Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Winged

Berichten: 33082
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 17:00

De naturel kipfilet is ook niet mijn ding. Ik neem vaak de pittige kipfilet. En mijn nog steeds favoriete smeerkaas :+

Hier gaf de weegschaal aan dat ik nu bijna 4 kilo kwijt zou zijn. Gezien ik dat nog niet helemaal geloof wacht ik maandagweegmoment nog even af :+

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 17:19

Ik vind het heel lekker om een volkoren boterham te pakken, dun besmeren met yoghonaise, paar plakjes rookvlees en dan paar plakjes ei. :9
Of magere filet american, beetje peper en zout en dan paar plakjes ei.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 11:29

VogeltjeM schreef:
Aight schreef:
ja wauw 19 kilo! Echt een prestatie!!

smeerkaas is idd goeie. Heeft iemand nog tips voor een laag kcal hartig warm ontbijt? Met koude ochtenden heb ik daar zo'n behoefte aan, maar het wordt nu vaak uit gemak een pita kaas. Eieren eet ik smiddags al vaker

M'n vriend gaat nu ook meedoen, dus ik heb er goed vertrouwen in dat dat ons gaat helpen :D


Ik heb hartige pompoenmuffins gemaakt met amandelmeel. Die gooi ik in de vriezer en als ik er één wil dan is het een kwestie van pakken en opwarmen in de magnetron. Supersnel 's ochtends en ook lekker warm :)

Wat ik ook vaak eet als klein ontbijt is 2 gekookte eieren met rauwkost.


Oh dit klinkt lekker! Heb je een receptje van de muffins?

Bedankt voor alle andere tips ook!

Inderdaad positief Tirza!

@Tiwi en zelf gewone kipfilet bakken en dan dun snijden? Wat ik ook wel lekker vind op brood is een dun laagje muhammara of pesto en dan light mozzarella meenemen. En idd smeerkaas

@winged wow wat goed! Lekker op weg!

Hier carnaval overleefd, alle snacks zijn weer op uit de vriezer en gisteren nog een ordinaire kapsalon naar binnen gewerkt :') Maar het was het waard. Dit weekend maar weer eens op de weegschaal gaan staan. Wel elke dag meer dan 20k stappen gezet :')

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 12:21

:wave:

Na een hele tijd struisvogelpolitiek kom ik weer om t hoekje kijken. Vandaag naar de huisarts geweest. Ik had gehoopt in aanmerking te komen voor GLI. Nu ben ik nieuw bij deze huisarts vanwege verhuizing en bleek dat hij welgeteld 10 minuten voor mijn afspraak had...
Ik heb een verwijzing voor de diëtiste gehad want "dat is altijd waar we beginnen". In de auto heb ik er even flink over gehuild want se diëtiste heb ik al geprobeerd en ik ben inmiddels 15 jaar te zwaar.

Maar goed. Toch maar gewoon de draad opgepakt en volgende week intake bij de diëtiste. Nu hopen dat deze wat beter geïnformeerd is over hormoonproblemen en ADHD dan de vorige...:=

VogeltjeMJarig

Berichten: 3760
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 13:35

Aight schreef:
VogeltjeM schreef:

Ik heb hartige pompoenmuffins gemaakt met amandelmeel. Die gooi ik in de vriezer en als ik er één wil dan is het een kwestie van pakken en opwarmen in de magnetron. Supersnel 's ochtends en ook lekker warm :)

Wat ik ook vaak eet als klein ontbijt is 2 gekookte eieren met rauwkost.


Oh dit klinkt lekker! Heb je een receptje van de muffins?



https://www.ah.nl/r/1186140
Ik maak ze dan zonder topping en noten erin, dat is wat makkelijker met calorieën invoeren en bewaren. :)

MuSLi

Berichten: 5264
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 15:38

Hoe is het hier dames? Hier nog steeds wisselend. Ik rommel veel met goed en slecht eten. En ik lijk die goede vibe niet helemaal te kunnen vinden.

Voelt een beetje alsof ik in de situatie zit, voordat ik begon met afvallen in 2020. Dus ik moet echt eventjes op zoek naar die juiste modus weer en niet hierin blijven hangen.. hoe? Geen idee. Ik hoop door gewoon keer op keer te blijven proberen om het die dag in ieder geval net zo goed, of zelfs beter als de dag ervoor te doen :j

Laten we zeggen dat ik nu weer op dag 2 op rij zit dat het lekker gaat. Dat zijn er in ieder geval 2 in the pocket! +:)+

Monique1963

Berichten: 8683
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 21:16

knap Gamova dat je toch doorzet, wie weet ga je toch bij deze diëtiste succes behalen.

Aight wat goed dat je zoveel wandelt, dat doe ik je niet na.

En ik herken wat je zegt Musli, maar je hebt weer twee goede dagen, nu proberen door te pakken.

Ik maak interessante tijden mee. Vorige week zijn we 6 dagen naar NL geweest om vier verjaardagen te vieren. We zaten ook 2x 1,5 dag in de auto. Ik had me voorgenomen gewoon van alles te gaan genieten en geen lekkere dingen af te slaan. Ik zag het als een soort experiment om te kijken hoe het zou werken met valse kilo's of niet. Ik geef even een overzichtje. Tot augustus 2023 zat ik al 2 jaar op mijn streef. Toen heb ik er van aug tot en met dec 23, ruim 5 kilo aangegeten. Op 1 januari ben ik gaan opletten. Op 8 februari was ik op 200 gram na 2 kilo kwijt. Het ging langzaam maar zeker. Toen dan het reisje en toen ik terugkwam was ik precies weer terug op 1 januari. Dus in 6 dagen 2 kilo aangekomen. Wat is er valse kilo van en wat niet. Nu 2 dagen weer opgelet en er is al weer meer dan een halve kilo verdwenen. Ben heel benieuwd hoe snel ik weer terug naar 2 kilo eraf ben.

In ieder geval heb ik veel kauwgom in huis gehaald. Omdat ik graag snaai en ik graag zoet proef, leek me dit een goede oplossing. Het is uiteraard suikervrij, maar met zoete kersensmaak. Ik ben benieuwd.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 11:14

knap dat je doorzet Gamova, misschien een schale troost maar elk consult bij de huisarts is standaard 10 minuten, tenzij je specifiek aangeeft langer de tijd nodig te hebben. Wie weet kan deze dietist meer met je meedenken waar je in vastloopt? Wat je valkuilen zijn en hoe je die voor kan zijn?

elke dag is er één musli! Herkenbaar wat je beschrijft, helaas blijft het denk ik ook levenslang opletten, want als ik merk hoe snel 1 dag ongezond eten weer leiden tot 2, 3...4...

monique knap dat je sinds januari weer zo goed bezig bent! in 6 dagen twee kilo lijkt mij wel heel veel hoor. Dan heb je 15.000 kcal extra bovenop je dagelijkse onderhoud gegeten! Dus waarschijnlijk is het deels vocht. Ben benieuwd of de kauwgom je helpt! Ik krijg daar alleen maar honger van :')

hier gaat het ook wisselend. Vorige week weer begonnen met PT en 6 dagen spierpijn gehad. Vandaag weer nieuwe training en weegmoment. Ben wel benieuwd hoe het ervoor staat t.o.v. laatste weegmoment in november (maar vrees het ergste :') ).

Monique1963

Berichten: 8683
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 12:02

Ja bizar he Aight dat je er zoveel bij kunt eten in een week. Is ook niet zo gek, 3x pd gebak, chocolaatjes, uit eten met 3 gangen, onderweg slecht snacken. Maar het was fijn. De eerste dagen erna was er meteen ook weer veel af met opletten, nu even wat minder, maar komt wel weer goed.

MuSLi

Berichten: 5264
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 22:39

Je hebt het er goed van genomen daar @Monique, fijn dat je het wel weer op hebt gepakt :j

Donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag gingen goed. Maandag was echt zwaar ruk. Gisteren en vandaag waren weer ok. Dus we houden maar vast aan de goede dagen :(:)

tirzasarah10

Berichten: 1837
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 09:20

Hier ook ruk :( heb 3x slecht gegeten en weet dat het daar niet van kan komen maar er zit weer 3 kg aan.. zoooo demotiverend en je weet hoe het mentaal zit en alles maar gewoon dat je denkt gadver.
Bewegen is momenteel ook echt ruk omdat ik zoveel pijn heb. Om alles af te maken ben ik gevallen in het bos van het weekend toen de pony schrok. Ik zie goed blauw en eigenlijk weten we slecht hoe ik zo blauw kan zien :+ eerst dacht ik nog logisch maar als ik zie waar de plekken zitten en waar het van kon komen heb ik hele grote vraag tekens. Volgende week weer onderzoeken in het ziekenhuis en waar ik eerst vrij positief was over het doorpakken ben ik dat niet meer. Lijkt wel alsof ze net zo lang testen tot er een goede tussen zit en dan laten ze het er bij, weet zeker dat mijn urine test verkeerd is gegaan en toen ik dat aangaf was dat niet zo. Trek dat zelf dan weer slecht omdat ik dan beetje als gek word neergezet voor mijn gevoel en na zoveel jaar eindstand keer op keer gelijk te hebben maakt dat mij kwaad. :o

Sorry lekker negatief :+ mijn positieve hoogte punt is dan wel weer voor beide ponies een prachtig men setje binnen <3

MuSLi

Berichten: 5264
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 13:40

Lijkt me echt verschrikkelijk frustrerend als er zo met je omgegaan wordt.
En wat balen dat je gevallen bent in het bos. Eraf gevallen? Of van de bok gevallen?
Hopelijk doet dat allemaal snel wat minder pijn.

Foto van je setjes? :D

Mentaal vind ik het soms echt een uitdaging om positief te blijven.
Ik kan ook heel erg blijven hangen in het negatieve en alles slecht en ik doe alles fout.
En dat helpt je alleen maar verder naar beneden en richting keuzes voor minder gezonde dingen.

Dus ik probeer te focussen op daar waar ik wel invloed op heb en me positiever kan maken.
En dat is netjes en gezond eten. Daar heb ik invloed op. Daar kan ik wat mee en helpt me vooruit.
Kantoor hier staat weer helemaal vol met taart, chocolade en weet ik veel wat.
Maar ik hou me netjes aan de dingen die ik mee heb, niks extra's.
Daar heb ik invloed op, daar ligt mijn mogelijkheid voor verbetering :j

MuSLi

Berichten: 5264
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 09:39

Gisteren was een prima dag. Met goede moed op naar vandaag :j En een bevestiging op de weegschaal vanochtend, dat helpt ook mee :P

Hoe gaat het bij jullie? Geven jullie jezelf ook de ruimte om dag voor dag te kijken? Zet 'm op vandaag.

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 17:03

Ik vind het wel lastig om op een slechte dag niet op te geven. Als een dag dan eenmaal "verpest" is, is het moeilijk om de draad weer op te pakken. Terwijl iedere goede dag een stap in de goede richting is maar zo voelt t niet altijd.

Vandaag bij de diëtiste geweest. Ik vond het lastig om precies aan te geven wat ik nodig heb maar we hebben wel wat simpele afspraken gemaakt over een betere start van de dag en beweging. Ook heb ik een soort voorbeeld dag meegekregen maar gelukkig geen streng schema want dat houd ik niet vol. Ik ben voorzichtig positief maar t blijft een marathon.

tirzasarah10

Berichten: 1837
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 22:33

MuSLi schreef:
Lijkt me echt verschrikkelijk frustrerend als er zo met je omgegaan wordt.
En wat balen dat je gevallen bent in het bos. Eraf gevallen? Of van de bok gevallen?
Hopelijk doet dat allemaal snel wat minder pijn.

Foto van je setjes? :D

Mentaal vind ik het soms echt een uitdaging om positief te blijven.
Ik kan ook heel erg blijven hangen in het negatieve en alles slecht en ik doe alles fout.
En dat helpt je alleen maar verder naar beneden en richting keuzes voor minder gezonde dingen.

Dus ik probeer te focussen op daar waar ik wel invloed op heb en me positiever kan maken.
En dat is netjes en gezond eten. Daar heb ik invloed op. Daar kan ik wat mee en helpt me vooruit.
Kantoor hier staat weer helemaal vol met taart, chocolade en weet ik veel wat.
Maar ik hou me netjes aan de dingen die ik mee heb, niks extra's.
Daar heb ik invloed op, daar ligt mijn mogelijkheid voor verbetering :j


Het is nog banketstaaf gegaan als van de bok of iets haha. Er komt 1x per week een meisje uit het dorp bij mij langs om te leren omgaan met de paarden, die zat op de wagen. Ik was net afgestapt, stond naast de pony en die schrok. Ik had hem vast en hij stapte opzij of iets in die richting, ik werd door de lamoen uit balans gebracht en viel op mijn knie. De pijn is in mijn knie nu gelukkig goed te doen, hoe ik zo blauw heb kunnen worden is wel een raadsel. Dacht dat er een uitsteeksels aan de wagen zat maar alles klopt niet :+

Spoiler:
Afbeelding


Setje van sjors! Oortjes matchen niet helemaal maar alsnog blij mee :D

Afbeelding

Setje van sjef! Super dom van mij om niet na te denken dat de broek precies over zijn naam valt.. gelukkig weet ik zelf hoe het zit :j

Afbeelding

Ik ben gek op blauw :o

Wat goed dat je je kan beheersen op kantoor :D is toch weer makkelijker gezegd als gedaan en goed dat je zelf de valkuil van het negatieve ziet. Goed bezig!!

MuSLi

Berichten: 5264
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 22:35

Het helpt vaak wel inderdaad om de dag goed te beginnen @Gamova, liefst met een gezonde maaltijd èn wat beweging. Zet toch een beetje de toon voor de rest van de dag :j

Hopelijk kun je wat met de handvatten van de diëtiste..

MuSLi

Berichten: 5264
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:57

De Isey Skyr Aardbei witte chocolade komt terug <3 volgende week is Isey in de aanbieding bij AH. Hopelijk is hij er dan ook weer...

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 10:06

Oei pijnlijk tirza!! Wel heeeele leuke setjes!

ik ken hem niet musli, maar klinkt erg lekker!

@gamova fijne tip, hoe gaat het nu?

Hier gaat het oke, sporten gaat redelijk goed, maar merk dat lange werkdagen icm kou en spierpijn niet zo goed zijn voor mijn humeur. Hopen op beter weer de komende weken! Ben in ieder geval redelijk op weg de afgelopen dagen met gemeal prepped quiches van fitamin op instagram. Erg lekker!

Rennie89
Berichten: 37281
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 10:25

Mag ik mij hier weer melden ?

Ik wil 10 kilo minstens afvallen, weeg 81 kilo op het moment (ben 1.60m met eetlust van iemand van 1.80m zeg ik maar :+ ). Ben nu een week bezig met 10.000 stappen per dag te zetten, lijkt makkelijk maar had vakantie dus dan moet je echt gaan lopen :+ verder doe ik intermitting fasting dat ik na 18:00/20:00 niks meer eet tot de volgende dag 11:00/13:00 ongeveer. Verder ben ik ook bezig met beperkter koolhydraten binnen te krijgen :Y) ik wil ook weer een sportschool abonnement nemen en daar ook een paar x per week een uur vertoefen.

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 10:59

Hier gaat het goed, het is echt even wennen met voorbereiden maar ik heb wel het idee dat ik genoeg "mag" eten. Mijn tas voor werk zit ook helemaal vol kleine bakjes met fruit, groente en noten/zaden :')
Ook weer wat meer ritme in het eten voelt goed al blijft dat met een hectische baan in het onderwijs wel een uitdaging. Mijn pauze moet ik bewuster nemen want die verdwijnt wel eens in het werk :x

CupCakes_

Berichten: 3357
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 22:35

Mag ik zo nu en dan ook eens mee komen praten? Ik ben geen vaste meeprater. Maar ik merk dat ik soms even wil sparren over afvallen.

Mijn situatie: ik wil minimaal 10 kg kwijt. Door maag- en darm problemen eet ik al een ruime 2 jaar het minimale op een dag. Dat is niet eens de helft van wat je eigenlijk binnen zou moeten krijgen. Deze maag- en darm problemen lijken stabiel te worden, dus ik probeer weer echt eerst voldoende te eten. Dat blijkt nog een best grote uitdaging. Ik zit gauw vol, maar een uur later heb ik wel weer honger omdat het maar minimaal is wat ik at. Daarnaast ben ik redelijke kieskeurige eter, wat het soms bemoeilijkt. Ik heb wel een vermoeden dat mijn lichaam niet volledig in balans is, omdat ik ook onder chronische stress sta vanwege een onstabiele thuissituatie. Ik sport als mijn werkrooster en energie gehalte het toelaat, gemiddeld 3x in de week crossfit of krachttraining.

Als ik af en toe binnen mag komen vallen om te sparren of ideeën op te doen zou fijn zijn! :Y)

VogeltjeMJarig

Berichten: 3760
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 14:38

Wat mij betreft prima hoor :) wel lastig dat je zo weinig eet, maar desondanks niet afvalt? Is daar een oorzaak voor bekend?

Ik heb besloten mijn kcal-doel per dag iets op te hogen, want ik houd het nu te moeilijk vol. Heb echt teveel honger en voel me helemaal slap. Ik ga nu naar 2000 kcal per dag ipv 1800. Eerder zou dat echt ondenkbaar zijn, dan viel ik met 1700 net wel-net niet af. Anderzijds ben ik nu wel een stukje actiever. Ik ga denk ik eens een periode proberen hoe dit gaat. Ik hoop maar dat deze enorme honger inderdaad komt doordat ik te weinig kcal binnenkrijg, en niet doordat m'n lijf koste wat kost m'n setpoint-gewicht wil behouden :7

CupCakes_

Berichten: 3357
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 16:22

Oorzaak is niet bekend. Dit is eigenlijk ontstaan door de vele maag- en darm problemen waarbij eten pijnlijk werd/is. Dus waarschijnlijk heb ik eten geassocieerd met pijn waardoor ik al heel snel vol zit, terwijl dat eigenlijk niet zo is. Maar dat zijn ze nog aan het uitzoeken.

Als je het moeilijk vol houdt doe je er goed aan om je kcal doel iets op te hogen. Anders is het helemaal lastig vol te houden. Eet je genoeg eiwitten etc. Alle dingen die goed vullen?

VogeltjeMJarig

Berichten: 3760
Geregistreerd: 31-12-07

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 19:17

Lastig hoor! Ik neem aan dat je dan wel op een kcal-tekort zit, hoe komt het dat je dan niet afvalt? Er is volgens mij nog iemand in dit topic die dat heeft, lijkt me heel zwaar. :(:)

En ja ik let ook op mijn macro's en eet nagenoeg alleen "echt", onbewerkt voedsel. En ook nog eens via de richtlijnen van glucose goddess. Al ga ik natuurlijk ook wel eens de mist in :))

Amandavd
Berichten: 12109
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 18:06

Welkom Cupcake, volgens mij zijn er een hoop die binnen komen en weer wegwaaien en weer binnen waaien, net zoals ik.

Ik ben helaas in een neerwaartse spiraal met aankomen beland. Ik ga nu door een scheiding en de toekomst is heel onzeker, moet op zoek naar nieuwe woonruimte, kan ik dat betalen etc?
Al die onzekerheid, frustratie, stress en verdriet zorgt ervoor dat ik ga vreten, want dat is het echt.
Ik moet weer op de rem trappen anders ben ik die 27 kilo die ik kwijt was straks niet meer kwijt, zeven kilo zit er alweer aan sinds vorig jaar zomer. Ik denk weer heel negatief over mijzelf dus dat helpt ook niet echt. Ik moet gewoon stoppen met alles in mijn mond te stoppen, zo simpel is het eigenlijk.