Cooliea menstruatie ondergoed

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suliko

Berichten: 4356
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:39

Voor de mensen die licht ondergoed met weinig/dunne naden zochten, ik heb sindskort een aantal van Snuggs erbij en ben daar heel blij mee! Daarvan loopt het 'opvanggedeelte' ( :') tja, hoe noem je dat) ook niet ver door naar achteren.


Ik ben echt zó blij dat ik ben overgestapt op menstruatie ondergoed dat ik het aan elke vrouw vertel als het onderwerp menstruatie ergens ter sprake komt _O-

Voor wie het waardevol vindt om zich te oriënteren zal ik even toelichten wat ik nu heb, sinds ik drie verschillende merken heb verzameld. :D

Mijn meest gebruikte:
- moderate hiphugger van Thinx voor gemiddelde dagen, zit heel fijn en naden/dik gedeelte zijn niet zichtbaar onder een broek of onder een stevige sportlegging. Draag het niet onder een gewone legging of strakke rok/jurk.
- Air hiphugger van Thinx voor gemiddelde dagen, hiervan loopt het absorptiegedeelte ook niet ver door naar achteren en zijn de naden dun, die draag ik ook onder alles en is fijn ondergoed om in te sporten of bij warm weer.
- classic cotton & lyocel van Snuggs voor gemiddelde dagen, zit heel fijn en weinig dikgedeelte of naden, draag ik dus onder alles.
- Cheeky van Snuggs en van Thinx voor lichtere dagen en draag ik onder alles.

Dan heb ik nog de super hiphugger van thinx voor zwaardere dagen, die voelt wel een beetje als een luier maar onder een stevige broek zie je er niets van.
Verder heb ik 2 onderbroeken van Bamboozey (basic-jasmijn), maar die vind ik erg dik en lomp voor ondergoed dat ook voor gemiddelde dagen is. Die gebruik ik vooral snachts. :)

dalena

Berichten: 3154
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:54

Ik heb een tijdje terug menstruatie ondergoed van de primark gekocht maar nog niet geprobeerd. Ik weet niet, het lijkt me zo vies :+

Suliko

Berichten: 4356
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 15:01

Draag je anders wel eens maandverband? Ik vind dat veel viezer voelen namelijk! Wordt zo broeierig en zelden goed opgenomen. Met het ondergoed merk ik er vrijwel niets van dat ik menstrueer.

Ik draag gerust het ondergoed van de ochtend tot eindmiddag of begin avond, dan vind ik het wel fijn om te wisselen voor de rest van de dag en nacht. Dan heb ik overdag een wisselmoment voor frisheid, snachts verlies ik toch niet veel bloed.

Misschien kan je beginnen het snachts te dragen? Omdat je dan toch niet zoveel verliest?

Siers83

Berichten: 7403
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 15:14

Ik volg dit topic nu al een tijdje maar weet het nog niet zo. Ik gebruik nu tampons en vind dat op zich prima alleen heb ik 2 best zware dagen en dan is de super al te weinig. Ik twijfel dan of zon broekje genoeg zal zijn voor een hele dag. Want om me nou om te kleden op mijn werk, nee dank je

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37386
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 15:16

Inmiddels gebruik ik het ook voor langere dagen weg. Ik hen wasbare inlegkruisjes van bamboe katoen en drie bamboe broekjes van swaens. Niet voor menstruatie maar voor andere lekkage. En het bevalt goed. Geen allergische reacties meer op inleggers en ern stuk goedkoper. Het wassen is even wennen maar dat went snel.

Eleeke

Berichten: 2061
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 16:45

dalena schreef:
Ik heb een tijdje terug menstruatie ondergoed van de primark gekocht maar nog niet geprobeerd. Ik weet niet, het lijkt me zo vies :+

Wat vindt je er vies aan ?

Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:45

Suliko schreef:
Voor de mensen die licht ondergoed met weinig/dunne naden zochten, ik heb sindskort een aantal van Snuggs erbij en ben daar heel blij mee! Daarvan loopt het 'opvanggedeelte' ( :') tja, hoe noem je dat) ook niet ver door naar achteren.

Die had ik ook zitten bekijken, maar daar zie je zo al een heel randje zitten waar het eindigt zeg maar en dat ga je in mijn werkbroek echt super hard zien :+ Die van de primark hebben dat bijvoorbeeld ook, en dat randje zie je echt super hard zitten. Ik heb 1 hiphugger van THINX en daar heb je dat bijvoorbeeld niet mee.

Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 16:13


dalena

Berichten: 3154
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 12:53

Eleeke schreef:
dalena schreef:
Ik heb een tijdje terug menstruatie ondergoed van de primark gekocht maar nog niet geprobeerd. Ik weet niet, het lijkt me zo vies :+

Wat vindt je er vies aan ?

Het lijkt me vies. Dat je de hele dag loopt met diezelfde onderbroek. Maandverband wissel ik ieder toiletbezoek.
Maar voor in de nacht lijkt het me ideaal

Eleeke

Berichten: 2061
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:36

Maar je kan het ondergoed ook wisselen uiteraard. Dat doe ik geregeld twee keer per dag en dan eentje voor de avond.
En ik denk dat het ook een groot verschil maakt of je goed ondergoed hebt of een goedkope versie. Modibodi houdt het echt goed vast, schoner en beter dan maandverband.

dalena

Berichten: 3154
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 14:12

Ja klopt.
Ik moet zeggen dat ik nu al zeker een maand niet meer ongesteld ben geweest (nier zwanger :+ ). Maar ik wil het wel gaan proberen als ik weer ongesteld word

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41885
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 18:12

Eleeke schreef:
Maar je kan het ondergoed ook wisselen uiteraard. Dat doe ik geregeld twee keer per dag en dan eentje voor de avond.
En ik denk dat het ook een groot verschil maakt of je goed ondergoed hebt of een goedkope versie. Modibodi houdt het echt goed vast, schoner en beter dan maandverband.

Vind ik ook. En het plakt niet.

Dammie

Berichten: 3329
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 17:09


Boras
Berichten: 9974
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 17:36


Slmt9

Berichten: 4886
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 17:38

dalena schreef:
Eleeke schreef:

Wat vindt je er vies aan ?

Het lijkt me vies. Dat je de hele dag loopt met diezelfde onderbroek. Maandverband wissel ik ieder toiletbezoek.
Maar voor in de nacht lijkt het me ideaal


Dat voel je of ruik je niet. Het verdwijnt vrij snel in de lagen eronder.

Ik draag elke dag het seamless ondergoed van modibodi. Heerlijk nooit meer inlegkruisjes of gekke luchtjes. Je ziet het niet onder de kleding en het is zulk fijn licht materiaal, je hebt nauwelijks door dat je het draagt.

Ik menstrueer vrij zwaar en combineer dit met een menstruatiedisc.

Alja

Berichten: 25662
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 17:40

Toevallig twee bij de Hema gekocht
Lijkt me handig maar weet het niet zeker

dalena

Berichten: 3154
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 17:46

Ik heb menstruatie ondergoed ontdekt en kan niet meer zonder :+

Vond het eerst vies, en nog steeds een beetje, maar het is zo handig en fijn! Heb van primark en libresse
Edit;
Zie nu dat er op mij nog is gereageerd, haha :+ als het hevig is, gebruik ik af en toe nog een tampon. Maar vaak is alleen het ondergoed voldoende! En ik vloei veel

Suliko

Berichten: 4356
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 18:38

Ik gebruik inmiddels al drie jaar menstruatieondergoed en nog steeds heel blij mee! Ga zo comfortabel door mijn periode heen. :D
Ik heb verschillende van snuggs en thinx, die vind ik beide ontzettend fijn. Heb ook twee van bamboozy, maar die vind ik erg dik en zit minder fijn, dus daar slaap ik alleen in.

Siers83

Berichten: 7403
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 20:44

Ik schop dit topic even omhoog

Ik ben nu serieus aan het kijken naar menstratieondergoed. Zit al een tijdje te klooien met mijn menstruatie, teveel voor een inlegkruisje maar te weinig voor een tampon vaak. Ben dat zat. Maar welk merk is fijn voor de plus size dames? Ik draag normaal altijd een string en dat kan ook heb ik gezien, maar wil mss ook een gewone slip voor de zwaardere dagen, die wat hoger valt en waar de billen goed in passen. Welk merk heeft grotere maten? Ik wil niet heel veel soorten moeten bestellen tot ik iets gevonden heb wat past

Chanen

Berichten: 1709
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 21:14

Voor mijn menstruatie gebruik ik een menstruatiecup of -disk, maar tegen doorlekken gebruikte ik nog altijd inlegkruisjes. Sinds dit jaar heb ik die vervangen door menstruatieondergoed en ik ben er tot nu toe erg tevreden over.

Vooraf heb ik wat zoekwerk verricht op internet. Online las ik dat best veel merken nog gebruik maken van PFAS of andere milieubelastende materialen. Uiteindelijk kwamen er maar een paar merken goed uit de bus. Onder andere Modibodi, waar ik vier verschillende modellen heb gekocht. Een string, boyleg, brief en nog iets. Allemaal fijn ondergoed met goede absorptie voor de lichte dagen, maar ze hebben ook voor de zwaardere dagen enorm veel keuze qua modellen.
Zag dat zij ook grote maten verkopen (t/m 54). Zelf heb ik geen grote maat, dus ik kan je niet vertellen hoe ze dan zitten, maar overall ben ik erg tevreden over dit merk.

Slmt9

Berichten: 4886
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 21:22

Ik heb geen grote maat, dus kan alleen ervaring delen. Ik draag elke dag Modibodi ondergoed. Ik draag de seamfree die ik zelfs mooier vindt dan mijn normale ondergoed. Dat normale ondergoed is allemaal de deur uit.

ApplePapple

Berichten: 2746
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 21:31

Ik kan ook geen ervaring voor grote maat delen.
Echter, als bamboozy grotere maten heeft zou ik die zeker niet pakken. Vind de kwaliteit niet bepaald goed.

Toevallig vandaag van Lotties binnen gekregen, ben heel benieuwd.

Dat van ModiBodi zien er wel echt goed uit. Waar bestellen jullie die? Zie een website van girls matters? Is dat betrouwbaar?

Chanen

Berichten: 1709
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 21:40

ApplePapple schreef:
Dat van ModiBodi zien er wel echt goed uit. Waar bestellen jullie die? Zie een website van girls matters? Is dat betrouwbaar?

Via de website van Modibodi zelf. Wel speciaal een Paypal-account voor aangemaakt, want via iDeal betalen kan helaas niet. Maar de bestelling en levering verliepen verder probleemloos.

Sodeletuut

Berichten: 21310
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 22:12

Hebben jullie ook ervaring met de modibodi variant die bekend staat om dat je hem 24 uur kan dragen? (Niet per se om dat te doen, maar ben heel benieuwd of dat echt genoeg is voor een hele dag als je een zware dag hebt).

Slmt9

Berichten: 4886
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 22:39

Sodeletuut schreef:
Hebben jullie ook ervaring met de modibodi variant die bekend staat om dat je hem 24 uur kan dragen? (Niet per se om dat te doen, maar ben heel benieuwd of dat echt genoeg is voor een hele dag als je een zware dag hebt).


Ik heb endometriose en bloed daardoor behoorlijk. Ik draag daarom altijd nog een disc en het ondergoed als back up. Zonder disc vind ik het zelf niet hygiënisch hem 24 uur te dragen. Je merkt op zich niet dat het bloed erin zit, want het kruis is vrij snel weer droog, maar ik durf dat zelf voor de nacht niet aan.
Dat is overigens wel het grootste nadeel aan menstruatieondergoed, het spoelen na dragen. Het duurt (in mijn geval) lang voordat alles eruit is en het lukt me ook nooit 100%. Dus uiteindelijk krijg ik met 30 graden wassen alsnog wat achtergebleven (zichtbare) bloedvlekken.

Ik bestel ook altijd bij Modibodi zelf. Ook fijn dat je binnen 30 dagen van 1 stuk ondergoed het geld terug mag vragen als je niet tevreden bent.