Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 13:12

Ik ben in februari 2 weken in het buitenland geweest voor werk en was daarna een week ziek. Vond ik, op zijn zachts gezegd, behoorlijk vervelend :')
Toch wel fijn dat ik na die 3 weken eigenlijk niks aan kracht en conditie verloren was dus ik kon weer redelijk verder waar ik gestopt was. Deze week is het als volgt:

Maandag: Upper body
Dinsdag: Deadliften en squatten met de PT
Woensdag: Kickboksen
Donderdag: Sportschool, maar ben er nog niet helemaal over uit wat ik ga doen dan :+
Vrijdag laat ik een nieuwe tattoo zetten, dus die dag neem ik sowieso vrij. Het weekend laat ik even afhangen van wat mn tattooeerder zegt met betrekking tot sporten na een tattoo. De laatste is 2 jaar geleden dus dat ben ik allang vergeten en op internet lees ik allemaal verschillende dingen. :P

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 13:52

Waar komt je tattoo? Krachttraining kan imo nooit zoveel kwaad als je je tattoo kunt afdekken. Vooral zorgen dat je niet teveel zweet, dus cardio oid zou ik wel ff vermijden :)

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:04

Op mijn onderarm, dus ook niet echt een plek die veel zweet inderdaad :)

TsplendidJarig

Berichten: 1755
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:26

Lekker bezig allemaal zeg!

Ik ga vanavond ook weer een leg day doen, quad focussed, zin in :D

Happy_Hippie

Berichten: 877
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:30

Hier net voor het eerst sinds een maand eindelijk weer geklommen (boulderen) O:)

Heel rustig aan gedaan (voor mijn doen) last van mijn onderarm blijf ik wel houden maar zodra die eenmaal warm is geen last meer van.
Nu weer rustig opbouwen :D

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:06

Dat is heel fijn! Dus zit vooral in je warming up dan? Fijn dat je daarna geen last meer hebt in elk geval!

Esmee_RS, zou het ff aankijken maar kan dan denk ik vrij snel wel weer hoor!

Ik ben na een introductieweekje ook weer echt begonnen aan m'n nieuwe blok. Vanavond eerste training :D

Zertab

Berichten: 12226
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:30

Er staan paaseitjes op het werk O:)

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:46

Ja, ik denk ook dat krachttrainen geen probleem gaat zijn. Dan draag ik toch altijd korte mouwen en ik zweet daarbij niet zo veel. :)
Kickboksen wordt een ander verhaal, aangezien mijn bandage en handschoen op de tattoo gaan zitten en ik daarbij wel echt extreem veel zweet :') Maar dan even een weekje of 2 de focus puur op kracht, is ook niet erg!

TsplendidJarig

Berichten: 1755
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 17:18

Zertab schreef:
Er staan paaseitjes op het werk O:)


Levensgevaarlijk! Hahaha, ieder moment van het jaar word je ook wel doodgegooid met iets lekkers eigenlijk, zo oneerlijk :').


Esmee_RS schreef:
Ja, ik denk ook dat krachttrainen geen probleem gaat zijn. Dan draag ik toch altijd korte mouwen en ik zweet daarbij niet zo veel. :)
Kickboksen wordt een ander verhaal, aangezien mijn bandage en handschoen op de tattoo gaan zitten en ik daarbij wel echt extreem veel zweet :') Maar dan even een weekje of 2 de focus puur op kracht, is ook niet erg!


Aah meestal met krachttraining gaat het wel goed met een nieuwe tattoo.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:04

Kan iemand mij motivatie geven dat hardlopen leuk is?
Ondanks het lekkere weer ben ik niet overtuigd en Hyrox is al snel :Y) .

Tijdens het skiën enorm verzuurde bovenbenen gehad, was dit jaar voor het eerst. Ik denk dat het door de slechte sneeuw in het dal kwam, maar toch vervelend.

Wat leuk een nieuwe tattoo! Ik heb bij mijn tattoo op mijn onderarm wel een paar dagen gewacht, maar het was denk ik niet per se nodig.

Hier op kantoor valt het gelukkig mee met het snoepgoed :')

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:10

Hardloopmotivatie kan ik je niet mee helpen, ik vind dat echt verschrikkelijk :') Soms als ik weg ben voor werk doe ik het wel eens omdat het dan het enige is wat ik kan doen, maar ik haat het echt _O-

Ik heb zelf paaseitjes gehaald voor op kantoor dus ik ben deze week de favoriete collega :D :')

Zertab

Berichten: 12226
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:15

Hier ook geen hardloop motivatie. Als je mij ziet rennen zou ik zelf ook maar gaan rennen :+

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 20:56

Josien_ schreef:
Kan iemand mij motivatie geven dat hardlopen leuk is?)
En liegen? Nee... hardlopen is stom, slecht voor je knieën ook. :j

Happy_Hippie schreef:
Hier net voor het eerst sinds een maand eindelijk weer geklommen (boulderen) O:)

Heel rustig aan gedaan (voor mijn doen) last van mijn onderarm blijf ik wel houden maar zodra die eenmaal warm is geen last meer van.
Nu weer rustig opbouwen :D
Lekker bezig, welke schoenen heb je uiteindelijk gekocht en bevallen die een beetje?

Hier trouwens tijdelijk niet meer aan het boulderen maar volledig over op het klimmen. De afgelopen weken heb ik met een vriend een cursus gevolgd en zondag hebben we examen in het toprope klimmen. Als we het halen mogen we overal ter wereld elkaar zekeren en klimmen. :)

Happy_Hippie

Berichten: 877
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 21:00

Hardlopen vind ik verschikkelijk dus kan je er niet mee helpen :')

Rawr schreef:
Happy_Hippie schreef:
Hier net voor het eerst sinds een maand eindelijk weer geklommen (boulderen) O:)

Heel rustig aan gedaan (voor mijn doen) last van mijn onderarm blijf ik wel houden maar zodra die eenmaal warm is geen last meer van.
Nu weer rustig opbouwen :D
Lekker bezig, welke schoenen heb je uiteindelijk gekocht en bevallen die een beetje?

Hier trouwens tijdelijk niet meer aan het boulderen maar volledig over op het klimmen. De afgelopen weken heb ik met een vriend een cursus gevolgd en zondag hebben we examen in het toprope klimmen. Als we het halen mogen we overal ter wereld elkaar zekeren en klimmen. :)


Ik ben uitgekomen op Tenaya Tanta ze bevallen goed!
Wat leuk zeg, is dat omdat je het topropen/klimmen leuker vind of gewoon voor de afwisseling?

Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 21:01

Ik vind hardlopen wel leuk, maar ik hoef niks te presteren.
Ik ben graag in de buitenlucht en nog beter in de natuur aan het sporten en dan is hardlopen en lekker om je heen kijken heerlijk.
Hardlopen op een loopband vind ik echt super stom.

Met een goede techniek hoeft het ook absoluut niet slecht te zijn voor je knieën.

Ik heb deze week geen enkele moeite om voldoende stappen te zetten, zijn op Schiermonnikoog en heb in 2 dagen al 30.000 stappen gezet met over het eiland dwalen.
Overig sporten komt wel wat op de achtergrond.
Morgen wil ik een rondje hardlopen over het strand en ik wil morgen of donderdag ook nog zwemmen.

Geen kickboksen of krachttraining deze week, wel veel wandelen en wat fietsen.

CupCakes_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 21:44

Ik ben vanavond wezen hardlopen ipv crossfit. Heb met de laatste training toch een spier in mijn linker arm bezeerd die vervelend blijft doen. Maar ik merkte toch wel wat progressie wat betreft conditie. Dat maakte het hardlopen ineens een stuk leuker. :D

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:32

Haha ja hardlopen is een stuk leuker als het makkelijker gaat, dan kun je genieten van de omgeving,.
Ik zie er persoonlijk weinig van, als ik wil genieten van de omgeving moet ik gaan wandelen :Y) .
Mijn oplossing is meestal om de hond mee te nemen, geeft afleiding en maakt het leuker.

Normaal maakt het me ook niet zo uit, maar ben wat extra het hardlopen aan het trainen voor de Hyrox wedstrijd op 6 april. Kost alleen elke keer zo veel moeite om te gaan.

Heerlijk op Schiermonnikoog!!

TsplendidJarig

Berichten: 1755
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 11:05

Ooh hardlopen vind ik ook vreselijk := . Wel eens een tijdje gedaan maar mijn x benen vinden dat niet leuk :'). Wil het ergens wel ooit nog een keer kunnen haha. Eerst maar eens weer een stuk fitter worden.

Ooh heerlijk op een eiland zitten nu met dit stuk betere weer! Dan is een stappendoel ook niet zo moeilijk te behalen :D.

Iedereen is wel weer lekker bezig geweest gisteren zo te lezen (ik mis die dikke arm emoticon haha).

Gisteren leg day gehad, ging ook wel goed dus tevreden. Tevens de stapjes behaald.
Vandaag lekker weer aan de wandel, twijfel nog om vanavond te gaan sporten of dat ik dat morgen weer doe.

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 12:43

Happy_Hippie schreef:
Ik ben uitgekomen op Tenaya Tanta ze bevallen goed!
Wat leuk zeg, is dat omdat je het topropen/klimmen leuker vind of gewoon voor de afwisseling?

Uiteindelijk wil ik het afwisselen maar op dit moment vind ik toprope klimmen wel leuker. Ook omdat het nog meer een mentale uitdaging is, zeker met m'n hoogtevrees. Waarschijnlijk gaan we al snel door naar een cursus voorklimmen maar dat vind ik wel een dingetje omdat die vriend van me 20 kilo zwaarder is dan ik. Met toprope is het al pittig om z'n vallen op te vangen en in balans te blijven maar bij voorklimmen met vrije vallen van een paar meter komen nog meer krachten kijken. :=

Happy_Hippie

Berichten: 877
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 15:36

Rawr schreef:
Happy_Hippie schreef:
Ik ben uitgekomen op Tenaya Tanta ze bevallen goed!
Wat leuk zeg, is dat omdat je het topropen/klimmen leuker vind of gewoon voor de afwisseling?

Uiteindelijk wil ik het afwisselen maar op dit moment vind ik toprope klimmen wel leuker. Ook omdat het nog meer een mentale uitdaging is, zeker met m'n hoogtevrees. Waarschijnlijk gaan we al snel door naar een cursus voorklimmen maar dat vind ik wel een dingetje omdat die vriend van me 20 kilo zwaarder is dan ik. Met toprope is het al pittig om z'n vallen op te vangen en in balans te blijven maar bij voorklimmen met vrije vallen van een paar meter komen nog meer krachten kijken. :=


Klinkt inderdaad wel als een uitdaging!
Hoogtevrees is niet zo handig met dit soort dingen inderdaad :')
Zelf nog nooit gedaan maar lijkt me wel grappig eens te doen!
Eerst maar eens terug op niveau komen nu :D

Zertab

Berichten: 12226
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 21:40

Vandaag een goede dag! Vanmorgen met de paardjes bezig geweest en net een uurtje bodypump. *\o/*

TsplendidJarig

Berichten: 1755
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:52

Zertab schreef:
Vandaag een goede dag! Vanmorgen met de paardjes bezig geweest en net een uurtje bodypump. *\o/*


Lekker bezig!

Ik ben vannacht enorm ziek geworden, ik hou gelukkig alles binnen vandaag maar voel mij nog niet top.
Dus helaas een dagje rustig aan doen en hopelijk morgen weer knallen.

CupCakes_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 21:45

Tsplendid, al een beetje opgeknapt weer?

Ik heb weer groen licht van de osteopaat om weer te gaan sporten. Ik heb het deze week erg rustig aan gedaan met voornamelijk crossfit en krachttraining vanwege een schouder/arm die niet helemaal lekker ging. De osteopaat heeft hier flink in lopen porren ( is dat een NL woord?), ik ben erg blij met een achterlijk hoge pijngrens jawel, want de osteopaat gaf aan dat als hij dat doet de meeste niet eens rechtop kunnen blijven zitten omdat het schijnbaar enorm veel pijn zou moeten doen. _O-

Zertab

Berichten: 12226
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 20:29

Hoe is het nu met je Tsplendid?

En fijn dat je weer mag sporten Cupcakes! :)


Hier vandaag met de paardjes bezig geweest, 9200 stappen. Dus ik ben tevreden :D Morgen lesje bodypump en middag weer paardjes.

TsplendidJarig

Berichten: 1755
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 13:39

Ooh wat fijn CupCakes! Lekker weer fanatiek aan de slag dus.

Zertab ook lekker bezig :D. Hoe ging bodypump?

Hier gelukkig wel weer snel opgeknapt, geen idee waar het vandaan kwam. Van het weekend een dag naar Maastricht geweest dus lekker veel stapjes gezet de afgelopen dagen. Het sporten vorige week gooide dus het ziek zijn wat roet in het eten, maar vanavond weer met volle moed ertegenaan.
A.s. vrijdag ga ik mijn implanon (anticonceptie) laten verwijderen en ga het dan ook voorlopig zonder doen, dus ben heel benieuwd hoe het dan gaat qua energie/hormoonbalans etc. Wel nieuwsgierig naar.