Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Liiene
Berichten: 264
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 19:52

Daiswees potverdikke wat een nieuws zeg.. Kippenvel krijg ik er van. Het is inderdaad wel een hele beslissing om te nemen zo.
Misschien is dit wel een enorme dooddoener, misschien ook juist weer niet; maar probeer er goed over te praten met jouw partner. Tot aan de kleinste dingen aan toe. Heb er vertrouwen in dat jullie samen tot een goede insteek gaan komen. Heel veel sterkte en wijsheid de komende tijd :knuffel:

linoleum

Berichten: 6491
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 09:39

Jannickee, wat heftig dat je vriend chemotherapie heeft gehad. En dan ook nog deze gevolgen ervan. Hopelijk lukt het alsnog gewoon!

Muurp, vooral wel en niet vertellen waar je jezelf goed bij voelt!

daiswees, wat een heftig verhaal. Lijkt me heel lastig om die keuze te moeten maken terwijl je er eigenlijk nog niet aan toe bent. Veel liefde en wijsheid gewenst en hopelijk komen jullie er samen op een fijne manier uit. Neem de tijd (ook al voelt dat tegenstrijdig) en ga vooral veel praten.

Jasia, stress kan heel veel invloed hebben op je cyclus. Stress doet echt rare dingen met je lijf..

Na twee dagen zwaar beroerd voelen heb ik gisteravond spontaan toch nog een zwangerschapstest doen. Ik wilde bevestigen of uitsluiten of daar mijn klachten weg kwamen. En daar stonden binnen no-time twee hele dikke rode strepen *\o/*
Ik heb echt veel last van misselijkheid, vermoeidheid en van mijn buik. Nogal vervelend, maar ik zie het maar als een goed teken. Vorige keer had ik eigenlijk geen klachten en toen is het dus ook niet goed gegaan. Ik weet dat het weinig zegt, maar het voelt stiekem wel fijn dat ik nu zulke duidelijke symptomen heb.

Vanaf nu zal ik me dus beetje aan de zijlijn houden in mijn eigen topic.

_Liiene
Berichten: 264
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:39

Linoleum wat onwijs leuk! Gefeliciteerd!
Wat je nu zegt over de klachten, dat je hierdoor meer het gevoel krijgt dat het wel goed moet zitten, zo denkt mijn vriend er ook over.
‘Als het dan weer zo ver is hoop ik wel echt dat je meer klachten hebt hoor!’ Bedankt schat :')

Froukje
Forever young

Berichten: 10845
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:20

Linoleum gefeliciteerd! Hopenlijk blijft het plakken en verloopt alles zoals het moet verlopen.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 13:17

Oh wat fijn Linoleum! *\o/* hou je ons wel een beetje op de hoogte? Die eerste weken zijn voor iedereen even spannend denk ik!

daiswees :(:) dikke knuffel. Wat een rollercoaster op deze manier. Het voelt alsof je op hete kolen loopt denk ik... Praat er inderdaad over met je partner, misschien ook met vrienden of familie. Deze beslissing hoef je/jullie niet alleen te maken, steun helpt vaak ook met de juiste beslissing nemen.

Getty_Maan

Berichten: 2595
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:16

Jeetje niet verwacht dat dit zo'n heftig topic zou worden.

Sterkte dais met de keuze, niet eerlijk dat je nu voor zo'n ingrijpende keuze staat.

Gefeliciteerd lino!! *\o/* , wat mij betreft geef je ons af en toe een update. Aangezien jij weet in welke fase wij zitten, je geeft ons hoop op een wondertje! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 16:20

Gefeliciteerd lino!! Zal morgen even een bijleespost maken :D

Jasia

Berichten: 6757
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 19:06

Gefeliciteerd linoleum! Ik zou het ook leuk vinden als je blijft updaten en blijft meekletsen! Ik vind het zelf wel leuk om alvast mee te genieten met anderen! :))

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 19:19

Als dit een combinatie wordt mrt baby gebrabbel dan trek ik me terug haha! Maar kletsen is wel gezellig! :D maar let niet op mij :D

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:28


Lienepien95

Berichten: 819
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 21:32

Gefeliciteerd Linoleum! Hopelijk kunnen jullie over 9 maanden een prachtig wondertje in jullie armen sluiten.

En sterkte met de keuze Dais, lijkt me erg moeilijk om zoiets plotseling te moeten beslissen.


Hier bizarre twijfels de laatste dagen over wel/ niet beginnen met kinderen. Ik had een perfecte baan, met een vast contract. Helaas is het bedrijf per 1 maart overgenomen door een ander bedrijf. Mijn senior begeleider is weg, ik heb niemand meer om op terug te vallen (heb over 2 weken vakantie en werd al verwacht dat ik dan continue bereikbaar ben voor vragen...) en de nieuwe leidinggevende is subtiel gezegd een heks. Nu dus druk aan het twijfelen, wil zo geen maanden meer werken dus wil eigenlijk naar een andere werkgever toe... Maarja kan moeilijk aankondigen na 2 maanden er gewerkt te hebben dat ik zwanger ben en met verlof ga voor 4 maanden. Van de andere kant willen we het ook niet uitstellen, want mogelijk duurt het nog jaren voordat het lukt...

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 22:36

Waarom kan je dat niet doen? Dat is het risico wat een eventuele nieuwe werkgever neemt met een vrouw in vruchtbare leeftijd. Ik snap je heel goed, maar mocht het net zo snel (lol) als ons gaan dan krijg je geheit spijt dat je langer dan gewenst hebt gewacht! En mocht het allemaal snel gaan dan is er wel een mouw aan te passen! In het slechtste geval: De banen liggen voor het oprapen :-)

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 07:46

Zwanger zijn plan je niet :) ik, en ik denk meerdere vrouwen in dit topic, hebben dat mogen ervaren. Op welke manier dan ook.

Als jullie de wens hebben, dan raad ik je aan om je gevoel te volgen. Wie weet hoe lang het duurt of wat er gebeurt…
En dat is niet om negatief te willen denken, maar je werk moet imo nooit een reden zijn om deze keuze uit te stellen :D

DaysOfAutumn
Berichten: 57
Geregistreerd: 17-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 02:23

Ik weet niet goed of ik hier thuis hoor. Ik heb wel een kinderwens, maar ik twijfel of het verstandig is om die tot uitvoering proberen te brengen door diverse medische problemen. Als ik hier tussen pas kan ik er uitgebreider op in gaan, maar ik wil dat nu niet doen om niemand tegen het hoofd te stoten. Pas ik in dit topic of kan ik beter ergens anders mee praten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 11:15

Hahaha! Wij dachten na ruim 2 jaar: yes! Gelukt! 5 dagen over tijd!


Afbeelding


-:(-

Wou dit toch even meegeven aan anderen voordat je- net als ik- helemaal gek werd van jezelf tijden de wachtweken.

_Liiene
Berichten: 264
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 11:48

Pimaude wat stom die coronies! Beterschap!

Sinds gisteren heb ik een heel klein beetje bloedverlies en buikpijn, alsof m’n menstruatie voor de deur staat.. Zou het dan toch zo zijn dat m’n cyclus weer netjes aan het opstarten is? Het is vandaag precies 5 weken na het afscheid van ons meisje, dus geheel onmogelijk is het niet.

Welkom DaysOfAutum!

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 12:15

Liiene, dat zou heel fijn zijn, dat je lijf het weer gaat doen. Wat kort nog maar hé.. regelmatig bedenk ik me dat een miskraam zoveel intenser en heftiger is als het gewoon niet zwanger worden. Zet je wel weer even met beide benen op de grond.

_Liiene
Berichten: 264
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 13:11

Ik denk dat alle soorten invalshoeken die ‘de droom in de war schoppen’ allemaal gewoon oliebol zijn. Of het nou een miskraam is, of zoals in mijn geval het afbreken van de zwangerschap, of zoals bij jou dat het erg lang duurt, het is allemaal even verdrietig. Er zitten geen voorwaarden aan de mate of intensiteit van het verdriet wat je hebt :)
Je wordt echt keihard terug gefloten door moeder natuur. Maar ergens kan het je ook weer onwijs sterk maken als persoon.
Wel merk ik aan mezelf en de verhalen die ik hier lees, dat ik steeds minder begrip krijg voor vrouwen die ‘even na een ons night stand’ zwanger zijn geworden. Of mensen die zeggen ‘we willen kinderen nemen’..
Want zo vanzelfsprekend is het allemaal niet. En ik zeg dit absoluut niet om een vervelende discussie op te wekken, maar uit liefde voor ons allemaal in dit topic :knuffel:
Zo dat waren mijn filosofische 5 minuten voor vandaag :D

Jasia

Berichten: 6757
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 16:52

Days of Autumn, Wat mij betreft kan je zeker je verhaal kwijt in dit topic..

Pimaude, vervelend dat je corona hebt! Blijft je menstruatie nu uit door de corona? Of ben je inmiddels ongesteld geworden?

Liene: fijn dat je cyclus op gang lijkt te komen!
Wat je zegt over "kinderen nemen" is bij mij ook echt 'n allergie..
Vanaf mijn 18e werd gezegd dat ik waarschijnlijk niet natuurlijk zwanger kon worden, dus ik ben daar altijd vrij veel mee bezig geweest. Bij Olivia was het vrij snel raak, op het geboortekaartje heb ik 'n gedichtje geschreven die begon met "niet genomen, maar gekregen. Wat een ontzettend grote zegen"..

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:43

Ahw. Mijn zwager zij ook zoiets. Ik neem elk jaar een kind want dan heb ik lekker veel ouderschapsverlof.

Rot op man. :+

Jasia: dat lijkt mij de voornaamste reden inderdaad.. huisartsassistente en verpleegkundige van fertiliteit lachten me beide nog net niet uit toen ik gister belde om te vragen of dit normaal is (zonder corona).. voelde me echt heel stom dat ik had gebeld. Ik ben ook even kwijt waarom ik ook alweer kinderen wou, dus denk dat ik ook even rustig aan doe. Het is nu al niet te doen. :-(

Jasia

Berichten: 6757
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:01

Wat vervelend dat ze je niet serieus namen en je je daar nu zo door voelt! Ik hoop dat het snel weer op gang komt en je je rust wat kunt vinden..

Echt bizar hoe je lijf zo mee kan gaan in de "gekte". Ik voel ook ineens van alles en ben me deze maand ontzettend bewust van mijn "cyclus"..

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 12:31

Muurp Heel begrijpelijk. Ik ben ook geen grote meeschrijver. Ik zal dus vooral meelezen

daiswees poeh pittig! Weet wel dat je natuurlijk ook nog 9 maanden tijd hebt om er naartoe te leven. Ik merkte dat ik het in begin heel spannend vond, maar je went aan het idee. Ik kreeg alleen tijdens mijn bevalling opeens koudwatervrees en dacht opeens oh oh nu wordt het echt.


linoleum Gefeliciteerd! Komende tijd nog ff spannend

Lienepien95 bezig zijn met zwanger worden betekent nog niet dat je zwanger bent. Gemiddeld duurt het een jaar. Gewoon doen en dan zie je vanzelf. Arbeidsmarkt is ook op dit moment wel gunstig ;)

pimaude Hopelijk voel je je niet te beroerd!

Jasia Je hebt gelijk, al verspreek ik mij daar ook wel eens in. Ook al ben je er zeer bewust van, ik merk dat het zo in de Nl taal zit.

_Liiene
Berichten: 264
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 13:54

Jaaaaa! Ik ben zojuist weer voor het eerst ongesteld geworden! *\o/*
Niet verwacht dat ik er ZO blij mee zou zijn, en ook al zo snel. Het geeft weer soort van groen licht om weer aan de klus te kunnen

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 15:27

_Liiene schreef:
Jaaaaa! Ik ben zojuist weer voor het eerst ongesteld geworden! *\o/*
Niet verwacht dat ik er ZO blij mee zou zijn, en ook al zo snel. Het geeft weer soort van groen licht om weer aan de klus te kunnen


Super fijn! Ik weet hoe blij je daarmee kan zijn.

Mijn cyclus ligt weer behoorlijk overhoop, geen idee waar ik nu zit. Ik had een flinke bloeding drie dagen lang. Dus even afwachten hoe en wat

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:03

Gefeliciteerd lieene !! En veel plezier komende tijd!