Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 20:48

Ben benieuwd of de MRI iets aan het licht brengt.

Ik heb ook veel hoofdpijn gehad, juist wel alle symptomen van migraine inclusief gevoelig aan licht. En ik zou geen migraine hebben na alle testen :') helaas weten ze ook bij mij niet wat de hoofdpijn triggert. *afkloppen* inmiddels al een maand geen aanval gehad. En qua eetpatroon of slaappatroon en dagdagelijkse dingen is er niets veranderd.

MyWishMax

Berichten: 25510
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 21:48

Ik mag niet lachen, earth, maar het klinkt zo bekend dat het bijna lachwekkend is. Ook dat ze boos worden dat je pijnstilling slikt, het is zo belachelijk... Hier een hele preek gehad toen dat de hoofdpijn vast daarvandaan kwam, terwijl ik juist aangaf nooit wat te slikken tot die hoofdpijn. Braaf meteen gestopt en geen verbetering.

En ook lijkend op migraine, maar het uiteindelijk niet hebben, want niet reageren op medicatie en dat hoor je niet elke dag te hebben.

Hopelijk komt er bij jou wel iets uit.

Amber_anne

Berichten: 6963
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 22:19

Ik heb niet het hele topic gelezen ts dus excuses als ik iets dubbel plaats. Ik heb ook jaren met hoofdpijn gekampt en ik kan eigenlijk wel zeggen dat ik momenteel goed functioneer.

Wat bij mij uiteindelijk heeft geholpen is Botox in mijn schouder en nek spieren laten spuiten, de chiropractor als ik toch nog last heb, mijn schouders meer naar achter en dus rechter op lopen, een gaba supplement slikken.

Maar ik ben ook van 30 uur in de week werken naar 4 uur gegaan en heb mijn leven drastisch omgegooid. Ondertussen werk ik weer 15 uur in de week en kan ik weer leuke dingen doen zonder elke keer last te krijgen. Als ik wel last heb kan het meestal af met paracetamol en een ice pack op mijn hoofd (dit is echt een redder geweest toen ik nog elke dag pijn had)

Het is een lange weg waarbij je echt verschrikkelijke dagen hebt maar geef de hoop niet op :(:)

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 23:05

Ken je het medicijn Topiramaat?


Hierdoor ben ik van mijn hoofdpijnen af.

Earth

Berichten: 7952
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-23 16:41

Afgelopen vrijdag de MRI gehad, ik hd net een aanval dus even gene medicatie genomen, wellicht is er dan meer te zien. Ik dacht overigens dat ik contrastvloeistof kreeg, dus ik kneep m al voor het infuus. De laatste tijd prikken ze me iets te vaak in de zenuwen wat echt onwijs pijn doet, dus ik zat er niet om te springen.

Maar die aanval viel verder wel mee. Dacht ik... Toen ik vrijdag naar bed ging werd ik 15 uur later pas wakker, helemaal kapot. De hoofdpijn was echt x 50 en echt pfff. De hele rechter kant van mijn hoofd doet zeer. Ik ben moe, voel me naar, ik wil alleen maar slapen. Mn migrainemedicatie helpt maar even en daar word ik nog beroerder van. Vandaag weer 15 uur geslapen en het was dat ik honger kreeg, anders was ik nog verder gaan slapen.
En nu voel ik me echt heul ellendig. Zo moe, zoveel pijn, zelfs mn oren doen zeer. Mn neus! Bizar.

marleen_usar

Berichten: 24692
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 21:41

Wanneer krijg je de uitslag van de mri?

Earth

Berichten: 7952
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-23 21:49

Volgende week. :)
De hoofdpijn neemt momenteel weer af. Blijft gek dat ik bijna de klok erop gelijk kan zetten...

Love_myhorse
Berichten: 605
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:28

Ts heb je inmiddels de uitslag van de mri gehd, geeft de mri meer duidelijkheid?

Earth

Berichten: 7952
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 07:45

Hoi, nee helaas niet. Was niks op te zien. Moet nog een officiële afspraak hebben met de neuroloog. Ik zou die vorige week donderdag hebben maar toen lag ik in her ziekenhuis met m'n bekkenbreuk. Toen is het niet gelukt om de neuroloog naar m'n bed te krijgen helaas. Dus ik moet nog een nieuwe afspraak maken.

marleen_usar

Berichten: 24692
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:11

Ben je ook alternatief geweest misschien is dat al gevraagd.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:18

Earth schreef:
Hoi, nee helaas niet. Was niks op te zien.

Dat is altijd een beetje dubbel. Natuurlijk wil je graag een diagnose in de hoop dat de oorzaak kan worden aangepakt.
Maar "niets te zien" op een MRI is in principe goed nieuws, het alternatief is meestal (héél) slecht nieuws...

Solistar

Berichten: 773
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 12:23

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ben je inmiddels bij een oogarts geweest? Ik herken dit van een kennis, zij had keratoconus. Speciale lenzen en de aanvallen zijn een stuk verminderd/ weg. Maar schijnt wel lastig herkennen te zijn.