Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iiSunshine

Berichten: 1274
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 14:30

netjes hoor sherivey! vierhonderdjes vind ik maar pittig, na 4 ben ik echt al gesloopt. toeteren vanwege een korte broek, wist niet dat dat een ding was :+ maar wellicht kom ik daar nog achter, zelf nog maar 2 keer gelopen met korte broek

Sherivey
Berichten: 8754
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 14:36

Hier in de omgeving wel. Maar hier rijden ook een hoop mafkezen rond.

Ik vind vierhonderdjes ook een van de pittigste, samen met achthonderdjes.

suusje26

Berichten: 2430
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 15:32

Toeteren in korte broek ken ik hier ook niet. Loop snel in een korte broek en heb al het idee dat ik iets bruiner ben geworden :Y)

Lekker bezig met die 400-tje Sherivey. Ziet er altijd zo cool uit in het overzicht.

Balen van je knie BeFunny, fijn dat het nu weer over is. Is ook echt mijn "angst" nu, dat ik me verstap o.i.d en dan niet de marathon kan rennen. Zo vreemd hoe je brein je zo gek kan maken voor maar een "wedstrijd" .

Ik zag het al op garmin Lisitanao, we waren tegelijkertijd onderweg. Zag er goed uit. Na mijn zwangerschap heb ik ook "goede" begeleiding gezocht. Als "eind" test moest ik toen op haar hand gaan zitten en bewust de bekken aanspannen/ontspannen, dat voelde echt vreemd }:0

Gatsie, Leonie, wat vervelend zeg van je knie. Hopelijk kan je snel terecht.

<3 Suliko, wat een schatje.. Wat heerlijk om zo samen op pad te gaan. Elmo mocht vandaag ook weer mee, maar die had het zwaar, denk combinatie van het tempo, omgeving en warmte, dus die heb ik halverwege weer naar huis gebracht.

Hier vanmorgen na de krachttraining de 10 x 5 minuten interval gelopen. Ging best ok, halverwege dus even gestopt om Elmo thuis af te zetten.


Afbeelding



Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12929
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 18:51

Die krachttrainingen van jou die zien er altijd hels uit suusje. Heb je daar veel spierpijn van?

iiSunshine

Berichten: 1274
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 19:22

suusje, dat van het bruin worden had ik al bedacht dat dat bij mij heel raar gaat lijken want ik draag stox sokken. dus dan alleen bruine knieën :’) de krachttraining oefeningen zeggen mij niet veel, maar qua hoeveelheid ziet dat er best pittig uit. en dan ook nog zulke mooie intervallen op zo’n tempo. knap hoor.

vandaag dag 4/7 hardlopen. voor het eerst 4 dagen achter elkaar gelopen en geen last van schenen of andere dingen, dus helemaal top! ik had een piramide training bedacht:
9:00-8:30-8:00-7:30-8:00-8:30-9:00 min/km en dan per tempo 1km, dus 7km totaal. ik denk, dat doen we even, nou dat viel soms best tegen! vooral bij de 8:30 vond ik het erg lastig om op hetzelfde tempo te blijven op de een of andere manier. dus dit ga ik zeker vaker oefenen, want hier is nog genoeg werk aan de winkel. maar voor de eerste keer erg tevreden. en als je de gemiddeldes neemt van elk rondje is er ook zeker een mooie piramide te zien.

Afbeelding

en nog een plaatje van een reiger, want waarom ook niet :D

Afbeelding

Goof

Berichten: 28951
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 19:26

Leuk loopje Sunshine.
Pittig Suusje, gaan lopen na je krachttraining. Ik zou al geen zin meer hebben :')
Sherivey, irritant dat getoeter. Mooie omgeving waar je loopt trouwens, ik was daar vorig weekend wandelen.

Ik heb overigens mijn korte broekje al in mijn benen staan van een paar keer lopen in de zon O:)

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 20:09

Fysio heeft ff 10 min gecheckt. Lijkt heel klein meniscus trauma. Mag gewoon doen wat pijnvrij gaat en moet met week wel echt beter zijn.

Onze bootcamp lijkt wel op die van jou suusje Afbeelding

Heerlijk al die interval trainingen!

Sherivey
Berichten: 8754
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 20:44

Sunshine, mooi loopje :j
Ik heb idd ook vaak bruine knieën door die stox :')

Goof, gaat hard he, die tanlines :))

Leonie, oei, doe maar voorzichtig als het je meniscus is :=

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 05:50

Leonie, hopelijk gaat de pijn snel weer weg.

Suusje, pittige interval en ook nog zo’n workout. Bikkel!

Sherivey, goed bezig! Hier wordt ook nooit getoeterd voor een korte broek hoor. Ik denk dat je er gewoon heel goed uit zag :))

Ik vind de eerste keer korte broek altijd zo’n ding. Ik heb ook echt melkflessen :') Maar het is er wel weer voor.

Sunshine, mooi loopje weer. 4 dagen al!

Mijn rondje was samen met de hond dus ik speel dan een beetje vals. Hij zit aan mijn heupgordel vast en mijn hond is nog gekker op hardlopen dan ik. Hij moet alleen ook weer opbouwen :D dus zijn inzet nam al gauw af en eigenlijk liep ik gewoon heel lekker. Ik had ook echt een heel goede nacht slaap gehad en ik voelde me superfit.
Ik ben vorig jaar zomer hierheen verhuisd en blijf het nog verwennerij vinden dat ik voor een kort rondje vanuit huis ook gewoon de duinen in kan <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8754
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-24 08:08

Mooie omgeving zeg! :D

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 08:55

Heerlijk lisitano!
Mensen zien dat toch niet joh, gewoon aandoen als jij je daar beter in voelt.

Nu ik niet meer op een strak schema zit zal ik ook eens foto's maken van onze prachtige omgeving <3.
Ik heb de enorme luxe van de Oisterwijkse bossen, Kampina en de Drunense en Loonse duinen. Echt echt verwend dus!

Voorzichtig doen is ZOOO niet mijn ding maar ga het toch maar even braaf doen. Hele blij dat het NA de halve gebeurd... (nouja liever niet natuurlijk). Heb mijn bootcamp gecanceld voor morgen. Ga wel even gewoon lopen als dat geen last geeft en dan zondag zelf even krachttraining doen binnen wat lukt.

Dit weekend zandvoort dus voor Ninus en Musli! Succes dames!
Andere mensen nog leuke events gepland?

Sherivey
Berichten: 8754
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-24 09:22

Hier niks gepland. Eerstvolgende op de planning is Rotterdam, 10 km.

Wil daarna nog wat leuke trailevents opzoeken ter voorbereiding op de kustmarathon

suusje26

Berichten: 2430
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 09:32

Goedemorgen,

Hier na Rotterdam ook niets gepland staan.

Goed dat je toch een beetje voorzichtig doet Leonie. Ziet er bekend uit, die afkortingen als AMRAP, EMOM, WOD, komen vanuit de crossfit overal weer terug. Hoe lang duurt een training bij jullie gemiddeld?

Ook al van die heerlijke plaatjes Lisitano met hond <3

Jaloers Goof, ik word echt niet snel bruin. Je zou nu met mooi weer gewoon extra willen hardlopen in korte broek om bruine benen te "kweken".

Haha, lijkt mij ook een leuk gezicht iiSunshine, bruine knieën. Lekker bezig hoor met 4 dagen achter elkaar lopen. En fijn te lezen dat je nergens last van hebt.

Spierpijn valt wel mee SV, inmiddels ook een soort van gewend denk ik. We hebben een soort van programma, elke week staat iets anders centraal, vooral de krachtweek zorgt voor spierpijn. Maar als we bijvoorbeeld een conditie week hebben valt dat weer erg mee. Ik vind de weken met rompstabiliteit altijd het zwaarst qua spierpijn, dan doen we veel buikspieren en die gebruik je toch meer dan je dan denkt. :Y)

Supervixen

Berichten: 12929
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 09:56

Leonie: mijn eerste op de planning is 6 april een social trail van 15km met maximaal 20 dames (ivm vergunning) om geld op te halen voor de roparun. Dan 14 april de Amerongse bergtrail, gezellig met een groepje de 21km.

Oh ja buikspieroefeningen, daar krijg je echt spierpijn van! Wel heel goed dat je dat elke week doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 09:59

@ Leonie87: Gelukkig dat je knie mee lijkt te vallen. Jij hebt dan wel wat mooie locaties om te hardlopen zeg :D Hier ook wel wat mooie omgeving in de buurt (Limburg) maar dan moet ik echt met de auto weg om daar te komen. Meestal houd ik het bij een rondje om mijn huis. Vooral nu met de korte afstanden.

@ Lisitano: Mooie foto's! gaaf ook zo tussen de koeien! En leuk dat je hond mee kan. Is toch weer gezelliger dan alleen. En rustig opbouwen! Dan heb je daarna nog genoeg tijd om weer fanatiek te hardlopen.

@ iiSunshine: Fijn dat je na 4 dagen hardlopen geen last van je schenen hebt! Dat zijn altijd wel vieze blessures helaas. Toch mooi gelukt die piramide loop.

@ Suusje26: Beter dat je al bruiner bent geworden. In combinatie met zweten kan dat echt snel gaan! Ik loop nu nog veel in lange broek maar onder het hardlopen heb ik toch iedere keer weer spijt van die lange broek. Die krachttraining ziet er wel behoorlijk zwaar uit. Knap dat je daarna nog een uur kan hardlopen!

@ Sherivey: Toeteren in korte broek heb ik nog nooit meegemaakt. Wel vervelend zeg. Die 400 lijkt mij een pittige training!

Hier toch maar eens begonnen met de trainingen via een van de Garmin coaches. Eigenlijk stond gisteren de benchmark training op het programma maar ik was pas om half 7 gisteravond thuis van mijn werk. Normaal loop ik op donderdag altijd na mijn werk en ga daarna eten maar ik had gisteren zo een honger dan ik meteen ben gaan eten. NAdat eindelijk mijn eten was gezakt was het te laat om nog te gaan lopen dus de benchmark maar naar vanochtend 07:00 verplaatst. Benchmark was maar 1.5 km maar daarna het rondje verder afgelopen en in totaal 4 km gelopen voor het werk. Ging eigenlijk wel lekker. Coach geeft aan dat mijn doel van 10km in 59 minuten haalbaar moet zijn in 14 weken. Nu zie ik alleen de training voor zondag in de app staan maar ik snap er eigenlijk vrij weinig van. Vanmiddag maar even uitzoeken wat ze precies bedoelen met die training. Belangrijkste is dat ik 0 last heb van mijn schenen :D

Goof

Berichten: 28951
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 10:13

suusje26 schreef:
Jaloers Goof, ik word echt niet snel bruin. Je zou nu met mooi weer gewoon extra willen hardlopen in korte broek om bruine benen te "kweken".


Ik ook niet, dus het verbaasde me echt. Maar laat maar komen :D

Lisitano, gaaf! Lijkt me zo'n andere ervaring om op die manier met je hond te lopen. Leuk dat je dat zo kan doen. En mooie omgeving ook.

Wat heerlijk dat mensen in mooie omgevingen en vlakbij bossen wonen. Ik heb dat helaas niet, maar kan net buiten de gemeente wel de polder in, dus dan loop ik al meer 'buiten'. En als het weer iets beter wordt kan ik weer lekker naar mijn stacaravan op de Veluwe, dus dan kan ik daar weer lekker lopen. Kijk er nu al naar uit!

Veel plezier en succes alvast Ninus en Musli!

LV, succes met de trainingen van Garmin. Ik vond ze erg onduidelijk en heb alleen de benchmark gelopen, daarna ben ik weer gestopt _O-

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 13:47

Even iets meer globaal antwoorden, heerlijk dat het topic zo actief is, dat is een goed teken!

Naroepen gebeurt me heel soms als ik in de stad loop, maar heb dan vaak muziek in, dus hoor het meestal niet/half. Al durf ik wel bij veel mannen die ik passeer te wedden dat ze even omkijken. :') Dat zie ik regelmatig gebeuren bij andere vrouwelijke lopers namelijk.

Ik draag af en toe stox sokken, niet altijd. Afhankelijk van hoe mijn kuiten voelen. Maar ik heb mijn onderbenen sowieso al op gegeven, met een fietsreis worden je bovenbenen en knieën al zo absurd bruin, terwijl je onderbenen dan vaak in de schaduw blijven door de hoek. Dus mijn bovenbenen, armen en hoofd zijn algauw kneiter bruin en ik zie er niet uit als ik een bikini aandoe. _O-

Gister gewandeld met mijn moeder en de hond op het rozendaalse veld en naar stal gegaan met een grondwerkles. Dus niet gesport, maar wel heel veel stappen gezet. Vanochtend naar de bootcamp gegaan. Van de instructeur mochten mijn bovenbenen en billen minimaal meedoen, zodat ik morgen geen spierpijn heb voor de HM. :+ Warm lopen, sprintjes en lunges/uitvalpasjes met high knee wel mee gedaan, dat vind ik niet zo zwaar, en verder vooral gefocust op mijn core en bovenlichaam. Daarna in het koude water gedipt, de miezer en wind maakte het niet heel fijn, maar ik heb er zo van genoten. Al een aantal weken vielen de bootcamps samen met een vak, waardoor ik niet kon en ik had het dippen echt gemist. Als je me een half jaar geleden had gevraagd of ik koud water dippen ooit leuk zou gaan vinden, dan had ik je voor gek verklaard. :') Consistent iets vervelends doen, dat wel heel goed voor je is, werkt wel!
Ik voel me in ieder geval klaar voor morgen! Dat was nog de vraag van Leonie, ik heb de Lage Vuursche halve trailmarathon op de planning staan. Het wordt wat kouder, maar dat vind ik eigenlijk wel fijn. Als het goed is blijft het droog, maar sinds de miezer van vandaag ook als droog wordt beschouwd op buienrader, ben ik daar wel een beetje skeptisch in.

Suusje, wat leuk dat Elmo mee mocht, maar het is ook wel echt warm nu! En hij heeft een dikke vacht natuurlijk, dat zal wel even acclimatiseren zijn voor hem. :(:) Heerlijk en knap dat je na de krachttraining nog bent gaan lopen! Leuke training ook!

iiSunshine, ik vind de trainingen die jij zelf bedenkt zo leuk! En je bent alweer over de helft van elke dag lopen voor een week!

Lisitano, prachtige hond heb je! En wat een heerlijk gebied om in te lopen, heel mooi.

Leonie, balen van je knie, maar gelukkig valt het mee. Wel echt voorzichtig zijn, knieblessures zijn ruk.

iiSunshine

Berichten: 1274
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 14:06

Prachtige omgeving inderdaad lisitano. En leuk zo samen met de hond.

LV, voor mij hetzelfde als wat Goof zegt, na 2 trainingen gestopt met de garmin coach. veel te zwaar en ingewikkeld, was meer bezig met de training en oefeningen begrijpen dan met hardlopen. dan is de lol er gauw vanaf. maar wellicht werkt het voor jou wel goed!

Suliko, koud water dippen, is dat 1 keer kort er in en er weer uit? Ah, dank je voor het compliment <3 de piramide loop was geïnspireerd door Musli een paar maanden geleden al :D voor de rest probeer ik idd zoveel mogelijk zelf te bedenken, haal daar ook plezier uit. Heel veel succes voor morgen!! We zien je verslag wel verschijnen na de tijd :)

iirrssjjee

Berichten: 5954
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 14:24

Dames jullie gaan echt veel te hard! Ik kan het echt niet bijhouden, sorry :(

Ik zag wel weer leuke foto's voorbijkomen!

Korte broek loop ik al in!

Loopjes die hier nog op de planning staan;
A.s. zondag Urban Trail Run Rotterdam
De marathon van Rotterdam op 14 april
Op 5 mei de wings for life run in Breda. (Geen vaste finish, na de start rijd er een auto achter je aan, die steeds harder gaat, als die je voorbij is, eindigt je run).

Wilde eigenlijk niks meer plannen na Rotterdam, maar deze zagen we voorbij komen en leek ons erg tof!

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 14:33

Oe veel succes Suliko! Wel heftig dat je vandaag dan nog gaat bootcampen haha. Maar goed jij bent grotere afstanden gewend natuurlijk. Toch wel respect hoor!
Koud water dippen, NO WAY! :+

Sokken draag ik bijna altijd op de lange afstanden. Zal van de zomer wel weer minder worden omdat ik het dan echt te warm vind.

De wings for live was mijn allereerste run ooit! Ik was toen net lid van de vereniging en iemand as geblesseerd. Marlies hete ik }> met Max verstappen achter het stuur van de finisch auto! Het was 32 graden, ik had nog nooit 10km gelopen... ik liep er 10 onder het uur, ging naar de wc en liep er nog 2 verder voor ik werd ingehaald. Helemaal dizzy en beetje uitgedroogd :') . Ik heb veel geleerd sinds toen hahaha. Zat er zelf weer naar te kijken maar vind het ticket wel duur. Dan doe ik er liever een die ik nog nooit gelopen heb.

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 14:48

Bij koud water dippen streef je er wel naar om er minstens een paar minuten in te blijven. Anders heb je alleen de schrik, die mentaal wel als een soort reset voelt, maar mis je de lichamelijke voordelen die je er verder uit kan halen (spierherstel, weerstand, ontstekingen, hormonen etc).
Wij gaan een meer in, dus je gaat geleidelijk het water in tot je nek. Dan probeer je je ademhaling onder controle te krijgen (want die gaat een soort mild hyperventileren), dat is in het begin best wel lastig, maar dat gaat steeds makkelijker. Toen ik begon zat ik alleen maar naar adem te happen en nu haal ik 2-3 keer diep adem en kan ik ontspannen, dan voelt het ook niet meer vervelend of lastig, je moet gewoon even door die schrik heen. Vanuit die ontspanning blijf je nog een tijd zitten. Soms is dat 1 minuut, meestal zitten wij er 2-3 minuten in, soms langer. Dat hangt ook af van de temperatuur van het water, 3-4 graden staat gelijk aan een ijsbad (dat was het in dec, jan, feb), 9 graden is al beter te doen, maar nog steeds een stuk kouder dan een koude douche van 14 graden. Het weer speelt ook een grote rol, wind maakt het veel oncomfortabeler dan droog en zonnig weer, ongeacht de temperatuur buiten.

Er zijn al wel onderzoeken die de voordelen bevestigen, maar er moet nog wel veel onderzoek gedaan worden naar alle factoren die mee spelen. Feit is wel dat ik deze herfst en winter eigenlijk niet ziek of verkouden ben geweest (ben in september begonnen met het dippen 1-2x pw), in de kerstvakantie corona, maar daar ben ik 2 dagen even niet goed van geweest en toen kon ik weer door. Soms voel ik een verkoudheid opkomen, maar die trekt dan weer weg. Terwijl ik anders meerdere keren ziek of flink verkouden ben in de herfst of winter en er dan meerdere dagen of weken last van heb. :D
Koud douchen vind ik vreselijk, dus dat doe ik absoluut niet. Ondank dat het misschien minder koud is, ik vind het heel naar als het zo van boven op me komt en douchen is voor mij warmte en ontspanning.

Leonie, morgen wordt mijn verste afstand :') Vandaar ook rustig aan gedaan bij de bootcamp, maar anders zit ik een hele dag te studeren en daar word ik zo stijf van. Dus wel fijn om even te bewegen!
Haha, ik dacht ook altijd: koud water dippen, NO WAY! Toch een kans gegeven, de eerste keren vond ik vreselijk, maar het gevoel dat je erna krijgt, zorgt dus toch ervoor dat je het blijft doen.

Supervixen

Berichten: 12929
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 15:08

Er zijn ook onderzoeken geweest waarbij door spierbiopten is aangetoond dat het zelfs nadelig is voor het herstel van de spieren is als je in een ijsbad/koudwaterbad gaat zitten na het sporten.

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 15:30

Heb je daar een bron voor supervixen? Puur benieuwd hoor! Niet omdat ik twijfel aan je kennis. Want het is ook een hype natuurlijk, maar de wetenschappelijke bronnen die ik tot nu toe erover heb gelezen wijzen wel voornamelijk naar voordelen (naast wat risico's natuurlijk). Ik denk persoonlijk wel dat het verstandig is om eerst een cooling down te doen en niet terwijl je volledig heet en met hoge hartslag erin gaat, dat dan de schrik voor je lichaam te groot is, maar wij doen het altijd na het stretchen.

De onderzoeken die ik zelf kon vinden over de nadelen voor herstel en het opbouwen van spiermassa, gingen allemaal over dagelijks dippen na een training. En daar kan ik me zeker iets bij voorstellen, dat wordt ook afgeraden in combinatie met trainingen. Dagelijks dippen kan wel, maar dan los van sport. In combinatie met sport en spieropbouw wordt het aangeraden om 1 tot max 3 keer in de week te doen. Maar ja, mensen slaan altijd door zodra er iets ontdekt wordt, net als met de eiwitten. :')

RSLevi
Berichten: 114
Geregistreerd: 16-09-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 16:07

Ik ben SV niet, maar weet wel dat de Slimmer Presteren Podcast een aantal keer ook het ijsbad aanhaalt, bv hier: https://slimmer-presteren-podcast.nl/se ... t-sporten/

Het onderzoek waar zij aan refereren vind je hier: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/31788800

Ik kan hem zo even niet terugvinden, maar zij hebben ook een aflevering waarin het over ijsbaden gaat en de conclusie is (als je niet aan cherrypicking doet): vooral doen als je er blij van wordt maar de effecten op je lichaam zijn niet zo groots als bv Wim Hof het doet voorkomen.

Supervixen

Berichten: 12929
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 16:09

Juist, die ja.

Aflevering 130 van de slimmer presteren podcast.