Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 22:02

Ja inderdaad de rode thermozooltjes, maar ik heb altijd extreem koude voeten, slechte doorbloeding, hopelijk wordt dat met barefoot langzamerhand beter. Ik ben allergisch voor wol als het direct op mijn huid komt helaas...

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 08:51

In kleding (van bvb. Joha) heb je wel dat de buitenlaag van wol is en de binnenlaag van bvb. bamboo of katoen. Voor mensen die niet tegen wol direct op de huid kunnen, maar wel graag de warmte van wol willen. Wellicht is dat er in sokken ook...? :)

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 19:29

Dankjewel pmarena, ik ga ernaar kijken!

Gisteren gelachen; ik had training met de hond en omdat het zo koud was had ik mijn Lowa's aan. Kom ik het terrein op zeggen 2 tegelijk tegen mij; 'wat loop jij moeilijk, heb je last van je voeten? :D, blijkbaar liep ik dus heel raar, ik loop inderdaad ook veel soepeler op de vivo's! Ik merk ook dat ik veel beter in balans ben, op gewone schoenen ben ik die regelmatig kwijt...

Marije_jiplover

Berichten: 25337
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 20:11

Ik had vandaag een ochtend in het bos en ik had dus in 1 paar schoenen nog niet mijn kurken inlegzolen vervangen voor de thermozooltjes en laat ik nou net met mijn stomme kop dat paar Trackers aantrekken :+
Poosje stilgestaan en kreeg toen idd wel koude voeten.
Maar toen we weer gingen lopen, had ik binnen no-time weer warme voeten, ik kan echt merken dat mijn voeten in de BF schoenen meer zelf doen dan in schoenen met een flink (lui) voetbed en daardoor dus ook beter warm blijven als ze maar in beweging zijn.

black_kelpie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:07

Anna79 schreef:
Gisteren gelachen; ik had training met de hond en omdat het zo koud was had ik mijn Lowa's aan. Kom ik het terrein op zeggen 2 tegelijk tegen mij; 'wat loop jij moeilijk, heb je last van je voeten? :D, blijkbaar liep ik dus heel raar, ik loop inderdaad ook veel soepeler op de vivo's! Ik merk ook dat ik veel beter in balans ben, op gewone schoenen ben ik die regelmatig kwijt...

Herkenbaar dit :D Met lopen in uitdagender terrein op vakantie verloor ik heel vaak bijna m'n evenwicht of ging ik daadwerkelijk op m'n gat. Zwikkende enkels en een hoop lelijke woorden. Tegenwoordig hoor je me niet meer, mijn balans is veel beter en ik loop bijna overal zonder problemen. Gigantisch verschil!

Jorex

Berichten: 9977
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 23:16

Ik vind het ook heel fijn dat ik nu met thermosokken in mijn "gewone" schoenen kan. Maar inderdaad zelfs ik kan dus op mijn gewone schoenen met ook maar iets hak niet meer fatsoenlijk lopen. Eerste paar daarvan is nu verkocht.

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 00:45

Bijzonder dat dat zo snel gaat eigenlijk! Ik ben er heel blij mee moet ik zeggen. Een paar weken geleden stuitte ik per toeval op dit topic. Ik had nog nooit van barefoot schoenen gehoord maar was nieuwsgierig. Aangezien ik altijd problemen heb met schoenen was mijn interesse gewekt en nu dus aan het proberen.
Iets wat ik (nu nog) helemaal niet fijn vind is het gevoel van een modderige ondergrond onder je zolen, ik ben ook iemand die nooit een blote voetenpad zou doen, dat vind ik zó smerig, lekker tegenstrijdig dus :+

TurdusMerula

Berichten: 23910
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 00:49

Ik ga hopelijk morgen en ander binnenkort winterschoenen kopen en dan kunnen mijn niet-barefoot schoenen uiteindelijk echt allemaal eruit. Heb nog een paar nette schoen en een paar Palladiums en dr Martens (maar die ga ik verkopen) dus mijn barefoots zijn al bijna in de meerderheid. :D

Ik merk het verschil vooral bij concerten (lang staan, veel dansen of springen) - dan is barefoot schoenen soms nog wel een inspanning maar laatst na een avondje palladiums echt direct herleidbare rugpijn. Ik was er toch nog verbaasd over wel.

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 20:47

Iemand ervaring met de Groundies camden? Ze bestaan in twee breedte maten, ik zal mijn voeten nog eens nameten. Zijn Groundies over het algemeen smaller?

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:06

Ja, Groundies zijn redelijk smal. De brede variant is voor de echte brede voeten ook nog te smal. Ik heb de Camden wel eens gepast, maar ik kreeg ze moeilijk aan met mijn hoge wreven.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 12:48

Voor mij waren ze ook te smal, ik vond de afgeronde afwerking aan de zijkanten van de zool niet prettig aanvoelen daardoor.

Let bij Groundies ook goed op of je de echte barefoot variant hebt, ze hebben idd twee breedte maten tegenwoordig, maar ook smallere neuzen en barefoot neuzen.

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 14:35

Bedankt voor de tips! Ik ga er op letten, ik heb nu een paar vivo barefoot magna die breedte vind ik prettig, zou ik dan de brede groundies nodig hebben?

TurdusMerula

Berichten: 23910
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 01:31

Ik zou even op de site van barefoot and more kijken als ik jou was, daar delen ze in in smal midden en breed, misschien kun je de modellen vergelijken qua categorie. :)

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 11:01

TurdusMerula schreef:
Ik zou even op de site van barefoot and more kijken als ik jou was, daar delen ze in in smal midden en breed, misschien kun je de modellen vergelijken qua categorie. :)

.

Dat is een goede tip, heb gekeken maar de gewone is smal en de extra brede is breed en de vivo gemiddeld. Groundies heeft blijkbaar niet een gemiddelde.
Dus tja...

Ik ben op zoek naar een net laarsje, maar de vivo is zo duur, Groundies valt mee, is nu in de aanbieding. Als iemand nog tips heeft?

TurdusMerula

Berichten: 23910
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 00:56

Op Facebook is ook een actieve groep voor barefoot. Wie weet kunnen zij je helpen. :)

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 10:14

TurdusMerula schreef:
Op Facebook is ook een actieve groep voor barefoot. Wie weet kunnen zij je helpen. :)


Dankjewel, ik ga kijken! Heb de gewone Groundies besteld, hopelijk is de maat goed

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 15:07

Ik heb de Primus trail van vivo en de Utah en Universe van Groundies, en vind de Groundies echt een flink stuk ruimer/breder dan de Vivo's. Ik heb brede voeten, maar niet heel extreem. Geen vivo's meer voor mij, ik houd het bij Groundies! Hopelijk komt er binnenkort grote sale op de Odessa Wool laarsjes <3

Ik heb ook mijn oog op de Koel Fila Merino trouwens.. lijkt me heerlijk! Ik wil dit jaar al mijn 'gewone' schoenen de deur uit doen. Behalve hardloopschoenen, daarbij vind ik toch wat extra demping nog wel fijn. Altra heeft hele fijne met 0 drop en barefoot model.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 15:23

De Koel Merino heb ik sinds kort! Fijne laarsjes en echt breed :j

Ik heb ook sinds een paar dagen wollen inlegzooltjes gekocht bij BF&M. Eentje met wolvachtje (die heb ik nu in de Koel’s gelegd) en eentje met alu onderkant (liggen nu in mn Belenka Bliss). Zo lekker!

TurdusMerula

Berichten: 23910
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 19:17

Ik heb nieuwe schoenen van barebarics. Ik heb direct bij hen besteld omdat de winkel ze niet meer had, maar daar wel gepast, en een tweede keuze meegenomen voor het geval ik de opgestuurde schoenen toch niet leuk zou vinden. Mijn tweede keus is nog steeds tweede keuze nu ik ze allebei heb, maar zit zo ontzettend lekker dat ik overweeg allebei te houden. Keuzestress, haha.
Ik heb nu ook wel echt de switch gemaakt naar barefoot, er komt niks anders meer binnen.

Hardloopschoenen is een interessante, want daar hang k er nog tussenin, ik ga eens kijken naar de Altras thanks.

amand0
Berichten: 72
Geregistreerd: 19-02-18

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 19:36

Ik draag als ik niet in het bos loop ook altra's maar ondanks mijn niet hele brede voeten vind ik ze knap (te) smal voor echt lange afstanden, ik loop dan blaren. Draag ik het bos eigenlijk altijd xero trails dan heb ik nergens last van. Maar boven de 15 km vind ik een beetje demping toch wel fijn, daarvoor heb ik de perfecte schoen nog niet gevonden

amand0
Berichten: 72
Geregistreerd: 19-02-18

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 19:38

Barebarics zien er ook leuk uit, gaaf dat er steeds meer keus komt!

TurdusMerula

Berichten: 23910
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 19:52

amand0 schreef:
Ik draag als ik niet in het bos loop ook altra's maar ondanks mijn niet hele brede voeten vind ik ze knap (te) smal voor echt lange afstanden, ik loop dan blaren. Draag ik het bos eigenlijk altijd xero trails dan heb ik nergens last van. Maar boven de 15 km vind ik een beetje demping toch wel fijn, daarvoor heb ik de perfecte schoen nog niet gevonden


Ik heb eerder zelfs gelopen op mijn furoshiki's maar het opbouwen moet dan wel extra zorgvuldig. Ik moet nu weer vanaf 'nul' opbouwen met lopen en heb overgewicht dus ik wil iets er tussenin.
Ik hoop dat je je perfecte schoenen gauw vindt. :)


Ja ik ben blij met barebarics. Ik wil veganistische schoenen, die er het liefst niet enorm barefoot uitzien en heb ook nog eens brede voeten. Dan blijft het nog wel een kleine uitdaging, ghehe...

Maar ik heb ook wel het idee dat barefoot nog steeds hipper wordt. :j

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 20:54

Afbeelding
Over hipper worden gesproken, helemaal vergeten, ik had laatst een merk gespot dat hier volgens mij nog niet bekend is. Weinbrenner, maar ik heb nog niet gekeken of het internationaal te bestellen is.

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 22:21

Even nagekeken, mijn Altra hardloopschoenen zijn de Escalante 3 Road. Ik heb de mannenvariant want die was destijds met enorme korting, maar wellicht ook wat breder? Ik vind ze te breed voor sprintwerk, maar voor interval en duurloopjes zijn ze heerlijk!

Marije_jiplover

Berichten: 25337
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 22:35

Ik heb voor hardlopen ook Altra's.
Ik heb de Torin 6 women.

Voor mij geldt hetzelfde als voor jou, TurdusMerula, herintreder in het hardlopen na een heleboel (niet hardloopgerelateerde) blessures, overgewicht en dus absoluut niet van plan om op schoenen zonder demping te gaan hardlopen.

Ik heb, in het ruime jaar dat ik nu BF loop, wel mijn looppatroon veranderd en nu ik weer aan het hardlopen ben, ook in het hardlopen een echte voorvoetlander geworden, waar ik destijds een hiellander was.

Mijn Altra's zijn breed genoeg voor mijn voeten, tot dusver nog geen blaren oid.
Ik heb geen enorm brede voeten overigens.