Cooliea menstruatie ondergoed

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Westhof

Berichten: 2930
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:44

Ir111 schreef:
Oh! Het is gewoon wasbaar maandverband!

Ik zie het nu ook pas, concept was me niet helemaal duidelijk :+

Cilli96

Berichten: 544
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Knus Huisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:46

Spoiler:
https://www.shethinx.com/collections/thinx-shop-all?gclid=CjwKCAjwyo36BRAXEiwA24CwGYZasGb5Dqfu0ozUIlW3RCHSGyIu03O80S7ZN5pqM5RzQQp0ndCwohoCo3QQAvD_BwE


Ik zag de bovenstaande Wist niet meer of een link nou wel of niet mocht en lijkt mij ideaal voor s'nachts in combinatie met mijn cup. In de nacht wil die nog wel eens 'loslaten' (geen vacuüm meer) en dan lijkt mij dit ideaal als back-up.

Heb zelf altijd gehad met maandverband dat het scheef ging zitten oid.
Nu helemaal niets meer in huis behalve mijn cup en een paar tampons voor vriendinnen als ze langs komen en niets hebben.

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:46

Zelfs als het zou werken, vertrouw ik die site niet. Steenkolen Engels en ze doen alsof ze het product zelf hebben uitgevonden. Beetje googlen leidde me naar een veel beter geconstrueerde site: https://eu.modibodi.com/

Maarr: ze ventileren het bloed??? Het product is biodegradable??? Dus het breekt af terwijl je het draagt?!?

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:47

MarliesV schreef:
Helemaal hoeft niet hoor, alleen de onderkant :+

Dit kan je scharen onder de noemer wasbaar maandverband denk ik. Kwam het ook al tegen op Facebook. Mooi initiatief, milieubewust en duurzaam.

Heb niets met dit soort dingen, hou van schoon en droog en draag om die reden een menstruatiecup.

Ben wel heel benieuwd naar het zwem verhaal, kan mij niet voorstellen dat je na 4 uur dragen geen gesmeer krijgt als je er een zwembad mee in stapt.

Waar kun je dat vinden op hun site?


Citaat:
With our venti-cool layer, we ventilate the sweat and blood by your body temperature, we DO NOT ABSORB! We hold up to 4 tampons volume depends on the style your purchase! we are totally LEAKPROOF! You can also wear Cooliea as a swimwear, all-in-one is what we want! you never need to stuff something underneath your vagina anymore!


Ik blijf het maar raar vinden.

En ik mis bij een Nederlands bedrijf ook een Nederlandse pagina.

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:50

Dus je loopt eerst vanaf een uur of 8 in de ochtend in die onderbroek te lekken en rond een uur of 5 ‘s middags spring je met die handel het zwembad in? Lekker dan.

kaatje77

Berichten: 10443
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:55

Icm de cup een optie om ongelukjes te voorkomen maar zo? Nee.....ieh niks voor mij..... :x

Marije112

Berichten: 3402
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 11:47

Mars schreef:
En dan zit je dus de hele dag met je vleesvlinder in je eigen tomatensoep te marineren?

Jasses :=


Hahahahahahahahhahahahahhaah

sarablack

Berichten: 97
Geregistreerd: 19-08-20

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 11:54

Zou dat dan door je warmte van je lichaam een soort van verdampen of zo?

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:10

kaatje77 schreef:
Icm de cup een optie om ongelukjes te voorkomen maar zo? Nee.....ieh niks voor mij..... :x

Dat is inderdaad hoe ik ze gebruik.

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 13:34

Ik vind het ook een bijzonder concept en weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Zo'n cup lijkt me ook wel wat, maar vind ik ook nog steeds een te raar idee om er echt een te kopen.

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:35


kaatje77

Berichten: 10443
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:48

Lynnepinny schreef:
Een cup is erg fijn als je de juiste vind! Er is zelfs een heel topic over ;) [MWS] Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Yes! Nu al ruim 15 jaar dat ik hem gebruik en raad het iedereen aan, maar ze trekken allemaal een raar gezicht :')

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:50

Mars schreef:
En dan zit je dus de hele dag met je vleesvlinder in je eigen tomatensoep te marineren?

Jasses :=

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:55

kaatje77 schreef:
Lynnepinny schreef:
Een cup is erg fijn als je de juiste vind! Er is zelfs een heel topic over ;) [MWS] Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Yes! Nu al ruim 15 jaar dat ik hem gebruik en raad het iedereen aan, maar ze trekken allemaal een raar gezicht :')

Bijzonder hè? Ik wil echt nooit meer wat anders.

kaatje77

Berichten: 10443
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:39

Inderdaad Blue_eyes.

Ik snap anderen niet........

Maar goed als iemand dat tegen mij zou zeggen zou ik ook mijn gedachten erbij hebben.

Zelfs mijn gynaecoloog wist niet wat een cup was totdat ik hem er een heb laten zien :oo


Ik zie ze nu bij de Kruidvat ook te koop en als er reclame voor ik komt op fb deel ik die ook gewoon :')

Het is zo'n verademing, ik wou dat ik hem jaren eerder al had ontdekt, maar helaas

Suzanne F.

Berichten: 49402
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:42

Ik ga me er ook eens in verdiepen. In de cupjes dan, niet in dat ondergoed. Ben wel benieuwd wat het is en hoe het werkt.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:47

heb al vaker dat ondergoed concept voorbij zien komen maar begrijp het idd ook niet. Er zijn meerdere merken en concepten iig

JustMe8484
Berichten: 1949
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:53

Het lijkt mij als extra naast tampons wel fijn. Ik menstrueer best heftig. Zeker als ik aan het werk ben kan 't zijn dat ik net niet op tijd naar de wc kan. Nu gebruik ik dan gewoon maandverband als backup. Maar zeker in de zomer vind ik dat maar warm en zweterig. Maar voor alleen gebruik. Nee, dat lijkt me niet prettig.

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:56

Mars schreef:
En dan zit je dus de hele dag met je vleesvlinder in je eigen tomatensoep te marineren?

Jasses :=



En daar ging mijn koffie. Door mijn neus zo weer naar buiten......

Maar bedankt voor deze fantastische lachbui!! Was ik echt even aan toe!

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 16:07

Ik probeer heel hard voor te stellen hoe dit dan moet werken, maar ik kom er echt niet uit :+
Ik heb wasbaar maandverband. Top uitvinding voor de lichtere dagen, dat spul zuigt zich vol en geeft nauwelijks af en sopt totaal niet :)) totdat je het gaat uitspoelen.. Maar die wasbare maandverbandjes worden gewoon zwaar en dik..
Als je daarmee in het zwembad zou springen dan kom je eruit met het halve bad tussen je benen..
Maar als het niks opneemt.. dan kan het met geen mogelijkheid werken lijkt me..

Bullebeest
Berichten: 3243
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 16:13

Mars schreef:
En dan zit je dus de hele dag met je vleesvlinder in je eigen tomatensoep te marineren?

Jasses :=



OMG als beelddenker kom ik echt niet meer bij _O- _O- _O-

Enne nee klinkt niet echt aanlokkelijk

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 16:13

Ik vind sommige wel wat heftig reageren, tampons zijn ook niet voor iedereen ideaal. Iedereen heeft zo z'n voorkeur denk ik of een reden om iets wel of niet te gebruiken. Ik kan ook niet bedenken hoe het werkt maar misschien inderdaad voor lichtere dagen waarin je misschien twijfelt of je nog wel of niet menstrueert zou het wel handig kunnen zijn.

Ik las hier alleen in een reactie 30 graden wassen, dat klinkt me wel onhygiënisch?

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 16:15

Toevallig lijkt dit me echt een topding. Ik denk dat ik 'm ga bestellen.

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 16:27

Laat vooral niet weten hoe het bevalt!

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 16:42

Ik zie ze al een hele tijd van verschillende merken voorbijkomen. Dit merk ken ik niet, maar ik vind het een interessant gegeven. Marianne Nykjaer heeft er getest (plus-size variant) en er een blog over geschreven, daar lees je ook ineens dat je ze eerst goed moet uitspoelen voordat je ze koud in de machine gooit etc.

http://mariannenykjaer.com/ —> de blog is van 6 juli dit jaar.

Niet iedereen is comfortabel met een cup of tampon, ik vind het net heel goed dat er meer alternatieven komen :j . Maandverband kan ook zo vervelend zitten, dan kan ik me echt voorstellen dat dit ondergoed een verademing is.