Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ieris

Berichten: 1786
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 07:37

Sherivey, hoe en waar zie je de medailles dan?
Ik heb nog niks gezien.

Lisitano

Berichten: 4937
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 08:06

Jullie gaan zo hard, ik houd het niet bij joh :))

BeFunny, wat spannend nog. Hopelijk wordt er niks geks gevonden.

Even een ego-post, sorry!
Gisteren weer 10 km gelopen! *\o/* Lekker door de duinen en over het strand. Het voelde wel prima, nu wel wat stijf maar valt me alles mee. Jeeeej.

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 08:24

De medailles van tegenwoordig zijn echt niet meer wat het geweest vast bij de meeste runs... Wel jammer bij zo een grote run.

Rust Ninus, Rust, je kan het! :D

FIjn dat jij je weer beter voelt ierisje

Afstandmeten.nl ga ik even proberen SV! Nu is befunny zo lief geweest om hem even voor me te downloaden.
Met Garmin kan ik het niet doen volgens mij omdat mijn horloge het niet ondersteunt helaas. Ik gebruik MapFIELD op mijn horloge om de route weer te geven.

hahaha die kat sunshine! Wij hebben er ook 2. heerlijk <3

Wel heftig hoor befunny en zo knap dat je dan toch nog zo fanatiek sport. Hopelijk is er niks aan de hand.

Goed bezig met Lisitano *\o/*

Hier gister even een krachttraining gedaan maar denk dat het gebrek aan slaap me even op brak want het ging niet heel soepel :') . Achja we zijn er weer uit geweest.

Sherivey
Berichten: 8734
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 08:27

Goed bezig Lisitano!

Leonie, toch goed dat je getraind heb. Krachttraining sla ik veel te makkelijk over.
Ik doe nu soms tussendoor wat oefeningen. Dat is zo laagdrempelig dat het zelfs mij lukt.

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 08:48

Sherivey ik heb het nooit leuk gevonden maar nu toch wel mijn motivatie erin gevonden. Ik moet wel zeggen dat ik liever bootcamp ofzo doe maar zo 1 keer in de week even zelfstandig trainen kan ik nu wel. De apparaten laat ik wel grotendeels links liggen en dan loop ik daar een beetje ontheemd in het krachthonk :Y) .
Ik wil proberen de monkey bars te kunnen tijdens mijn volgens obstacle run. Vooralsnog kan ik 10 seconden met 2 handen hangen aan aan stang _O- 1 hand lukt niet eens. Dus hier zit een uitdaging :')

Sherivey
Berichten: 8734
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 09:02

Ohhh monkeybars zijn leuk!
Momentum is key, daarbij. Als je vloeiend blijft bewegen gaat het een stuk makkelijker.
En wat ik zelf vaak deed tijdens een obstaclerun als mn handen nat/zweterig waren: een laagje zand of klei erop smeren, dan had ik meer grip :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 09:14

@ leonie87: monkey bars zijn ook wel echt zwaar. In 2021 ook aan een obstable run meegenomen en toen wel de monkey bars overleefd. Maar gemakkelijk is het echt niet. Vooral als het een beetje glad is.

@ Lisitano: netjes zeg 10 km!!

@ iirrssjjee: Zonde dat er dit jaar geen mooie medaille is. Tuurlijk doe je het voor de ervaring maar een mooie medaille is altijd wel meegenomen.

@ iiShunshine: leuke kat heb je! Geniaal hoe hij/zij? in de doos ligt. Jammer dat het met de nieuwe schoenen niet helemaal lekker ging. Ik heb laatst ook nieuwe schoenen gehaald en ik dacht weer zonder steunzolen te kunnen hardlopen maar dat heb ik maar 1 keer geprobeerd. Daarna de zooltjes er weer in én de compressiekousen weer aan.

Over routes kan ik helaas niet meewerken. Mijn horloge ondersteunt volgens mij geen navigatie op GPX. Wel doe ik als ik een bepaalde afstand of route in mijn hoofd heb via de Connect app even kijken hoe veel km het is.

Krachttraining probeer ik ook zelf thuis een beetje bij te houden. Heb een fitnessmatje en een paar kettlebells thuis. Daarmee kom ik voor een klein beetje krachttraining al wel een eindje.

Plan was om vanochtend om 07:00 een snelle 4/5 km te doen maar ik werd wakker met nog wat zware benen van zondag. Toen ik eindelijk uit bed was gekomen zag ik dat het buiten wel heel vies en donker weer was en heb ik maar bedankt :+ Donderdagavond weer een poging. Vanavond les met mijn paard en morgenavond na het werk ook mijn paard trainen.

Sherivey
Berichten: 8734
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 09:26

Ik heb net in de zin van krachttraining 6 + 10 push ups gedaan. (Kreeg telefoon na de eerste 6 :') )

Mijn doel was een poosje geleden om 10 push ups te kunnen (ik ben daar echt heel slecht in), en dat is dus gelukt.

Heeft niks met hardlopen te maken, daar doe ik andere oefeningen voor :))

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 09:46

Push-ups op je tenen Sherivey?

Omg Lv ik zou dat ook ect niet zoeken voor mijn werk hoor... Zeker niet idd als het rotweer is buiten.
Mijn horloge ondersteunt het dus ook niet maar ik heb een extra scherm gedownload die het wel kan. Nu nog leren ermee om te gaan :')

Sherivey
Berichten: 8734
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 09:57

Op mn tenen idd. :j

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 10:14

Sherivey schreef:
Op mn tenen idd. :j

Knap! ik kan er net 3 of 4... maar hey 1,5 jaar geleden kon ik er 0 dus er zit vooruitgang in *\o/*

Lisitano

Berichten: 4937
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 10:17

Ik ben ook zo slecht in monkeybars. Dat zou ik ook nog graag eens goed willen kunnen.
Ik doe nu 1x per week een lesje krachttraining en daarnaast thuis nog wat core-oefeningen en een kwartier kettlebells. Ik heb voor het eerst van mijn leven spierballen :')

Knap hoor Sherivey! Push ups vind ik enorm zwaar.

LV, ik snap je helemaal :)) Je bent actief genoeg zo te zien!

Sherivey
Berichten: 8734
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 10:27

Push ups zijn ook zwaar.

Ik ben ongeveer anderhalve maand geleden begonnen. Kon er toen 3. Heb een poosje iedere dag geoefend, toen ging het best snel vooruit.
Nu doe ik een paar keer per week push ups, maar blijf een beetje op 10, soms 12 hangen :')

Supervixen

Berichten: 12905
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 10:38

Ik denk dat ik er precies 1 kan dan houdt het wel op :')

ieris

Berichten: 1786
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 10:40

Sherivey, goed bezig! Geen idee wat monkey bars zijn, haha, maar zal niet makkelijk zijn zo te lezen.
Waar heb je de medaille gezien voor Rotterdam?

Irisje, fijn dat je weer beter bent, maar hoe weet je dan dat je de medaille dit jaar niet zo mooi vind?
En misschien vind een ander hem wel heel mooi, en die van vorig jaar minder, smaak is persoonlijk hé.

Sherivey
Berichten: 8734
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 10:46

Op Insta en FB hebben ze de medaille geplaatst.

Monkeybars zijn een soort horizontaal liggende ladder. Je slingert van bar naar bar om naar de overkant te komen.
Bij sommige obstacleruns hangen ze over een sloot/ plas, ter motivatie om niet zomaar los te laten. :P

Edit: hier een voorbeeld.
Ik had het er die dag duidelijk zwaar mee :))

Afbeelding

Suliko

Berichten: 4347
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:13

Leonie, klinkt als een zware bootcamp, wel leuk! Ik kan me goed voorstellen dat je onderarmen het heftig vonden om over de bosgrond te tijgeren. := Wij hebben de bootcamp bij een meer, aan een strandje en op een heuvel waar wat stukken beton tussen zitten, iedereen heeft standaard werkhandschoenen mee voor als we op onze handen oefeningen moeten doen. Laatst was ik ze vergeten en moesten we op handen en voeten de heuvel op klauteren, terwijl je knie net boven de grond hangt, maar al dat zand op halfnat beton maakte het zo vreselijk pijnlijk voor mijn handen, niet te doen!
Knap tempo heb je voor een rustig rondje! En zelfs met stukken waden ertussen, gelukkig niet zo erg met het weer van afgelopen weekend. :D
Om gpx bestanden van komoot te halen, moet je inderdaad betalen. Is gelukkig wel een eenmalige betaling en niet een abonnement (tenzij je premium neemt, maar dat vind ik onzin). Ik heb eenmalig het wereldpakket aangeschaft en gebruik dat ook veel, zowel voor bestaande routes als zelf tekenen.
Welk horloge heb je? Want wel apart dat je via een garmin iq app wel een route kan volgens, maar niet direct via je horloge.

BeFunny, ai, dat lijkt me heel erg pijnlijk! Zelf nooit last van gehad, maar er bestaan wel een soort deorollers voor volgens mij!

Germie, jammer dat het al vol was, gaat vaak erg snel! Er staan verschillende trailrun kalenders online met alle evenementen, misschien kan je iets vooruit plannen? Ik zou wel voor een afstand kiezen die realistisch is met de klachten die je hebt, het moet wel leuk blijven! En zelf vind ik het leuk om terug te kijken naar een opbouw, ik plan de evenementen als een soort stok achter de deur en kies dan afstanden waar ik naartoe kan werken en zeker weet dat ze gaan lukken.

Sall, wat goed en wat een leuke vrolijke foto!

SV, leuk juist die spam! Mooi die eerste foto, ziet er heel gezellig uit allemaal!

Ninus, succes met rustig aan doen en hopelijk kan je er toch een beetje van genieten!

iiSunshine, wat een leuke kat heb je! Ik heb wel de indruk dat ik moet wennen aan nieuwe schoenen, dat ik toch vaak het eerste loopje het gevoel heb dat het niet heel soepel gaat, maar dat is echt een minimaal gevoel en kan ook aan andere factoren liggen. Ik heb niet het idee dat ik nieuwe schoenen hoef in te lopen, een keer had ik dit idee wel, maar toen waren ze eigenlijk te klein. Op al mijn andere schoenen liep ik zo weg zonder ergens last van te hebben.
De paarse lijntjes in garmin zijn altijd wel een pad! Heb daardoor al hele leuke single tracks gevonden, maar, soms bleken het mountainbike paden, dat is wel lastig.

ieris, dat gaat helemaal goed komen! :D

iirrssjjee, fijn dat je bent opgeknapt en weer vertrouwen hebt!

Lisitano, wat fijn, lekker bezig!

Sherivey, gefeliciteerd met de push ups! Bij de bootcamps en krav maga doen we vaak push ups en het is echt een lekker gevoel dat dat steeds makkelijker gaat! Heb nu ook een pull-up stang in mijn deur hangen, dat is ideaal, want dan ben ik bijvoorbeeld de was aan het opvouwen en doe ik het toch even tussendoor. Inmiddels kan ik er 3 achter elkaar op een goede dag, dat vond ik echt al een enorme uitdaging, maar zoveel voldoening die je eruit haalt! Wat een leuke foto aan de monkeybars, dat lijkt me ook erg zwaar!

Ik doe helaas nog steeds rustig aan vanwege de hondenbeet. Het is al goed aan het genezen gelukkig! Ik begrijp niet meer hoe ik er nog 20 km mee heb gelopen, maar dat zal wel komen doordat de last pas later komt, zaterdagavond en zondag was ik echt aan het strompelen door de beursheid. :') Vandaag doet het een stuk minder pijn gelukkig, alleen nog de plek zelf en niet mijn hele kuit die stijf en beurs is, maar ik kan weer normaal bewegen en mijn been weer helemaal dubbelvouwen. Er zit wel vocht in mijn onderbeen, die naar mijn enkel is gezakt, daar zit een mooie bult.
Zolang dat vocht er zit vind ik rennen niet zo'n goed idee, dus daar wacht ik nog even mee. Tussendoor maar wat krachttraining doen voor mijn armen en core!

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:00

Sherivey, Dat is snelle progressie dan!
Goede foto ook op de monkey bars! Ik heb het dus nooit gekund.
Ik neem mezelf vaak voor om iedere dag even die push up mee te nemen maar vergeet het dan toch weer en dan denk ik, laat maar :')
Hebben jullie niet ook dat er zoveel dingen zijn die je wil kunnen? Je kan niet alles tegelijkertijd trainen.
Pulls ups/handstand/10 push-ups/monkey bars/tiptoos...
Op 18jarige leeftijd heb ik mijn nekwervel gebroken gehad en dat heft heel veel impact gehad op de kracht die ik heb in mijn armen. Het zal nooit heel geweldig worden vrees ik.

@suliko, ja ik zei al, volgende keer neem ik elleboog beschermers mee... Op handen en voeten op beton lijkt me idd ook erg pijnlijk.
Vind het wel zonde dat ik het dan dus niet kan uitvoeren omdat het me gewoon het pijn doet. Pijn in mijn spieren vind ik niet erg, zoiets dan weer wel.
Ik heb nu het afstandmeten van Sv even uitgeprobeerd en dat lijkt ook super goed te werken dus de volgende route (na die ik al had gemaakt via Komoot) ga ik daarmee proberen.
Ik heb een vivoactive S4. Kun je dus geen routes mee doorsturen via garmin, wel via MapField. Het is wat omslachtig en ik ben er totaal nog niet handig mee, maar het werkt.

Wel echt klote dat je zoveel last hebt van die beet! Heb je de eigenaar nog gevonden? Hopelijk trekt het snel weg en kan je weer lopen.
Super handig zo een bar in huis! Dan neem je het idd wel sneller even mee.

iirrssjjee

Berichten: 5948
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:08

ieris schreef:
Sherivey, goed bezig! Geen idee wat monkey bars zijn, haha, maar zal niet makkelijk zijn zo te lezen.
Waar heb je de medaille gezien voor Rotterdam?

Irisje, fijn dat je weer beter bent, maar hoe weet je dan dat je de medaille dit jaar niet zo mooi vind?
En misschien vind een ander hem wel heel mooi, en die van vorig jaar minder, smaak is persoonlijk hé.


Op Facebook is hij voorbijgekomen, vanuit de organisatie. En de reacties eronder zijn wel vergeljkbaar met de mijne. Ben ik gelukkig niet de enige die hem echt niet mooi vind :o . Voorgaande jaren stond de Erasmusbrug erop afgebeeld. Vind dat huist tof en iconosch, aangezien je daar start en dat echt Rotterdams is. Ik snap best dat ze daar nu misschien bewust een keer niet voor hebben gekozen, maar doe dan iets anders van Rotterdam (skyline, de kuip, markthal, euromast, centraal station, desnoods het Kralingse Bos/Plas), maar dit kan zomaar van iedere plek zijn als je de tekst Rotterdam weghaalt....

Afbeelding

Ik laat m graveren met naam en eindtijd, dus dan zorg ik wel dat die kant naar voren komt te hangen :+

Sherivey
Berichten: 8734
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 12:17

Suliko, ahh pull ups vind ik ook zo zwaar. Dat wordt misschien mn volgende projectje.
Voorheen oefende ik dat, maar verdee dan 3 op een goede dag ben ik nooit gekomen. :')
Balen dat je nog steeds last hebt! Misschien wat wandelen zodat het vocht eruit gaat, als dat lukt?

Leonie, aii, gebroken nekwervel is wel heftig! :oo

ieris

Berichten: 1786
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 13:03

Irisje, wow ik vind hem wel gaaf, ik had eigenlijk een saai houten aardappel schijfje verwacht, na het commentaar.
Maar dit is gewoon metaal, en een mooi lind erbij.
Ik weet niet hoe de vorige medaille's waren, want voor mij word het de eerste keer in Rotterdam, dus heb ook niks om mee te vergelijken.
Maar goed, je loopt voor jezelf, en het avontuur, medaille vind ik sowieso bijzaak, bij een van de mooiste trails die ik heb gedaan, kregen we een zelfgemaakt potje jam, ipv medaille, dat vind ik ook echt leuk.

Sherivey, wow wat een gave foto, stoer hoor! En ik vind jou echt een bikkel met kracht, je kan echt veel!
Niet zeggen dat je slap bent, ik kan nog veel minder, heb van mega eenvoudige oefeningen al dagen spierpijn!

Suliko, welk horloge heb jij eigenlijk, kan zijn dat je het al eens gezegd hebt, maar ben het vergeten.
Ik wil na Rotterdam voor een horloge kijken waar je goed routes op kan zien,nu heb ik de forerunner 245 en daar is navigeren geen pretje mee.
Er staan geen weggetjes op afgebeeld, alleen een pijltje in de richting, en ga terug als je verkeerd gaat.
Ik zit te denken aan een forerunner 955, of een fenix 6.
Jee wat vervelend zeg, dat je nog last van die beet hebt.
Ik hoop echt dat je de eigenaren nog kan achterhalen, op het moment zelf lijkt het door de schrik meestal wel mee te vallen, maar moet je zien het is best wel erg, ik vind dat ze daar niet te makkelijk over moeten denken, laat ze maar schrikken, en een waarschuwing zijn, zodat ze de honden volgende keer beter aangelijnd houden.

Leonie, ik vind jou ook een bikkel met kracht training! Ik ken bijna geen een term die je noemt, zal zeker zwaar genoeg zijn!
Ben benieuwd hoe de andere bootcamp lessen gaan bevallen! Hoop dat je een fijne gaat vinden.
Ik ga vandaag nog wat stretchen, en morgen voor de laatste keer de kracht oefeningen doen, dan hoop ik dat ik zondag geen spierpijn heb!

BeFunny

Berichten: 10734
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 13:23

Wat gaan jullie ontzettend hard.
@Shervey, ik vind push ups ontzettend knap zelf lukt dat mij niet op de grond. Op de muur of een bankje of iets waar mijn handen dan op steunen lukt het maar vanuit een bepaalde hoek weer niet.

Ik doe krachtiefeningetjes ook thuis hier ook kettle bell, gewichtjes, elastieken in huis. En sittupps en planken gaan wel goed. Ook heb ik een x co buis en een crosstrainer, roeitrainer en home trainer. Die apparaten gebruik ik veeeel te weinig nik vind er echt geen fiets aan om op zo'n ding te staan ga dan echt liever buiten hardlopen ook in de regen.

Als het hardlopen bij de loopclub waar ik vanavond weer ga lopen goed blijft gaan ook. En ik mijn knie helemaal niet meer voel de laatste dagen lijkt dat goed te gaan. Dan hoop ik weer X core op de sportschool te kunnen doen naar wel even kijken of ik dat op een andere dag dan woensdag avond kan doen want ik vind dat altijd wel lastig, dinsdag avond hardlopen en woensdag avond x core. Ben ik 2 avonden ook weg achter elkaar. Maar ik zou graag weer beginnen. Was toch wel heel goed voor de bekken/buik/schouders en eigenlijk de hele Core.

Irisje ik vind die medaille wel gaaf hoor :j

Sherivey
Berichten: 8734
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 13:33

Die monkeybarfoto is van een jaar of 6/7 geleden hoor, toen ik nog stoer was :))
Inmiddels loop ik al een aantal jaar geen obstacle runs meer. Maar vond het altijd ontzettend leuk.

BeFunny, jij bent echt fanatiek :j
Xcore is volgens mij ook super pittig!
Apparaten vind ik ook niet veel aan. Maar denk wel dat ik iets wil aanschaffen. Vind lopen in de regen niet per se erg, maar zoals het najaar dat we gehad hebben, zo het toch wel fijn zijn om naar binnen te kunnen uitwijken als het donker, koud en nat is met een bak wind. :o

BeFunny

Berichten: 10734
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 13:43

Ja de wind dat vind ik dus ook echt niet fijn.
De crosstrainer vind ik nog het fijnst dan. Muziekje aan. De roeitrainer gebruik ik soms als warming up maar zou ik niet meer aanschaffen als ik een apparaat wil. De hometrainer kocht ik toen ik moest revalideren en nog niet buiten mocht fietsen toen vond ik hem wel echt fijn. Maar verder gebruik ik die echt nooit meer.

De crosstrainer kan ik ook heuvel training mee doen en kan he echt zwaar zetten is ook goed om hiit op te doen. Best een goed apparaat alleen ik verkies dan toch buiten.

Suliko

Berichten: 4347
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 13:50

Jaa het potje jam laatst bij de jutbergtrail, vond ik ook erg leuk! Ik ben niet zo van de medailles, op het moment van ontvangen vind ik het leuk, maar erna vind ik het onhandige troep waar dan opeens een waarde aan zit. :') Daardoor vind ik het lastig om het weg te doen, maar ik ga het ook niet in het zicht hangen en bij alles wat ik opberg, denk ik algauw, dit gaat hier nu wachten om uiteindelijk toch weggegooid te worden. Ik hou gewoon niet van spullen waar ik verder weinig mee kan.
Dan vind ik eerlijk gezegd deze medaille best wel tof, subtiel, maar toch robuust. Ik had bij mijn eerst HM uiteindelijk wel gekozen om te betalen voor een medaille, voor zo'n mijlpaal vond ik het wel leuk, maar ervoor betalen doet eigenlijk al afbreuk aan de hele ervaring van iets verdienen. Daarnaast is de afbeelding een beetje kneuterig en kinderachtig, wel schattig hoor, maar roept toch meer het gevoel op dat ik een estafette voor kinderen heb gelopen. _O-

Leonie, inderdaad omslachtig van je horloge! En top dat afstandmeten goed werkte, die vond ik er ook handig uit zien, volgens mij heb ik die voor fietsroutes wel eens gebruikt.
En ja, zoveel om te willen en kunnen! Ik zou heel graag een handstand leren en meer mobiel zijn, zoals volledig met mijn handen op de grond kunnen als ik voorover buig (vingertoppen lukt nu, dat was al een hele weg). Maar ja, prioriteiten, dan vind ik het al heel wat dat ik met regelmaat aan krachttraining toe kom, maar in die tijd doe ik dan liever allerlei spiergroepen trainen, in plaats van een half uur bezig zijn met tegen de muur aan staan op de kop.
Wel heftig zeg, een gebroken nekwervel! Met alles wat je doet, ben je al absurd lekker bezig, als het dan blijft bij wat minder kracht in je armen dan is dat zo, meer dan trainen binnen je eigen mogelijkheden kun je toch niet!

Sherivey, ik kom dus bij de bar als ik sta en mijn armen strek, en vanuit daar gingen pull-ups best snel goed. Tot ik het in de sportschool probeerde met een bar waar ik niet bij kwam zonder te springen, toen kwam ik erachter dat het vanuit een hangende positie nog veel zwaarder is, ik kreeg mezelf toen echt niet omhoog. := Dus dat is nu mijn doel, vanuit een hangende positie pull-ups kunnen.

ieris, ik heb een garmin instinct 2s solar! Die heeft helaas ook geen kaartfunctie, alleen een lijntje van de route waarop je jezelf ziet als een pijltje. Bij mij gaat dat prima, heel af en toe ga ik verkeerd, maar dat heb ik dan binnen 5 meter wel door (want dan zie je me afwijken van de lijn). Meest van de tijd gaat het gewoon goed! Dus ik ben er heel tevreden mee. Maar mocht je het budget hebben en dat er voor over hebben, dan zou ik voor de fenix gaan. ;)
Die staat ook wel op mijn verlanglijstje, maar ik vind het onzin een ander horloge te kopen, terwijl ik eentje heb die voldoet aan alles.

Ik heb helaas niet meer de eigenaar kunnen achterhalen van de hond. Had inderdaad nog graag benadrukt hoe belachelijk het is en dat die hond niet los zou moeten lopen in een openbaar bos waar allerlei wandelaars, hardlopers en kinderen komen. Ik had via een buurtapp een oproep geplaatst, maar daar is niets uit gekomen.