Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zebrastreep

Berichten: 9828
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 13:18

Zonnetje81 schreef:
Zebrastreep schreef:
Ik heb mij nogmaals getest maar echt negatief maar alle symptomen lees ik hier terug.


Hoe lang ben je al ziek? Bij mij duurde het vorig jaar 2 volle dagen voor ik een beetje positief testte. Na 3/4 dagen knalde hij eruit.


8 dagen inmiddels. Maar wel weer aan het werk. Gaat op werk nu wel corona op andere locaties rond. Maar als je dan positief test zonder klachten moet je ook komen werken. En omdat ik negatief test kan ik weer gaan werken. Maar ik heb de eerste week wel thuis gezeten was lang niet fit.

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 13:41

Zebrastreep schreef:
Zonnetje81 schreef:


Hoe lang ben je al ziek? Bij mij duurde het vorig jaar 2 volle dagen voor ik een beetje positief testte. Na 3/4 dagen knalde hij eruit.


8 dagen inmiddels. Maar wel weer aan het werk. Gaat op werk nu wel corona op andere locaties rond. Maar als je dan positief test zonder klachten moet je ook komen werken. En omdat ik negatief test kan ik weer gaan werken. Maar ik heb de eerste week wel thuis gezeten was lang niet fit.


Ik ben zo iemand die elke dag getest heeft om te kijken wat dat met die testen doet. Na een week was ik weer negatief en mijn tweede besmetting was het allemaal niet zo sterk op de test en na een paar dagen negatief.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23526
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 14:04

ik merk dat ik van meerdere mensen hoor "ik heb geen positieve test dus kan aan het werk" maar je kan ook ziek zijn zonder corona he. Een griepvirus is ook niet fijn om te krijgen van je collega omdat die ziek gaat werken.

Toen ik Covid had verwachtte ook iedereen dat ik na 5 dagen weer kwam werken, maar ben uiteindelijk 3 weken thuis geweest omdat ik gewoon echt te ziek was om te werken.
Wat ik probeer te zeggen: kijk naar je lichaam en niet alleen naar de test. Ziek = ziek

MarjanB

Berichten: 16545
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 17:29

Die misselijkheid en buikpijn komen me bekend voor, vandaag ook last van. Verder niet wat jij hebt, wellicht huisarts ff bellen voor info?

_Karlijn
Berichten: 6487
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 17:55

Ik had m'n berichtje stiekem verwijderd :+ ik kijk het nog even aan.

MarjanB

Berichten: 16545
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 20:11

:)

Ik had zelf nog geen positieve Corona test aangezien onze testen op waren. Net met de boodschappen laten bezorgen. Nog voor het streepje bij de C goed zichtbaar was was die bij de T al rood _O- dus ja ik heb echt Corona :')

_Karlijn
Berichten: 6487
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 17:00

Jullie advies?

Morgen zou mijn laatste quarantainedag zijn, maar ik voel me nog niet echt lekker. Vooral heel erg verkouden en gammel. Mijn moeder (normaal heel erg van het in acht nemen van de regeltjes) zegt: je kunt gewoon weer de deur uit, verkouden en hoesten kan wel een paar weken blijven. Hoe staan jullie daar tegenover?

Mijn gevoel zegt nog een paar dagen binnen blijven, ik weet niet of ik wekenlang blijf hoesten en verkouden blijf maar ik wil me iig minstens 24 u wat minder gammel voelen. Mijn moeder zou dan vrijdag bij me op de koffie willen komen, maar ze ziet ook elke vrijdag mijn broze omaatje van 94 en ik wil echt niet dat die door mij corona krijgt.

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 17:07

Gewoon je eigen gevoel volgen hoor!
Ik ben ook langer thuis gebleven dan nodig was maar beter voorkomen dan genezen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23526
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 17:18

Je mag uit quarantaine als je 24u klachtenvrij bent, das niet ingewikkeld toch.

En anders:
- bij geen klachten na 5 dagen uit quarantaine
- als na 10 dagen nog steeds klachten MAG (dus moet niet) je uit quarantaine

Ziek = ziek en dus thuisblijven

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 17:58

Nou best wel Polly want als je nog verkouden bent oid dan twijfel je toch.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 18:21

Polly schreef:
Je mag uit quarantaine als je 24u klachtenvrij bent, das niet ingewikkeld toch.

En anders:
- bij geen klachten na 5 dagen uit quarantaine
- als na 10 dagen nog steeds klachten MAG (dus moet niet) je uit quarantaine

Ziek = ziek en dus thuisblijven


Je bedoeld isolatie en de regels hieromtrent zijn een advies en geen verplichting.


Karlijn, de kans dat je nu nog iemand besmet is erg laag maar ik vind dat je niet voorbij moet gaan aan je eigen gevoel. Ik zou dus zeggen; volg je gevoel.

Zelf ben ik niet in isolatie gegaan, maar heb ik idd rekening gehouden dat ik geen kwetsbare mensen bezocht. Het hoesten kan idd lang aanhouden, zowel bij corona als andere luchtweginfecties, griep en verkoudheden die heersen. Ik hoest nu na 2,5 week nog steeds, heb ineens keelpijn en voel me vaak in de avond nog steeds niet fit.

Voor nu zou ik dus gewoon je gevoel volgen en met de dagen kijken of je je beter voelt en er dus ook een beter gevoel bij gaat krijgen.

BigOne
Berichten: 38409
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 19:28

MarjanB schreef:
En wij hebben geen carnaval gevierd en toch ziek :') vandaag nog niet fit maar wil morgen weer een halve dag aan t werk want ben er zo klaar mee!

Ben nu nog benauwd, hoest en heb kriebel oren? _O- Vannacht eindelijk weer beetje ok geslapen en m’n conditie is echt volledig weg..

Marjan , goede raad? Uitzieken en echt goed. Long covid komt vaak ook omdat mensen te snel te veel doen.

_Karlijn
Berichten: 6487
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 12:37

Ik proef sinds vanochtend niks meer :( echt 0,0 :(

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 12:40

Och vreselijk is dat :(:)
Had ik ook ineens en moet zeggen dat na twee weken het geleidelijk weer terugkwam gelukkig _/-\o_

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37319
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 13:02

Oh getver dat is zo ellendig.

Hier nu na weken geur en smaakloos maar meteen gestart met geurtraing begin ik langzaam aan iets te proeven en ruiken weer. Wel vervormd en allee vage basissmaken maar er zit verbetering in.
Kwa energie krabbel ik ook op. Rustig wandelen wil wel weer. Autorijden ook. Iets tillen en verplaatsen valt heel vies tegen. Dat schiet mijn hartslag omhoog. Alles in blokjes van maximaal 30 minuten tegen een uur rust

MarjanB

Berichten: 16545
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 13:45

BigOne schreef:
MarjanB schreef:
En wij hebben geen carnaval gevierd en toch ziek :') vandaag nog niet fit maar wil morgen weer een halve dag aan t werk want ben er zo klaar mee!

Ben nu nog benauwd, hoest en heb kriebel oren? _O- Vannacht eindelijk weer beetje ok geslapen en m’n conditie is echt volledig weg..

Marjan , goede raad? Uitzieken en echt goed. Long covid komt vaak ook omdat mensen te snel te veel doen.


Dank je! Ik doe rustig aan, mijn werk is thuis achter de laptop op dit moment en op mn eigen thempo. Ken meerdere mensen met long covid dus idd oppassen

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 14:42

MarjanB schreef:
:)

Ik had zelf nog geen positieve Corona test aangezien onze testen op waren. Net met de boodschappen laten bezorgen. Nog voor het streepje bij de C goed zichtbaar was was die bij de T al rood _O- dus ja ik heb echt Corona :')


Oei beterschap!

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:01

MarjanB schreef:
:)

Ik had zelf nog geen positieve Corona test aangezien onze testen op waren. Net met de boodschappen laten bezorgen. Nog voor het streepje bij de C goed zichtbaar was was die bij de T al rood _O- dus ja ik heb echt Corona :')


Ik schrok gewoon toen ik dat zag!
Zo vaak getest en steeds niets aan de hand, tot vorige maand :=

_Karlijn
Berichten: 6487
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 20:18

Dat had ik ook :=

MarjanB

Berichten: 16545
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 21:38

Oh dan zijn we met z’n allen wel echt positief _O- _O-

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 22:45

De positieve club *\%/*

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 10:06

Hoe is het met jullie?
Ik blijf alleen zo moe, voor de rest zijn de klachten wel weg gelukkig maar dat moe zijn blehh -O-

MarjanB

Berichten: 16545
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 10:30

Moe, nog wat hoesten. Maar vooral echt moe ja.

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 11:24

Het is zo’n intense moeheid vind ik, echt niet met rusten oid op te lossen.
Gewoon naar -O-

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 11:34

Ik heb alweer een paar keer getest. hoest weer en verkouden, gisterochtend keelpijn.
Ik vreet mn test op als ik WEER corona zou hebben. Ik word er zo moe van, ik ga van ziek naar ziek naar ziek.