Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:23

Mars schreef:
Holy f*ck Suliko wat een pijn zul je gehad hebben!!


Ja dit is wel het pijnlijkste wat ik ooit heb mee gemaakt, brandwonden gun ik echt niemand.
Instinctief rende ik gelijk naar de douche terwijl ik mijn spijkerbroek uitdeed (dit wordt altijd afgeraden, omdat het de huid mee kan nemen, maar in het ziekenhuis kreeg ik juist te horen dat ik hier goed aan deed omdat daardoor de hittebron weg was, dus ik ben blij dat ik het gedaan heb want ze waren nog even bang dat het door zou slaan naar derde graads maar dat heeft het snelle handelen wel voorkomen).
Onder de douche hielpen mijn moeder en stiefvader met koelen, maar op een gegeven moment kon ik gewoon echt niet meer staan en ging ik bijna out. Toen heeft mijn moeder 112 gebeld en zijn ze met grote spoed gekomen.
Gelukkig kreeg ik een goede morfine spuit, toen wou ik alleen nog maar slapen en was ik beledigd dat iemand "het licht aan had gedaan" toen ik het ziekenhuis in werd gereden. :')

Daarna dagelijks verband moeten wisselen met kilo's zalf. Lopen en zitten was echt geen pretje, plassen deed ik staand in een bekertje :+
Op een gegeven moment ging het zo enorm jeuken, het voelde alsof er honderden wormpjes onder mijn verband zaten, dat was ook echt vreselijk!! Dan snap je opeens de 'pijn is beter dan jeuk'.
Gelukkig is het heel erg goed genezen en amper nog iets te zien, op een lichte verkleuring na, dankzij de boegem balsem die we later zijn gaan smeren, dat is echt topspul.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:23

Nee, ze hebben een stukje bot moeten amputeren. Wel hebben ze het nagelbed met succes erop terug gekregen. Dus nu een korter pinkje, maar wel waar een nageltje aan zit!

Spoiler:
Afbeelding


Foto van toen het aan het genezen was.

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:25

Die open wonden kan ik goed tegen, maar van zo'n los vingertopje word ik ook echt heel erg naar :')

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:26

Pfoehhh die brandwonden :wow: :(:)

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:27

Suliko schreef:
Die open wonden kan ik goed tegen, maar van zo'n los vingertopje word ik ook echt heel erg naar :')


Hahah ja geloof me, ik kan echt overal tegen. Maar dat moment dat ik dat vingertopje in het gordijn zag bungelen werd ik ook even misselijk hoor :+

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:31

Saskia9 schreef:
Suliko schreef:
Die open wonden kan ik goed tegen, maar van zo'n los vingertopje word ik ook echt heel erg naar :')


Hahah ja geloof me, ik kan echt overal tegen. Maar dat moment dat ik dat vingertopje in het gordijn zag bungelen werd ik ook even misselijk hoor :+


Jaa en dan ook nog van je eigen zoontje! Vreselijk!

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:34

Ik vind het wel gaaf eigenlijk, een kortere pink maar mét nagel.
Sneu voor je zoontje maar mooi dat het kan toch?

Sowieso wondgenezing, fascinerend!
Ik heb 9 dagen een infuus gehad en ja dat trekt niet zomaar mooi dicht, en er was een plekje ontstaan.
Er was ook weefsel hersteld om de canule heen, het was echt een minitunneltje.
Dus ik honing erop gedaan om het open te houden, want er zat een korstje op en best groot ook naar mijn zin, op een rotplek en zichtbaar.
Dus ik heb er honing op gedaan en de beschadigde binnenkant groeit naar buiten toe.
Inclusief het door mijn lichaam al dichtgemaakte tunneltje, heel grappig om te zien!
Het is elke ochtend weer een verrassing hoe het eruit ziet maar gister stak er ineens een soort minisprietje uit. :+
Nu klinkt dit erger dan het is hoor, ik wil gewoon liever geen litteken en het zien hoe het lichaam het van binnenuit hersteld is gewoon echt fascinerend.
Gister bijvoorbeeld zag ik de prikplek amper nog en vandaag kon ik hem weer duidelijk zien zitten, dat is ook weer naar buiten gewerkt.
Het is dicht in feite maar ik laat de honing erop, behalve met douchen, en dat brandt dan ook wel dus het is nog wel een ‘wond’ qua zachtheid van de huid.
Maar het hersteld heel mooi zo.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 17-05-20 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:38

Snap ik moonfish! Ik vind dat ook heel fascinerend. Ik heb de wondzorg grotendeels zelf gedaan omdat mijn zoontje niet te behandelen was/is. Dus heb echt iedere keer spullen komen halen, tips gekregen en de boel steeds verzorgd. Prachtig om te zien!
Nu zie je er eigenlijk niks meer van, ja de pink iw korter, het nageltje is een beetje vreemd en de vingertop heeft een andere vorm. Maar voor het eerste zicht is het net als een normale vinger en dat vind ik vooral prachtig dat ze dat zodanig weer kloppend kunnen maken!
Kunstenaars hoor, die plastische chirurgen ook!

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:47

Arme kind zal ook pijn gehad hebben en dan snap ik dat ook nog. :(:)
En zo’n pink verzorgen kun je best zelf, en lang leve telefoons dat je zo even een foto kunt mailen/appen ter beoordeling. :j
Ik kijk wel eens op tv of youtube de transformaties van mensen met verminkingen.
Echt bizar wat ze kunnen, maar wat dacht je van geslachtsveranderende operaties?
Er zijn gevallen bekend waarbij de partner nooit geweten heeft dat zijn vrouw eigenlijk een man was, ze spoelde de pil door de wc.
Toen kinderen niet wilde lukken kwam de aap uit de mouw, en heeft de man direct een scheiding aangevraagd, het was een toneelspeel van 20 jaar meen ik. :wow:
Maar die man heeft dus nooit doorgehad dat er aan die vagina gesleuteld was.
Dan was zijn of de eerste en enige vrouw in bed, en heb je nooit iets op een schermpje gezien, of het is gigantisch goed gelukt.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:03

Suliko schreef:
Die open wonden kan ik goed tegen, maar van zo'n los vingertopje word ik ook echt heel erg naar :')

Idem hier, kreeg er even goed de kriebels van. :=

En jeetje Suliko, dat is ook heftig!

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 20:26

Jeee het begint te lopen in dit topic haha *\o/*

Ik werd ook een beetje kriebelig van die vingertop foto idd. En dat ongeluk met die propeller, jeetje.

Heb zelf echt veel gekke dingen uitgespookt, enkele hoogtepunten;

- Struikelen in het zand en met de elleboog in een dik stuk glas vallen (niks gevoeld, totdat ik het bloed eruit zag stromen en ik op het botje van m’n elleboog keek)

- Onderuit gaan tijdens een oefenparcours, waarbij pony op m’n onderarm ging staan. Heb echt overgegeven van de pijn en het resultaat was een mooi zwaar gekneusde arm die helemaal opengeschaafd was.

- Tijdens de techniekles op school, puntje van de trui in een kolomboormachine gekregen. Arm op 3 plekken gebroken en alles kapot geschaafd.

- Een suikerspin stokje die ik vast in m’n gehemelte kreeg..

Helaas geen foto’s haha.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102025
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:48

Ik zocht naar foto's van mijn duim die uit de kom was maar helaas zijn die er niet meer...
Mijn schaafwond kan ik ook niet meer vinden.

Dus maar genieten van jullie wonden enzo. :=

DideH
Berichten: 7012
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:53

Waarom vind ik dit soort dingen zo fascinerend? :')

DideH
Berichten: 7012
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:01

Weet niet of deze collectie persé onder de "wonden" valt, maar ik heb nog een scheef staande vinger in de aanbieding die een maand zo heeft gestaan en nu niet meer recht kan en een mooie allergische reactie op muggen :+

Spoiler:
Afbeelding



Spoiler:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DideH op 17-05-20 21:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 21:02

DideH; allemaal welkom haha!

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:10

Wat een interessant topic dit. :+
Ik ben altijd gefacineerd door wondgenezing en -verzorging. Ik zeg altijd dat ik mijn roeping heb gemist. :+

Ik heb ook nog wel ergens een foto van een klein maar heel diep wondje. Ik had me gesneden aan een kaasschaaf toen ik chips probeerde te maken. :+ Niemand geloofde me, maar uiteindelijk ben ik gehecht. _O-

xPabloBokt

Berichten: 9474
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:02

Ik ben laatst aangevallen door een tak op buitenrit. :')Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:04

Ik volg dit topic in stilte (en durf de helft van de fotos niet aan te klikken. Maar toch heeft het aantrekkingskracht :+ ).
Maarem ik wilde even in gaan op de kruik; je mag nooit kokend heet water in een kruik doen ivm ontploffingsgevaar.. waarmee ik niet wil zeggen dat jij dat hebt gedaan. Maar gewoon meer als waarschuwing voor mensen die dit nog niet wisten..

moonsparkle
Berichten: 21773
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:55

@dideh zulke plekken krijg ik ook altijd van de muggen -O- nu neem ik dan hooikoorts pillen in en dan neemt het af.

Jolene85

Berichten: 565
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 23:36

Ik wilde 2 weken geleden n los stukje straal afsnijden bij mn pony maar kon het speciale hoefmes niet vinden.
Nam dus n keukenmesje, was n lastig stukje en moest veel kracht zetten maar toen ik er doorheen schoot schoot ik met de mes gelijk door in mn pols... auw..
bloed stroomde eruit en deed verrrekte zeer.
In t ziekenhuis met soort hechtingspleister gedicht, antibiotica kuur en n tetanus shot verder.
Ik kan mn hand bijna weer gebruiken maar sommige kracht momenten zijn bizar pijnlijk. Ook zit er n bult nu vlak onder de snee..
dus voorlopig poets ik de paarden vooral met links nu!



Afbeelding

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 23:43

Oeh das een lelijkerd voor tetanus ja!
Je hoort zo vaak: oh maar het is maar klein!
Ja juíst die geven tetanus, als het kan bloeden als een rund en er zuurstof bij kan overleeft tetanus niet.
Dan is het: oh dat wist ik niet!
Mijn tetanus is verlopen en ik wil geen nieuwe.
Dus ik laat kleine plekjes stevig bloeden en goed zuurstof erbij.
Even afkloppen, tot op heden geen ontstekingen gehad of wat dan ook.

T3mptati0n

Berichten: 2864
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Best place on earth :)

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 00:24

Ik hou nu al van dit topic <3!

Ik heb voor een paar jaar geleden met mijn rechter wijsvinger in de snijmachine gezeten.. tot het middelste kootje bijna dwars doormidden. Bloedde als een rund en op de eerste hulp wisten ze niet zo goed hoe ze het moesten gaan oplossen :') .

Kaasschaven en mijn handen zijn ook geen vrienden. Ik koop tegenwoordig maar voorgesneden stukken kaas :D

Jorex

Berichten: 9992
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 00:41

Alex deed hap (shetlander bijt). Ik denk dat de nagel nog wel eraf gaat vallen, er zit een scheur in de gehele nagel namelijk onder de nagelriem.
Afbeelding

Verder aan dezelfde hand mijn wijsvinger knokkel, ik heb dat ook opgelopen op stal op dezelfde dag. Je kijkt "geen bloedende vinger", je kijkt weer "vinger bloedt als een rund". Nog steeds geen idee waar ik die aan open heb gehaald _O-

Kaulitz

Berichten: 369
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Huissen

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 01:25

Vriend had zijn vinger zwaar bewerkt met metaalbewerking, hing uiteindelijk nog aan een half doorgescheurde pees vast. 2 uur op de OK gelegen maar de top zit er weer aan vast!

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 06:45

Ooit een stukje van mijn vinger gesneden in de slagerij, wat bloedt dat zeg!
Kom ik in het ziekenhuis krijg ik een bekende verpleegster die ineens weg was, bleek ze niet tegen wonden aan vingertopjes en nagels te kunnen :')