Sup ( stand up paddling)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 23:22

Ik zou niet weten waarom die jiet op een anders sup zou passen, zolang er maar bevestigingspunten op je sup zitten

Tink89
Berichten: 2942
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 10:13

Cookies schreef:
Ja een dakkoffer heeft een snelheidsbeperking.

Met een opblaas SuP, zul je ook voorzichtig moeten zijn met rijden.


Niet: https://www.anwb.nl/auto/tests-en-speci ... dakkoffers

Wat niet wil zeggen dat je niet voorzichtig hoeft te zijn, zeker met een opblaasbaar board (je wil niet dat hij wind vangt op de verkeerde manier), maar je mag gewoon 130/100.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 10:41

Er is inderdaad geen wetgeving voor, maar er is altijd wel een advies van de fabrikant. En dat bedoel ik daarmee. De dakkoffer die wij toen gekocht hadden had een snelheidsbeperking voor 120 geloof ik. Tuurlijk kun je met je SUP 180 gaan rijden, maar dat kost je je sup.

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 09:42

Ik kwam gisteren Bellatrix tegen in Amersfoort :D zij zat in een rondvaartboot (iedereen met jassen aan) en ik in bikini op mijn sup {:}

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 21:07

Tink89 schreef:
tienus63 schreef:
Geen idee. Zit er een snelheid beperking wanneer je een dakkoffer gebruikt?


Normaal gesproken maakt dat niks uit. Ik rijd met de kano's op het dak gewoon 130.


Doen wij inderdaad ook, ook met een grote boot die door zou gaan voor een 3-4 persoons kano.

Wel kleine tip voor met een sup: zorg dat er geen wind onder de punt kan slaan, bijvoorbeeld door een lijntje tussen je sleepoog en de voorkant van je sup te spannen.

Zo, dan ga ik nu weer onder mijn meelleessteen en komende 3 weken heel veel het water op.