wel gedeelde zorg met een verloskundige) voor de NIPT dus ga dan eens overleggen.
De baby was wel mooi gegroeid en al zo aan het bewegen, wat een wonder blijft het toch om te zien.

JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 16:07

Primavera, jeetje wat heftig zeg :(:)
Maar wat fijn dat je weer in verwachting bent, ik las mee in het kinderwens en zwangerschap topic.

Gefeliciteerd voor alle die in blijde verwachting zijn :D

Sterkte voor Fabienne :(:)


Na jaren proberen zijn wij in verwachting van ons eerste wondertje, vandaag termijn echo gehad op 11w4d, dus uitgerekend op 23 september, wist daarom niet zo goed of ik hier of bij het midden/zomer topic moest aansluiten haha. Ik ben niet zo handig met de quote dus als iemand het er voor mij in kan zetten graag hihi.

Verder lees ik graag mee en probeer ik actief te zijn haha.

Gelukkig vrij weinig last van echte kwaaltjes, met vlagen wat misselijk. Soms trek in specifieke dingen en m’n broeken zitten niet fijn meer.

Fabienne_Z

Berichten: 392
Geregistreerd: 05-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 16:37

Dank allen.
Hier is de MK zondag op gang gekomen, heel heftig maar "blij" dat het zo snel al geregeld is door mijn lijf. Morgenmiddag controle echo om te kijken of alles weg is en dan kan ik hopelijk het lichamelijke stuk afsluiten. Mentaal vind ik het lastiger dan gedacht maar ook dat komt wel weer goed en ik ga er gewoon voor dat ik me toch nog in dit topic mag gaan melden #fingerscrossed

Primavera

Berichten: 2809
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-23 20:24

Ach wat verdrietig Fabienne. Heel veel sterkte en moed voor jullie beide :knuffel:

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:46

Wat ontzettend verdrietig van jullie zoontje Liam Primavera. En wat een mooie manier om deze zwangerschap aan te kondigen. Hopelijk kun je ook een beetje genieten van deze zwangerschap.

Welkom JustIneBite. En wat fijn dat je weinig last hebt van kwaaltjes.

Ahh Fabienne, hopelijk is jullie snel een goede zwangerschap gegund.

Ons zoontje maakt al een paar dagen een enorme opstand van naar bed gaan. Vermoeiend :')

haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 12:27

Ik merk ook echt dat ik nu veel sneller groei, ik voel het echt al in mijn broeken met 10 weken, terwijl de vorige keer dit pas rond week 19 was.

Wat een heftig verhaal Primavera, fijn als je nu dan wel veel controles krijgt denk ik voor je eigen gevoel.

Sterkte Fabienne!

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 12:47

:wave: Mag ik mij hier ook melden?

Ik ben nu bijna 12 weken zwanger van mijn tweede kindje. Vandaag een goede termijnecho gehad met een frummeltje dat absoluut niet mee wilde werken :'). Wel heel fijn om even te zien dat alles goed was. Voor mijn eerste kindje heb ik een miskraam gehad, daarna is het onbezorgde er toch wel een beetje af.

Als alles goed blijft gaan wordt dit kindje geboren ongeveer een maand voor de tweede verjaardag van mijn dochtertje. Niet helemaal bewust zo gepland (toen ik er achter kwam was er even een beetje stress - omg, twee kindjes die nog geen 2 zijn, hoe gaan we dat ooit doen :') ) maar wel heel erg welkom en ondertussen geloof ik wel dat het goed gaat komen.

De zwangerschap verloopt nog niet helemaal top, heel veel last van misselijkheid (al 5 weken), overgeven, zit steeds op het randje uitdroging omdat ik geen vocht binnen houd, maar medicijnen halen de scherpe randjes er gelukkig vanaf. Ik hoop dat ergens de aankomende twee weken ineens al die nare symptomen verdwijnen :') ach en anders, het is voor een goed doel!

-

Primavera, wat een heftig verhaal, ik duim voor jullie dat deze zwangerschap voorspoedig verloopt, fijn dat je zo goed gecontroleerd kan worden!

Saskia, volgens mij zaten wij samen in het vorige topic toch? Jouw zoontje en mijn dochtertje zijn volgens mij vlak na elkaar geboren wat ik zo nog weet.

Fabienne, wat verdrietig, sterkte :(:)

JustOneBite, hé, wij zijn gelijk uitgerekend! Wat fijn dat het bij jullie gelukt is om zwanger te worden!

Bloem24, heftig van de misselijkheid, hopen dat het snel over gaat :(:)

Primavera

Berichten: 2809
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-23 13:46

Welkom Rebecca!

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 14:03

Ja klopt volgens mij Rebecca. Gefeliciteerd! Wel balen van de heftige klachten.
Als alles goed mag gaan, schelen onze kindjes inderdaad ook net geen twee jaar. We dachten lekker de tijd te nemen voor een tweede kindje, maar deze baby had haaaast haha. Heb ook nog geen idee hoe we het gaan doen, maar links- of rechtsom zal het vast goedkomen. Dat moet gewoon :Y)

haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:46

Hier straks ook 20 maanden tussen de 2, maar ik denk dat het wel goed gaat komen. Bovendien, als ze wat ouder zijn kunnen ze lekker met elkaar spelen

Primavera

Berichten: 2809
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-23 18:15

Ik hoop dat mijn pakketje voor zaterdag op tijd binnen komt -O- blijkt dat Bpost morgen een staking heeft -O- terwijl morgen normaal de leverdatum was... Heb ze zaterdagochtend nodig :7

Had deze rompertjes in elkaar geknutseld voor de oma's en opa's <3
Afbeelding

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 23:24

Schattig :). Hopelijk komen de rompertjes toch gewoon op tijd binnen.

Onze 13-weken echo was goed :D. Al best gedetailleerd beeld kunnen zien van een baby van welgeteld 7 cm haha.

Primavera

Berichten: 2809
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 00:06

Fijn dat je een goede echo had Saskia! :D

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 10:01

Hallo, mag ik mij hier ook heel voorzichtig melden? Wij hebben het nog niemand verteld maar ik merk dat ik er toch wel, ook na aanleiding van een aantal herkenbare verhalen, ergens over moet praten en ik hoop dat ik hier anoniem genoeg ben

Ik ben zwanger van ons 4de kindje, 27 September uitgerekend. Eigenlijk was ik 16 maart uitgerekend van ons derde kindje, tijdens de 20 weken echo (ook nog op mijn eigen verjaardag) kon er helaas geen hartslag meer gevonden worden. 2 dagen later ben ik het ziekenhuis ingeleid en bevallen van onze 2de zoon die we de toepasselijke naam Noah gegeven hebben. Er zat een knoop in zijn navelstreng. Helaas ook hier geen onbezorgde zwangerschap. Ik ben al wat ouder, 36, heb PCOS, woon in het buitenland, Nieuw-Zeeland, met mijn man, dochter en zoon die na de geboorten 7 en 3 zullen zijn.

Door hoe er daarna door de omgeving mee omgegaan is(mijn man was aan het werk en belde direct zijn baas op dat hij naar huis ging, zijn vrouw vondt het nodig om iedereen alvast op de hoogte te brengen zonder zelf ooit langsgekomen te zijn geweest), merk ik dat ik er niet erg over wil praten, zelfs niet met mijn man. Ik heb ook totaal geen zwangerschapsverschijnselen met best vaak bloedingen en heb dus ergens in mijn hoofd dat het gewoon niet goed zit, ondanks een kloppend hartje op de 1ste echo.

Fabienne, heel veel sterkte.

Primavera

Berichten: 2809
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 10:48

Ach daffie wat een verhaal! Wat verdrietig dat je Noah hebt moeten afgeven :(:)

Toch wil ik je voorzichtig feliciteren met je nieuwe zwangerschap :knuffel: en natuurlijk welkom! Je mag altijd een bericht sturen als je daar nood aan hebt.

Fabienne_Z

Berichten: 392
Geregistreerd: 05-02-08

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 11:09

Jeetje meiden wat een verhalen en wat een spannende tijd weer.