Gebroken bovenbeen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leintje_

Berichten: 4202
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 13:05

Nee ik ga niet wintersporten, daar had ik al mijn twijfels over, maar ik zie mezelf nu al helemaal niet meer zo snel de latten onderbinden

pien_2010

Berichten: 43483
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 13:12

Gelukkig maar, want wintersport daar gebeuren zoveel ongelukken mee. Zit je echt niet op te wachten nu.

leintje_

Berichten: 4202
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 13:18

De orthopeed ziet mee aankomen.
"Hey heb je het druk? Ik heb mijn kruisbanden en meniscus gescheurd" _O-

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18006
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 13:35

Hey, het is een orthopeed, dat vind ie leuk. Dan mag ie weer opereren. Je kent deze?
.

leintje_

Berichten: 4202
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 14:08

Hahahaha, nee die kende ik nog niet _O-. Ben geneigd om dit naar mijn orthopeed te mailen :').

Ik ken wel deze. Dit filmpje werd in mijn hoofd afgespeeld toen ik op weg was naar de OK in Den Helder :')


pien_2010

Berichten: 43483
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 14:19

_O- _O- hahaha wat vreselijk. Mijn lach schalt door de kamer. Alle Bökkers gaan voortaan met dit filmpje in het hoofd onder narcose _O- , ik heb zo de slappe lach hier. Ik zie je helemaal gaan naar de ok.....

leintje_

Berichten: 4202
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 14:24

Ik moet ook echt altijd gieren van het lachen als ik dat filmpje zie _O-. Er is een periode geweest dat ik die video kon dubben, maar dat lukt me nu niet meer :')

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18006
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 14:47

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Ik mag me morgen bij de anesthesist melden voor een pre-op. Maar algehele anesthesie is altijd een dingetje bij mij en ik ben druk bezig manieren te bedenken waarop ze er voor kunnen zorgen dat ik ga slapen zonder wie dan ook te slaan. Ik zal vragen of ze dit liedje voor me willen zingen :+ Mooie timing dus :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18006
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 15:00

Ken je Dr Glaucomflecken? Die heeft ook van die geniale filmpjes :))

DideH
Berichten: 7010
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 19:03

Jeeeeeej go leintje! De eerste stappen! *\o/* *\o/*

ievie

Berichten: 2218
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 23:36

Woehoee, lekker bezig! Wat goed dat je de eerste stappen hebt gezet. Die lach op je gezet zegt alles! Op naar nog meer mooie stappen in 2024 +:)+

leintje_

Berichten: 4202
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 19:00

Ik vind het ook zo grappig om mijn nonverbale communicatie te zien. Eerst de twijfel en dan de lach, ik was ook echt heel blij. Nog steeds hoor, ik kan gewoon opstaan en weglopen, zonder eerst die krukken erbij te moeten pakken. Scheelt zoveel tijd :))

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18006
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 19:34

Hoe vaak heb je vanuit automatisme bij het opstaan al om je krukken gezoccht? :))

pien_2010

Berichten: 43483
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 21:36

Lalidan schreef:
Hoe vaak heb je vanuit automatisme bij het opstaan al om je krukken gezoccht? :))


_O- haha, ja dat geloof ik graag!

leintje_

Berichten: 4202
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 23:39

Lalidan schreef:
Hoe vaak heb je vanuit automatisme bij het opstaan al om je krukken gezoccht? :))

Ik zal je vertellen, echt verbazingwekkend weinig. Ik had het vorige week vaker, toen ik in huis met één kruk liep, dat ik uit automatisme de tweede kruk pakte en ik op een gegeven moment dacht; waarom doe ik dit. Het is me nu met die ene kruk ook wel een paar keer gebeurd, maar ik had verwacht dat het veel vaker zou gebeuren. Al twijfelde ik vandaag op mijn werk wel, als ik dan even naar het toilet moest, of ik mijn kruk dan zou pakken, want het is helemaal niet ver, maar wat nou als het toch te ver is :'). Overthinking represent.
Moet wel zeggen, naarmate de week vordert wordt het wel gevoeliger. Nu ik in bed lig zeurt het toch wat, dat had ik de afgelopen dagen niet, maar dat heb ik een paar weken terug ook gehad. Wrs zit ik dan elke dag een beetje tegen de grens van mijn kunnen en stapelt het wat op. Trekt wel weer weg, raak er nu ook minder van in paniek dan 4/5 weken geleden. Het hoort erbij en zal morgen ook nog wel even zeer doen, want ik moet morgen gewoon weer werken. Zaterdag maar even niet teveel doen, dan gaat het wel weer over :)

leintje_

Berichten: 4202
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-24 13:05

DE SCAN WAS GOED! :D **\O/**

Sorry, even een schreeuw van blijheid. De scan zag er goed uit, dit was het beeld waar de orthopeed voor had getekend toen hij me in juli weer op tafel had liggen. Er is, uit mijn hoofd, om en nabij de 60-70% genezing te zien, dus nog geen volledige genezing, maar dat kan nog jaren duren zei hij. Belangrijkste is dat ik over het cruciale punt heen ben, dus normaliter zou het gewoon helemaal moeten helen.
Dus een klein feestje hier, er valt ook echt een last van mijn schouders af. Was zo nerveus voor de scan en de uitslag, omdat ik, sinds het opbouwen, soms toch ook weer pijnklachten heb en ik niet goed kan duiden waar dat nou door wordt veroorzaakt. Het trekt altijd wel weer weg en het is het volledig normaal om af en toe nog wat pijn te hebben, maar ik heb nooit zo lang na OK pijn gehad, ook niet bij het opbouwen van de belasting en zwaardere trainingen. Enkel toen vorig jaar de schroeven braken, waardoor de platen niet meer op hun plek zaten, maar dat voelde anders. Ik sta wat mijn been betreft sws aan en als ik dan plots pijnklachten krijg al helemaal. Ik kan het altijd wel weerleggen hoor (want dat is dan mijn rationele zelf) en mijn fysio zei ook al dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat pijn zeker niet abnormaal is. Ik loop ook goed, dus ik kon er gewoon van op aan dat het goed was en als het misgaat, dan kan ik bellen/mailen en sta ik dezelfde week nog in het AMC voor een check, dat weet ik. Er is gewoon teveel gebeurd, waardoor de angst toch vaak mijn rationaliteit overstijgt. Heb dat net ook verteld, dat begreep hij ook wel. Dus nu rest er alleen nog een foto in juli en dan kan de casus worden gesloten

Muga

Berichten: 2079
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 13:11

Wat een ontzettend fijn nieuws! Dat vraagt om taart! Y)(^)

gonniee
Berichten: 511
Geregistreerd: 26-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 13:11

Wow, geweldig nieuws! Op naar de 100!

FrNo
Berichten: 3670
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 13:21

Super, wat een goed nieuws.

Suzanne F.

Berichten: 49290
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 13:49

Jeeeeeeeey *\%/* *\o/* :# :# **\O/** **\O/** Y)(^)

black_kelpie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 13:51

Wat goed!! Gefeliciteerd! *\o/* *\o/* *\o/*

DideH
Berichten: 7010
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 14:48

Wat ontzettend fijn Leintje! Ik juich met je mee! Het is je zo gegund!

leintje_

Berichten: 4202
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-24 14:56

Thanks allemaal! :D
Zal jullie de beelden van de scan ook laten zien

Afbeelding

Afbeelding

Er is dus wel te zien dat het niet volledig is geheeld, maar je ziet wel mooi de overbrugging aan de mediale zijde, waardoor het nu dus aan beide zijdes van mijn been goed stevig vast zit

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18006
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 15:37

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Terecht dat je even feest viert **\O/** maar wat een jigsawpuzzel, dat been van jou := _O- als je je ooit nog verveeld, kan je de foto uitknippen en gaan puzzelen :))

leintje_

Berichten: 4202
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-24 16:02

De vorige beelden zijn leuker om in elkaar te leggen :)). Die heeft tijdens OK gewoon een soort tetris gespeld volgens mij :'). Had er wel bij willen zijn.