Sup ( stand up paddling)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mama3
Berichten: 1812
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 22:07

F_Orumster schreef:
Weet iemand een leuk 'schoon' meertje (liefst voormalig zandafgraving) waar je een sup kan huren, een beetje centraal in Nl? Een vriendin van me heeft OCD en is snel bang van alles onder het wateroppervlak, maar zou wel graag eens willen suppen. Een ogenschijnlijk schoon meertje zou ze misschien wat aandurven.

Ik woon bij Groningen en zij in Rotterdam, dus graag ergens rond 'het midden' van Nl. Van de randmeren/Veluwemeer en naar beneden :)


Loosdrechtse plassen een idee? Voor jou en haar goed te bereizen

Prairy
Berichten: 9141
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 22:49

Wij gaan donderdag suppen in de Biesbosch. Eerst lunchen bij Docks, parkeren in Nieuwedijk en dan suppen naar de Hidden Hut. Daar nachtje slapen en vrijdag high tea bij Fort Altena. Zin in :D

Ben wel benieuwd hoe het gaat met bagage op de sups, moeten zelf slaapzakken, kussens, eten etc meenemen. Leuke kleine onderneming ter ere van onze 7e trouwdag :)

x_Jeanine_x

Berichten: 9094
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 06:46

Mama3 schreef:
F_Orumster schreef:
Weet iemand een leuk 'schoon' meertje (liefst voormalig zandafgraving) waar je een sup kan huren, een beetje centraal in Nl? Een vriendin van me heeft OCD en is snel bang van alles onder het wateroppervlak, maar zou wel graag eens willen suppen. Een ogenschijnlijk schoon meertje zou ze misschien wat aandurven.

Ik woon bij Groningen en zij in Rotterdam, dus graag ergens rond 'het midden' van Nl. Van de randmeren/Veluwemeer en naar beneden :)


Loosdrechtse plassen een idee? Voor jou en haar goed te bereizen

Dacht ik ook aan, eventueel een les boeken daar en gaan met die sup. Heel veel plaatsen kan je ook gewoon staan :)

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 08:22

Prairy schreef:
Wij gaan donderdag suppen in de Biesbosch. Eerst lunchen bij Docks, parkeren in Nieuwedijk en dan suppen naar de Hidden Hut. Daar nachtje slapen en vrijdag high tea bij Fort Altena. Zin in :D

Ben wel benieuwd hoe het gaat met bagage op de sups, moeten zelf slaapzakken, kussens, eten etc meenemen. Leuke kleine onderneming ter ere van onze 7e trouwdag :)


Jemig dat is leuk!! Hoe ga je dat meekrijgen! Mischien een klein opblaasbootje op sleeptouw met de spullen erin?

Prairy
Berichten: 9141
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 08:37

Geen idee haha haha. Wat niet past laten we in de auto achter. Voordeel is wel dat we grote sups hebben en genoeg waterdichte tassen. We gaan ook niet zo ver met bagage en geen moeilijke route. Spullen naar het huisje brengen en daarna gaan we nog een rondje doen.

8nnemiek

Berichten: 43450
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 08:44

Wat heerlijk zeg! En die hidden hut is ook gaaf, waaw <3

Zoiets wil ik ook nog eens doen, maar gewoon in een tent overnachten lijkt me ook al geweldig. Zijn er eigenlijk plekken waar je mag kamperen in de Biesbosch?

Prairy
Berichten: 9141
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 08:50

8nnemiek schreef:
Wat heerlijk zeg! En die hidden hut is ook gaaf, waaw <3

Zoiets wil ik ook nog eens doen, maar gewoon in een tent overnachten lijkt me ook al geweldig. Zijn er eigenlijk plekken waar je mag kamperen in de Biesbosch?

Jazeker! Toevallig ligt er naast de Hidden Hut een paal camping en ook een hutje. Als je op Google Maps even hidden hut in Hank zoekt vind je waar ik ga slapen, vlak daarnaast is die camping. Maar er zijn er meer, ook van Staatsbosbeheer.

En je kunt er ook met je boot heen, dat Docks restaurant waar we morgen willen eten is in een jachthaven, Vissershang :D

8nnemiek

Berichten: 43450
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 10:30

Oh wat leuk dat je daar nog kan paalkamperen! Zoiets zoek ik inderdaad :D

We hebben er vroeger een paar keer met de boot gevaren en overnacht inderdaad, dat was ook echt geweldig <3 Helaas niet te doen met onze huidige boot. Maar des te leuker om nog eens met de supboards erheen te gaan!

tienus63

Berichten: 12136
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 13:38

Gisteren zwom een ringslang voor mijn board langs op de Regge.
Was wel heel grappig om zien. Tongetje er steeds uit, kopje paar centimeter boven het wateroppervlak.

Er zwom ook nog een paling, beter gezegd wij voeren langs een paling. Beest zwom niet weg. Hij zwom langzaam. Tenminste ik denk dat het een paling was.
Hij had kleine vinnen vlak achter de kop.

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 15:36

Cookies schreef:
Goedemorgen, ik heb de afgelopen weken in Noorwegen gesupd op een gehuurde sup. Mijn vriend heeft z'n eigen sup. En de mijne wordt als het goed is vandaag bezorgd.
Ik zit alleen op het board, staan was op de rivieren waar wij geweest zijn sowieso veel te gevaarlijk vanwege de vele rotsblokken.

[ [url=m/NX03iu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zit ook in het midden van het land. Dus Kimm misschien kunnen we een keer samen paddelen.


Wat leuk! Kunnen we zeker eens gaan doen :D

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 17:17

Vanochtend/vanmiddag 7 km gesupt op de midden Regge <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 18:47

Mooie fotos Dagahra. Leekker tripje geweest zo te zien. Leuk dat de hond mee kan.

@tienus, schrok je niet toen je die slang zag? :wow:

Ik ben gisteren voor het eerst weg geweest met mijn nieuwe sup.

Afbeelding

Afbeelding

tienus63

Berichten: 12136
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 22:36

Prachtig Dagheera.

Nee, schrok niet wat maar kort geval en dacht meteen aan een ringslang en die zijn ongevaarlijk.

Het was heel leuk om te zien en vernuftig hoe hij zich door het water verplaatst.

Vanavond nog weer de Regge op geweest.
Wij pakken de Beneden Regge.
Niets bijzonders gezien. Vandaag 7,5 km gedaan.

Maar ik had geen ontspanning in de benen doordat ik gisteren veel gesupt heb.

Supervixen

Berichten: 12904
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 06:57

Slangen in Nederland zijn ongevaarlijk. Ik ben de adder, ringslang en gladde slang wel tegengekomen met trailrunnen. De adder moet je natuurlijk niet willen oppakken, die is wel giftig, maar wat afstand van houden.
Het zijn prachtige dieren en ze zijn banger voor ons dan wij voor hen.
Hun eerste keus is altijd vluchten.

F_Orumster

Berichten: 15337
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 13:51

x_Jeanine_x schreef:
Mama3 schreef:
Loosdrechtse plassen een idee? Voor jou en haar goed te bereizen

Dacht ik ook aan, eventueel een les boeken daar en gaan met die sup. Heel veel plaatsen kan je ook gewoon staan :)


Bedankt voor de tip! Ik heb zelf 3* les gehad en help wel vaker vrienden op weg, dat gaat vast lukken. Het is de vrees voor het waterleven wat het voor haar lastiger maakt.

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 14:47

Ik ben ook als de dood voor het waterleven. Ik doe er dan ook alles aan om niet in het water terecht te komen want anders kan ik echt in flinke paniek raken :') Ik probeer er maar niet teveel over na te denken tijdens het suppen :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27985
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 14:50

Wat voor mij al heel erg helpt is schoentjes aantrekken. Je hebt speciale sup/surfschoenen, maar ik heb gewoon simpele neoprenen Skechers aan tijdens het suppen. Het idee dat áls ik eraf valt en ik sta op een plant, of een scherpe schelp, of erger nog, glibberbeest ofzo is voor mij echt de hel :brr: , en het helpt mij heel erg om te weten dat ik dat niet/minder voel aangezien ik schoenen aan heb.

Prairy
Berichten: 9141
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 15:09

Wij zijn ondertussen weer klaar met suppen. 4km heen, 3km terug de volgende dag. Vind dat ook een prima afstand, veel meer hoeft niet van mij :P

Auto fijn bij een laadpaal kunnen parkeren, die bij een aanlegsteiger stond, echt handig.

De ingang naar waar we moesten aanleggen hadden we gemist dus moesten een stukje terug. Was wat lastig te vinden, en ook lastig dat we soms half door het riet moesten omdat er bomen in het water lagen.

Het laatste paadje naar de hut toe was erg smal en aan weerskanten brandnetels, niet heel fijn met een korte broek, slippers en een topje aan :')

De hut zelf was wel geinig voor een nachtje. Goede fik gemaakt tegen de vele muggen.

Erg blij met onze sups dat die lekker lang en breed zijn, kun je makkelijk spullen meenemen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27985
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 15:49

Wat een fijn plekje! Lekker rustig ook?

Prairy
Berichten: 9141
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 18:28

Ja heel rustig! Zeker zo door de week op het water, heerlijk stil.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 21:48

Leuke fotos! Wat een leuk hutje.

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 10:27

Dat ziet er echt superleuk uit zeg!! Wist niet dat je dat ook kunt doen, maar echt heel leuk. :j

Wij konden gisteravond eindelijk weer na eerst veel blauwalg en daarna steeds te veel wind. Gisteravond was het echt genieten. <3

Afbeelding


Afbeelding

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 08:40

Prachtige plaatjes Leo. Het is echt heerlijk om nu te suppen.

Is er iemand die de SUP op het dak van de auto vervoert? Dat lijk me zo handig. Maar heb geen idee of dat ook daadwerkelijk zo is.

x_Jeanine_x

Berichten: 9094
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 22:57

Afbeelding

Vanochtend 9.30 uur!
Teckels waren er al klaar voor, helaas moesten ze even wachten. Moest nog 2 boards opblazen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goed 3,5 uur rond gepeddelt. Vet gezellig gehad. Met manlief en zwager. M'n pivotturn gaat ook steeds beter :D

Tink89
Berichten: 2952
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 07:26

Er heeft niet niet toevallig Iemand een supboard te koop, of wel? Ik ben op zoek en hoopte een tweedehandse te kunnen vinden