Veel moeten afvallen...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:47

Suzanne F. schreef:
manolito10 schreef:
Qua voeding: stop (of minder iig) met vleeseten! Doet wonderen


De meeste wonderen doen de koolhydraten. Of het weglaten daarvan dan.
Maar dat is meteen voor mij het allermoeilijkste want alles wat ik lekker vind zitten veel koolhydraten in.

En van het eten van vlees zit ik persoonlijk het langste 'vol', waar ik bij koolhydraten na een paar uur alweer een knorrende maag heb.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18684
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:47

Ik ben in totaal 35 kilo afgevallen. Wat mij vooral heeft geholpen is NIET 30 kilo af te willen vallen.

Ik heb op geven moment gezegt: Ik ga afvallen. Wat er af gaat, mag er niet meer aan. Maakt niet uit hoeveel ik afval, maar ik ga afvallen.

EN ik was super trots op de eerste 5 kilo. En toen kwam de tien. En toen dacht ik oh dan lukt 15 ook. En toen ik eenmaal bijna bij de 15 was dacht oke, misschien lukt 20 wel. en zo in kleine stapjes ging het steeds beter. Net zo lang tot het niet meer lukte. Ben ik nog steeds te zwaar? Ja! mag er nog wel 20 kilo af aldus bmi: Jazeker, lukt dat? nee.

Ja ik zat op 40 kilo afvallen, ja ik ben weer 7 kilo aangekomen, maar ik kan wel zeggen dat ik al meer als een half jaar nu een stabiel gewicht heb. Ja ik zou graag meer af willen vallen, maar het lukt niet op dit moment. En dat is okee. Ik ben namelijk al 30 kilo afgevallen en dat is winst en daar heb ik nu zoveel plezier van!

Ik ben ooit begonnen met Kcal tellen. zon 1900 kcal eten per dag, maar ik heb mezelf niets verboden. Ik mocht alles, als ik maar binnen die 1900 kcal bleef. Dus at ik pizza? Prima, dan at ik dus geen tussendoortjes (of komkommer oid) en soms een broodje tussen de middag. Ik at ook wel eens chocola, maar geen hele reep, gewoon een stukje. En daar heeft bij mij het verschil van de eerste kilo's echt gezeten! EN doordat ik afviel, ging bewegen makkelijker, dus bewoog ik meer. Niet omdat ik als een gek rondjes ging rennen of idioot ging doen bij de sportschool, want dat is niet voor mij weggelegd. Ik kreeg verzorgparaden op 20 minuten fietsen, wardoor ik 2/3x pw 40 min fietste. Dit heeft mij echt heel veel geholpen. Kleine stapjes, op een manier waarbij het nog behapbaar was, zonder doel te stellen.

Butterfly
Berichten: 2866
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 18:55

Roosch, wat fijn dat je een manier hebt gevonden! En idd, soms kan het ook maar beter zonder weegschaal zodat je die stress niet hebt. Goed bezig!

Eloya, welkom! Stress en dergelijk is ook echt killing he, heel bekend idd. Maar al goed bezig!

manolito, wij eten hier thuis niet heel veel vlees, ook eigenlijk best wel veel vega en dat bevalt prima :)

ruitje, ik herken je uit het GPB topic, die kwam ik tegen in mijn zoektocht naar topics over veel afvallen. Wat fijn dat het voor jou zo goed heeft gewerkt! Ik kom nu nog (net) niet in aanmerking voor een ingreep, maar het zit inmiddels wel in mijn achterhoofd omdat ik er zo dichtbij zit. Maar eerst moet ik sowieso naar de diëtiste en ik hoop dat zij mij kan helpen. Maar respect voor jou! Zo'n beslissing en impact op je lichaam is ook geen kattepis.

Susanne, jup klinkt bekend :') en dat is ook de valkuil voor mij. Dan blijf ik eten...

suikermeisje, ik wist niet dat het bestond, ik zal er eens naar kijken. Bedankt voor de tip!

Imre, bedankt! Ook voor de links. Ik zal eens kijken :)

maj0, ik vrees idd ook dat binnen nog wel even duurt. Dat aantal baantjes lukt me wel, hier zit het hem in volhouden := maar het is wel een plek waar veel geluid is en het ook heel erg weerkaatst. Kan me voorstellen dat het hem dan voor jou niet zal worden.

martichr, ik hoef inderdaad geen 50kg te wegen. Dan blijft er niks van me over _O- duursport is ook iets waar ik naar kijk. Op dit moment kan ik qua "krachttraining" 5 minuten wat tegels opstapelen in de achtertuin en dan is mijn bekken gesloopt. Ik zie mezelf dus écht niet aan de gewichten hangen momenteel, of eigenlijk de gewichten aan mij.

Caritas, ik zit lang vol van eiwitten. Maar idd bij koolhydraten ben ik veel sneller weer aan het door eten.

Ladybird, bedankt voor je uitgebreide bericht! En wat een mooi resultaat! Ik neem je tips zeker mee :j

purny

Berichten: 27562
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:57

Zoiets heb ik ook. Als ik een saucijzenbroodje wil eten dan eet ik dat. Als ik een koekje wil eten dan eet ik dat.
Ik ga volgende week weer aan de slag. Heb door de crisis ruim 11 weken thuis gezeten. Op mijn werk loop ik met mijn dagelijkse taken ruim 5 km.
Ik denk dat het in combinatie met elke dag de fiets gaat helpen.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:06

Ik heb sinds een tijdje steeds meer pijn.
Hoofdpijn/schouderpijn door de stress--> ga ik maandelijks voor naar de fysio
- voeten doen meer pijn dan voorheen en mijn heup/bekken begint steeds meer pijn te doen. Vooral als ik veel zit of lig.
Ook ben ik weer steeds meer moe.
Ik heb 12 jaar geledeb pfeiffer gahd waardoor ik al minder belast kan worden, maar de moeheid wordt weer meer. Een gedeelte van de moeheid komt wrs ook door de hooikoorts die dit jaar veel meer opspeelt dan de andere jaren.

Mijn beweging is nu vooral lopen op het werk (ene dag veel, andere dag weinig). 1 wandeling van 30 min tot 45 min maken met de honden. En 15 min crosstrainer in de ochtend of een extra wandeling (in de ochtend hoef ik niet altijd de honden uit te laten).
En bijna ieder zondag loop ik 10km met mijn moeder en de honden (2 of 3 van de 4)

Je hebt in ieder geval een begin gemaakt butterfly, het erkennen is de eerste stap naar het weer goed doen. Hopenlijk is de dietiste een goede schop onder de kont voor jou.

Net mijn salade op met 2 eieren extra en vlees erbij.
Net wel weer eiwitshakes besteld voor de zoete trek dagen. Ik vind ze op een gegeven moment niet meer lekker, maar ik heb een lekker recept gezien met eiwitshakes, dus toch maar gehaald.
Ik wil er een mugcake mee maken. En dan zonder amandelmeel of andere meel.
Of als toevoeging aan mijn ontbijtyoghurt. Iets meer eiwitten, maar weinig kh erbij.
Laatst bijgewerkt door arabella2000 op 25-05-20 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:07

Wat is eigenlijk mis in je verhaal: is medisch alles uitgesloten?
Ik vraag dit omdat het me opviel dat je schreef al zo jong problemen met je gewicht te hebben.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:10

Ja hier nog iemand, na jaren had ik het maar geaccepteerd dat het niet meer zou gaan lukken. Toen kwam er een arts met iets zeldzaams ziekte van dercum...en daarom lukte het afvallen dus niet, ook niet bij de dieetiste waar ik dus kwaad de laatste sessie had verlaten. Ik ben het anders gaan doen het mocht niet meer worden dat is al6 jaar stabiel...maar tja nu nog steeds er iets af.... dat lukt me niet. Vind je het erg dat ik mee lees om zo toch de motivatie te hervatten?. want ik zou graag toch iets minder willen wegen!

ruitje

Berichten: 12363
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:15

@ Butterfly, mocht je ooit toch de stap nemen kun je altijd pb'en hoor!

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:21

Ik ben ook 1,84 en worstel ook al heel lang met dit probleem. Ook het onmacht gevoel regelmatig etc etc. Ben 2 jaar geleden 25 kg afgevallen door Cellreset (duits concept) en moet zeggen dat ik t na een week of 2 doorbijten echt heel goed vol hield. Zelfs als ik dan een dag ongezond at maakte dat niets uit en viel ik daarna zelfs weer wat meer af. Helaas toen flink ziek geworden met 2 flinke antibiotica kuren waardoor ik weer bij af was. En nu gaat bij mij dat knopje helaas niet meer om. En door een moeilijke eter te zijn en iemand die snel stress heeft wordt het ook niet makkelijker. :\ dus ik volg mee, misschien dat ik hier ook nog wat uit kan halen :Y)

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:26

Ik ben ooit met slow carb (google maar eens op 4 hour body/tim ferris) 25 kilo afgevallen. Basisidee is 6 dagen p week alleen trage complexe koolhydraten eten, en dan 1 dag p week "zondigen" op faturday. Helaas daarna weer aangekomen en dusdanig veel, dat ik de moed verloor. Nog een goede poging met orthomoleculair dietist gedaan, daarna dieetpsycholoog. Nauwelijks afgevallen en toen de stap richting GBP genomen. Nu gaat het "vanzelf" en moet ik mijn best doen om genoeg te eten. Vandaag bijvoorbeeld niet zo goed opgelet en zat na het avondeten pas op 850 kcal en 56 gr eiwit... Dus nu maar even een eiwitreep opgeknabbeld om een beetje te compenseren.

black_kelpie

Berichten: 7855
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:26

Heel veel succes, de diëtiste is een goede stap, je kunt dit echt!!

Ik ben 50 kilo afgevallen door mijn eetgewoonten aan te passen. Mijn tip; hou voor ogen wat jij wil, en laat je door niemand iets anders aanpraten. Ik ben ook lang, en toen er wat kilo's af waren kwamen al snel de opmerkingen. Of ik niet aan het doorslaan was, zo was het toch ook wel goed, helemaal met mijn lengte. Ik wist donders goed wat ik aan het doen was, dat ik niet ongezond bezig was - integendeel - en dat ik er nog lang niet was. Gewoon dom doorgaan tot je bent waar je wil zijn.

Afbeelding

hesterve

Berichten: 1940
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:27

Ten eerste : respect voor jou! Wat een hoop dingen heb je al geprobeerd zeg. Afvallen is imo meer dan alleen niet teveel calorieën eten. Heb aan den lijve ondervonden dat hormonen ook een belangrijk aandeel kunnen hebben. Nu moet ik zeggen dat ik maar een klein onderdeurtje ben en redelijk fijn gebouwd dus me niet herken in het altijd al "groot" te zijn geweest. Na mijn bevalling wilde de laatste kilo's er ook niet af. Ik kon eten wat ik wilde of juist niet die laatste kilo's bleven ongewijzigd...Ik voelde wel dat er in mijn lijf iets niet klopte maar wat ?! Ik had het ook zo intens koud van binnenuit. Bloedonderzoeken gehad bij de huisarts maar daar kwam niets uit. Ondertussen 3 jaar later kwam ik in contact met een natuurarts en hij heeft me doorgemeten. Daar bleek dat ik o.a. een jodium tekort had waardoor mijn schildklier niet optimaal werkte. Ik heb daar een supplement voor gekregen en die laatste kilo's verdwenen voordat ik er erg in had en had het eindelijk warm. Als je zo zwaar ben en je een hoog vetpercentage hebt is de kans groot dat je hormoonhuishouding ook niet optimaal is. Het vervelende is dat het niet zo goed te meten is door bloedonderzoek.
Ook de darmbacteriën die je bij je draagt kunnen verschil uitmaken, is ook iets waar je invloed op uit kan oefenen door bepaalde dingen juist wel of niet te eten maar ook dan is t fijn om te weten vanwaar je komt.
Het lijkt mij enorm frustrerend als je als zoveel pogingen gedaan hebt maar dat t niet lukt om af te vallen. De natuurarts waar ik heen ga kost je als je aanvullend verzekerd bent €45 en dit is geen kwakzalver die maar wat roept... Mocht je interesse hebben kan je me een pb sturen dan zal ik zijn contactgegevens sturen. Bij mijn meting kwamen er nog een paar kleine dingen uit die ik heel goed kon plaatsen.
Welk pad je ook kiest: Ik wens je veel sterkte en kracht!

rien10
Berichten: 14783
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:36

Gastric Bypass

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:37

Had het al gevonden inderdaad

Butterfly
Berichten: 2866
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 19:44

purny, fijn dat je wat meer kunt bewegen en weer aan de slag kunt. Dat gaat denk ik inderdaad wel helpen.

arabella, wat vervelend die pijn! En ook veel meer klachten zo te lezen, heftig! Pijn en moeheid gaan bij mij vaak samen, echt niet fijn. Wat voor eiwitshakes gebruik je?

estja, voor zover je dingen in het bloed kunt vinden wel. Ik ben namelijk, ook al ben ik zo zwaar, qua bloedwaarden en metertjes kerngezond. Nooit hoge bloeddruk, nooit te hoge bloedsuiker, bloedwaarden altijd netjes. Mijn bekkenpijn komt voort uit mijn zwangerschap en mijn knieën zijn een zwakke plek, maar van echt ernstige klachten die voortkomen uit obesitas kan ik niet spreken. Gelukkig maar trouwens, je hoort het ook vaak genoeg anders.

kwita, welkom! Ook als meelezer. Ik heb de ziekte van Decrum even opgezocht, dat klinkt ook niet fijn. Vervelend dat je dan zoveel frustratie krijgt wanneer je hoopt dat je geholpen wordt. Ik hoop dat je hier wat tips en handvatten kunt vinden.

ruitje, thanks! Lief van je :j

xSelina, welkom! En veel van je verhaal is zooo herkenbaar. Ik vind het zo gek, dat je de ene keer zo lekker kunt afvallen en de andere keer het gewoon totaal niet meer lukt. Hopelijk vind je hier weer wat motivatie!

BarbaravdW, wat fijn dat een GBP voor jou uiteindelijk de oplossing was. Lijkt me gek om ineens te moeten eten, heel tegenstrijdig lijkt me dat (in het begin). Mooi dat je nog een eiwitreep had :j

black_kelpie, bedankt voor de tips en wauw, wat een resultaat! Ik ben door sommige mensen in mijn omgeving makkelijk te beïnvloeden en daardoor ga ik dan twijfelen. Heb gelukkig een lieve man die me dan even weer de goeie kant op trekt, maar het blijft op dit moment een zwakke plek. Zeker dat soort opmerkingen krijg ik dan ook en dan direct erbij idd dat je niet moet doorslaan en het "nu wel goed is" enzo. Heb je nog een paar van die oordoppen en oogkleppen over? :')

hersterve, bedankt voor je tips! Wat fijn dat het bij jou uiteindelijk gelukt is, hoe lekker moet dat voelen! Op dit moment wacht ik de diëtiste af, maar mocht het die kant op gaan, dan hoor je van me.

rien10, bedankt voor je uitgebreide reactie :D heb je zelf ook ervaring met een gastric bypass? Voor mij is dat op dit moment nog (net) niet aan de orde, maar ik heb er eerder wel wat info over opgezocht.

Wow wat gaat dit topic al hard. Nooit verwacht! Maar wel superlief, al die reacties. Gewoon al het gevoel om er niet alleen voor te staan en zoveel herkenning is echt heel fijn.
Vanaf morgen ga ik vast beginnen met een eetdagboekje voor bij de diëtiste hebben we besloten. Dan is die info er maar vast en misschien is het voor mezelf ook nog wel een eye-opener.

Anoniem

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:47

Goede stap heb je gezet TS! Heel veel succes met je traject bij die diëtist. En ik denk dat zwemmen een heel goed idee is, daarmee kan je jezelf niet snel blesseren :)

Temeraire

Berichten: 3539
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:50

Wat fijn dat je al de eerste goede stappen weer hebt gezet! Ik hoop voor je dat het nu gaat lukken.
Ik mag zelf ook het nodige kwijt, dus ik lees even mee.
Het is inderdaad best lastig om het opmerkingen uit je omgeving om te gaan. Bij mij varieert het ook van 'ach valt bij jou toch wel mee', tot aan ' wanneer ga je eindelijk eens minder eten?'
Ach ja :)

@Black_kelpie wauw echt super knap! Wat een verschil! En dat je dit helemaal op eigen kracht hebt gedaan!

Verder is het een kwestie van uitproberen wat bij je past. Bij mij was zwemmen geen succes, ook hier presteerde ik het om blessures op te lopen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:00

janneke_S schreef:
Allereerst wens ik je veel succes!

Ik herken mezelf een beetje in je verhaal. Ook heel lang heel zwaar geweest (op mijn top 117,8 kilo)
Het is me uiteindelijk gelukt om in 2 jaar tijd 30 kilo af te vallen. (en met die laatste 10 ben ik momenteel aan het worstelen)

Super knap dat je een afspraak hebt met de dietist!

Verder kan ik je nog als tip geven om met een personal trainer 1x in de week te sporten. Dat was eigenlijk mijn "red middel"
Mijn personal trainer heeft me ook echt met voeding op weg geholpen. Niet met eetschema's, maar echt om je levensstijl aan te pakken. Af en toe iets lekkers mag, maar maak keuzes.

Je kunt het!


Goede tip! Wat betaal je ervoor als ik vragen mag?

Tigress

Berichten: 8947
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:09

Ik ben sinds 16 mei bezig. Zo ineens ging de knop om, en ben ik gewoontes gaan aanpassen. Ik woog 116.2, en wil minstens terug naar de 75. Een beste weg te gaan dus, maar met 113.6 inmiddels op de weegschaal is het al wel een hoopgevende start :D
Ik sta zo min mogelijk op de schaal, en probeer naar het spiegelbeeld te kijken. Ik hou wekelijks foto's bij, en stap op de schaal als ik nieuwsgierig ben :)

Ik dronk veel sap, melk en frisdrank
(voornamelijk cola). Water vond ik smerig, en thee is ook niet altijd mijn ding.
Daarnaast ging heel veel eten met mayo als smaakmaker, en dronk ik dagelijks aanmaak koffie. Met regelmaat een koekje ergens bij, en een zak chips werd ook met alle liefde open getrokken.
Cola en koffie heb ik sindsdien niet meer gehad. Ik drink dagelijks nu enkel nog water, thee, en 1 glaasje biologische troebele appelsap in de avond :D qua eten wissel ik meer af, en ik eet gezonder. Geen sausjes meer, geen pakje-zakje, maar zelf maken en vers waar mogelijk.

Ik bewoog op zich wel veel met de hond, maar voornamelijk fietsen. Omdat Jarv maar klein is, vond ik 6 km wel max voor hem. Die 6 km deed ik dus rustig zodat hij in draf bleef, en zittend op de fiets.
Dat heb ik aangepast. Fiets laten staan, en de benenwagen gepakt :D 2/3x per dag, 2.5 km lopen. Voor mij is dat voor nu voldoende. Als die kilometers soepel gaan, voer ik het rustig aan op :)

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:11

black_kelpie, wow wat een resultaat! Het aantal kilo's van heel veel mensen hier zeker weten ook, respect! Maar jouw foto maakt het zo duidelijk! Dat motiveert!

janneke_S

Berichten: 335
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:21

Talietjuh schreef:
janneke_S schreef:
Allereerst wens ik je veel succes!

Ik herken mezelf een beetje in je verhaal. Ook heel lang heel zwaar geweest (op mijn top 117,8 kilo)
Het is me uiteindelijk gelukt om in 2 jaar tijd 30 kilo af te vallen. (en met die laatste 10 ben ik momenteel aan het worstelen)

Super knap dat je een afspraak hebt met de dietist!

Verder kan ik je nog als tip geven om met een personal trainer 1x in de week te sporten. Dat was eigenlijk mijn "red middel"
Mijn personal trainer heeft me ook echt met voeding op weg geholpen. Niet met eetschema's, maar echt om je levensstijl aan te pakken. Af en toe iets lekkers mag, maar maak keuzes.

Je kunt het!


Goede tip! Wat betaal je ervoor als ik vragen mag?


Vragen mag altijd :D
Ik sport al best lang met mijn PT, dus ik betaal de laagste prijs (laagste prijs bij hem, ik weet niet of het ergens anders lager kan)
Ik betaal 42,50 per uur. Dus 10 lessen zijn 425,-

Denk dat je rekening moet houden met prijzen tussen de 40 en 50 euro per les.
Is prijzig natuurlijk, maar je krijgt er wel veel voor terug.

En wat ik ook een voordeel vond was dat, als ik in mijn eentje ging sporten, ik wist wat voor oefeningen ik kon doen en ook hoe uit te voeren. Bij krachttraining moet je ook goed op je houding letten en dergelijke, zodat je geen blessures krijgt.

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:31

Ook ik worstelde mijn leven lang al met overgewicht. Ben simpelweg al te zwaar geboren en dat is nooit anders geweest. Ben ook lang en bijzonder breed qua bouw. Hoewel ik nooit heel veel gegeten heb, weet ik nu wel dat mijn eetgewoonten al van jongs af aan ronduit verziekt zijn. Ik luste vroeger helemaal niets behalve brood. En laat dat nou net voor mij (geldt niet voor iedereen) hetgeen zijn waar ik het het allerslechts op doe.

Alle dieten en pillen en kuurtjes en shakes en dietisten uitgeprobeerd. Name it, been there done that. En soms hielp iets wel even hoor, maar in de meeste gevallen heeft het toch ook voor schade gezorgd. Bij voorbeeld aan mijn darmstelsel (cambridge).

Ik liep bij mijn huisarts voor iets heel anders en zij vroeg hoe het met de artrose stond. Daar was ik voor onder behandeling in het ziekenhuis. Zij vroeg me hoe ik tegen een gastic bypass aan keek en ik antwoordde nou, dat is nou ook weer niet nodig. Ze zei dat ik gewoon eens kon informeren en altijd nog nee kon zeggen maar dat er erg veel goede resultaten waren bij mensen die hun hele leven al lijnen en op die manier hun systeem volledig kapot gemaakt hebben........en daarnaast zou de artrose er erg veel baat bij hebben als ik flink wat kilo's af zou vallen.

Bij de intake woog ik ruim 130....niet trots op maar het is wat het is. Ik heb het hele traject doorlopen en ben vier jaar geleden geopereerd. Ik ben 58 kilo afgevallen en in de stabilisatie een paar kilo aangekomen maar nog steeds ruim 50 kilo lichter dan dat ik destijds was. En echt...ik ben er immens blij mee, net wat Ruitje zegt, had ik dit maar tien jaar eerder gedaan!

Ik weet nu precies wat wel en niet goed is, waar ik energie uit haal, waar ik op kan functioneren en waar ik van in slaap val :D . Ik ben wel een mazzelaar wat de operatie en alles eromheen betreft, t gaat echt heel goed, heb nog geen enkele keer bij controle ergens tekort aan gehad.

Wat voor mij dus echt werkt is minimaal 5-6 keer op een dag eten. Als ik dat vroeger gedaan had ipv 2 of 3 keer, weet ik zeker dat ik veel eerder een stuk lichter geweest was. Juist door dat uithongeren functioneert helemaal niets meer.

Ik wens je veel kracht toe en mocht je vragen hebben, mag je die altijd stellen!

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12756
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:37

Butterfly, je bent niet alleen :D. Ik sluit graag aan bij dit topic aangezien ik mijzelf heel erg in jouw verhaal kan vinden!
Sowieso hebben we de overeenkomst dat ik ook een BMI van 38 heb en ook ik heb al zoveel en zo vaak dingen geprobeerd.

Voor mijn eerste zwangerschap ben ik bij een gewichtsconsulent geweest die mij voornamelijk heeft geholpen met keuzes maken in eten e.d.
Daar zit ik nu niet meer. Ik heb ook echt wel het idee dat ik weet hoe het moet, alleen de doorzettingskracht ontbreekt nog wel eens.
Tijdens mijn zwangerschappen woog ik 130 kilo.
Op dit moment weer goed op weg. -7 kilo

Sneeuwmaan

Berichten: 908
Geregistreerd: 25-09-07
Woonplaats: Loppersum

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:43

Hier nog iemand die veel moet afvallen. 34 kilo. Altijd een jojo geweest. Ooit eens 20 kilo afgevallen op een ongezonde manier. Er zitten er 35 weer bij. Voor mijn kinderen wil ik heel graag afvallen op een gezonde manier. Zodat ik hun kan bijbrengen hoe je wel goed voor jezelf zorgt. Iets wat ik niet geleerd heb vanuit huis. Alles moest op bijvoorbeeld. Hier heb ik nog steeds wel moeite mee. “Zonde om te laten staan” zit er zo ingebeiteld.

Butterfly
Berichten: 2866
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 20:45

Ik hou het topic amper bij haha, maar welkom iedereen!

Tigress, wat een fijn begin! Yo can do this!

daffodil, nog één die een positieve ervaring heeft dus. Ook die dingen zijn fijn om te lezen, en wat ben je veel kwijt, wauw! Wat ik me afvraag, misschien weet jij dat. Je hoort heel vaak dat je met afvallen niet mag crashen en absoluut niet minder dan 1200 kcal mag eten, dat soort dingen. Het lijkt me soms bij een gastric bypass best lastig om aan voldoende kcal te komen als je weinig kunt eten, of valt dat mee? Hebben ze jou ook uitgelegd waarom het dan wel "zou mogen" om veel minder binnen te krijgen? Ik hoop dat ik het zo goed verwoord heb trouwens, haha.

Mjetterd, welkom! En al 7 kilo eraf, dat is super! Ik heb idd ook wel het idee dat ik weet hoe alles moet, maar wat je zegt: doorzetten lukt niet op de één of andere manier. Het ontbreekt me in mijn ogen helemaal niet aan wilskracht, maar waar het dan zit...
Was je voor je eerste zwangerschap veel afgevallen?

Sneeuwmaan, kom erbij :) hier vind ik het inderdaad ook een goede stimulans dat ik mijn dochter wil laten zien "hoe het moet" en ook dat ze niet meekrijgt dat ik me schaam voor mijn lichaam.
Ik snap wel dat je er moeite mee hebt, als dat vanaf kleins af aan is wat je leert, is dat natuurlijk ook lastig om zomaar opzij te zetten.