Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 00:37

Ik zou beginnen wanneer je het wil doen, want de sport biedt juist alles. Wij begonnen met rondjes lopen, touwtje springen, buikspieren, opdrukken, rekken en strekken etc, dan stoten en trappen, combinaties. Op laatst sparren of niet. Daarna weer uitlopen, rekken en strekken.

Beginners redden het soms niet, maar dat is echt heel normaal. Zelfs mensen die het al lang doen, hebben het weleens zwaar.
Het is bekend dat mensen tot kotsen aan toe trainen en dat is ook wat gebeurt soms.

Maar elke nieuwe sport zal wat van je vragen en moet je min of meer bij 0 beginnen. Ik deed wel fitness ernaast en trainde mn buik, benen, armen, rug en schouders.

Maar in principe kun je prima volledig sporten met 2 of 3x kb pw.

Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:49

Net weer lekker wezen kickboksen. Voelt altijd goed! Ik denk erover om drie keer in de week te gaan
in plaats van twee keer in de week. Ik merk dat ik heel gemotiveerd ben om beter te worden, misschien
dat mijn vriend wel een keer in de week mee wilt. :D

Tijdens en na de les heb ik vaak last van een soort droge keel en een kuchje, dan ben ik steeds aan het
hoesten. Herkennen jullie dat?

diesel83

Berichten: 1182
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: den haag

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:48

hmm nee dat herken ik niet ben je onlangs verkouden/ grieperig geweest? Drink je wel water tussen door met trainen? Ik heb altijd een loopneus en dat word erger zodra ik warmgetraind ben. Echt heel irritant is dat, kom er ook niet vanaf en het is alleen tijdens het sporten.

Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:52

Oh pff dat lijkt me ook vervelend ja!

Ik heb altijd een bidon bij en daar drink ik ook van, maar helaas werkt dat niet. Ook niet verkouden of
ziek geweest. Ik heb wel gelezen dat het vaker voorkomt bij sporters. :j

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 02:26

Misschien ligt het aan de ruimte als je zelf verder nooit last heeft. Mijn man heeft nog een tijdje ergens getraind waar het op een sportschool ''erbij'' werd gedaan en was het een slechte ruimte. Ramen vol beslagen, veel teveel mensen in 1 groep en ruimte. Niks voor mij.

Het is vrij intensief en er komt van alles los en vrij.

vd week liep ik met honden in het bos en kwam er een hardloper voorbij die al van achter ons liep te rochelen en ook nog een tijd door ging daarmee. Leek iemand met wat overgewicht, wandelde tussendoor, dus misschien net pas begonnen.
Ik hield afstand vanwege de wind en hield het in de gaten of die man wel oke was. ( leek me een 60er )

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 08:08

Ook ik heb gister weer een lesje gedaan, ik vind het zo afhankelijk van de trainers of ik er veel uit kan halen. Ik vind het altijd zonde van mijn tijd als we met z'n 2e op 1 zak moeten terwijl er genoeg zakken hangen om individueel te trainen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 08:58

Ik heb juist liever iemand erbij die de zak vasthoud. Trapt en slaat fijner :j alleen of met zijn tweeen zou hier niks uitmaken kwa intensiteit. We gaan in blokken van twee of vier minuten met verplichte rust dus bij zak vasthouden :)

Hoesten na zware inspanning op zich "normaal" longblaasjes mogelijk overbelast die wat piepen. Niet echt ok dus dan heb je teveel gedaan -O- of resten slijm die eruit willen.

Ik ben toch al een hoester, niet de beste longen en gevoelig voor bronchitis en astma. Als ik teveel ga hoesten moet ik even rust nemen en longen herstellen.

Donderdag even alleen kwartiertje bezig geweest. Uur is nog teveel maar dit was te doen. Alleen verkeerde schoenen aan en te korte sokken. Een blauwe teen en een blauwe scheenbeen.

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 09:02

Ik vind het niet erg om om de zak heen te dansen, dan kan ik me mooi concentreren op techniek en niet op kracht. Dat doe ik als iemand de zak vasthoudt.
Hier maakt het wel uit of je met z'n 2e bent, want dan hou je de zak vast voor je partner, die tijd sta je stil. Hooguit in een wallsit, ik knal liever door.
Laatst bijgewerkt door Krissis op 02-02-19 09:04, in het totaal 2 keer bewerkt

lies_sparkle

Berichten: 6135
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 09:03

Hooii!
Ik doe al jaren combat, een programma van lesmills wat een basis biedt voor vechtsporten zonder het daadwerkelijke sparren zelf.

Nu ben ik toch op zoek naar het echt kickboksen zelf alleen bij mij in de buurt is gewoon niks :( super jammer!
Mocht iemand een tip hebben in de kop van Overijssel, Flevoland of het zuiden van Friesland dan hoor ik dat graag. Misschien heb ik iets gemist!

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 09:06

Je hebt er niks aan Liespower, maar hier in Almere stikt het van de kickbokslokst. Zowel gemengd als women only.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 09:07

Ik zit iets zuidelijker. Noord/midden gelderland) Heb je dus ook niet aan. Wordt wel gewoon kickboksen gegeven :j

Als we alleen staan tijdens de les moet je verplicht even rust nemen hij past de training aan op die rustmomenten. De man die de woensdag avond les geeft spaart ons niet }>

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 09:12

Na de (kinder)zomervakantie verhuizen we terug naar Limburg. Ik heb al gezocht of daar vergelijkbare sportclubs zijn maar ook ik heb moeite in omgeving sittard-geleen iets te vinden. Nu zag ik via Google FightVision, dus daar maar eens informeren.

Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:53

Ik heb gelukkig geen last van slijm en ga eigenlijk nooit tot het gaatje. Misschien inderdaad de ruimte, die zal niet ideaal zijn.

Wij doen vrijwel nooit met 2 bij één zak. Is denk ik 1 of 2 keer voorgekomen dat er niet genoeg zaken waren. Op maandag zijn we vaak maar met 3 tot 5 mensen dus dat is wel lekker rustig. :j Vrijdagochtend is wel altijd drukker.

Ik heb weer lekker spierpijn vandaag. :))

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:02

:wave: ik kickboks nu een jaar en vind het een heerlijke uitlaatklep!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:03

Het is juist goed om om de beurt even bezig te zijn en inderdaad met rust te staan. Wij deden ook om de beurt met kussens en dat wisselt best snel door.

Er zit wel onwijs veel verschil in kwaliteit van lessen. Ik vind de sportscholen die het erbij doen vaak minder. Ook zie ik dan veel te grote groepen, veel wisselende mensen etc. Een goede, fijne club is zoveel motiverender en uitdagender.

Flevoland, zeg ik ook Almere, zelf getraind. Maar denk haast wel dat Lelystad ook wat heeft?

Karuna, waarom heb je schoenen en sokken aan bij kb? Dat mag echt nergens. Ik had ook wat enkel problemen bijv en daar heb je wel bandages voor bijv. En toen ik mn teen 2x brak, gewoon tapen.

Met kussens gebruikte ik ze niet, maar we trainden verder altijd wel allemaal met scheenbeschermers. Bandages voor de les om en punches of bokshandschoenen bij zak trainen of sparren. En bitje.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:07

Boxzak training niet op mensen uiteraard. :+ Dat gaat niet met mijn knie

Dieuwke_
Berichten: 4555
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:12

Wat leuk, ik ben toevallig vorige week begonnen! Morgen tweede lesje. We doen een op een met de trainer patstraining (schrijf ik dat goed? :)) ) afgewisseld met zak en trx. Dus in een groepje van 2 of 3 personen en dan om de zoveel minuten doorwisselen, in totaal 12 rondes.

Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:18

Wij hebben uiteraard wel rustmomenten tussendoor ondanks dat iedereen een eigen zak heeft. :j We werken ook vaak met trapkussens en dan ben je natuurlijk wel samen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:23

karuna schreef:
Boxzak training niet op mensen uiteraard. :+ Dat gaat niet met mijn knie


Ja, snap het, maar je mag nergens met schoenen trainen. Je mag een dojo niet eens naar binnen.

Mijn knie is ook kapot, maar door goed trainen, kun je hem wel sterk maken. Met sparren in 2tallen beweeg je wat meer dan op de zak, maar in een groep vaak niet zoveel als in de ring. Ik weet dat het door goede training beter kan worden. Maar dan ook heel erg op de enkels letten. En techniek natuurlijk, maar dat kost tijd.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:27

hier wel bij bokszak training. Gelukkig wel Zonder schoenen is geen optie. Zonder de steun zak ik door knie heen of gaat ie op soot door de verkeerde stand. Mijn knie is niet te fixen. Vervangen moet eigenlijk maar dat mag niet. De spieren houden de boel soort van beetje op zijn plek. De rest is aan gort.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 01:33

Dan zou ik daar blijven trainen, want het mag nergens en is echt niet gebruikelijk. Sowieso omdat je op je standvoet moet kunnen draaien en dat kan met gympen problemen geven.

Ik ben 3x aan mn rechter knie geopereerd en heb voorheen wel met speciale brace gesport. Nu na laatste operatie in 2017 gaat het eigenlijk wel goed. Nieuwe knie stond wel gepland, maar kan nu nog jaren door denk ik.
Ik ben wel meer gaan fietsen weer. En met KB altijd mn enkels ingepakt. Loop thuis oom meer op blote voeten, sloffen en slippers afhankelijk van weer en bezigheden.

Het is gewoon een zware sport en bij de ene sportschool kun je beter je grenzen aangeven dan bij de ander. Ligt ook aan je trainer. En jezelf natuurlijk. Ik ben altijd erg fanatiek geweest en geef mn grenzen totaal niet aan. Vanwege 4 buikoperaties inmiddels en 5e in planning zou ik dat echt moeten doen, maar dan moeten mensen rekening met me houden, dus ga ik niet.
Mijn man wil wel mijn spar partner worden dan, maar dan kan hij nooit voluit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 03:29

superpony schreef:
Dan zou ik daar blijven trainen, want het mag nergens en is echt niet gebruikelijk. Sowieso omdat je op je standvoet moet kunnen draaien en dat kan met gympen problemen geven.

Schoenen met weinig profiel belemmeren je mogelijkheden tot draaien op de bal van je voet nauwelijks. Bovendien kan je altijd je voet al gedraaid plaatsen voor een trap, of licht loskomen van de grond waardoor je helemaal niet draait op je voet.

Bij ons liepen er trouwens wel enkele mensen met schoenen aan vanwege blessures (inclusief de assistent trainer). Tijdens het sparren alleen geen frontkicks geven en natuurlijk nooit de ring betreden met schoenen aan.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:27

enzino schreef:
superpony schreef:
Dan zou ik daar blijven trainen, want het mag nergens en is echt niet gebruikelijk. Sowieso omdat je op je standvoet moet kunnen draaien en dat kan met gympen problemen geven.

Schoenen met weinig profiel belemmeren je mogelijkheden tot draaien op de bal van je voet nauwelijks. Bovendien kan je altijd je voet al gedraaid plaatsen voor een trap, of licht loskomen van de grond waardoor je helemaal niet draait op je voet.

Bij ons liepen er trouwens wel enkele mensen met schoenen aan vanwege blessures (inclusief de assistent trainer). Tijdens het sparren alleen geen frontkicks geven en natuurlijk nooit de ring betreden met schoenen aan.


Ik zeg ook, wij hebben allebei va vroeger tot nu getraind op verschillende plekken, maar het nog nooit meegemaakt.
Je zou natuurlijk met boks schoenen ver komen. En er zijn vast zaalgympen met weinig profiel. Maar goed, ik vind het prima hoor. Het is alleen echt heel ongewoon. Sowieso omdat je geen scheenbeschermers aan kan bijv, niet alle trappen kan doen op een zak of sparpartner of de ring in kan.

Er zit mega veel verschil in de trainers.
Hier deed de sportschool het ''erbij'' en was niveau slecht, zaaltje niet fijn en onprofessioneel. Nu zijn we bezig met een club iets verder weg.

Jam
Berichten: 288
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:32

Hier de eerste training vrijdag gehad nu aan het nagenieten van de spierpijn en de beurse plek van de low kicks.. :')

Samen met een vriendin die jaren altijd erg fanatiek is geweest. In het verleden wel eens een lesje nu wekelijk oppakken.
Trainen er meer mensen in Arnhem?

Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:37

Leuk! Die blauwe plekken worden gelukkig snel minder. :D