[info] Tattoo's 14!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11274
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 21:33

moonsparkle schreef:
Ik zit zo te twijfelen over een tattoo, anderen die dat ook hadden? Wat gaf voor jullie de doorslag? Ik weet wel al lang welke tekst ik wil


Bedoel je dan of je wel een tattoo wil? Over dat proces heb ik ongeveer 2 jaar gedaan. Ik wist ook wat ik wilde en zelfs waar, maar ik had steeds gezegd: “nooit op mijn lijf”. Dus het was de ene keer wel, de andere toch maar niet. Maar na 2 jaar vond ik dezelfde tattoo nog steeds mooi en was het idee nooit helemaal afgevoerd, dus dan toch de knoop doorgehakt. Wat me overtuigde dan? De tattoo was een aandenken aan mijn hond die ik veel te vroeg heb moeten afgeven. Na al de tijd is het verdriet nog steeds groot en ik heb nu het gevoel dat ik haar bij me heb.

Seraphia
Berichten: 272
Geregistreerd: 07-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 21:35

Nou het is gebeurt en wel en ik heb echt een super ervaring gehad! Heel vriendelijk omdat het de eerste keer was heeft hij eerst zonder inkt gewoon laten voelen hoe het aan voelt. Netjes even besproken waar mijn angst vandaan kwam en we zijn gewoon begonnen en hebben al die tijd eigenlijk gewoon lekker gekletst. Ik denk dat het meest pijnlijke de folie er af halen was. _O-

Gelijk een prijsopgave gevraagd voor mijn volgende. Ik wil graag mijn lieve konijn zijn hoofd in een disney style op mijn been hebben (zoals Stampertje van Bambi) en hoe groot ik die wil hebben zodat ik weet waar ik voor kan gaan sparen. Maar het is een mooi aan denken voor als hij er straks niet meer zal zijn. <3

moonsparkle
Berichten: 21721
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 21:41

Lukasje schreef:
moonsparkle schreef:
Ik zit zo te twijfelen over een tattoo, anderen die dat ook hadden? Wat gaf voor jullie de doorslag? Ik weet wel al lang welke tekst ik wil


Bedoel je dan of je wel een tattoo wil? Over dat proces heb ik ongeveer 2 jaar gedaan. Ik wist ook wat ik wilde en zelfs waar, maar ik had steeds gezegd: “nooit op mijn lijf”. Dus het was de ene keer wel, de andere toch maar niet. Maar na 2 jaar vond ik dezelfde tattoo nog steeds mooi en was het idee nooit helemaal afgevoerd, dus dan toch de knoop doorgehakt. Wat me overtuigde dan? De tattoo was een aandenken aan mijn hond die ik veel te vroeg heb moeten afgeven. Na al de tijd is het verdriet nog steeds groot en ik heb nu het gevoel dat ik haar bij me heb.


Ik twijfel of ik spijt zal krijgen, terwijl ik ook al heel lang hetzelfde idee en dezelfde plek om mijn hoofd heb. Ik ben ook perfectionistisch, wat als het net niet is wat ik hoopte..
Mooi aandenken aan je hond.

xMyrth

Berichten: 2802
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 23:44

Ach je kunt beter te lang twijfelen dan te kort en vervolgens spijt krijgen ;) Dus als het nog niet helemaal goed voelt, gewoon nog (even) afwachten.

Ik ben morgen weer aan de beurt. Waar mijn vriend altijd naar dezelfde persoon gaat, heb ik nu al van diverse artiesten iets op mijn lijf staan :+ Toch altijd weer spannend haha.

moonsparkle
Berichten: 21721
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 07:05

xMyrth schreef:
Ach je kunt beter te lang twijfelen dan te kort en vervolgens spijt krijgen ;) Dus als het nog niet helemaal goed voelt, gewoon nog (even) afwachten.

Ik ben morgen weer aan de beurt. Waar mijn vriend altijd naar dezelfde persoon gaat, heb ik nu al van diverse artiesten iets op mijn lijf staan :+ Toch altijd weer spannend haha.


Ik wacht al jaren en heb de tattoo menig keer zelf met stift aangebracht haha :') maar toch krijg ik het gevoel het niet weg van wat als het achteraf niet bevalt of niet zo mooi is

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101773
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 07:10

Tja, ik heb ook tattoos gehad die ik later nuet zo meer vond, ik heb er nieuwe overheen laten zetten waar ik wel tevreden mee ben. Ik kan er niet zo meezitten maar als je zo erg twijfelt dan misschien maar niet doen.

xMyrth

Berichten: 2802
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 07:30

100% garantie heb je nooit. Je kunt wel een artiest zoeken waarvan je denkt dat diegene bij jouw wensen aansluit. Er zijn zooooveel verschillende stijlen, dus onderzoek wat welke stijl en welke artiest bij jou past.

Overigens herken ik wel wat je zegt hoor, maar na de eerste of tweede is het hek van de dam :')

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 08:25

Dank jullie voor de leuke reacties op mijn schattige hartje <3

Jups de eerste is lang twijfelen, nummer 2 was al overtuigend, nummer 3 was in 3 dagen bedacht en zelfde dag gezet als nummer 2. En nummer 4 kwam wel weer paar jaar later. Omdat mijn wederhelft niet mega enthousiast is, maar hij weet wel dat ik het mooi vind :+

Siers83

Berichten: 7354
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 08:34

Hoe gaan jullie om met partners die er niks mee hebben?
Mijn man vind tattoo’s niks en had liever gezien dat ik er geen had, heb er 2 laten zetten sinds ik met hem ben. Maar ik heb nog plannen, en hij vind er niks aan. Het is niet zo dat hij het verbied, maar hij zegt het wel elke keer dat het van hem zeker niet hoeft

xMyrth

Berichten: 2802
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 08:39

Geen idee, mijn vriend heeft zelf ook een heleboel tattoos :')
Uiteindelijk is het wel jouw lijf en jouw keuze, dus zo lang hij er verder oké mee omgaat lijkt het me prima?

Klis

Berichten: 2415
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 08:49

Ik ben zelf ook een echte twijfelaar en heel perfectionistisch. Vind het ook heel lastig om echt voor me te zien hoe iets eruit komt te zien. Heb nu 3 tattoo’s. Ik heb zelf echt heel veel voorbeeldfoto’s nodig en ik durf nu ondertussen op de expertise van de artiest. Oh ja, en vooral niet bang zijn om je stencil 80x te verplaatsen :') Maar je weet van tevoren natuurlijk nooit écht hoe het wordt, dus dat blijft spannend vind ik!

Ik mag 16 juli weer! Ga er dan 2 laten zetten, 1 flash ontwerp en een eigen idee. Wel middenin de zomer maar ach :') dat wordt een sok om de arm dragen en zodra het kan smeren (smeer mijn andere tattoos ook altijd met 50+ dus dat zit wel in het systeem gelukkig).

deksel

Berichten: 3785
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 09:24

Siers83 schreef:
Hoe gaan jullie om met partners die er niks mee hebben?
Mijn man vind tattoo’s niks en had liever gezien dat ik er geen had, heb er 2 laten zetten sinds ik met hem ben. Maar ik heb nog plannen, en hij vind er niks aan. Het is niet zo dat hij het verbied, maar hij zegt het wel elke keer dat het van hem zeker niet hoeft

Voor mijn vriend hoeft het ook niet per se en is telkens verbaasd over hoe “groot” m’n tattoos zijn als ik een nieuwe heb laten zetten. Hij verbiedt het me niet (dingen verbieden is in onze relatie sowieso geen optie) en spreekt zich er verder ook niet over uit, want het is mijn lichaam. Het beïnvloedt mijn keuzes voor tattoos op zekere hoogte, maar eigenlijk vind ik dat wel fijn. Daardoor denk ik wel echt goed na over wat ik wel/niet wil + dat ik max. 2 tattoos per jaar laat zetten. Ik laat me er in ieder geval niet door tegenhouden.

wendy1987

Berichten: 6928
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 11:40

Siers83 schreef:
Hoe gaan jullie om met partners die er niks mee hebben?
Mijn man vind tattoo’s niks en had liever gezien dat ik er geen had, heb er 2 laten zetten sinds ik met hem ben. Maar ik heb nog plannen, en hij vind er niks aan. Het is niet zo dat hij het verbied, maar hij zegt het wel elke keer dat het van hem zeker niet hoeft


Het zorgt er wel voor dat ik veel beter/ langer nadenk nu.
Ik had er al 2. En er komt echt nog wel iets, maar dat komt dan gewoon pas als de tijd daarvoor rijp is.
En die zullen dan ook niet heel groot zijn, maar denk dat ik dat zelf ook niet zou doen zeg maar.

Tsplendid

Berichten: 1755
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 16:07

Mijn vriend zit er helemaal onder, in vergelijking ben ik echt een kaal kippetje :'). Maar het lijkt mij wel lastig omdat je toch ook wel een soort van trots op bent wellicht met een tattoo doordat er misschien wel een betekenis achter zit (dit vul ik dan even in), dan is het lastig dat iemand dan niet mee kan gaan in enthousiasme denk ik. Maar denk dat je bovenal moet denken dat het je eigen lijf is en wanneer jij iets graag wil of mooi vind heeft een ander daar niet echt iets over te vertellen is mijn mening :=

Oeh xMyrth wat ga je laten zetten? Succes!

Ik heb nu van 2 verschillende artiesten de tattoo's, maar nogmaals het zijn vooral kleine (ofja wel ook groter maar teksten en cijfers :')). Als je dan een beetje artiest bent kun je er nog niet zoveel fout aan doen haha.

jasz

Berichten: 2222
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 08:44

Mijn vriend ziet me het liefst helemaal onder de tattoos en dat is ook wederzijds, vind dat heel fijn! Hij is altijd enthousiast als ik een nieuwe wil laten zetten.
Lijkt mij wel lastig als je partner het niks vindt. Ik heb er nu inmiddels 7 en m'n vriend vindt ze allemaal net zo leuk als ik en komt ook regelmatig met een idee voor een nieuwe tattoo of zegt welke plek hij leuk zou vinden en andersom doe ik dat ook

Ik heb van 5 verschillende artist een tattoo. Dus 3 van dezelfde artist en 4 van verschillende.

miereneter

Berichten: 2539
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 09:55

Mijn vriend is geheel tattoo-loos en vond mijn eerste verschrikkelijk spannend. Vooral omdat hij niet wist wat hij zou moeten zeggen als hij hem lelijk zou vinden. Vertelde me achteraf dat hij er echt van heeft wakker gelegen :D . Ocharme. Gelukkig vond hij hem mooi, dus niets aan de hand. Hij is er nu aan gewend dat er steeds meer bijkomen. Is zelfs mee naar Zuid-Frankrijk en Berlijn gereisd voor mijn tattoos.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 11:20

Mijn partner is niet heel enthousiast over tattoos an sich, maar is wel altijd heel blij voor me en zegt altijd braaf dat ze die van mij wél mooi vindt! ;)

NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 12:31

Ik hoor eindelijk ook bij de tattoo club! Heb er vorige week een laten zetten bij Lisanne Handpoke. Was echt een topervaring, hele vriendelijke vrouw en ben zo blij met het resultaat!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

(Niet de beste foto’s maar even voor het idee)

Tsplendid

Berichten: 1755
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:10

NoorW schreef:
Ik hoor eindelijk ook bij de tattoo club! Heb er vorige week een laten zetten bij Lisanne Handpoke. Was echt een topervaring, hele vriendelijke vrouw en ben zo blij met het resultaat!!

[ [url=m/vNUGWM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JREd02.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sOMUro.jpg]Afbeelding[/url] ]

(Niet de beste foto’s maar even voor het idee)


Mooi! Is het nou dotwork? Ziet er mooi subtiel uit. Wil je het nog uitbreiden of dat niet?

miereneter

Berichten: 2539
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 15:49

Die is mooi, NoorW!

NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 16:00

Dankjewel! Ja het is handpoke dotwork en in greywash, dus de punten van de bladeren zijn lichter dan de aanzet. Ik ga het voorlopig even zo houden, vind het mooi dat het zo subtiel is en het beslaat wel een groot deel van mijn arm. Misschien komt er in de toekomst nog wat bij :)

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 17:46

Erg mooi!

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 05:47

Heel mooi!

Flying_Angel

Berichten: 15717
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 07:15

Mijn vriend vindt tattoos ook echt niks. Maar hij waardeert wel de betekenis (geboortedatum van onze dochter in Romeinse cijfers). Toen ik hem net had, maakte hij weleens grapjes over weggummen. Inmiddels is hij gewend en zegt er nooit meer iets over. Maar inderdaad, jouw lichaam, jouw keuze. Iets verbieden in een relatie lijkt me niet gezond.

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 08:35

2jaar geleden mn laatste tattoo laten zetten.
15oktober mag ik weer! In Sydney,tijdens mn maand familie bezoeken in Australië.